Re: BENZÍN vs. DIESEL
Napsal: 02 led 2009, 22:24
Doma nemám, ale škodovka grafy zveřejňuje, je tady.vlastaFR píše:nema nekdo doma graf ty 1.4 tsi? by me zajimalo jakej to ma narust vykonu a kroutaku
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Doma nemám, ale škodovka grafy zveřejňuje, je tady.vlastaFR píše:nema nekdo doma graf ty 1.4 tsi? by me zajimalo jakej to ma narust vykonu a kroutaku
Daj Echo potom... Vdaka... Mozno by som vedel o niekom, ked to bude zaujimava ponuka.Hardcam píše:Broza: no bude to malo...pravdepodobne napred koupim Volvo a pak prodam auto, pac ji stejne budu prodavat tak sto let, jelikoz je nikdo nekupuje.
Chlapci nechci nic říkat,ale hezky tu žvatláte pěkný nesmysly,turbo benzíni tu byly dřív než u dieseláku ,to zaprvé hodně se to používali u soutěžních vozů zahraničních značek a že jich nebylo málo a hádáte se o takových blbostech kde jste něco někde vyčetli a přitom v reálu o tom nemáte ani páru,jako srovnáváte něco s něčím úplně mimo mísu srovnávat automat s manuálem dále s motorama,který je každý jinak naladěn ,musíte to brát plus a mínus ,papíry vždycky kecaj a v reálu je to jinak i z jinejch důvodů,každej jezdí jinak a řadí a za druhé kdo z Vás umí jezdit jako závodníci,já myslím,že asi jako většina z nás smrtelníků jezdíme na co máme,protože ty na to maj i jiný fígle a do normálního provozu se to ani nehodí a Ti co to přeženou jsou už bradou vzhůruZdeněkSvoboda píše:Je fakt, že turbo benzíny začínají pomalu okupovat motorové trhy
Já osobně už delší dobu přemýšlím o tom, jestli bych si jako další auto kupoval opět motor s turbem nebo ne. Ať už benzín, nebo naftu...svezení je to dobrý, ale co případné opravy, které nebudou asi nejlevnější (jak diesel, tak asi i benzin) Proto nevím, zda neni lepší koupit 1,6 cvvt s 90kW než 1,4 TSI s 90kW??? Výkon stejný, točák o 50Nm větší pro TSI. Jsem zvědav, s jakým turbo-benzínem příjdou korejci...jestli příjdou
To máš samozřejmě pravdu. A každý, kdo se zajímá o motory tohle ví. Jenomže teprve v posledních několika letech začínají masivně nastupovat ve všech objemových a výkonových kategoriích. Dříve byl benzín s turbem vzácný exot a drželo ho jen pár výrobců. A téměř vždy se jednalo o nej nej model, který byl většinou na vrchlolu modelové řady, co se týče výkonu, techniky atd. Že se dělal Saab turbo, nebo Porsche turbo v sedmdesátých letech, není fakt žádná novinka. Všichni asi známe Fiat Coupe turbo, Calibru turbo, Lancie, R5, Escort, Uno atd. Teprve teď se ale turbo benzíny začínají prosazovat do normálních a relativně obyčejných aut, jako je Fiat Punto, Opel Corsa, Renault Clio atd. Za chvilku normální atmosféry vymřou a nahradí je přeplňované motory. Všeobecně se ví, že se připravuje 1,2 TSI, O,9 turbo od Fiatu atd. Takže nežvatláme, jen tu nikdo nezabíhal do podrobností.ivan píše: Chlapci nechci nic říkat,ale hezky tu žvatláte pěkný nesmysly,turbo benzíni tu byly dřív než u dieseláku
ono je to na jednu stranu dobre, aspon se vyuziva energie spalovaciho motoru lip nez bez turba. druha strana sou zmineny naklady na udrzbujandaxx píše:To máš samozřejmě pravdu. A každý, kdo se zajímá o motory tohle ví. Jenomže teprve v posledních několika letech začínají masivně nastupovat ve všech objemových a výkonových kategoriích. Dříve byl benzín s turbem vzácný exot a drželo ho jen pár výrobců. A téměř vždy se jednalo o nej nej model, který byl většinou na vrchlolu modelové řady, co se týče výkonu, techniky atd. Že se dělal Saab turbo, nebo Porsche turbo v sedmdesátých letech, není fakt žádná novinka. Všichni asi známe Fiat Coupe turbo, Calibru turbo, Lancie, R5, Escort, Uno atd. Teprve teď se ale turbo benzíny začínají prosazovat do normálních a relativně obyčejných aut, jako je Fiat Punto, Opel Corsa, Renault Clio atd. Za chvilku normální atmosféry vymřou a nahradí je přeplňované motory. Všeobecně se ví, že se připravuje 1,2 TSI, O,9 turbo od Fiatu atd. Takže nežvatláme, jen tu nikdo nezabíhal do podrobností.ivan píše: Chlapci nechci nic říkat,ale hezky tu žvatláte pěkný nesmysly,turbo benzíni tu byly dřív než u dieseláku
Tak s tímto souhlasím - ještě počítejte s odporem vzduchu.Hujer píše:Boze co to tu pises za blbosti!Srovnavas Sedan 2WD vazici cca1.5 tuny s SUV 4WD a vazicim Skoro 2 tunny! Jinak co se tice spolehlivosti tak se obsah neda nicim nahradit!
