Stránka 25 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 02 led 2009, 22:24
od jaara
vlastaFR píše:nema nekdo doma graf ty 1.4 tsi? by me zajimalo jakej to ma narust vykonu a kroutaku
Doma nemám, ale škodovka grafy zveřejňuje, je tady.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 02 led 2009, 22:25
od Engineer
Hardcam píše:Broza: no bude to malo...pravdepodobne napred koupim Volvo a pak prodam auto, pac ji stejne budu prodavat tak sto let, jelikoz je nikdo nekupuje.
Daj Echo potom... Vdaka... ;) Mozno by som vedel o niekom, ked to bude zaujimava ponuka.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 02 led 2009, 22:39
od ivan
ZdeněkSvoboda píše:Je fakt, že turbo benzíny začínají pomalu okupovat motorové trhy :)
Já osobně už delší dobu přemýšlím o tom, jestli bych si jako další auto kupoval opět motor s turbem nebo ne. Ať už benzín, nebo naftu...svezení je to dobrý, ale co případné opravy, které nebudou asi nejlevnější (jak diesel, tak asi i benzin) Proto nevím, zda neni lepší koupit 1,6 cvvt s 90kW než 1,4 TSI s 90kW??? Výkon stejný, točák o 50Nm větší pro TSI. Jsem zvědav, s jakým turbo-benzínem příjdou korejci...jestli příjdou :D
Chlapci nechci nic říkat,ale hezky tu žvatláte pěkný nesmysly,turbo benzíni tu byly dřív než u dieseláku ,to zaprvé hodně se to používali u soutěžních vozů zahraničních značek a že jich nebylo málo a hádáte se o takových blbostech kde jste něco někde vyčetli a přitom v reálu o tom nemáte ani páru,jako srovnáváte něco s něčím úplně mimo mísu srovnávat automat s manuálem dále s motorama,který je každý jinak naladěn ,musíte to brát plus a mínus ,papíry vždycky kecaj a v reálu je to jinak i z jinejch důvodů,každej jezdí jinak a řadí a za druhé kdo z Vás umí jezdit jako závodníci,já myslím,že asi jako většina z nás smrtelníků jezdíme na co máme,protože ty na to maj i jiný fígle a do normálního provozu se to ani nehodí a Ti co to přeženou jsou už bradou vzhůru :roll:
Jen jsem chtěl reagovat,protože tyhle řeči mě fakt už rozčilujou :evil:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 02 led 2009, 23:43
od jandaxx
ivan píše: Chlapci nechci nic říkat,ale hezky tu žvatláte pěkný nesmysly,turbo benzíni tu byly dřív než u dieseláku
To máš samozřejmě pravdu. A každý, kdo se zajímá o motory tohle ví. Jenomže teprve v posledních několika letech začínají masivně nastupovat ve všech objemových a výkonových kategoriích. Dříve byl benzín s turbem vzácný exot a drželo ho jen pár výrobců. A téměř vždy se jednalo o nej nej model, který byl většinou na vrchlolu modelové řady, co se týče výkonu, techniky atd. Že se dělal Saab turbo, nebo Porsche turbo v sedmdesátých letech, není fakt žádná novinka. Všichni asi známe Fiat Coupe turbo, Calibru turbo, Lancie, R5, Escort, Uno atd. Teprve teď se ale turbo benzíny začínají prosazovat do normálních a relativně obyčejných aut, jako je Fiat Punto, Opel Corsa, Renault Clio atd. Za chvilku normální atmosféry vymřou a nahradí je přeplňované motory. Všeobecně se ví, že se připravuje 1,2 TSI, O,9 turbo od Fiatu atd. Takže nežvatláme, jen tu nikdo nezabíhal do podrobností. :wink:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 00:31
od vlastaFR
jandaxx píše:
ivan píše: Chlapci nechci nic říkat,ale hezky tu žvatláte pěkný nesmysly,turbo benzíni tu byly dřív než u dieseláku
To máš samozřejmě pravdu. A každý, kdo se zajímá o motory tohle ví. Jenomže teprve v posledních několika letech začínají masivně nastupovat ve všech objemových a výkonových kategoriích. Dříve byl benzín s turbem vzácný exot a drželo ho jen pár výrobců. A téměř vždy se jednalo o nej nej model, který byl většinou na vrchlolu modelové řady, co se týče výkonu, techniky atd. Že se dělal Saab turbo, nebo Porsche turbo v sedmdesátých letech, není fakt žádná novinka. Všichni asi známe Fiat Coupe turbo, Calibru turbo, Lancie, R5, Escort, Uno atd. Teprve teď se ale turbo benzíny začínají prosazovat do normálních a relativně obyčejných aut, jako je Fiat Punto, Opel Corsa, Renault Clio atd. Za chvilku normální atmosféry vymřou a nahradí je přeplňované motory. Všeobecně se ví, že se připravuje 1,2 TSI, O,9 turbo od Fiatu atd. Takže nežvatláme, jen tu nikdo nezabíhal do podrobností. :wink:
ono je to na jednu stranu dobre, aspon se vyuziva energie spalovaciho motoru lip nez bez turba. druha strana sou zmineny naklady na udrzbu

