Stránka 24 z 82
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 14 pro 2011, 23:18
od black_sheep
jsem zvedavej co tomu reknete za dva roky. Unava a cyklicke namahani je svina. A nes. me s tim ze jsou to prazdna slova. Dneska jsem o tom mluvil s clovekem z konstrukce skoda auto a dal mi za pravdu. Navic zpochybnil fci tlumicu z hlediska vyslednice pusobicich sil. Namahani cepu a tlumicu na ohyb se taky neprojevi hned ikdyz nerikam ze to tak je, mozne to je a vyvracene neni. Jako mod. teda nic nemazu ani nepresouvam, porad to je k tematu.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 15 pro 2011, 07:40
od koudý
black_sheep píše:jsem zvedavej co tomu reknete za dva roky. Unava a cyklicke namahani je svina. A nes. me s tim ze jsou to prazdna slova. Dneska jsem o tom mluvil s clovekem z konstrukce skoda auto a dal mi za pravdu. Navic zpochybnil fci tlumicu z hlediska vyslednice pusobicich sil. Namahani cepu a tlumicu na ohyb se taky neprojevi hned ikdyz nerikam ze to tak je, mozne to je a vyvracene neni. Jako mod. teda nic nemazu ani nepresouvam, porad to je k tematu.
.. tak konečně odborný příspěvek - plno odborných termínů.. tak to má být...a co ti kamoš řekl na původní stav??? to je zajímavý, že o tomto zrovna nepíšeš...
.. nic ve zlým, ale toto jsou přesně ty příspěvky "o ničem" - souboj názorů, kdy jedni mají a ví a druzí mají a vědět nechtějí, nebo nemají, neví a nedokáží si přiznat, že částka vydaná za něco podobnýho jim nedovolí byť jen na okamžik připustit, že 2/3 výrobků, hlavně ty pro evropu, to je low cost technology od "A" do "Z". Kdo viděl dokument "Vše pro dobro světa a Nošovic" tak vi, jak s lidma aby ušetřili groš zacházejí.. Co si chceš o takové firmě myslet? osobně se u
už ničemu nedivím.
Jel jsi tým autem? viděl jsi vůbec jak je to dělaný origo? ->svary tenčí, dělaný automatem, jinak dělaný úplně stejně.
Kdyby ti takové konstrukční vadě někdo řekl, než si to koupíš (třeba kamoš z konstrukce škoda auto), taky by jsi mu dal za pravdu a koupil něco jinýho, třeba právě pro "fci tlumicu z hlediska vyslednice pusobicich sil. Namahani cepu a tlumicu na ohyb".
proto osobně si vážím airwaves'e, že ač na začátku z role "těžkého zpochybnitele" je nyní schopen napsat, že to je rozdíl třídy ...
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 15 pro 2011, 08:38
od dedula
koudý píše:black_sheep píše:jsem zvedavej co tomu reknete za dva roky. Unava a cyklicke namahani je svina. A nes. me s tim ze jsou to prazdna slova. Dneska jsem o tom mluvil s clovekem z konstrukce skoda auto a dal mi za pravdu. Navic zpochybnil fci tlumicu z hlediska vyslednice pusobicich sil. Namahani cepu a tlumicu na ohyb se taky neprojevi hned ikdyz nerikam ze to tak je, mozne to je a vyvracene neni. Jako mod. teda nic nemazu ani nepresouvam, porad to je k tematu.
.. tak konečně odborný příspěvek - plno odborných termínů.. tak to má být...a co ti kamoš řekl na původní stav??? to je zajímavý, že o tomto zrovna nepíšeš...
.. nic ve zlým, ale toto jsou přesně ty příspěvky "o ničem" - souboj názorů, kdy jedni mají a ví a druzí mají a vědět nechtějí, nebo nemají, neví a nedokáží si přiznat, že částka vydaná za něco podobnýho jim nedovolí byť jen na okamžik připustit, že 2/3 výrobků, hlavně ty pro evropu, to je low cost technology od "A" do "Z". Kdo viděl dokument "Vše pro dobro světa a Nošovic" tak vi, jak s lidma aby ušetřili groš zacházejí.. Co si chceš o takové firmě myslet? osobně se u
už ničemu nedivím.
Jel jsi tým autem? viděl jsi vůbec jak je to dělaný origo? ->svary tenčí, dělaný automatem, jinak dělaný úplně stejně.