Tak já s tím moc nesouhlasím. Spor byl v tom, že motor 1,4 v Accentu nemá co dělat na silnici a že motor 1,4 TSI v Superbu je slaboučký. Vůbec zde nezaznělo porovnání 2WD/4WD, manuál-automat. Porovnávala se holá schopnost aut s těmito motory fungovat v běžném provozu. Stesky o tom, že je to 2WD/4WD/automat/manuál a nelze je srovnávat, jsou liché. Jen letmým nahlédnutím do tabulek výkonů/zrychlení/max. rychlosti se dá zjistit, že ten Superb ujede SantaFe s motorem V6 jako nic. Je tedy menší brzdou provozu. Zrovna tak Accent 1,4 ujede například minulé verzi SantaFE s původním motorem CRDI 83KW. Ten má stovku okolo 17 sec, což je vcelku tragické. Proti tomu je Accent s 12,3 s raketa. Minulá verze Superbu měla základ 2.0 85KW s horšími parametry, než 1.4 TSI. A není to tak dávno, kdy základ Passatu a A4 byl motor 1.6. Já fakt nechápu výtky lidí, že se do takového a makového auta dává slabý motor. A je jedno, jestli je to nafta, nebo benzín. Vždyť si přece takové auto nemusím koupit.Rexcor píše:Tak s tímto souhlasím - ještě počítejte s odporem vzduchu.Hujer píše:Boze co to tu pises za blbosti!Srovnavas Sedan 2WD vazici cca1.5 tuny s SUV 4WD a vazicim Skoro 2 tunny! Jinak co se tice spolehlivosti tak se obsah neda nicim nahradit!
ten superB je ctyrhrabka?? myslim ze ne-e, resp. urcite ne s tou 1.4TSI. a jak bylo receno: auto tridy SUV se neda srovnavat se stredni tridou sedanem, no a jestli to S.F ma navic automat (nechce se mi to hledat) tak to uz je uplne mimo. Vzdy se tyhle udaje udavaj automat/manual zvlast, to protoze jsou odlisne.jandaxx píše:Tak já s tím moc nesouhlasím. Spor byl v tom, že motor 1,4 v Accentu nemá co dělat na silnici a že motor 1,4 TSI v Superbu je slaboučký. Vůbec zde nezaznělo porovnání 2WD/4WD, manuál-automat. Porovnávala se holá schopnost aut s těmito motory fungovat v běžném provozu. Stesky o tom, že je to 2WD/4WD/automat/manuál a nelze je srovnávat, jsou liché. Jen letmým nahlédnutím do tabulek výkonů/zrychlení/max. rychlosti se dá zjistit, že ten Superb ujede SantaFe s motorem V6 jako nic. Je tedy menší brzdou provozu. Zrovna tak Accent 1,4 ujede například minulé verzi SantaFE s původním motorem CRDI 83KW. Ten má stovku okolo 17 sec, což je vcelku tragické. Proti tomu je Accent s 12,3 s raketa. Minulá verze Superbu měla základ 2.0 85KW s horšími parametry, než 1.4 TSI. A není to tak dávno, kdy základ Passatu a A4 byl motor 1.6. Já fakt nechápu výtky lidí, že se do takového a makového auta dává slabý motor. A je jedno, jestli je to nafta, nebo benzín. Vždyť si přece takové auto nemusím koupit.Rexcor píše:Tak s tímto souhlasím - ještě počítejte s odporem vzduchu.Hujer píše:Boze co to tu pises za blbosti!Srovnavas Sedan 2WD vazici cca1.5 tuny s SUV 4WD a vazicim Skoro 2 tunny! Jinak co se tice spolehlivosti tak se obsah neda nicim nahradit!
Santa FE minulé generace s motorem V6
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 250 Nm při 4000 otáčkách
Výkon motoru: 127 kW / 173 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12.0 s
Superb 1,4 TSI 90KW
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 200 Nm při 1500 otáčkách
Výkon motoru: 92 kW / 125 koní při 5000 otáčkách
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10.5 s
Santa CRDI 83KW
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 255 Nm při 2000 otáčkách
Výkon motoru: 83 kW / 113 koní při 4000 otáčkách
Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 16.8 s
nový Accent 1,4 16V
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 125 Nm při 4700 otáčkách
Výkon motoru: 71 kW / 97 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12.3 s
No kdybys ty motory prohodil tak jak by asi to santafecko jelo a jak ten superb!A stare santa fe se v 2,7 delalo pouze v automatu!No a to srovnani to taky muzes srovnavat sonatu a treba ravku 4 a jak to asi dopadne.Proc teda nesrovnas sonatu 2,7 a toho superba?jaara píše:Srovnával jsem jízdní vlastnosti dvou různých aut (manuál v Superbu i v Santa Fe), nic víc nic míň. Rexcorovi se zdá 1.4 v Superbu směšná, realita je ale taková, že s jeho Santa Fe automatem šestiválcem by se mohl akorát tak dívat na vzdalující se kufr Superbu.Hujer píše:Jo a jeste nesrovnavej automat a manual.A ta spotreba je sice u superbu na papire ale v realu je nekde jinde jako napriklad kdyz testovali golf Gt s timto motorem tak pri svizne jizde se to o 2.5 litru lisilo od reality!