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 00:45
od Hardcam
Anketa skoncila 20:19 ve prospech nezamknuti tematu, anketu jsem smazal a jedeme dal.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 01:13
od Rexcor
Hujer píše:Boze co to tu pises za blbosti!Srovnavas Sedan 2WD vazici cca1.5 tuny s SUV 4WD a vazicim Skoro 2 tunny! :idea: Jinak co se tice spolehlivosti tak se obsah neda nicim nahradit!
Tak s tímto souhlasím - ještě počítejte s odporem vzduchu.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 12:31
od jandaxx
Rexcor píše:
Hujer píše:Boze co to tu pises za blbosti!Srovnavas Sedan 2WD vazici cca1.5 tuny s SUV 4WD a vazicim Skoro 2 tunny! :idea: Jinak co se tice spolehlivosti tak se obsah neda nicim nahradit!
Tak s tímto souhlasím - ještě počítejte s odporem vzduchu.
Tak já s tím moc nesouhlasím. Spor byl v tom, že motor 1,4 v Accentu nemá co dělat na silnici a že motor 1,4 TSI v Superbu je slaboučký. Vůbec zde nezaznělo porovnání 2WD/4WD, manuál-automat. Porovnávala se holá schopnost aut s těmito motory fungovat v běžném provozu. Stesky o tom, že je to 2WD/4WD/automat/manuál a nelze je srovnávat, jsou liché. Jen letmým nahlédnutím do tabulek výkonů/zrychlení/max. rychlosti se dá zjistit, že ten Superb ujede SantaFe s motorem V6 jako nic. Je tedy menší brzdou provozu. Zrovna tak Accent 1,4 ujede například minulé verzi SantaFE s původním motorem CRDI 83KW. Ten má stovku okolo 17 sec, což je vcelku tragické. Proti tomu je Accent s 12,3 s raketa. Minulá verze Superbu měla základ 2.0 85KW s horšími parametry, než 1.4 TSI. A není to tak dávno, kdy základ Passatu a A4 byl motor 1.6. Já fakt nechápu výtky lidí, že se do takového a makového auta dává slabý motor. A je jedno, jestli je to nafta, nebo benzín. Vždyť si přece takové auto nemusím koupit.

Santa FE minulé generace s motorem V6
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 250 Nm při 4000 otáčkách
Výkon motoru: 127 kW / 173 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12.0 s

Superb 1,4 TSI 90KW
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 200 Nm při 1500 otáčkách
Výkon motoru: 92 kW / 125 koní při 5000 otáčkách
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10.5 s

Santa CRDI 83KW
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 255 Nm při 2000 otáčkách
Výkon motoru: 83 kW / 113 koní při 4000 otáčkách
Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 16.8 s

nový Accent 1,4 16V
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 125 Nm při 4700 otáčkách
Výkon motoru: 71 kW / 97 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12.3 s

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 13:46
od Mexican
jandaxx znamena to to ze 1,5 CRDi v Novom Accente ujde V6 Sante 1G... no vidis, tazka to rana pre pritomnych pretekarov.. Este pre seba musi clovek najst dovod preco pretekat a ma to v cajku

