Stránka 25 z 43
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 13:49
od only_one
to NEO Mike - pokud máš DENoX je to E6, bez DENoX je to E5.
Znova opakuji, nafta se do oleje dostává a bude dostávat při regeneraci. Pouze jsem byl upozorněný na zvýšený výskyt nafty laborantem, neznamená to, že auto nemaže. Ale ideální to rozhodně taky není. Zjištíš ji v nějakém množstí u každého dízlu s filtrem.
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 15:25
od Alf6
vorlajz píše:proč je A3 lepší než A5 (ptám se jak hlupák, ale opravdu se v tom nevyznám)... teď používám to, co je předepsáno a je to tedy asi A5 jak píšete a interval výměny mám do 15 tis.km...
tvl. piseme o tom nejmene 3 strany
Takze ještě jednou:
Oleje tridy A5: oleje na snizeni emisi. Ve vetsine pripadu jsou to oleje se snizenou viskozitou. Zjednodusene a pro tebe: tim, ze mají mensi viskozitu, tak kladou mensi odpor a mají tudíž usetrit par ml pohonych hmot
Oleje tridy A3: Normalni oleje, které nemaji snizenou viskozitu.
Ty mas předepsanou tridu A5.Tudis muzes pouzit oleje této tridy a muzes pouzit i normalni olej tridy A3
Ten kdo ma předepsanou tridu A3, nesmí ale pouzit oleje A5. Není na to jejich motor prizpusoben.
Kamaráde už nevim, jak ti to jinak vysvětlit
Avsak i mezi oleji tridy A3 jsou rozdily a to ty, ze jde o to, jaky zakladovy olej byl při vyrobe pouzit.
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 15:29
od Alf6
vorlajz píše:Alf6 píše:oleje s ACEA A3 a SAE 0w40, 5w30 nebo 5w40 a muze byt i 5w-50.
Pokud chces zustat u Shellu a mas ho za dobre prachy, tak třeba ten Shell 5w-40. Zlata stredni cesta
Alfe, můžeš mi dát přímo odkaz???
Na co odkaz?
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 15:34
od Alf6
Radunov píše:vorlajz píše:kluci, když tomu tak rozumíte... hoďte mi sem prosím odkaz na olej, který by byl pro GDI lepší jak ten Shell, co kupuji...
díky
mám shell helix ultra 5W-40 ale zjistil jsem před pár dny, že to je jen lepší minerální olej s aditivy nejspíš s esterem, proto to vydávají za syntetiku ale stejně by to mělo správně nést max označení polosyntetika ale viskozitní parametry má podobné syntetickým olejům...takže až budu příště kupovat olej, tak bych se rozmýšlel nad:
Mobil new life 1 0W-40 (čerpatelnost -54°C),
Yacco galaxie RS 0W-40 (čerpatelnost -51°C),
Mobil super 3000 x1 5W-40,
Motul 8100 X-cess 5W-40
...což jsou pravé plné syntetiky, vše A3 ...
a kdybych měl teploměr oleje a náhodou zjistil že je třeba u 120°C běžně, tak bych šel do 5W-50 kvůli tloušťce olejového filmu...neumí teplotu oleje náhodou OBD ukázat online? ještě jsem to na něm nezkoušel...běžně by měl být olej o cca 10°C teplejší než voda...tzn do 100°C
olej s aditivy nejspíš s esterem
Každý olej ma v sobe aditiva uz z vyroby. Je to hydrokrakovany olej, jako zbylých 90% oleju na trhu. Jedina prava syntetika z oleju, které jsi uvedl, je Yacco.
Prava syntetika proto, ze jen oleje tridy 4 PAO a 5 Estery- se mohou takto nazyvat. Zadny jiny olej není "prava syntetika" !!
