Stránka 237 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 dub 2024, 18:08
od dibarbora
Axel.Foley píše: ↑10 dub 2024, 12:08
mozecek píše: ↑08 dub 2024, 11:09
...kopeckovita cesta mezi Sternberkem a Opavou mi prisla jak ze spatneho snu. Kazda druha dedina je v udoli, takze pred ni clovek probrzdi kopu energie a za ni zacina stoupani a autu se nechce.
Sice mimo téma, ale ix20 na 16" kolech s atmo 1,6 vytočenou do 5000 je na tohle boží
Jen se nesmíš dívat na spotřebu
Alebo dobre spravený full hybrid.. a potom ani pohľad na spotrebu nemusí byť tristný....
.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 dub 2024, 18:44
od idam.i
Keď jazdím pre radosť,tak neriešim spotrebu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 06:44
od Mexican
tak ja jazdim vlastne len pre radost. V podstate 99% svojich jazd absolvujem preto lebo chcem a nie preto ze musim. A spotrebu riesim. Pretoze z nizsej spotreby mam jednak radost a najma mi ostane viac penazi na dalsiu radost :-p
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 08:57
od idam.i
Hovorí ti niečo : "cesta je cieľ"
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 09:00
od Mexican
to sa vazne pytas mna?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 09:34
od idam.i
Obytňákom asi nerežeš zákruty či prefičíš kruháč.
Či?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 10:14
od Mexican
zakruty zeriem na troch motorkach (pokojne na hlasice na stupackach). Teda vlastne uz len na dvoch, jednu sme minuly mesiac predali. No a so stonicom, kde pokojne v horskych pasoch idem tak, ze by som sam sebe v 169kW Tucsone nestihal. Mam to dokonca aj empiricky zmerane na Sturci a na vychodnej strane Makova. Obe cesty do kopca, ironicky. Tam proste auto ktore ma skoro skoro o 100kW viac nestiha
Aj s dodavkou si vies uzit cestu. Naposledy jadransku magistralu, ktora bola uplne prazdna. Zakruty tam su fakt prijemne. A len pre info za 200km nas predbehla 1 motorka a jeden domaci v aute. Takze ono aj s 6m dodavkou sa da ist celkom dynamicky
len musis mat vsetko na svojom mieste. CO si neuzijes kvoli podvozku su rozbite cesty, ktore tu mame vsade naokolo. Tam clovek celkom trpi. A nepomaha znizeny tlak v pneu, ani vzduchove odpruzenie zadnej napravy
Preto tu spamujem DPI vlakno, pretoze je to len o tej radosti ktoru si clovek urobi. A ked som mal pozicanu DPI, tak mi to jazdenie tu radost robilo
Celkom sa tesim na porovnanie, ked bude i30 po FL s tym 70kW DPI, ze teda ako to pojde. Len snad nedostanem nejake nevhodnou jazdou znicenu predvadzacku (podobne ako kedysi 1,4 TGdi v Ceede, to bol fakt otras). Inak, pozeral som sa na priemerne spotreby teraz u DPI a tych 6,5 vychadza na 30 aut celkom pekne
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... power_e=83
Argument, ze "neriesim spotrebu ked si uzivam" je take to caste ospravedlnenie si zlych navykov a s dynamickou jazdou to nema nic spolocneho
Pardon za ciastocny OT / spam vlakna
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 10:43
od Sprite
Otevřel jsem namátkou pár aut se spotřebou 6-6,5L a potvrdilo se mi to, čeho jsem si všiml i u mého, byť pan Vaculík to ve videu s testem prémiových benzínů vyloučil.
Všem, které jsem na tom sprintmonitoru otevřel, to na benzín 98 E5 žere o 0,3 - 0,5L víc, než na klasickou 95ku.
Já od začátku roku přešel u obou aut co máme taky z klasické 95 na vervu 100 a přijde mi, že se spotřeba o pár deci zvedla. Takže jsem rád, že to nebyl jen můj výmysl nebo domněnka, ale že to takto mají i ti, co zadávají své spotřeby na sprintmonitoru
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 10:59
od Vysous
Ono taky lít 100 oktanový benzín do 81kW atmosféry... řekl bych, že úplně vyhozený peníze. Vím, lidi to dělají kvůli lepším aditivům ve Verva 100, což je ale taky trošku sporný důvod.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 11:07
od Sprite
Já to dělám především kvůli menším nájezdům a E5 vs E10. Hlavně u druhého auta, které za rok najede třeba jen 3tis km. Vždy jsem tankoval obyč 95 od Benziny + VIF. Ale co je od nového roku 95ka E10, přešel jsem u obou aut na Vervu. Skutečně jen kvůli delší skladovatelnosti a tím klidu.
