Stránka 235 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 bře 2024, 08:03
od Leendrix
Mno ja mel pri koupi DPI v 9/2022 chladici kapalinu na full ale ted po 20k km a roce a neco jsem tesne na low. Takze to necham dolejt a budu sledovat, na muj vkus nejak moc velka ztrata chladicky.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 26 bře 2024, 12:36
od Krepi
Za 20tis km je to ani ne 2dcl destilky, měl jsem po 18tis km 1cm nad minimem, dolil jsem 1dcl destilky a mám cca 2/3 mezi min/max, zatím drží a neubývá. Na garančce změřili a mám do -39st.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 dub 2024, 22:50
od FYI2023
Pozdravujem. Premýšľam nad kúpou Hyundai i30 s motorizáciou 1.5DPi pretože to je prezentované ako auto predurčené na bezstarostnú prevádzku a dlhú životnosť. Bavil som sa o tejto motorizácií s kamaŕatom a ten mi povedal, že tieto motory majú vypínanie valcov a pri 90 000km s tým už začínajú problémy. Je to skutočne tak?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 dub 2024, 22:55
od Maras
Kamarád ať se věnuje raději jinému oboru a nemele nesmysly, když tomu nerozumí. U tohohle motoru se válce vypnou jedině otočením klíčku ve spínací skřínce.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 04 dub 2024, 07:08
od Axel.Foley
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 04 dub 2024, 08:11
od Leendrix
Me docela desi jaky by byl jizdni projev uz tak slabsiho motoru bez turba pokud by vypinal jeste valce
Ohledne tohoto motoru delal dost testu napriklad i Vaculik tak se doporucuji podivat na jeho videa
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 04 dub 2024, 11:12
od tojtojka
To si možná plete válce se vstřikama
. Při striktně daných podmínkách (teplý motor a volnoběh) se vypne polovina vstřiků. Ale nikde jsem s tím problémy nezaznamenal.
Tato vlastnost je popsána ve videu:
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 04 dub 2024, 11:54
od Maras
Leendrix píše: ↑04 dub 2024, 08:11
Me docela desi jaky by byl jizdni projev uz tak slabsiho motoru bez turba pokud by vypinal jeste valce
Ohledne tohoto motoru delal dost testu napriklad i Vaculik tak se doporucuji podivat na jeho videa
Tenhle motor se kupuje pro jeho jednoduchost, předpokládanou dlouhou životnost bez vysokych finančních nároků na údržbu a vhodnost na krátké trasy, nikoliv pro jeho jízdní výkon. Ale to ty víš, jen doplňuji tvou poznámku. A kdo stihnul, nebo stihne koupit skladovku, dostane 81kW ,kdo ne a váhal už jen 70kW.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 04 dub 2024, 14:54
od mozecek
kdyby vypinal valce resp jeden, tak zbyle 3 radeji utecou
kupuj dokud muzes 81kW .. uz to je na hrane pouzitelnosti pokud jezdis v kopcich a v plnem aute (motor ma silu az ve vysokych otackach, ale 1cku nezaradis a na 2ku bys pro vysoke otacky mel i velkou rychlost tj. nejsi schopen projet horskou serpentinu - proste zpomalis do zatacky a na vyjezdu do kopce se to auto lenive rozjizdi) na rovinkach je to celkem v pohode. Jak v realu vyresi 70kW kdo vi - treba to oriznou na omezovaci otacek, ale vykonejsi to urcite nebude.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 05 dub 2024, 19:08
od Zdeněk25
Maras píše: ↑03 dub 2024, 22:55
Kamarád ať se věnuje raději jinému oboru a nemele nesmysly, když tomu nerozumí. U tohohle motoru se válce vypnou jedině otočením klíčku ve spínací skřínce.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 dub 2024, 07:54
od Mexican
ono by tych 70kw atmo nebolo na tu hmotnost zle. Problem je, ze ludia poslednych 10 rokov otupeli a zvykli si na turbo a nedokazu sa vratit nazpat
minule som servisoval svokrin Fusion 1.4 (55kw) a pocitovo to slo pekne, respnemal som pocit ze by som za tych cca 40km okolo Tisnova niekoho brzdil.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 dub 2024, 08:22
od Vysous
Ono záleží na použití. Já mám 88 kW a na 95 procent ježdění je to úplně akorát. Ale včera jsem se potřeboval relativně rychle přesunout po páteční D1 z Prahy do Brna a ve chvíli kdy to potřebuješ lupnout zpoza kamionu do mezery v levým pruhu ve stoupání a teda akcelerovat z nějakých 90 na 120-130, vyžaduje to už trošku plánování a někdy jsem tam ty koně lovil dost zoufale. Za zadkem věčně netrpělivý lokomotivy. Jasně, že se to dá zvládnout, ale sem tam to člověk blbě odhadne a ten výkon pak chybí.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 dub 2024, 08:44
od dibarbora
Uvidíme ako sa k tomu obmedzeniu výkonu inžinieri z
postavili. Pretože už pôvodná 81kW verzia mala naladený manažment motora spôsobom, že už pri nejakých 60-70% polohy plynového pedálu je škrtiaca klapka otvorená na 100%... takže tá akože "výkonová špička" motora je realizovaná len obohacovaním (postupným prilievaním benzínu).
Ak teda 70kW spravili spôsobom, že škrtli/obmedzili obohacovanie, tak si to vo finále 90% používateľov ani nemusí všimnúť... pokiaľ to samozrejme nebudú "ždýmať" niekde na diaľnici.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 dub 2024, 09:15
od Maras
Ano, tak nějak to zřejmě bude, stejně tenhle motor převážně funguje okolo těch 70 kw výkonu a těch 81kW se z něj dá dostat jen v opravdu vysokých otáčkách a jen na krátké rozmezí.
Nicméně mám novou informaci, zatím nezaručenou, že na podzim se všem motrům vrátí původní výkony. Vysvětlení je podle mne zřejmě takové, že nebyla nakonec přijat norma Euro 7, tak jak se s tím počítalo.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 dub 2024, 18:16
od disfear
Ahoj Maras, dáš prosím vědět, až o tom budeš vědět víc? Mám v plánu si facelift koupit, ale jestli je to s těmi výkony pravda, tak bych si klidně rád počkal. Ještě dotaz, jak dlouho se bude druhý facelift vyrábět? Díky.