Syntetické motorové oleje se vyrábějí z těchto tříd maziv:
polyalfaolefiny (PAO) - základový olej API Group IV
syntetické estery apod. - základové oleje API Group V
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 15:42
od Alf6
A zde je například uvedeno v cem je proste ta opravdu pravá syntetika( PAO + Estery) lepsi nez zbytek oleju na trhu:
Cituji:
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa.Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Během studených startů motoru dochází k nejméně 50% jeho celkového opotřebení, protože všechny součásti nejsou v této době správně mazány. Při každém odstavení motoru olej stéká do olejové vany a po několika hodinách jsou některé součásti již bez potřebné ochrany. V několika prvních vteřinách po opětovném uvedení do chodu, než je dosažen plný průtok oleje všemi mazanými místy, trpí některé součásti motoru, jako např. pístní kroužky, ložiska, vačky a zdvihátka přímým kontaktem kovových ploch, na kterých dochází k nevratnému poškození povrchu. Také přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 15:46
od vorlajz
Alf6 píše:vorlajz píše:Alf6 píše:oleje s ACEA A3 a SAE 0w40, 5w30 nebo 5w40 a muze byt i 5w-50.
Pokud chces zustat u Shellu a mas ho za dobre prachy, tak třeba ten Shell 5w-40. Zlata stredni cesta
Alfe, můžeš mi dát přímo odkaz???
Na co odkaz?
no jaký olej koupit...
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 15:49
od Alf6
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 18:44
od thornych
Přesně tak:
A5 -slabší film = nižší spotřeba (teoreticky), ale horší ochrana motoru
A3 - silnější a stabilnější film = vyšší spotřeba (odhad - max. 0,1 l/100 km ???), lepší ochrana motoru
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 19:07
od vorlajz
konečně mi to někdo vysvětlil...
úplně jak pro pitomce, ale přesně tak jsem to potřeboval... díky
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 20:50
od Neo-Mike
Vždyť ti to tady každý psal několikrát
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 21:17
od harvi
Alf6, co napr tento? Je tam nejaky rozdiel oproti tomu Shellu?
https://obchod.damoslovakia.sk/total-qu ... -5w-40-4l/
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 21:27
od Alf6
Taky dobrej. Oba dva nejsou synteticke oleje. Jsou to hydrokrakovane oleje. Dulezite je u 5w-40 vymenit včas, protože modifikátory viskozity degradují nejrychleji. Uz zhruba při 8 000 km mas z 5w-40 dobrou 5w-30. Toto ale neplati pro 5w-40 na bazi PAO nebo Ester. Ty si sve hodnoty udrzi dele- diky svému použitému základovému oleji.
taky dobrej olej
http://www.millersoils.cz/trident-5w40
Jedine ho vyzkoušet. Ziskas zkusenosti a priste ho třeba jiz nepouzijes. Pokud odpovida specifikaci tak se toho neboj. Ja taky experimentuji a při sve první jizde na Sunoco 5w-40 byl oproti Shellu slysitelny rozdil. Bylo slyset, ze motoru sedl lepe.
Proto mam taky i svůj zebřiček oleju, který si neustale doplnuji. Krale ale nikdy a nikdo nesesadí Millers Oils CFS 5w-40 NT. Diky slozeni to nej co se u nas da sehnat.
Taky ma cca dvojnasobne mnozstvi cisticich aditiv ZDDP oproti konvencnim olejum
http://performanceracingoils.com/faqs-ezp-2.html
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 15 pro 2016, 22:12
od harvi
Co myslis, ze sa stane, ked dam napr teraz jeden z tych 5w-40 A3, a o nejaky cas pri garancke v servise mi tam naleju nieco ich (teda asi 5w-30 A5). Ten povedzme o 10-15tkm vymenim v medzi garanckami za 5w40 a tak nejaky cas dokola. Momentalne mi vychadza najazd tak 25tkm rocne, takze by som mal trebars vzdy jednu svoju vymenu medzi garanckovymi...
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 16 pro 2016, 14:48
od Alf6
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Napsal: 17 pro 2016, 20:37
od Radunov
Tohle taky vypada dobre co Alfe? Plna syntetika PAO.
http://www.ravenol.cz/katalog/40-ravenol-ssl-0w-40
http://www.olejlevne.cz/olejlevne/eshop ... load#anch1
Taky je o 60% drazsi co ten muj stavajici shell helix ultra 5w-40.