vorlajz: fotka pred by nebola?
iadam: ma to len lca - kontrolu jazdy v jazdnych pruhoch, bez zasahu do riadenia {neviem preco je v cenniku napisana kontrola rychlo sa priblizujucich vozidiel
}. ma to kontrolu mrtveho uhla a kontrolu pri cuvani rcta, kde vyuziva parkovacie senzory...
ale chyba mi tam automaticke brzdenie {co maju vo vybave uz aj mini auta}. to je pre mna to, co by som v dalsom aute z bezp. asistentov chcel {automaticke brzdenie a kontrolu mrtveho uhla. ostatne su pre mna ako bonus}. a aby si nebol sklamany, elantra to ma, ale nie na europskom trhu
elantra dalej ma hba {automaticke prepinanie dialkovych svetiel}, adaptivny tempomat {acc} a aj rozpoznavanie znaciek na domacom trhu...
toyota ma balik toyota safety sense, ktory obsahuje predkolizny bezp. system {automaticke brzdenie}, asistent jazdy v pruhoch {tiez bez zasahu do riadenia}, automaticke dialkove svetla a rozpoznavanie dopravnych znaciek. nema kontrolu mrtveho uhla
nevsimol si si ziadne rozdiely medzi elantrou a i40tkou, resp. corollou?
co som si ja vsimol pri rychlom prezreti si oboch aut...
corolla, ma pekne kryte plastom uchyty bat. priestory a kable nevidis...
i40 ma taktiez pekne kryte uchyty a kable zakryte... {viem, mas kombika}
http://autoguide.com.vsassets.com/blog/ ... iew-19.jpg
vsimni si uchyty bat. priestoru. ziadne krytie, kable vedene len v husom krku.... pri aute za 20 000+? a aj tie lanka istiace zadne sedadla len tak trcia v priestore. esteticke to vobec nie je
vzadu ma corolla full led svetla, elantra len half led {led su len koncove a brzdove}. corolla ma antenu integrovanu v zadnom okne, elantra ma tzv. zralociu plutvu.
pri posadeni a zabuchnuti dveri si vsimnes hned jednu dolezitu vec, ked si polozis ruku na dvere a budes si chciet napriklad stiahnut okno. vsadepritomne {tvrde} plasty vyplne dveri, ani kusok kozenky/latky. corolla ma aspon v oblasti odlozenia lakta kozenku/latku...
corolla
elantra
dalej si vsimnes, ze corolla ma vsekty okna auto down&up, elantra podla cennika tiez, ale ja som zatial taku na svk nestretol
vo vsetkych co som sedel mali len auto pre vodica.
alebo ked sme pri dverach, tak si vsimnes, ze elantra ma plastovu klucku nastriekanu na strieborno, corolla ma pochromovanu. {detail, ktory som si nahodou vsimol, ale ked je uz ta elantra drahsia....}
predne svetla som uz spominal. corolla full led, elantra len 25W xenony pre stretavacie svetla. dialkove ziarovky...
vo vybave ma nieco navyse, nieco chyba. elantra odvetravana koza, corolla len polokozu, ale ma navyse navigaciu. elantra ma podsvietene klucky a spatne zrkadla, corolla ma "naladove" osvetlenie interieru... elantra ma vyhrievany volant, corolla ma poloautomatickeho parkovacieho asistenta...
motorovo su si podobne, vybavou jedno ma nieco navyse, druhe ponuka nieco ine. ale ako som uviedol vyssie, elantra ma detaily na urovni fluenca a nie konkurencie za 20 000+ eur. a pritom staci malo a to auto by malo cenu za ktoru sa predava...
za tu cenu by som volil konkurenciu {aj po fleetovej zlave}. corolla mi vychadza najblizsie k elantre, je lacnejsia oproti nej a posobi v detailoch hodnotnejsie. ale ak by elantra zrealnila svoju cenu, tak moj vyber by mohol byt inaksi... tie detaily by som prekusol, tak ako som ich prekusol na accente mc, pretoze mal realnu cenu oproti konkurencii...
mazda 3 sa da zohnat o malo drahsie ako elantra v podobnej vybave... a to nehovorim o prichadzajucej konkurencii ako renault grand coupe {podla predbeznych sprav by sa mal pohybovat v podobnej vybave ako elantra na rovnakych cenach} a taktiez honda civic sedan. obe auta maju niektore viditelne detaily lepsie riesene ako elantra...
pri elantre som ocakaval podobnu cenu ako pri predchodcovi. predsalen podvozok pouzity z predchadzajucej generacie {len je inac vyladeny} a kopec detailov najdete v predchadzajucej generacii. kompletne zadna cast {kufor} je podla mna zhodna 1:1... to je dalsi dovod, preco nechapem takuto cenu elantry... a bojim sa, ze ci podobnu cenovu politiku aplikuju aj pri novej i30tke...
p.s.: ceny v cesku {alebo v pl a hu} skus riesit...
mozes usetrit kopec eur
v mojom okoli sa za posledny rok kupovalo asi 7 aut, z toho sest v zahranici {nie len hyu, ale aj ine znacky}, lebo usetrili oproti slovakom minimalne tisicku...