Mam auto uz tyzden
, podarilo sa najazdit asi 700 km. Dalsie skusenosti:
1. Som taky 185 cm vysoky pavukoidny typ s dlhymi rukami a nohami, dlho som si nevedel najst vyhovujucu polohu sedadiel a volantu (prilis vela moznosti nastavenia sedacky a volantu), ale nakoniec sa mi to podarilo.
2. Lave zrkadlo ma dost velky mrtvy uhol, musel som si dokupit male nalepovacie zrkadielko.
3. Stale som si nejako nezvykol na rozbiehanie. Vzhladom na nepocutelnost motora este obcas motor zhasne. Ked vsak na plyn pritlacim viac, obcas sa stane, ze kolesa dokonca podsmyknu, alebo pri pomalsom pustani spojky dost vybehnu otacky. Naviac sa mi zda, ze 1-tka je dost "kratka", treba ist hned na dvojku. Mam pocit, ze rozsah pohybu plynoveho pedalu je dost maly (oproti mojim predchadzajucim autam) a celkovo dost tuhy.
4. Automaticke vypinanie smeroviek - treba volantom otocit viac, ako som bol zvyknuty, v niektorych miernejsich krizovatkach musim smerovky vypnut rucne.
5. RDS - to mi chyba. Dost. Obcas jazdim dlhsie trasy (BA-KE, BA-TO,...) a to rucne hladanie konkretnej stanice ide dost na nervy.
6. Zatial som neprisiel na to, ako povedat klime, ze aj ked ma chladit, aby nepustala vzdy az taky studeny vzduch, ale o nieco teplejsi. Teda regulacia teploty vyfukovaneho vzduch. Da sa to vuobec ? Alebo je chyba medzi sedadlom a volantom ?
7. Dazdovy senzor - sprava sa dost nepredvidatelne. Pri tom istom nastaveni obcas stiera aj po niekolkych kvapkach, obcas nezotrie ani ked cez sklo uz nie je skoro vidiet.
8. Motor sa sprava dobre. Zatial ho nezeniem velmi do otacok, ale uz som skusil aj nad 4500, vtedy sa motor prejavi dost razantnym rozbehom.
9. Celkom som prekvapeny, ze pocitac radi preradzovat na vyssie kvalty uz pri otackach nieco malo nad 2000. Doteraz som bol zvyknuty prejs vyssie tak pri 3000-3500. Tento motor je aj v otackach okolo 1500 dost pruzny (asi v dosledku pouzitia premenliveho casovania ventilov). Niekedy si podla otackomera pripadam, ze to ma dizel.
10. Prijemne prekvapila nizka spotreba. Po BA tak 7, mimo sa to blizi k 6 (zatial s tim jazdim malo dynamicky, predsa je motor este trochu surovy).
11. Velmi pohodlne sa jazdi s tempomatom. A pripada mi to tak, ze pokial ide tempomat, tak spotreba (okamzita, podla PP (pal. pocitaca)) je nizsia, ako ked to mam v nohe.
12. Trochu mi chyba, ze PP nevie zobrazit okamzitu rychlost a neviem zistit momentalnu teplotu v kabine.
atial sa mi nepodarilo, aby bola rozsvietena zelena kontrolka ECO. Ani ked PP zobrazuje nieco ine, ako okamzitu spotrebu. Nie je tato kontrolka pouzita iba pri automatickej prevodovke ?
13. Podla navodu by sa po zapnuti zapalovaca mali na chvilu kuoli kontrole rozsvietit vsetky varovne kontrolky. Mne sa nerozsvieti horny rad (vysoka teplota, ECO a "malo paliva") a pokial nie su otvorene dvere ani kufor, tak ani prislusne kontrolky v spodnom riadku.
14. Aj ked posilnovac posilnuje trochu viac, ako by mal, uz som si na to zvykol. Pripada mi to celkom pohodlne a pri vyssich rychlostiach je citit, ze riadenie ide trochu tuhsie.
15. Dozvedel som sa, ze to nema rozvodovy remen, ale retaz. Nejako sa to nahluku neprejavuje a myslim, ze sanca na roztrhnutie retaze je nasobne nizsia, ako pri remeni. Takze rozvody su vlastne bezudrzbove ?
To je zatial asi tak vsetko. Jazda je velmi pohodlna, zadok obcas odskoci (v BA skoro niet bezhrbolatej cesty). Registrujem velmi vela ludi, ktori za autom otacaju hlavy. Mne sa vzhlad velmi paci, je toky trochu excentricky, extravagantny a zaroven elegantny. Vela ich este po BA nejazdi (osobne som nestretol este ziadnu), a moja cierna farba spolu so vzhladom pritahuje dost pozornosti. Minule som videl, ze aj policajt sa prestal venovat radaru a otacal sa za autom
.
Ak mate nejake otazky, kludne sa pytajte, pokusim sa odpovedat.