Stránka 25 z 52

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 17 dub 2011, 13:43
od pietro32i
To mala byť irónia podľa mňa... 8)

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 20 dub 2011, 20:29
od M.arty
Dnes jsem byl na 1.prohlídce v Pyramidě Pruhonice. Velice ochotný přijímací technik, vysvětlil vše co budou s autem dělat. Sám se ptal jestli nemám nějaké požadavky ma servis, chtěl jsem seřídit světla a případně opravit lakem malou ranku od kamínku (2x2mm) na dveřích.
Auto hned na příjmu dali na hever a zvedli, mohl jsem si prohlédnout spodek.

Ranka opravena štětečkem lakem z lakovny (je stejná jako mám auto - žádná opravná korekční tužka)
Pylový filtr neměněn vzhledem k nízkému stavu km.
Světla seřízeny v rámci prohlídky zdarma
Prohlídka karosérie zdarma
Roční prohlídka/20000km 926,40 Kč
Výměna oleje (Shell Helix Ultra 5w-40) a filtr 1 741,74 Kč
Celkem to bylo za 3 202 Kč

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 21 dub 2011, 07:14
od venousek
Zrovna s Pyramidou mám zkušenost, že při garančce Getze neudělali půlku věcí, který si počítali. Namátkou třeba pylový filtr nebo kontrolu brzdových destiček. Za dva týdny od garančky odešly...

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 21 dub 2011, 20:27
od airwaves
Ta cena oleje 1630 bez DPH (450,- za litr bez DPH!!!!!)je opravdu slušně řečeno drzost. To prostě udělám všechno proto abych si mohl koupit vlastní. Takhle se přece nechová seriozní partner. Oni ten olej maj určitě ještě levněji než je na tom odkazu. Nedivil bych se kdyby měli v sudu o číslo levnější olej litr za 100,- Chápu že potřebujeme razítko a oni vydělat ...ale toto asi nepřežiju! Pošlu tam manželku :D : http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=de ... &baleni=4l

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 21 dub 2011, 21:53
od M.arty
Tak na olej jsem se před návštěvou servisu ptal, dokonce 2x pokaždé u jiného technika, jestli si můžu dodat svůj přesně ten stejný co tam dávají oni a bylo mi řečeno že ano, ale zapíšou to do servisky. Už prý řešili případ kdy si zákazník dovezl vlastní olej, zapečetěný obal správně označený typ i výrobce, a za dva měsíce tam přijel s poruchou motoru. Dali olej na rozbor a byl uplně jiný než měl být, vyrobený z nějakého recyklátu. Záruka neuznána, zákazník zaplakal jak ušetřil na oleji.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 21 dub 2011, 22:53
od Mexican
M.arty píše:Tak na olej jsem se před návštěvou servisu ptal, dokonce 2x pokaždé u jiného technika, jestli si můžu dodat svůj přesně ten stejný co tam dávají oni a bylo mi řečeno že ano, ale zapíšou to do servisky. Už prý řešili případ kdy si zákazník dovezl vlastní olej, zapečetěný obal správně označený typ i výrobce, a za dva měsíce tam přijel s poruchou motoru. Dali olej na rozbor a byl uplně jiný než měl být, vyrobený z nějakého recyklátu. Záruka neuznána, zákazník zaplakal jak ušetřil na oleji.

ak je ta historka pravdiva, tak ja som vila zubnicka

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 22 dub 2011, 17:30
od airwaves
... dali olej na rozbor :D :D :D To jsou stejný báchorky jako špatná a dobrá nafta. Přitom teče jedna jedním produktovodem čepra z chemopetrolu do velkoskladu a tam je v jedný nádrži pro všechny stejný čerpačky po celý republice :D . Když ti odejde vstřikovací čerpadlo u tříletýho fokuse z německa s najetejma 6O ti tisícama tak ti bazarník řekne nojo, špatná nafta.
Tak ale co s těma šmejdama od kterejch potřebujeme to razítko a oni zase naše prachy??? Na jejich obranu... když si u firmy která dělá plastový obaly objednáš 5000 kanistrů na olej tak ti na ty kanistry natisknou za peníze cokoliv a je jim to uplně jedno. Klidně může existovat eshop kterej toto dělá a prodává levnej ale kvalitní olej v kanistru od exkluzivní značky za trojnásobnou cenu. Ach jo asi budeme platit!

