Stránka 238 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 dub 2024, 10:02
od Mexican
Sprite píše: ↑12 dub 2024, 09:18
mozecek píše: ↑11 dub 2024, 16:50
Do DPI je v manualu jasne napsano ze je doporuceno 95oktan pripadne nizsi 91-94oktan. Vyssi uveden neni. Jestli se tim navic zvysi spotreba bez zvyseneho vykonu lze asi konstatovat, ze palivo bylo neefektivne spaleno, tedy nejspis skodi take jen jinde a jinak.
Nechci kecat, ale mám pocit, že přímo na víčku nádrže je psáno něco ve smyslu 95 a víc. Čili určitě by 98 neměl být problém, potažmo nějak škodit. Můj názor
a preco liat nieco drahsieho, co sice nemoze uskodit ale rozhodne neprospeje? Nie je lepsie tankovat bud aditivovany BA95 alebo ho dodatocne aditivovat (STP, VIF, Ekolube, ...)
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 dub 2024, 15:40
od i30mpact
Proč tankovat nějaký dražší? Probíralo se to tu asi tisíckrát, místo biosložky je tam ETBE, který je sice dražší, ale stabilnější a šetrnější k palivovému systému.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 dub 2024, 17:12
od idam.i
Každý nech robí ako uzná za vhodne.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 dub 2024, 12:37
od Antoncik_a_FIALKA
Ahoj všem,
dlouho jsem na tomto fóru nic nenapsal!
Koukám po ojetém i30 z roku 2022 s benzinovým motorem, ale stále se nemohu rozhodnout, který motor si pořídit: buď 1.5 DPI nebo 1.0 TGDI. Můj nájezd je kolem 15 tisíc kilometrů, cesta do práce z Teplic do Ústí přes D8 je asi 21 km jedním směrem. Dále podnikám výlety s rodinou (1 dítě) a jednou ročně jedeme do Chorvatska. Nejde mi tolik o výkon, ale spíše o spotřebu a spolehlivost. Díky moc za rady!
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 dub 2024, 16:43
od mozecek
Tak to mas asi jednoduche
vyhodou DPI je mensi ujma na zdravi jezdenim po meste, pri projizdkach 20km+ uz to resit nemusis. S TGDI budes mit na popisovanych trasach mozna az o litr nizsi spotrebu coz je pro tebe rozdil asi tak 5000kc rocne. Na DPI se ti muze pokazit mene veci kdyz tam nejsou, ale ted to budes mit v zaruce a za X let kdyby neco tak budes mit neco nasporeno. Vzal bych fastback TGDI
dostanes lepsi zadni napravu a tech par koniku v lepsich otackach si rad uzijes. DPI je fakt dost sterilni a s tim jsi odsouzen k rodinnemu kombi, ktery sice neni uplne skaredy, ale fastback uz od pohledu jede lip
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 dub 2024, 17:36
od idam.i
Tiež by som volil DPI.V meste určite lepšie a na dialnici ramci predpisov v poho.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 dub 2024, 19:37
od Krepi
Mám DPi 3 roky a spokojenost. S rodinou stejně člověk jezdí opatrněji a když to vidím na silnici, jak ty opice za volantama ani neznají předpisy, tak o to více jsem na pozoru a nikam se neženu. Ale k tématu, DPi na dlouhodobé užívání ideální, kdo mění auta do 4 let, tak je to jedno. Jinak brzdou nejsem a auto jezdí dobře
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 15 dub 2024, 06:51
od Sprite
Mexican píše: ↑12 dub 2024, 10:02
a preco liat nieco drahsieho, co sice nemoze uskodit ale rozhodne neprospeje? Nie je lepsie tankovat bud aditivovany BA95 alebo ho dodatocne aditivovat (STP, VIF, Ekolube, ...)
Ano, takto jsem to praktikoval posledních 8 let. Ale po změně 95ky na E10 a vzhledem k menším nájezdům u druhého auta jsem přešel na 98. Jak už tu někdo psal, právě vzhledem k menším nájezdům mě ten rozdíl v ceně až tak "nebolí", ale hlavně nemusím přemýšlet, jestli už benzín v autě není dýl jak 2 nebo 3 měsíce a jestli nenadělá paseku. A tankovat za méně, jen proto, abych tankoval častěji, to asi nechci. Takže ano, můj primární důvod přechodu na 98 je menší nájezd a s tím spojené potenciální problémy E10 95 a pak vidím i výhody s tím spojené ve formě snad větší "šetrnosti" k palivovému systému, jak už tu taky bylo psáno
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 15 dub 2024, 07:05
od Mexican
ale on DPI je stavany na E10 (vid manual a viecko nadrze), takze tam sa tomu fakt nic nestane. Je to take to strasenie novinarmi, nie je to zalozene realne na ziadnej realnej zalezitosti.