Kdyby ti takové konstrukční vadě někdo řekl, než si to koupíš (třeba kamoš z konstrukce škoda auto), taky by jsi mu dal za pravdu a koupil něco jinýho, třeba právě pro "fci tlumicu z hlediska vyslednice pusobicich sil. Namahani cepu a tlumicu na ohyb".
proto osobně si vážím airwaves'e, že ač na začátku z role "těžkého zpochybnitele" je nyní schopen napsat, že to je rozdíl třídy ...
Plně souhlasím s koudý. Příspěvky bez důkazů a že někdo něco říkal a nemá to podložené, nebo co by - kdyby jsou o ničem. Franta jenom upozornil na vadu a dal řešení, je na každém, zda se do toho pustí nebo ne. A myslím si, že když si někdo takovou úpravu udělá, tak si také pohlídá co to v provozu dělá. Minimálně 2x za rok musí stejně auto zvednout při výměně pneumatik a tak není problém si to zkontrolovat. Jinak, viděl někdo ty svary na ramenu? Za takové bych se styděl i na plotu, kde na tom až zas tolik nezáleží. d.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 15 pro 2011, 22:53
od tombas
Nechci vám do toho moc kecat, oháníte se tady homologacemi, zákonem, výdrží svárů při dynamickém namáhání atd. V pořádku, souhlasím, že správně by měl být každý na auto dodatečně montovaný díl homologovaný, ale na druhou stranu, kdo dělá dynamické zkoušky životnosti vyvařených prahů na favoritech a feldách? Kdo homologuje (přezkušuje) pevnost a trvanlivost karoserie a podvozku po bouračce, kdy je rám rovnaný na stolici a půlka auta navařovaná z bůh ví jakých náhradních dílů pochybné kvality v garážových dílnách? (O TIG svarech a ochranné atmosféře ani nemluvě.)
A je součástí homologace, že auto může být napůl sežrané korozí, a to především tou vnitřní v nosných prvcích, kde to není vidět?
Všechny výše uvedené příklady jsou 100x závažnější a ohrožující životy jak posádky, tak okolí, a přesto to nikomu nevadí, nikdo to nenapadá a nikoho to nepohoršuje. Nikdo neví, kolik jezdí aut svařených ze dvou půlek totálně havarovaných aut a podobných vraků.
To, že mi na předchozím (novém) autě postupně praskly za jízdy obě přední pružiny a to prosím HOMOLOGOVANÉ a výrobcem montované originální díly, kolegovi udělalo totéž, ale jemu prasklá pružina roztrhla přední pneumatiku v rychlosti přes 60km/h!!! jenom znamená, že homologace v žádném případě NEZNAMENÁ, že originální výrobcem použitý materiál, díly nebo konstrukce nemohou selhat, prasknout, zlomit se nebo způsobit dopravní nehodu.
Homologace je prostě jenom cár papíru, který říká, že automobilka zaplatila dostatek peněz příslušným organizacím za to, aby svůj výrobek mohla prodávat na příslušném trhu.
No abych jim úplně nekřivdil, jakási kontrola, že auto "papírově" odpovídá vyhlášce (rozmístění světel a jejich barva apod.) tady je.
Nic to ale nevypovídá o kvalitě konstrukce, použitých materiálech, životnosti nebo bezpečnosti (viz. rozdíly v nárazových testech).
Omlouvám se, zase to je trochu mimo téma, ale nedalo mi to, když se tady strhla taková homologační smršť.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 15 pro 2011, 22:55
od black_sheep
no právě že o to smutnější je, že i ten favorit bez prahů nebo s prasklým prahem je daleko bezpečnější (z pohledu aktivní bezpečnosti) než ix20 které právě prasne uchycení tlumiče.
nebo se pletu?
jasně, pasivní bezpečnosti je někde jinde, absolutně nesrovnatelná. aktivní v případě funkčních vzorků taky
ale když přijde na věc tak pokud praskne svár v prahu tak je to k nasrání ale auto v tu chvíli nevyletí mimo silnici...
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 15 pro 2011, 23:04
od tombas
OK, takže prasklé uchycení tlumiče je teda mnohem nebezpečnější, než prasklá originální homologovaná pružina na přední nápravě a protržená pneumatika v rychlosti přes 60 km/h!