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 25 dub 2011, 13:52
od severtom
To byl dobrý vtip, jak prý poznali špatný olej. Pomíjím, že by od vypuštění po labinu vzorek musel přenést notář, pokud by výsledek měl kterýkoli soud uznat...
Zábavné je třeba číst, že na motor 1,4CVVT v Koreji pro asijský trh doporučují olej ACEA A5 (mám přístup k tamní dokumentaci) s tím, že pokud máš jen A3, smíš jej použít, ale správný je A5. No a co za specifikaci má Shell Helix Ultra 5w40? Ano, správně, ten hypersuperextra olej má pouze ACEA A3, na víc se nevyhrabal, takže ten z Lidlu udělá úplně stejnou službu :-)
Celé je to nejspíš dáno jen tím, že Evropa je sto let za opicema, a v Číně už se pro Japonsko a okolí jiné oleje oleje než ty s ACEA A5 nevyrábějí :-) tak to napsali do manuálu a my se tady budeme hádat, zda olej totálně zastaralé specifikace jako třeba Shell Helix Ultra je to nejlepší nebo ne. Celé je to k smíchu.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 25 dub 2011, 15:27
od Hardcam
Rad bych ty tvoje tajny dokumenty videl..:)
A5 je olej se snizenou viskozitou HTHS (2,9-3,5) a nutne neznamena, ze jeho aplikace je nejspravnejsi volbou - napriklad vzhledem k podnebi. Radeji v tomto pripade dam na pana Ing. Cerneho a v klidu pouziju Helix Ultra s ACEA A3/B3/B4.

Význam HTHS viskozity
Zkratka HTHS znamená High Temperature High Shear a jde o dynamickou viskozitu měřenou při vysoké teplotě (150 °C) a velkém smykovém spádu (106 s-1). HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány. Podmínky měření HTHS viskozity jsou nastaveny tak, že simulují podmínky velmi rychle se pohybujících dílů motoru a současně vysokou teplotu určitého místa. Měření lze provádět komerčně dodávanými přístroji, které odpovídají potřebným normám. Existují dva odlišné principy měření HTHS viskozity. První je založen na odporu kovového válečku velmi rychle rotujícího v oleji (viz obrázek), druhý pracuje na principu proudění oleje kapilárou pod vysokým tlakem.

HTHS viskozita v praxi
Dodržení předepsané minimální hodnoty HTHS viskozity při výběru motorového oleje zaručí, že olej bude při provozních podmínkách dostatečně mazat všechna místa v motoru, tedy i ta, která jsou velmi namáhaná tzn. skupinu pístních kroužků, ventilovou skupinu, turbodmychadlo apod. Při výběru motorového oleje je proto velmi důležité dodržovat předepsanou výkonovou charakteristiku (ACEA, VW, MB, GM, Ford atd.), protože výkonová specifikace jakéhokoliv motorového oleje je vždy spjata s určitou minimální hodnotou HTHS viskozity, která pro daný motor zaručuje bezproblémový provoz. Důležitou hodnotou HTHS viskozity je 3,5 mPa.s. Olejům, které mají HTHS viskozitu vyšší, se říká oleje s normální HTHS viskozitou, oleje s hodnotou pod 3,5 mPa.s se nazývají oleje se sníženou HTHS viskozitou.
Je možné se setkat se třemi typy motorových olejů, které se odlišují hodnotou HTHS viskozity. Pokud uvažujeme evropský trh, pak všechny oleje SAE xW-40 mají hodnotu HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s, většinou v rozmezí 3,5 až 4,3 mPa.s. Mezi motorovými oleji SAE 0W-30 a SAE 5W-30 najdeme dva typy olejů. Oleje SAE xW-30 se specifikací ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4, C3 či oleje ACEA E mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s. Třetí, velmi malou skupinou olejů jsou SAE 0W-20, které mají HTHS viskozitu nízkou, nad 2,6 mPa.s.
Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje. Je třeba říci, že nyní je takových motorů mnohem více než před několika málo roky (většina motorů v novějších automobilech VW, Ford, Renault, Peugeot, Opel, japonské a korejské automobily). Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než dříve. U nových motorů se již také emise CO2 uvádějí mezi technickými parametry motoru.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 25 dub 2011, 19:51
od freehold
Byl jsem ted na 1. garance v Brandyse nad Labem - auto Kout.
Bohuzel nevim kam jsem zahodil/schoval fakturu, platil jsem 2600 Kc.
Vlastni olej Shell Helix Ultra 4x1l 5w-40 + olej. filtr Hyundai + pyl. filtr Valeo (naklady na porizeni 1150 Kc) - zapsano do servisni knizky.