Navíc je tam s tou jejich kartou sleva koruna na litr, což kdyby byla pravda to, co se vesměs píše, že s prémiovým benzínem se sníží spotřeba cca o 0,5L, tak by to bylo po slevě a při menší spotřebě za +/- stejné peníze jako obyč 95, ale s tím rozdílem, že je tam ETBE a ne biolíh. Takto jsem se na to díval.
Nicméně se mi zdálo, že ta spotřeba je fakt vyšší. Neříkám, že nějak drasticky, ale pár deci jo. Což ve videu bylo naprosto vyvráceno. Ale teď, když se člověk koukne na ten sprintmonitor a rozklikne si podrobnosti, na co jezdili, tak je tam krásně vidět, že všem se tankováním 98ky zvedla spotřeba
Takže buď zkusím změnit benzínku a vyzkouším třeba MOLku, nebo se na to vykašlu, protože opravdu se bavíme o pár deci
Můj příspěvek tak neměl být nějakým šťouráním a poměřováním spotřeby, ale skutečně jsem chtěl jen poukázat na to, že se mi dle spotřeb na sprintmonitoru potvrdilo to, co jsem sám vypozoroval
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 11:10
od Vysous
Ok, beru. Ono při nájezdu 3k/rok je cena benzínu vlastně úplně jedno.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 11:18
od Sprite
Je to tak. Druhé auto slouží ženě jen na ježdění do obchodu a do práce. Takže najede denně nějakých 8-10km a přes léto (učí na VŠ) tak auto třeba měsíc v kuse stojí nebo jede jen 1x týdně právě do toho obchodu.
Teď teda si koupila "nový" auto, takže bude jezdit víc i s dětma atd. (což jsme doteď jezdili jen druhým autem), ale o to míň bude jezdit tím původním, které si ještě do konce technické chceme nechat právě na takové drbky po městě a hlavně ježdění do obchodu a s tím spojeným parkováním u nákupáků
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 dub 2024, 16:50
od mozecek
Ono bude spis zalezet na motoru do kteryho lejes 92/95/98/100 oktanovy benzin, nektere jsou naladene tak jine onak podle toho vyzaduji palivo .. neni potom divu ze se s jinym palivem optimalni/testovane parametry zmeni. Do DPI je v manualu jasne napsano ze je doporuceno 95oktan pripadne nizsi 91-94oktan. Vyssi uveden neni. Jestli se tim navic zvysi spotreba bez zvyseneho vykonu lze asi konstatovat, ze palivo bylo neefektivne spaleno, tedy nejspis skodi take jen jinde a jinak. Pokud mas obavy z maleho najezdu / starnuti paliva tankuj mene. Jinak bio sjacky samo lepe tuhnou v nizkych teplotach, tedy to predevsim plati pro zimni obdobi. Ja mam zatim 3ti nadrz s 95E10 ale skrz ruzne jizdy/a zimni mene jezdici obdobi nejsem schopen porovnat spotrebu. Nicmene ted 2x otocim Viden a cca presne rokem jsem mel totez, tedy uvidim... nebo spis neuvidim rozdil. 98 tankovat nebudu, pojedu dal 95+VIF a max nekdy pouziju nejaky cistic vstriku jestli budu mit pocit ze je beh horsi.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 dub 2024, 09:18
od Sprite
mozecek píše: ↑11 dub 2024, 16:50
Do DPI je v manualu jasne napsano ze je doporuceno 95oktan pripadne nizsi 91-94oktan. Vyssi uveden neni. Jestli se tim navic zvysi spotreba bez zvyseneho vykonu lze asi konstatovat, ze palivo bylo neefektivne spaleno, tedy nejspis skodi take jen jinde a jinak.
Nechci kecat, ale mám pocit, že přímo na víčku nádrže je psáno něco ve smyslu 95 a víc. Čili určitě by 98 neměl být problém, potažmo nějak škodit. Můj názor
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 dub 2024, 09:55
od pavelhr
Pro Evropu
V zájmu zachování optimálního výkonu motoru vám doporučujeme používat bezolovnatý benzin s oktanovým číslem RON (Research Octane
Number) 95 / AKI (Anti Knock Index) 91
nebo vyšším.
Můžete používat bezolovnatý benzin s oktanovým číslem RON 91-94 / AKI 87-90, ale může to vést k mírnému snížení výkonu vozidla. (Nepoužívejte palivo s obsahemmetanolu.)
https://s7g10.scene7.com/is/content/hyu ... i30+PDEpdf