To, o čem píšu je, že homologace NIC negarantuje. Tudíž Frantou vyrobený díl není o nic nebezpečnější, než originální homologovaná pružina. A navíc ten adaptér je na zadní nápravě a nehrozí protržení pneumatiky.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 15 pro 2011, 23:34
od black_sheep
měli jste štěstí že se víc nestalo! srát na normy a předpisy, když se to občas pokazí.
to chceš říct?
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 07:36
od tombas
Ne, jenom chci říct, že ani při homologaci se nepřezkušuje každá samostatná součáska a díl automobilu, ale pouze výrobek jako celek, tj. že splňuje zákonem dané parametry a je to jakoby obdoba STK (možná trochu důkladnější). Takže se přezkouší brzdy, řízení, bezpečnostní pásy, jestli nejsou v interiéru nebezpečně ostré hrany plastového obložení a jestli se sedačce nezlomí opěradlo, když se o něj opřeš. Zkontrolují se emise a udělá se zkušební jízda a možná crash test.
Nikdo dlouhodobě netestuje, jestli se pružina unaví za rok nebo za deset let, nikdo neláme svary na rameni zadní nápravy atd. Tyhle věci leží na výrobci a ten, jak známo, to garantuje dle zákona pouze dva roky (někteří i déle).
Navíc se na homologaci dávají vždy fungl nová auta, kde ještě žádná únava materiálu nehrozí.
To, že Franta vymyslel a vyrobil nějaký adaptér na uchycení tlumiče znamená jen to, že zodpovědnost za případnou škodu nebo újmu leží pouze a výhradně na majiteli vozu, který si ten adaptér namontuje. Franta nikdy netvrdil, že se jedná o homologovaný díl.
Je to jako s ostatními nehomologovanými doplňky na auto, třeba HID xenony místo halogenů apod. Když tě s nimi chytí policajti nebo to odhalí na STK, máš problém a musíš je odtranit.
Samozřejmě ideální by bylo, kdyby ty adaptéry byly homologované, ale to je v praxi nereálné, protože automobilka nikdy nedá souhlas k jejich použití už proto, že by sama přiznala nepříliš kvalitní řešení originálního uchycení zadních tlumičů.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 07:38
od koudý
black_sheep píše:no právě že o to smutnější je, že i ten favorit bez prahů nebo s prasklým prahem je daleko bezpečnější (z pohledu aktivní bezpečnosti) než ix20 které právě prasne uchycení tlumiče.
nebo se pletu?
jasně, pasivní bezpečnosti je někde jinde, absolutně nesrovnatelná. aktivní v případě funkčních vzorků taky
ale když přijde na věc tak pokud praskne svár v prahu tak je to k nasrání ale auto v tu chvíli nevyletí mimo silnici...
tombas má pravdu.
musíš porovnávat porovnávatelné.. konstrukčně uchycení tlumiče je stejné (navařená krátká kulatina -dolní uložení tlumiče - do nápravy, obvařeno kolem).. přichycen je adaptér na dvou místech, namáhaní je mezi body uchycení, tudíž kontrukčně je to naprosto rovnocený s originálem.
I kdyby uchycení prasklo (absurdní!), a na obou kolech zárověň (!!), tak nápravu "nahoře" drží péra, takže by to okamžitě nijak nebezpečný nebylo - auto by se začlo kolýbat a toho by si hned každej všiml že mu najednou plave-kroutí se na strany!!
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 10:45
od famfulin76
absurdní... pro koudýho je absurdní, že by se mohl unavit materiál a dokonce i to, že můžu někde jet jako prase a SVOU VINOU dostat smyk a způsobit nehodu, i když mám upravenou nápravu. začínám nabývat pocitu, že pokud mám namontovaný adaptéry, tak můžu za volantem usnout a ony mě dovedou bezpečně do cíle. a zkuste někdo zapochybovat..!
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 11:12
od koudý
famfulin76 píše:absurdní... pro koudýho je absurdní, že by se mohl unavit materiál a dokonce i to, že můžu někde jet jako prase a SVOU VINOU dostat smyk a způsobit nehodu, i když mám upravenou nápravu. začínám nabývat pocitu, že pokud mám namontovaný adaptéry, tak můžu za volantem usnout a ony mě dovedou bezpečně do cíle. a zkuste někdo zapochybovat..!