Napisane vsak uz tisickrat - su to vase peniaze. Vcera som si spomenul, ked som tankoval plnu na moto za 640kc a predomnou na benzikoe platil borec len za ciga 760kc ako mi ludia hovoria, ze "moto je drahy konicek"
Inak aj motorke z roku 2001 ten E10 nerobi vobec nic (a to som ho sporadicky tankoval snad posledne 2-3 roky, rozptyl medzi tankovanim najma v zime byva znacny, teraz som mal kvoli dvom servisom a blbej zime 4 mesiace beznal v nadrzi (nejaky rakusky e10 z dost pochybnej pumpy v Hadres)
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 15 dub 2024, 08:20
od Sprite
Mexican píše: ↑15 dub 2024, 07:05
ale on DPI je stavany na E10 (vid manual a viecko nadrze), takze tam sa tomu fakt nic nestane. Je to take to strasenie novinarmi, nie je to zalozene realne na ziadnej realnej zalezitosti.
Napisane vsak uz tisickrat - su to vase peniaze.
Jasně, že DPI je na E10 stavěný
To já vůbec nerozporuju. Ale jak jsem psal, tankuju i do druhého auta.
Zároveň to, že je na to to stavěný z hlediska toho, že to (jak psali novináři - já jsem laik) nebude škodit žádným těsněním apod., tak ale neznamená, že to zároveň neudělá to, co např. v tomto videu
https://garaz.tv/player/9XSyVMARmopFwAQOdEdL
Ano, rok v nádrži je extrém a to asi nikdo nemá... Ale, přesto ve mě biosložka v E10 zanechala po shlédnutí tohoto videa jistou pachuť a tak ji prostě dokud bude jiná možnost tankovat nebudu. To je celé
Při ročních nájezdech aut, které máme, ten rozdíl 2-3Kč na litru není nijak likvidační (po odečtení nějaké slevy co třeba Benzina dává, když se tankuje s jejich kartou, tak to vychází navíc opravdu asi na ty 2Kč / litr). Schválně jsem to spočítal a při spotřebě 6,5l / 100 km a ročním nájezdu cca 7500km je to za rok 975,- navíc, oproti 95ce. A VIF taky není zadarmo, takže pokud bych za 7500km projel cca 500 litrů (což je jedna plechovka VIFu), tak je to za rok rozdíl třeba 700-800Kč. Což je opravdu zanedbatelné. A u druhého auta, které za rok najede kolem 3500km tak tam už úplně.
Čili raději dám "pár stovek" ročně a odpadne mi častější tankování a dolévání VIFu a ještě mám (možná placebo) lepší pocit z toho, že mi v nádrži a v palivovém systému neulpívá žádný sajrajt.
Ale ve finále, je to asi opravdu na každém, co bude nebo chce tankovat a kdybych jezdil tolik, že budu třeba 2x do měsíce brát plnou nádrž, asi by mi to bylo jedno. Ale toto není můj případ
Jen možná místo Vervy vyzkouším i MOL
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 16 dub 2024, 08:39
od Brambo von Gratz
Ahoj, mrkni jestli nemáš někde poblíž čerpačku EuroOil. Je to ČEPRO. V appce EuroOil srdcovka vidíš obsah biosložky na jejich čerpačkách. Tady na severní Moravě a ve Slezsku je řada stanic, kde mají i nulový obsah biosraček. Dokud to tak mají, tak místo Benziny tankuji aditivovanou BA95 s 0% bio u nich.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 17 dub 2024, 11:17
od Mouse80
Ja od noveho roku tankuju 98 na Onu. Stoji me to o 1 korunu vic nez 95 na Benzine
. Je to E5 a zadnou vyssi spotrebu nepozoruji
Myslim , ze to nebude benzinem, ale mistem, kde to auto jezdi.Moje prumerna spotreba od pirizeni auta je 6.1
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 kvě 2024, 12:11
od Mouse80
Tak skoro leto je tu
a spotreba klesa
. Cesta Dvur Kralove nad Labem - Hradec Kralove a zpet.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 kvě 2024, 12:18
od Mexican
pri cca 50km/h priemerke by to 1.0TGDi dal uplne napohodu o liter menej. A to by sa clovek ani nemusel moc snazit
Ak tam bude spotreba 3.x tak potom to bude zaujimave
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 kvě 2024, 12:25
od Maras
Nemám sice fotky, ale za poslední 3 tankování doplna a ujeto cca 2200km spotřeba 5,6; 5,6; a poslední 5,4;. A to včetně 30% dálnic.
Prostě teplo a letní gumy.