Stránka 236 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 06 dub 2024, 21:55
od Mexican
Vysous píše: 06 dub 2024, 08:22 Ono záleží na použití. Já mám 88 kW a na 95 procent ježdění je to úplně akorát. Ale včera jsem se potřeboval relativně rychle přesunout po páteční D1 z Prahy do Brna a ve chvíli kdy to potřebuješ lupnout zpoza kamionu do mezery v levým pruhu ve stoupání a teda akcelerovat z nějakých 90 na 120-130, vyžaduje to už trošku plánování a někdy jsem tam ty koně lovil dost zoufale. Za zadkem věčně netrpělivý lokomotivy. Jasně, že se to dá zvládnout, ale sem tam to člověk blbě odhadne a ten výkon pak chybí.
no a teraz si za tych 88kw u 1,3t auta dosad 103kW a 3,3t. Tak nejak som sa vyzenoval a lepici ma uz vobec netrapia. Pretoze vzdy clovek zavadzia. Aj ked sedim v 170kw tucsone (1,6t) tak som proste brzda, pretoze iste percento ludi proste musi byt rychlejsi a netrpezlivejsi. Proste musia. Za poslednych 15 rokov kamiony nejazdia rychlejsie. Ani sa nezvysila maximalka na dialnici Takze asi tolko k teme, ze vykon nestaci.. :-)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 07 dub 2024, 08:16
od dibarbora
To, že kamióny idú stále 89km/h a autobusy 99km/h je síce pravda… ale zabúdaš na to, že za tých 15 rokov viac ako citeľne zhustla premávka (takže medzery sa zmensili na cestách) a ani motory nie sú to čo bývali…. napr. takých 88kW v motore Euro4 je úplne iných ako v motore Euro6XY…. prípadne Euro7… to si všimne asi aj typický točvolant, keď ho tam posadíš….

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 07:08
od Mexican
takze tym, ze premavka zhustla vlastne klesla priemerna rychlost. Pretoze je sice super, ze som schopny na tej istej ceste 1. triedy predbehnut s vykonejsim autom o 10kamionov viac. Stale ich tam ostane dost ktore predbehnut nejde..Vyhrat jackpot prazdnej cesty (napr transfagarasanu) skutocne urobi rozdiel. Tam vsak rozdiel realneho zvezenia sa s 81kw vs 70kw DPI bude maly

moj priklad: Brno-UH-Trencin-Zilina-Vrutky. Casovo to s autom ktore ma skoro o 100kW nedokazem prejst rychlejsie (Stonic 74kw vs Tucson 169kW) a paradoxne tu istu trasu (250km) zvladne celkovo slabsi Stonic s usporou o cca 4,5l paliva. Takze mu zjavne netreba slapat na krk aby som udrzal tempo s vyrazne vykonejsim HEV.

nezmyselnnu honbu za vykonom si uz zacinaju ludia uvedomovat aj u EV, kde je proste hlupost jazdit s 500kW motorom v beznej (europskej) premavke..Jasne, pre par zazitkov a tiktok je to super. Inak zbytocnost

stale tvrdim, ze 70kw uplne staci. Problem vidim v tom, ze uzivatelia nevedia ako tento vykon vyuzit a kde ho hladat. Je vsak fakt, ze podiel DPI na predajoch vyrazne klesne, pretoze zakosi vyberu hlucnejsi, komplikovanejsi ale uzivatelsky prijemnejsi 1.0tgdi

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 07:29
od Maras
Mexican ,naprostý souhlas až na "uživatelsky příjemnější" 1.0. T- GDi. Prostě mezi těmi motory není výkonově až takový rozdíl, ale z mnoha jiných hledisek je lepší DPi.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 08:44
od milosh
Máte někdo už s tímto motorem najeto třeba 100-150-200t km, abyste mohli zhodnotit spolehlivost atd?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 09:21
od Mexican
Maras ale on ten turbomotor pre bezneho tocvolanta fakt uzivatelsky prijemnejsi je. On neriesi karbonizaciu, GPF. On riesi to, ze ten motor ma rozumny krutak a vykon od nejakych 1500 otacok, netreba ho tocit pri predbiehani az na strechu a podobne

