Stránka 24 z 40

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 15 črc 2012, 20:44
od Farrael
On tě Chasník trochu popíchl kvůli tomu avataru :mrgreen:

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 15 črc 2012, 20:49
od vado
Hehe,
a ja som myslel, ze sa pyta uplne seriozne. Dostal ma :mrgreen:
Avatar je moj - teraz uz 9-rocny - syn, vyfoteny na zraze Daewakov v (zatial este) mojom Lanose niekedy v 2005. :D

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 15 črc 2012, 20:56
od enjoy
Odrazy od palubky můžeš vyřešit polarizovanými brýlemi.Nemluvě o tom,že máš lepší přehled na silnici, vidíš skrz skla aut kolem tebe atd..
Co se týče rozměru kol/techničák, tak to řeším tak, že jezdím na nepovoleném(respektive na rozměru, který nemám zapsaný) rozměru a na technickou pojedu na zimákách.

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 15 črc 2012, 21:06
od vado
Vdaka za radu,
bohuzial, ja nosim dioptricke okuliare, hadam si k nim prikupim polarizacny filter.
To s STK je OK, ale na SK su policajti niekedy dost aktivni a ak nesedi rozmer rafkov, tak dost prudia. A uz vobec nehovorim, ze v pripade nehody sa pri nedovolenych rozmeroch pneu povazuje vodic za spoluvinnika, aj keby stal, mal vypnuty motor a narazil by do neho ozraty vodic na traktore :(

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 16 črc 2012, 11:56
od Santos
mne napr. to RDS až tak nechýba, nakoľko počúvam len Rádio FM a jeho vysielacie frekvencie poznám, hlavne však fičím na moju obľúbenú hudbu z USB. Samozrejme, bolo by určite lepšie keby tam bolo (vôbec som nepochopil, prečo tam nie je).

VADO : S tými dažďovými senzormi to robí aj mne. Niekedy úplne v pohode, inokedy začne pršať a nič....

Mne asi vadí najviac to automat.zamykanie zadných dverí počas jazdy, keď veziem niekoho cudzieho, kto nevie, že po zastavení si musí dvere manuálne otvoriť.... asi to dám na prvej servisnej deaktivovať, veď, ak potrebujem, zamknem si to počas jazdy manuálne.
Tiež je mi už jasné, že ak chcem jazdiť dravšie a športovejšie, musím ten plyn poriadne zošliapnuť. Auto vtedy krásne ožije a reaguje ako drak. Nejazdím tak však často, a tak nemám predstavu o jeho spotrebe v takom štýle jazdy...
....a ešte som si po prechode z hatchbacku akosi nezvykol na absenciu zadného stierača.

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 16 črc 2012, 12:08
od laxo18
pametam si jeden test na novu elantru a strasne sa pustali do toho ze radio nema RDS no niet sa co cudovat ked auto bolo urcene pre USA a AZIU ale toto sa da velmo pekne vyriesit dokupenim noveho radia ma to este aj navi RDS DVD TV je to navrhnute presna na ELU este ktomu davaju myslim vyduchy pre klimu myslim ze to stalo nieco do 200 EUR a musim uznat ze to podstatne lepsie vyznelo v interieri ako s tym radiom takze v tomto by som chybu nevidel

napr:

http://www.ebay.co.uk/itm/IN-DASH-DOUBL ... 231dd15779

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 18 črc 2012, 13:35
od ctrlaltdel
Aké máte skúsenosti so zadnou nápravou? Na nerovnej ceste auto trochu uskakuje.............

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 18 črc 2012, 15:03
od Santos
ctrlaltdel píše:Aké máte skúsenosti so zadnou nápravou? Na nerovnej ceste auto trochu uskakuje.............
Možno trošku... musí to byť v zákrute, v dosť veľkej rýchlosti a na moc hrbolatej ceste, proste, mne sa to nejaké dramatické nezdá.
Bol si už na Ele v tom Taliansku? Ak áno, ako hodnotíš jazdu?

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 18 črc 2012, 17:11
od vado
Na hrbolatej ceste, v zatacke a pri vyssej rychlosti trochu ano (vyskusane denne po tankodrome nazyvanom Bratislava). Da sa to zniest. Oproti mojmu staremu Lanosu - ten skakal aj na zuvacke nalepenej na asfalt :D