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 14:39
od black_sheep
jandaxx píše:
Rexcor píše:
Hujer píše:Boze co to tu pises za blbosti!Srovnavas Sedan 2WD vazici cca1.5 tuny s SUV 4WD a vazicim Skoro 2 tunny! :idea: Jinak co se tice spolehlivosti tak se obsah neda nicim nahradit!
Tak s tímto souhlasím - ještě počítejte s odporem vzduchu.
Tak já s tím moc nesouhlasím. Spor byl v tom, že motor 1,4 v Accentu nemá co dělat na silnici a že motor 1,4 TSI v Superbu je slaboučký. Vůbec zde nezaznělo porovnání 2WD/4WD, manuál-automat. Porovnávala se holá schopnost aut s těmito motory fungovat v běžném provozu. Stesky o tom, že je to 2WD/4WD/automat/manuál a nelze je srovnávat, jsou liché. Jen letmým nahlédnutím do tabulek výkonů/zrychlení/max. rychlosti se dá zjistit, že ten Superb ujede SantaFe s motorem V6 jako nic. Je tedy menší brzdou provozu. Zrovna tak Accent 1,4 ujede například minulé verzi SantaFE s původním motorem CRDI 83KW. Ten má stovku okolo 17 sec, což je vcelku tragické. Proti tomu je Accent s 12,3 s raketa. Minulá verze Superbu měla základ 2.0 85KW s horšími parametry, než 1.4 TSI. A není to tak dávno, kdy základ Passatu a A4 byl motor 1.6. Já fakt nechápu výtky lidí, že se do takového a makového auta dává slabý motor. A je jedno, jestli je to nafta, nebo benzín. Vždyť si přece takové auto nemusím koupit.

Santa FE minulé generace s motorem V6
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 250 Nm při 4000 otáčkách
Výkon motoru: 127 kW / 173 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12.0 s

Superb 1,4 TSI 90KW
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 200 Nm při 1500 otáčkách
Výkon motoru: 92 kW / 125 koní při 5000 otáčkách
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10.5 s

Santa CRDI 83KW
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 255 Nm při 2000 otáčkách
Výkon motoru: 83 kW / 113 koní při 4000 otáčkách
Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 16.8 s

nový Accent 1,4 16V
⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 125 Nm při 4700 otáčkách
Výkon motoru: 71 kW / 97 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12.3 s
ten superB je ctyrhrabka?? myslim ze ne-e, resp. urcite ne s tou 1.4TSI. a jak bylo receno: auto tridy SUV se neda srovnavat se stredni tridou sedanem, no a jestli to S.F ma navic automat (nechce se mi to hledat) tak to uz je uplne mimo. Vzdy se tyhle udaje udavaj automat/manual zvlast, to protoze jsou odlisne.

