Stránka 244 z 249

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 05 srp 2024, 13:52
od Glock69
Do práce jedu za 5.9, z práce stejnou cestou 6.8-7,5 podle kolon ve městě...

Motor 1.5 DPi 70kw

Napsal: 22 srp 2024, 17:59
od Stanzki
Zdravím. Zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo vyměnil i30 s motorem 1.5 81kW za 1.5 70kw a může porovnat tyto dva motory. Motor před FL jsem měl za to minimum použitelnosti na delší trasy, ale 70kW mi již přijde jak auto na nákupy do nejbližšího města.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 srp 2024, 20:54
od STIB
Asi to ani nepoznáš.Ale stejně bude lepší graf z brzdy.Dříve byli v kombi 74Kw a každý si chrochtal.

Re: Motor 1.5 DPi 70kw

Napsal: 22 srp 2024, 21:40
od dibarbora
Stanzki píše: 22 srp 2024, 17:59 Zdravím. Zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo vyměnil i30 s motorem 1.5 81kW za 1.5 70kw a může porovnat tyto dva motory. Motor před FL jsem měl za to minimum použitelnosti na delší trasy, ale 70kW mi již přijde jak auto na nákupy do nejbližšího města.
Už som tu zachytil koment , že je to "tragédia".. ale od človeka čo jazdí bežne na 1,5TGDi.. takže treba brať asi s rezervou... ale je to individuálny pohľad..
mal som tú česť s blbo zabehnutou verziou 81kW a tiež to za veľa nestálo... svoje "všetko" to dalo tak do 90-100km/h a potom to už bolo trápenie.. a vôbec nepomáhali rady typu.. že atmo treba vytáčať.. predpokladám, že tá 70kw verzia bude do tých 100km/h na tom podobne.. ale potom to trápenie bude ešte výraznejšie... vzhľadom na spôsob naladenia 81kW verzie...
ak máš skúsenosť dlhodobú s 81kW tak nie nič jednoduchšie ako niekde dohodnúť test drive... predpokladám, že s tým problém nebude..

Treba počítať, že už 81kW verzia nemala nejakú extra dynamickú rezervu.. tak tá 70kW verzia bude už absolútne bez rezervy...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 srp 2024, 23:25
od Stanzki
Já sám mám 1.6 crdi, turbo dělá pochopitelně své, ale chtěl bych atmosféru, kvůli nynějšímu plánovanému dojíždění do práce cca 5 km. Druhé auto máme Yaris, ještě atmosféra se čtyřmi válci 1.5 82kW a tak točit, točit a točit, ale i to docela jede, takže předpoklad, že podobně výkonné auto od Hyundai by zvládlo i tu nějakou delší cestu po dálnici s rodinou, jenže 70kW? To mě již děsí, aby se nakonec Yaris nestál rodinným autem a Hyundai na nákupy. Bohužel nové auto s motorem 81kW již není skladem a tak řeším novou i30 po FL, ale spíš to vypadá, že po 20 letech odejdu k Toyotě.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 07:09
od dibarbora
Vzdy to bude o peniazoch... taká najnovšia evolúcia základného HSD v Corolle urobí určite lepšie divadlo ako DPi...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 08:42
od Mexican
co mate stale furt s tym vykonom? Akoze realne - fakt jazdite niekto vo vykonovej spicke?
Ako zaujemcu by ma zaujimalo kde tych 70kW bude, ani by som nebol moc prekvapeny ak to bude niekde tam kde mala 81kW varianta DPi tych svojich 70kW, uz dost daleko na otackomere. Proste sa treba ist previezt, auto trochu rozjazdit pac predvadzacky su casto dost ospale

Jazdim so 103kW obytkou, ktora ma 3,3t. Ano, je to turbodiesel, ale stale. Vykon je to co cloveka v aute pohana dopredu a ked si rozpocitam, kolko kW vykonu na kilo hmotnosti vyjde mi 0,03kW na 1kg hmotnosti. DPI v kombiku ktory ma 1300kg ma pomer 0,05kW na 1kg

Proste - ak nie ste schopni jazdit so 70kW (a stale pripominam Fabie kombi HTP so 40 / 44kW) ktore dodnes jazdia ako rodinne auta tak vobec nepolemizujte nad tym, ze jazdit 5km autom je nezmysel a proste si kupte EV s 300kW, kde vam ta akceleracia bude zrat gumy pod zadkom :)

Delsi cesta po dalnici s rodinou - co to znamena? Valit pod D1 cez vysocinu kopec-nekopec 130-150? No to bude so 70kW stale mozne, pravdepodobnejsie vsak bude do kopcov jazdit s inteligenciou a staihnut to napriklad na 120-110. Ja sice decka nemam, ale chapem to tak ze rychlost na dialnici urcuje celkovu dobu stravenu na ceste asi ako posledna vec, pretoze predtym su prestavky na curanie, jedlo, kafco pre mamku, dalsie curanie, obidek... Casovy rozdiel na 200km trase s tym, ze v kopcoch pojdem v pravom alebo prostrednom pruhu rychlostou 110km je marginalny. A to vam tvrdim ako clovek, ktory uz tych dalekych presunov par dal 8) ak sa riesi 800km niekam na juh, tak tam je tych premennych este daleko viac