Delali geometrii, nauctovali si doliti 0,5l chladici kapaliny, vymenu pyl. filtru, prohlidku karoserie a naky drobnosti, ted si nevzpomenu.
Prohlidka karoserie - auto je umyte i vevnitr vyluxovane, i palubka byla utrena od prachu.
Cele tedy vcetne mych nakladu na porizeni 3750 Kc.
Celkem spokojenost, ale zalezi, na jakeho technika tam narazite.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 26 dub 2011, 21:17
od airwaves
Tak třeba jedna z možností je Sunoco Synturo Crystal C2, SAE 5W-30, API SM/CF, ACEA C2/A5/B5, splňuje normu pro Hyundai, Kia, Peugeot, Citroen,. Cena cca 170,- za litr ? Tento olej používat pokud ho motor nezačne baštit pak přejít třeba po 100 tisících??? na 5W-40. Tam je právě ten rozdíl že olej 5W-40 je zjednodušeně řečeno hustší a má tzv. pouze A3 což ale neznamená zastaralý olej. A5 je výhoda pro moderní motory kde to výrobce povolí že je řidší a máme teoreticky nižší spotřebu.... to je jediná výhoda.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 26 dub 2011, 21:25
od Hardcam
Ja 5W30 lit nebudu, spis ted laskuju s 5W50, protoze na moje letni brazdeni po jihu Evropy, kde slunce prazi jinak a dalnice jsou opravdu dalnice, by tato specifikace byla nejvhodnejsi.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 26 dub 2011, 21:40
od airwaves
Tak přesně takováto otázka směřovala i ode mě na technickou linku Sunoco. Jezdím v létě do Itálie a na LPG takže obava z vyšší teploty a jejich doporučení: http://www.sunoco.be/PDF/UK/TDSUKSYNTUR ... 205W30.PDF

Synturo Xenon 5W30 má vysoký viskozní index, tzn. že zaručuje pracování oleje ve vysokých teplotách a jeho mazací vlastnosti se nebudou měnit. Bylo mi odpovězeno :D tak tomu věřím. Podotýkám že nejsem jejich agent ani mě prodej olejů neživí. Jen tyto oleje používám dlouhodobě k max spokojenosti.

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 26 dub 2011, 22:11
od S0T0
airwaves: nic proti sunocu, ale horní viskozitní index 30 není zase tak vysoký, leč pro běžné použití dostatečný, spíš mě z toho tech. listu zarazila docela nízká hodnota TBN, ale to je obecně u všech A5 olejů...

s těma cenami olejů v servisech jsou ...., vždyť i ten doporučovaný shell se v poho sežene hluboce pod 200Kč/l ale osobně tak z dřívější zkušenosti dám radši něco jiného, akorát by mě zajímalo jestli někdo nejezdí na 0W40?

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Napsal: 26 dub 2011, 22:22
od Hardcam
S topu 0W40 by me to taky zajimalo, v minulosti melo nekolik modelu :hyu: od novoty 0W40. Na technicky list Crystalu jsem nekoukal, ale v Getzovi jezdim na 5W40 Sunoco Synturo Gold, najeto mam 120tkm a slape jako hodinky. Oleje si nechavam doporucovat jednim clenem :hyu: clubu, zkusenym olejarem, tak snad vse pujde dal jako po masle...:)