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 20 črc 2012, 12:14
od vado
Mam auto uz tyzden :mrgreen: , podarilo sa najazdit asi 700 km. Dalsie skusenosti:
1. Som taky 185 cm vysoky pavukoidny typ s dlhymi rukami a nohami, dlho som si nevedel najst vyhovujucu polohu sedadiel a volantu (prilis vela moznosti nastavenia sedacky a volantu), ale nakoniec sa mi to podarilo.
2. Lave zrkadlo ma dost velky mrtvy uhol, musel som si dokupit male nalepovacie zrkadielko.
3. Stale som si nejako nezvykol na rozbiehanie. Vzhladom na nepocutelnost motora este obcas motor zhasne. Ked vsak na plyn pritlacim viac, obcas sa stane, ze kolesa dokonca podsmyknu, alebo pri pomalsom pustani spojky dost vybehnu otacky. Naviac sa mi zda, ze 1-tka je dost "kratka", treba ist hned na dvojku. Mam pocit, ze rozsah pohybu plynoveho pedalu je dost maly (oproti mojim predchadzajucim autam) a celkovo dost tuhy.
4. Automaticke vypinanie smeroviek - treba volantom otocit viac, ako som bol zvyknuty, v niektorych miernejsich krizovatkach musim smerovky vypnut rucne.
5. RDS - to mi chyba. Dost. Obcas jazdim dlhsie trasy (BA-KE, BA-TO,...) a to rucne hladanie konkretnej stanice ide dost na nervy.
6. Zatial som neprisiel na to, ako povedat klime, ze aj ked ma chladit, aby nepustala vzdy az taky studeny vzduch, ale o nieco teplejsi. Teda regulacia teploty vyfukovaneho vzduch. Da sa to vuobec ? Alebo je chyba medzi sedadlom a volantom ?
7. Dazdovy senzor - sprava sa dost nepredvidatelne. Pri tom istom nastaveni obcas stiera aj po niekolkych kvapkach, obcas nezotrie ani ked cez sklo uz nie je skoro vidiet.
8. Motor sa sprava dobre. Zatial ho nezeniem velmi do otacok, ale uz som skusil aj nad 4500, vtedy sa motor prejavi dost razantnym rozbehom.
9. Celkom som prekvapeny, ze pocitac radi preradzovat na vyssie kvalty uz pri otackach nieco malo nad 2000. Doteraz som bol zvyknuty prejs vyssie tak pri 3000-3500. Tento motor je aj v otackach okolo 1500 dost pruzny (asi v dosledku pouzitia premenliveho casovania ventilov). Niekedy si podla otackomera pripadam, ze to ma dizel.
10. Prijemne prekvapila nizka spotreba. Po BA tak 7, mimo sa to blizi k 6 (zatial s tim jazdim malo dynamicky, predsa je motor este trochu surovy).
11. Velmi pohodlne sa jazdi s tempomatom. A pripada mi to tak, ze pokial ide tempomat, tak spotreba (okamzita, podla PP (pal. pocitaca)) je nizsia, ako ked to mam v nohe.
12. Trochu mi chyba, ze PP nevie zobrazit okamzitu rychlost a neviem zistit momentalnu teplotu v kabine.
atial sa mi nepodarilo, aby bola rozsvietena zelena kontrolka ECO. Ani ked PP zobrazuje nieco ine, ako okamzitu spotrebu. Nie je tato kontrolka pouzita iba pri automatickej prevodovke ?
13. Podla navodu by sa po zapnuti zapalovaca mali na chvilu kuoli kontrole rozsvietit vsetky varovne kontrolky. Mne sa nerozsvieti horny rad (vysoka teplota, ECO a "malo paliva") a pokial nie su otvorene dvere ani kufor, tak ani prislusne kontrolky v spodnom riadku.
14. Aj ked posilnovac posilnuje trochu viac, ako by mal, uz som si na to zvykol. Pripada mi to celkom pohodlne a pri vyssich rychlostiach je citit, ze riadenie ide trochu tuhsie.
15. Dozvedel som sa, ze to nema rozvodovy remen, ale retaz. Nejako sa to nahluku neprejavuje a myslim, ze sanca na roztrhnutie retaze je nasobne nizsia, ako pri remeni. Takze rozvody su vlastne bezudrzbove ?

To je zatial asi tak vsetko. Jazda je velmi pohodlna, zadok obcas odskoci (v BA skoro niet bezhrbolatej cesty). Registrujem velmi vela ludi, ktori za autom otacaju hlavy. Mne sa vzhlad velmi paci, je toky trochu excentricky, extravagantny a zaroven elegantny. Vela ich este po BA nejazdi (osobne som nestretol este ziadnu), a moja cierna farba spolu so vzhladom pritahuje dost pozornosti. Minule som videl, ze aj policajt sa prestal venovat radaru a otacal sa za autom :D .
Ak mate nejake otazky, kludne sa pytajte, pokusim sa odpovedat.