Riesit vykon v dnesnej dobe, ked absolutna vacsina ludi nie je schopna sa s osobakom zaradit z pripojovacieho pruhu v rozumnej rychlosti (rozumej 90+) a mestach basolutnu vacsinou ideme v kolonach a na okreskach sa tahame za niekym, kto sice ma vykon ale nedokaze ho vyuzit je fakt zbytocna. Neviem, ci je to dodavkou ale osobne predbieham pokojne 2-3 kamiony rychlostou 105-110 a nikto ma za posledne 2 roky nepreblikaval. A aj keby to urobil, je mi to uplne fuk. Takze takyto mindset si doporucujem osvojit, budeme vsetci viac v pohode. A ti nervaci ktori maju hlupu predstavu, ze ked budu chciet ist 160 po plnej D1, ze cas Brno-Praha nejak dramaticky skratia, holt prijdu na to ze to proste nejde

Este doplnim: moji rodicia mali 55kW Fiestu (1,25i) a bezne jazdili Martin-Zagreb za segrou. Dialnice, okresky. A davali to len o par desiatok minut pomalsie ako segra, ktora "jazdi ako dracica" v p307SW s 81kW HDi

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 09:37
od Durino
Vykon je potrebny najma v kritickych situaciach (potreba okamziteho zrychlenia). Alebo ked ides po okreske a pred tebou je niekto pomalsi (a pripadne "dymovnica") a nie je vela moznosti predbiehat. Tam sa kazdy kW hodi. Dalsi problem je v tom, ze jazdi vela "odbornikov" s turbom, ze pride rovinka a pridavaju jak zbesili, ale pride prva zakruta a idu na brzdy. Tak takeho pred sebou nechces. Teda, aspon ja nie. Dalej, premavka sa zrychluje (bohuzial). Netusim, kam to tak vela ludi vali... Asi su nervozni z kolon. Castokrat, ked idem po meste tachometrovych 59, som pre okoloiducich za spomalovaca, aspon si tak pripadam. Asi aj preto vznikaju tie rozne obmedzovace v autach, lebo ludia nedodrziavaju zakladne pravidla. Nehovorim, ze pravidla sa musia za kazdych okolnosti dodrziavat stale (kriticke situacie), ale z toho nedodrziavania sa stal vo vela pripadoch standard, aspon, co vidim okolo seba.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 09:52
od Mexican
moja manzelka rada jazdi na moto. Ale nenavidi ked sa jej na rovinkach na zadne svetlo (doslova) vesaju mimoni s dodavkami DPD a pod
Jazdi na rychlostnych limotoch, takze nie je snek. V zakrutach si povodi prakticky vsetko co na cestach jazd, ale na rovnikach sa na nu proste lepia. Vies ko to riesi, proste pribrzdi na zastavke a lepica necha prejst. Ona je spokojna pac nema za zadkom 3t dodavku s borcom za volantom, ktori telefonuje klientom, zerie benzinkovu bagetu a volnou rukou sa snazi vycurat do prazdnej petky, lepic je spokojny ze sa moze zas nalepsit o 400m na dalsie auto

Teraz sme mesiac jazdili v Norsku, resp po skandinavii a mozno je moj pohlad este strmsi ako bol doteraz. Taka pohoda na cestach sa nevidi

Kriticky moment - potreba zrychlenia - uprimne neviem co to znamena. Pada na teba meteorit? alebo aka potreba zrychlenia za tym je, nejaku modelovu situaciu prosim. Ale taku, ktora vychadza z logiky toho ze nie som tocvolant a nedostal som sa svojim biednym odhadom do situacie, ze sa chcem pripojit na hlavnu cestu 50m pred kamion iduci z kopca. Vtedy bude malo asi tych 170kw co mam v Tucsonovi

Premavka sa nezrychluje, priemerne rychlosti klesaju pretoze sa premavka zahustuje a paradoxne spomaluje
Mne je uplne fuk, ze u nas na 50tke ma vnimaju ako brzdu. Na preradarovanej Juznej morave nebudem riskovat na jednej ceste 5-7 pokut za to ze mam na tacho 59 len preto aby som sa zavdacil anonymnym lepicom

Pardon za OT, toto nie je uplne k DPI. Ale je to k vykonu ktory potrebujeme. Otazkou teda je "co je dostatocny vykon". Moj sused, ktory jazdi x7 M50 by povedal, ze aj na cestu zo Strelic do Brna je menej nez 300kW hazard a ze predsta potrebuje v kritickych situaciach (ktore on vyraba) vykon aby sa z tej situacie dostal