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 09:31
od Maras
Ha,já zase oceňuji popojíždění v kolonách hlavně při jízdě z práce, než se dostanu na širokou hlavní cestu. U DPi jen pustím spojku, rozjedu se bez plynu a díky dvěma vstřikovačům na válec auto plynule bez škubání jede. Tohle u tříválce nikdy nebude.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 11:09
od mozecek
jo pojizdky v zacpach jsou super, az je mi lito tech za mnou, ktery musi moje pomale popojizdeni pekne stvat :D mimo to takto jezdim i v podzemnich garazich - to tempo je akorat kdyz hledam misto nebo parkuju. Jako on fakt neni velky rozdil s cim jedete po dalnici, skoro bych rekl ze tam je to znat spolu s mestem nejmene. Me DPI kroti predjizdeci ambice na okrskach, kde je skrz husty provoz mene casu na rozjezd a bezpecne predjeti, takze to predcasne s klidem vzdavam. Se 70kW bych uz vzdal asi uplne vsechno :D A fakt by me zajimalo jak jezdite v kopcich a na horach :) obcas mam dilema jestli byt za dobytek a zkusit projet zatacku do kopce s pisknutim kol s rizikem ze spolucestujici zezelanaji :D a nebo jezdit jako dosud se svesenym ocasem, kdy za zatackou ac mam hezke zadni koncovky falesnych vyfuku a v aute za mnou cekaji raketovy rozjezd :D proste nejedu :( .. protoze mi to nejede. I mirne kopeckovita cesta mezi Sternberkem a Opavou mi prisla jak ze spatneho snu. Kazda druha dedina je v udoli, takze pred ni clovek probrzdi kopu energie a za ni zacina stoupani a autu se nechce. Tim ze jezdim i jinymy auty s turbem, tak si pripadam uplne zoufale a dovedu pochopit i to nasjani lidi za mnou.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 11:32
od Maras
To bude trasama, které jezdíš. Tady u nás jsou roviny a hustý provoz, takže i s turbem je jen malá šance předjet třeba 2 auta před sebou, protože v protisměru pořád někdo jede. No a do budoucna bude přibývat důchodců, čili se provoz ještě více zpomalí. Jinak i ten tříválec není špatný motor, pokud by byl za výhodnou cenu, nebál bych se jej.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 13:04
od Vysous
Já bych u toho 1.0 T-GDI apeloval hlavně na spotřebu na dálnici - když jezdíš s klidnou hlavou (115 tacho), fakt to nežere skoro nic. Včera jsem manželkou a dvěma dětma v nedělním odpoledne (takže i nějaká ta kolona před Prahou) zajel trasu Bratislava-Beroun za 4.7/100. A ono se to na těch dlouhých trasách pozná minimálně počtem tankování (najel jsem za víkend 831 kilometrů na jednu nádrž, a ještě mi zbýval na PP indikovaný dojezd asi 23km). DPI bych si pořídil na denní dojíždění.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 18:16
od idam.i
Motor 1,5dpi chápem a rozumiem jeho existencii.
No 3 válec nie.Nemá zmysel a 4 válec rovnakého objemu by viac nepálil.Určite by bol kultivovanejši a mal aj dlhšiu životnosť.3 válec sa klepe z pricípu a nepomôže to ničomu.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 19:23
od Mexican
prid sa zviezt Stonicom a ver mi, ze ta jadrnost ta chyti :-p mame doma jednovalce, dvojvalce, trojvalce, stvorvalce. Celkom dost som najazdil aj sestvalcami (napr Pentastarom) a ten 1.0tgid je fajn. Naopak prejav 1.6tgdi (akusticky) pri "sportovej" jazde so stodolou mwnom Tucson mi neprijde vobec atraktivny, dokonca by som povedal ze je celkom protivny

DPI mi prisiel zvukovo pekny, citatelny uz aj podla zvuku takze nebolo pri razantnejsej jazde sledovat otackomer

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 08 dub 2024, 21:16
od idam.i
Už som pár 3 valcov vyskúšal a nebral ma ani jeden.Aj keď najmenej ma rušil ten v BMW.Jadrný zvuk už moc nepotrebujem. 8-[ Netvrdím že tie motory nefungujú,no nie je náhoda že aj koncern vycúval s nimi z áut c kategórie. :idea: Myslím si,že tvrdohlavosť Stelantisu s 1,2 PT sa mu vypomstí.
No v každom prípade ako stará klasika sa bude držať 4 valcov pokiaľ to pôjde. :wink:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 dub 2024, 12:08
od Axel.Foley
mozecek píše: 08 dub 2024, 11:09 ...kopeckovita cesta mezi Sternberkem a Opavou mi prisla jak ze spatneho snu. Kazda druha dedina je v udoli, takze pred ni clovek probrzdi kopu energie a za ni zacina stoupani a autu se nechce.
Sice mimo téma, ale ix20 na 16" kolech s atmo 1,6 vytočenou do 5000 je na tohle boží =D> Jen se nesmíš dívat na spotřebu :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 dub 2024, 17:30
od milda h
:D =D> =D>