..to jsi mě příteli špatně pochopil: psal jsem, že je pro mě absurdní, aby frantou zmíněné uchycení prasklo, protože svary co jsme tady viděli na fotkách jsou stejné nebo lepší jak sváry originální, způsob uchycení a body kotvení jsou skoro optimální - toť můj názor. Také namáhání vzhledem k použitým materiálům není nijak tragické a rozhodně to nebude nijak přetěžované (hlavní tíhu nesou pružiny).. V neposlední řadě jak psal "dědula" - minimálně 2x za rok dáváš auto nahoru abys vyměnil gumy, tak pro sichr mrkneš i na to.
jinak vtipný
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 12:46
od black_sheep
ja se vůbec divím že automobilky utrácí tolik peněz za vývoj, koukám že byste to všici tady dohromady zmákli mnohem líp. viděl tady někdo z vás alespoň někdy jak vypadá vývoj každé posrané součásti u nějakýho subdodavatele, když už ne přímo v automobilce? co všecko s tím dělaj, co se počítá tak aby to splnilo všecko co má? není pravda že se jim to nevyplatí. pokud někdo takový nosník spočítá tak, že bude mít vysokou pevnost a zároveň ušetří 10% materiálu tak to vyvíjeli v podstatě zadarmo, protože to pokryje náklady.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 14:51
od koudý
black_sheep píše:ja se vůbec divím že automobilky utrácí tolik peněz za vývoj, koukám že byste to všici tady dohromady zmákli mnohem líp. viděl tady někdo z vás alespoň někdy jak vypadá vývoj každé posrané součásti u nějakýho subdodavatele, když už ne přímo v automobilce? co všecko s tím dělaj, co se počítá tak aby to splnilo všecko co má? není pravda že se jim to nevyplatí. pokud někdo takový nosník spočítá tak, že bude mít vysokou pevnost a zároveň ušetří 10% materiálu tak to vyvíjeli v podstatě zadarmo, protože to pokryje náklady.
.. ano, to je přesný -
v utráceli tak velkoryse při vývoji zadní nápravy, až ji udělali jak je ... (
a jeden českej "Frantík" ji udělá líp sám a během několika hodin v garáži)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 15:43
od iggyno
Pekne sa ta diskusia pohla inym smerom...co je aj mna dobre...pretoze zatial nik nespochybnil funkčne myslienku Frantovho riešenia...druha vec je z inej roviny,ale nerozumiem pristupu tých,co uz maju zmenu na naprave a kadia na tých,co ešte nie...kedze ide o konštrukčný/funkčný zásah do auta a nie len nejaký "estetický túning"...tak prepačte, to nejde spravit len na verímboha! Tých dolezitych faktorov sa tam moze hodne pomenit,ale aj nemusí. Naozaj,ked by to Franta dotiahol oficialne do konca,ja za nim pojdem do prahy ci kam a necham si to u neho spravit. Ale baštrngovať si doma v garaži a potom začat skákat veselo po jamách...
Dalsia vec ma napadá...v čom je vlastne to povodne riešenie lacnejšie,že sa k tomu priklonil
a nie k tomuto jednoduchemu logickemu (aj pre mna) riešeniu? Ze by to bolo tak vyrazne drahe mi to nepripada a ix20 nie je Citigo kde setrili aj na tlacitku na stahovanie spolujazdcovho okna u sofera...ci spagatiky na otvaranie veka v zadnom kufri a podobne len aby sla cena dole.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Napsal: 16 pro 2011, 23:23
od tombas
Každá koruna, euro nebo dolar na jedné součástce znásobena statisíckrát už ve finále znamená pěkný balík peněz.
V případě spodního uchycení tlumiče se u
jedná o nulové náklady, protože by nebylo potřeba žádného adaptéru, ale stačilo by posunout navařený držák jen o pár centimetrů směrem k ose pérování.
K dodatečnému kroucení či lámání tlumiče nedochází díky hornímu a spodnímu uložení na otočných čepech.
Je teoreticky možné, že by samotné posunutí spodního úchytu na rameni nápravy mohlo lehce pozměnit působení sil na vlastním rameni, nikoliv však Frantův adaptér, který svou konstrukcí a uchycením působí jako dodatečná výztuha mezi původním spodním úchytem tlumiče a miskou pružiny.
Dodatečnou montáží adaptéru se rovněž nemění geometrie nápravy, ani rozchod kol či rozvor náprav. Nemění se světlá výška (kromě tolerance dané zdvihem a funkčností tlumiče). Maximálně co se změní, je, že na každé straně nápravy přibude pár kilo hmotnosti adaptéru.