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 20 črc 2012, 12:59
od Santos
vado píše:Mam auto uz tyzden :mrgreen: , podarilo sa najazdit asi 700 km. Dalsie skusenosti:
1. Som taky 185 cm vysoky pavukoidny typ s dlhymi rukami a nohami, dlho som si nevedel najst vyhovujucu polohu sedadiel a volantu....
Pekné zhrnutie prvých tvojich dojmov. Veľa z nich zdieľam s tebou.
1. Mám 182cm, ale polohu som našiel asi na druhý deň od kúpy, tak to dnes už tak nevnímam.
2. Toto som ešte ja nezaregistroval. Možno teraz pri prvej dlhej ceste do Chorvátska (žiadna letecká dovolenka, keď je doma nová ELA) to pocítim viac.
3. Plný súhlas
4. Tento problém som doteraz nevnímal, zameriam sa na to viac. Pri zaraďovaní sa do pruhu t.j. i pri miernom odbočení dávam často len "trojblik".
5. Každému chýba, to je jasné, ale mne nie až tak...na tie komerčné rádiá, čo tu máme, som už alergický.
6. Toto je pravda! Ja to riešim stlmením prúdenia vzduchu, lebo než to urobí sama, niekedy trvá neznesiteľne dlho. Tým však zruším funkciu "AUTO"
7. Tiež to tak vidím.
8. Motor sa mi páči. I keď...nie som ešte stále zvyknutý na jeho správanie pri potrebe rýchleho predbehnutia vo vyšších rýchlostiach (80-120km/h). Snaď sa s tým zžijem teraz na tej dlhej ceste.
9. Toto je pravda. Ak sa dodržujú doporučenia o radení, jazda je veľmi jemná, pohodová, s najlepšou spotrebou. Niekedy sa však naštvem - nepozerám na to (resp. som to mal už aj istý čas vypnuté, nech ma to neznervózňuje) - a poriadne si šliapnem do pedála. To je potom správanie auta na aké som zvyknutý.
10. Spotreba je celkom fajn. Jazdím ale strašne veľa po meste. teraz pred chorvátskom vynulujem celkovú priem. spotrebu (od kúpi ukazuje za prvých 6tisíc km presne 8,0l) a budem merať novú priemerku tam a späť (urobím 2000km).
11.Plný súhlas. Tempomat mám v aute prvý raz a veľmi príjemne ma prekvapilo ako ho dosť využívam.
12. Toto mi nechýba. Tá kontrolka ECO má svietiť?
13. To fakt? Musím si to všimnúť a dám vedieť.
14. Posilovač mi plne vyhovuje.
15. Toto som tiež nevedel.

Sranda, že si nespomenul tú funkciu automat. zamykanie dverí pri rozbehnutí, lebo ja s tým mám najväčší problém zmieriť sa.

Inak fakt je, že tých áut na to, ako vyzerajú, aké sú, je stále dosť málo... navyše keď tiež denne vidím, že dosť ľudí sa za ním otáča. Nie je na ne reklama, ja viem, ale predsa... Žeby v tom bola aj jeho (pre niekoho) vyššia cena? Ja som si napríklad presne takto predstavoval moje nové auto. Je to presne môj typ, čo sa týka dizajnu, motorizácie...navyše s výbavou, ktorú som ani neočakával.

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 20 črc 2012, 13:15
od Farrael
Lidi půjdou spíš do nové i30tky. Holt je to Hatch s možností combi a náš národ přece potřebuje nejlíp dvakrát do tejdne stěhovat půlku baráku i s tchýní... 8-[

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 20 črc 2012, 13:28
od XMira
Kdybych chtěl stěhovat půl domu, určitě bych si nevybral i30 :D
Ale multilink, zpracování a RDS :mrgreen: mě přesvědčili o i30...

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 20 črc 2012, 13:53
od zulyk
v neposlednom rade je to aj v ponuke motorov, jediny motor v ponuke, to sa vela zakaznikov otoci a ide ku konkurencii :wink: alebo skonci u novej i30-ky

chlapci od H-ka by myslim urobili lepsie, keby sem dotiahli novy accent so sirsou paletou motorov, myslim, ze by sa predaval lepsie ako ELA (aj ked je mensi) :wink:

Re: ELANTRA 2011

Napsal: 20 črc 2012, 13:58
od vado
@Santos: To zamykanie som nespominal, mne plne vyhovuje tak, ako funguje. Dost dlho som jazdil sluzobne na Kii, tam to fungovalo rovnako (pokial si dobre spominam), zvykol som si.
Co sa tyka ceny, tak s takouto vybavou za taketo peniaze vela ponuk nebolo. Mal som este v merku Cruse, ale nevyhovoval mi jeho o dost mensi vnutorny priestor hlavne na zadnych sedadlach. Ale aj ten bol v porovnatelnej vybave o nieco drahsi, ako Ela.
@Farrael, @XMira: i30 nie je pre mna to prave orechove. Mne sa lubia sedany (hatch nepotrebujem, manzelka by najradsej nejake SUV, ale to ja zase nemusim), a to i30 nie je. Navyse vo vybave Style je i30 o dost drahsia, ako elantra. Elantra sa mi naozaj paci, vzhlad presvedcil aj manzelku. Tej sa velmi paci, ze sa za autom vela ludi obzera. Ona si mozno mysli, ze sa oberaju za nou :mrgreen: . A pri tej vybave za tu cenu (az na to blbe RDS) mi Ela pripadala ako najlepsie riesenie.
@zulyk: mne ten motor staci, svoje pretekarske casy mam uz za sebou. Ak by bol vo verzii 1.8, urcite by to potesilo. Pre rodinne auto a kludnu jazdu s obcasnym uletom to staci aj ta 1.6. Ak porovnam, ze na Lanose som mal tiez 1.6 16V, ale ten mal iba 78 kW a nizsi krutiaci moment, a povazoval som to za svizne auto, tak tento 1.6 je vykonnejsi a citit to. Naftovy nepotrebujem, jazdim hlavne mesto a trasy do 100 km, rocne tak 20000.