Stránka 24 z 43

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 18:23
od vorlajz
kluci, když tomu tak rozumíte... hoďte mi sem prosím odkaz na olej, který by byl pro GDI lepší jak ten Shell, co kupuji... ;) díky

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 19:30
od Alf6
oleje s ACEA A3 a SAE 0w40, 5w30 nebo 5w40 a muze byt i 5w-50.
Pokud chces zustat u Shellu a mas ho za dobre prachy, tak třeba ten Shell 5w-40. Zlata stredni cesta

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 20:08
od harvi
je niekde mozne zohnat presne typ olejoveho filtra, ktory montuju v prvovyrobe? (oznacenie, farba filtra) vacsina shopov mi zobrazuje tento orig. part, ale v modrej farbe #-o Na aute mam od vyroby cierny

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 20:10
od Neo-Mike
only_one: Nebude to tím, že jsi narazil na špatný kus, který automobilka nechce opravit? Já mám najeto 14 tisíc, o regeneraci filtru ani nevím. Olej mi nestoupá. Jezdím v létě za 4,7 a teď v zimě za 5,3. Za mě plná spokojenost. Jelikož většinu km trávím s autem na dálnici, tak právě benzín [-X . Jen by výrobce nemusel mít takový bordel v tom.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 22:13
od Radunov
vorlajz píše:kluci, když tomu tak rozumíte... hoďte mi sem prosím odkaz na olej, který by byl pro GDI lepší jak ten Shell, co kupuji... ;) díky
mám shell helix ultra 5W-40 ale zjistil jsem před pár dny, že to je jen lepší minerální olej s aditivy nejspíš s esterem, proto to vydávají za syntetiku ale stejně by to mělo správně nést max označení polosyntetika ale viskozitní parametry má podobné syntetickým olejům...takže až budu příště kupovat olej, tak bych se rozmýšlel nad:
Mobil new life 1 0W-40 (čerpatelnost -54°C),
Yacco galaxie RS 0W-40 (čerpatelnost -51°C),
Mobil super 3000 x1 5W-40,
Motul 8100 X-cess 5W-40
...což jsou pravé plné syntetiky, vše A3 ...
a kdybych měl teploměr oleje a náhodou zjistil že je třeba u 120°C běžně, tak bych šel do 5W-50 kvůli tloušťce olejového filmu...neumí teplotu oleje náhodou OBD ukázat online? ještě jsem to na něm nezkoušel...běžně by měl být olej o cca 10°C teplejší než voda...tzn do 100°C

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 14 pro 2016, 22:29
od vorlajz
Alf6 píše:oleje s ACEA A3 a SAE 0w40, 5w30 nebo 5w40 a muze byt i 5w-50.
Pokud chces zustat u Shellu a mas ho za dobre prachy, tak třeba ten Shell 5w-40. Zlata stredni cesta
Alfe, můžeš mi dát přímo odkaz???

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 00:08
od shawt
[quote="harvi"]je niekde mozne zohnat presne typ olejoveho filtra, ktory montuju v prvovyrobe? (oznacenie, farba filtra) vacsina shopov mi zobrazuje tento...
Filtr si kup primo v Hyundai za 250Kc s dph.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 07:04
od only_one
to NEO Mike - to je tím, že nemáš Euro6 diesel. Předchozí I30 co jsem měl 81kw co samé co máš ty byla v pohodě a jezdila 5,5 kombinovaně. Kia má navíc denox katalyzátor a ten se taky musí čistit. Prostě to nemá už nic společného s přidanou hodnotou pro uživatele. Jede se jen na emise.
Špatná kus to není. Je to prostě tak. Každá aktivace čištění filtru tu bude ředit naftu. Neříkal jsem že je zvýšená hladina, ale že olejová náplň obsahovala díl nafty, která se tam dostává právě při čištění. Má to tak každej "moderní eko" diesel co nemá u 4válce pátou trysku před DPF.
Já jen konstatoval že long life není gut a výměny po deseti mu budou zajišťovat deleko delší život. Pokud se podíváš na spritmonitor je vidět že co je Euro 6 ma o skok vyšší spotřebu.
zlaté GDI..... no vlasdtně......... zlatej V8 s kompresorem bez EGR ...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 08:00
od jjenda
http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni- ... vych-oleju

A - Benzínové motory
B - Dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel
E - nákladní jsem z důvodu úspory místa vynechal
C - Zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry

[/b]Výkonnostní třída ACEA Použití oleje HTHS
[mPa.s]
A1, B1 Standardní olej, normální intervaly výměny 2,9 - 3,5
A2, B2 Standardní olej, normální intervaly výměny (Již neplatné) > 3,5
A3, B3 Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny > 3,5 (neprodlužujte)
B4 Jako B3 + možno použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním > 3,5
A4 Rezervováno pro oleje pro benzínové motory s přímým vstřikováním -
A5, B5 Jako A3 / B4, avšak se sníženou viskozitou HTHS 2,9 - 3,5

C1 Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje se sníženým obsahem SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur - sulfátový popel, síra, fosfor) a HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. > 2,9
C2 Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. > 2,9
C3 Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů. > 3,5
C4 Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů. (platná od roku 2006) > 3,5
...................................................................................................................................
Ještě rozdělení podle fosforu, síry a vyskozity