sorry ale je to tak, uz vidim jak si lesy CR koupi superba a budou s nim jezdit polem nepolem, lesem nelesem, a naopak jak jsi pan prezident poridi terracan :mrgreen:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 16:00
od jandaxx
Ale já přece neporovnávám různé pohony a typy motorů. To tady začal někdo jiný s tím, že je Superb slabý a Accent taky. Já tady ukazuji, že to není pravda a reálném provozu má to auto lepší parametry zrychlení než podstatně silnější auta, ač to tak nevypadá a majitel V6 má pocit, že jeho auto musí být automaticky o mnoho rychlejší. V tom okamžiku je jedno, jaký máš pohon. A myslím na běžné silnici. Taky neargumentuji tím, že je Panda 4X4 na polní cestě rychlejší než Porsche Turbo.
Majitel Santy V6 tvrdí, že motor 1,4 v Accentu nemá v provozu co dělat. A já ukazuji, že je v provozu zhruba stejně svižný, jako jeho V6. A už potom neporovnávám jaký kdo má pohon a váhu. Nepochopil jsi tedy moji myšlenku. Takový Accent je tedy rozhodně bezpečnější při předjíždění než Santa s 83KW, která dělá kilo za 17 sekund a zhruba stejně rychlý jako Santa V6 minulé generace. Stále mluvíme o normálních podmínkách na normální silnici. Né extrém typu polní cesty, lesa a podobně. Na porovnatelné povrchy je třeba srovnatelná auta.
Ještě to trochu rozvedu.
Vezmi si modelovou situaci. Předjíždíš funící Avii na okresce. Potřebuješ se tedy co nejrychleji dostat z její rychlosti cca 50km/hod na nějakých 90km/hod a zařadit se zpět do svého pruhu. A máš na to dvě auta. Santu a Accenta. A s oběmi vozy ten manévr dokončíš za +- stejný čas. Píšu +-, nebudeme se tady hádat o desetiny. Tím pádem PLATÍ:
obě auta jsou v reálném provozu +- stejně rychlá a bezpečná pro pohyb na reálné silnici.
tím pádem NEPLATÍ:
1,4 není motor do auta. Ten motor 1,4 v Accentu je v reálu podobně rychlá jako V6. Opět +-, netahat za slovo a neargumentovat pružným zrychlením V6. To je samozřejmě lepší, ovšem v Accentu je fofrklacek.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 20:01
od Rexcor
Je tu podstatný rozdíl mezi stavbou aut jak typem používání a tedy konstrukcí, tak i věkem.
A to že je motor slabý se neprojeví jen jízdními vlastnostmi, ale také výdrží motoru. Překvapilo by mě kdyby si referentské auto Superb s 1,4 ještě mohl někdo koupit.
Když chceš teda porovnávat porovnatelná auta na porovnatelném povrchu.
Pro 1,4 - http://new.skoda-auto.com/cze/model/new ... ation.aspx
ještě hledám ten šestiválec.
http://new.skoda-auto.com/cze/model/new ... ation.aspx

Jako dostačující pro Superba vidím 1,8
http://new.skoda-auto.com/cze/documents ... -m0534.htm

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 21:06
od jandaxx
Samozřejmě že ta 1,4 nevydrží (asi, nikdo nevíme, z jakého materiálu je motor) tolik, co V6. O tom není sporu. Jen jsem chtěl ukázat, že papírově relativně slabý motor, může být v běžném provozu rovnocenným soupeřem motoru, který se zdá o mnoho silnější. Na druhou stranu si myslím, že to mají němci hodně dobře otestované a mají s těmito motory najeto tak velké množství kilometrů, aby se nebály ho dát do relativně velkého auta rozměru Superba nebo Passata. Vždyť se ten motor vyrábí už několik let. Ze začátku se dával do Golfa - podstatně menší auto a Tourana - to už je MPV velikosti dodávky, která když je naložená, tak bude srovnatelná i se Superbem. Vždy je třeba hodnotit výkonové pararametry a ne objem motoru. Znova píšu, že minulý Superb měl méně výkonný základní motor než ten stávající. A navíc. Každý si může koupit motorizaci dle svého přání. Mně se 0-100 za 10 sekund a maximálka 200 zdá postačující jako základní motorizace auta střední třídy.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 21:14
od Rexcor
Jo naštěstí si každý motorizaci může zvolit sám a má na výběr poměrně velký rozsah. Nebudeme to tu asi dál rozebírat. Accent zatím s 1,4 TSI není a ani s 3,6:-D ALe za mě minimálně tu CRDI a ještě líp 1,6 a na plyn.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 03 led 2009, 22:13
od Hujer
jaara píše:
Hujer píše:Jo a jeste nesrovnavej automat a manual.A ta spotreba je sice u superbu na papire ale v realu je nekde jinde jako napriklad kdyz testovali golf Gt s timto motorem tak pri svizne jizde se to o 2.5 litru lisilo od reality!
Srovnával jsem jízdní vlastnosti dvou různých aut (manuál v Superbu i v Santa Fe), nic víc nic míň. Rexcorovi se zdá 1.4 v Superbu směšná, realita je ale taková, že s jeho Santa Fe automatem šestiválcem by se mohl akorát tak dívat na vzdalující se kufr Superbu.
No kdybys ty motory prohodil tak jak by asi to santafecko jelo a jak ten superb!A stare santa fe se v 2,7 delalo pouze v automatu!No a to srovnani to taky muzes srovnavat sonatu a treba ravku 4 a jak to asi dopadne.Proc teda nesrovnas sonatu 2,7 a toho superba?