Ttřídy a kategorie ACEA Sulfátový popel
% hm. Fosfor
% hm. Síra
% hm. Vyskozita při 150 °C
HTHS [mPa.s]
ACEA A1/B1 max. 1,3 2,9 - 3,5
ACEA A3/B3 max. 1,5 min. 3,5
ACEA A3/B4 max. 1,6 min. 3,5
ACEA A5/B5 max. 1,6 2,9 - 3,5
ACEA C1 max. 0,5 max. 0,05 max. 0,2 min. 2,9
ACEA C2 max. 0,8 0,07 - 0,09 max. 0,3 min. 2,9
ACEA C3 max. 0,8 0,07 - 0,09 max. 0,3 min. 3,5
ACEA C4 max. 0,5 max. 0,09 max. 0,2 min. 3,5
ACEA E2 max. 2,0 min. 3,5
ACEA E4 max. 2,0 min. 3,5
ACEA E6 max. 1,0 max. 0,08 max. 0,3 min. 3,5
ACEA E7 max. 2,0 min. 3,5

Takže pro dehťáky :hyu: C2 ano, ale je to ta lehkoběžná polívka. (Nafta patří do kamen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 09:32
od vorlajz
těm číslům zatím nerozumím...

proč není ten olej Shell Helix Ultra AF 5W-30 pro můj motor dobrou volbou? jaké by měl mít hodnoty? měl by být minerální nebo syntetický?

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 11:18
od Neo-Mike
only_one: Dovolím si ti oponovat. Nemyslím si, že máš vyšší normu EURO na motoru než já. Auto mám od konce května. Takže tam jistě je ta nejnovější norma. Navíc EURO 6 nejde dosáhnout bez filtru pevných částic. Nikde jsem ještě nečetl, že by docházelo k ředění oleje a zároveň se jeho část tak spalovala aby jeho množství nepřibývalo. Vždy časté nedokončené regenerace filtru byly spojené se zvýšenou hladinou oleje, jelikož byl naředěný naftou.

vorljaz: No ten olej není moc vhodný, protože je zaměřený na snížení emisí. Splňuje normu A5, která má sníženou hodnotu HTHS, tudíž vytváří slabší olejový filtr v motoru. Proto je lepší použít oleje s normou A3, který má vyšší hodnotu HTHS, tudíž vytvoří silnější olejovou vrstvu v motoru. Doufám, že to chápu dobře :D .

jjenda: Tu tabulku jsem už viděl několikrát. Jen mi vysvětli podle čeho jsi poznal, že pro naftu má být C2. Jelikož jak C2 i C3 se dají použit pro filtry pevných částic. Jediný rozdíl je v hodnotě HTHS. Podle mého názoru tam může být oboje. Jen prostě :hyu: nařizuje C2.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 12:03
od jjenda
Neo-Mike, trochu jsem neporozuměl Tvému dotazu podle čeho jsem poznal atd. ....
V rozdělení podle písmen.

A - Benzínové motory
B - Dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel
E - nákladní jsem z důvodu úspory místa vynechal
C - Zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry

A říkáš to správně, že:
Jelikož jak C2 i C3 se dají použit pro filtry pevných částic. Jediný rozdíl je v hodnotě HTHS. Podle mého názoru tam může být oboje. Jen prostě :hyu: nařizuje C2.

Ale Vorlajz má 1.6 GDI benzin a tam je to podobné jeho dilema A3 či A5 se slabším filmem.
:hyu: tady taky v manuálu říká A5, ale na konci manuálu zase v tabulce Shell A3, což je lepší volba zrovna jako v případě C3.
V obou možných případech (A3/A5) ale měnit kolem 15 tis km a vykašlat se na prodloužené intervaly výměny 30 tis. km.
Víc už ze sebe tady asi nevyplodím. :D

Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 12:15
od Neo-Mike
Z tveho prispevku jsem pochopil, ze je uplne jasne, ze tam musi byt C2. Takze jsme se mozna akorat spatne pochopili ;-) .

Ano, vorlajz ma benzin. Tam bych dal prednost A3 pred A5 a intervaly vymeny 15 tisic / 1 rok, pokud nejezdi moc po meste. Zvlast jestli planuje si nechat auto dele nez je zaruka. Pokud davam auto v zaruce pryc, tak tam rozhoduje cena nakladu na servis.

Jinak jak jsi napsal, nemyslim si, ze rozdil trid (at uz A3/A5 nebo C2/C3) je nejaky extra zasadni. Nejdulezitejsi je, tam nenechavat olej na 30 tisic.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 12:40
od vorlajz
proč je A3 lepší než A5 (ptám se jak hlupák, ale opravdu se v tom nevyznám)... teď používám to, co je předepsáno a je to tedy asi A5 jak píšete a interval výměny mám do 15 tis.km...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 pro 2016, 13:09
od Neo-Mike
Protože A5 je zaměřena na snížení emisí a tím i nižší spotřeby pro výrobce. Aby toho docílila, tak vytváří v motoru menší olejový film. Naopak A3 má za hlavní účel mazání motoru a vytvoření silnějšího olejového filmu. Pokud tam máš olej Shell Helix Ultra AF 5W-30, tak to je A5.