PS: zaujimave je ze aj so spomenutou 3,3t dodavkou so 103KW normalne predbiehame. A aj majstri volandu od PPL, DPD atd jazdia s cca 500kg lahsimi dodavkami v zasade daleko rychlejsie nez vacsina vozoveho parku osobnych aut. Ci je to spravne, necham na posudenie kazdeho z vas. Mne to spravne neprijde.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 10:08
od Durino
Kriticka situacia napriklad je, ze si na krizovatke na vedlajsej a chces sa zaradit na hlavnu, ale je tam dlha kolona, niekedy s aj s vacsimi rozostupmi, ale mnohi nerespektuju obmedzenie rychlosti pred krizovatkou, aby mohli ti z vedlajsej vojst, tak vtedy sa potrebujes dostat na hlavnu rychlo, ked je moznost = potrebujes vykon. Alebo presne, co si pisal, ze sa nevedia zaradit v pripojovacom pruhu (=idu prilis pomaly, alebo to nezvladaju zaradit sa). Tak napriklad pri pripajani na dialnicu ide niekto pomaly v pripajacom pruhu, ty za nim, tak toto je kriticka situacia, kedy to zadupnes na podlahu, aby si ho obehol, ale tak, aby si mu vytvoril priestor zaradit sa, lebo vzadu za tebou sa blizia dalsie auta a nechces ich obmedit. Takze na toto potrebujem vykon.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 10:57
od mozecek
Spis by bylo dobre videt vykonovou krivku - jestli ubrali vykon az na konci tak je to asi uplne sumak. Ale jestli ji sklopili od pocatku tak aleluja .. me nevadi DPi vytocit k 5-6ti tisicum, dokonce mi neprijde ze by to auto nejak vyrazne vic papalo s vyssima otackama. Jen jet ve 4 lidech do zatacky v kopci je fakt na hrane. Na dvojku otacky okolo 2 tis a motor ma co delat, aby nasel nejakyho konika co by zabral a nejak to dotahl ke 3 tis otacek. Potom uz je to zase cajk. Kdyby par koniku chybelo tak auto snad v kopci zastavi a bude se rozjizdet na jednicku :roll:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 12:56
od Axel.Foley
Mexican píše: 23 srp 2024, 09:52 moja manzelka rada jazdi na moto. Ale nenavidi ked sa jej na rovinkach na zadne svetlo (doslova) vesaju mimoni s dodavkami DPD a pod
Jazdi na rychlostnych limotoch, takze nie je snek. V zakrutach si povodi prakticky vsetko co na cestach jazd, ale na rovnikach sa na nu proste lepia. Vies ko to riesi, proste pribrzdi na zastavke a lepica necha prejst. Ona je spokojna pac nema za zadkom 3t dodavku s borcom za volantom, ktori telefonuje klientom, zerie benzinkovu bagetu a volnou rukou sa snazi vycurat do prazdnej petky, lepic je spokojny ze sa moze zas nalepsit o 400m na dalsie auto

Teraz sme mesiac jazdili v Norsku, resp po skandinavii a mozno je moj pohlad este strmsi ako bol doteraz. Taka pohoda na cestach sa nevidi

Kriticky moment - potreba zrychlenia - uprimne neviem co to znamena. Pada na teba meteorit? alebo aka potreba zrychlenia za tym je, nejaku modelovu situaciu prosim. Ale taku, ktora vychadza z logiky toho ze nie som tocvolant a nedostal som sa svojim biednym odhadom do situacie, ze sa chcem pripojit na hlavnu cestu 50m pred kamion iduci z kopca. Vtedy bude malo asi tych 170kw co mam v Tucsonovi

Premavka sa nezrychluje, priemerne rychlosti klesaju pretoze sa premavka zahustuje a paradoxne spomaluje
Mne je uplne fuk, ze u nas na 50tke ma vnimaju ako brzdu. Na preradarovanej Juznej morave nebudem riskovat na jednej ceste 5-7 pokut za to ze mam na tacho 59 len preto aby som sa zavdacil anonymnym lepicom

Pardon za OT, toto nie je uplne k DPI. Ale je to k vykonu ktory potrebujeme. Otazkou teda je "co je dostatocny vykon". Moj sused, ktory jazdi x7 M50 by povedal, ze aj na cestu zo Strelic do Brna je menej nez 300kW hazard a ze predsta potrebuje v kritickych situaciach (ktore on vyraba) vykon aby sa z tej situacie dostal

PS: zaujimave je ze aj so spomenutou 3,3t dodavkou so 103KW normalne predbiehame. A aj majstri volandu od PPL, DPD atd jazdia s cca 500kg lahsimi dodavkami v zasade daleko rychlejsie nez vacsina vozoveho parku osobnych aut. Ci je to spravne, necham na posudenie kazdeho z vas. Mne to spravne neprijde.
Předem se omlouvám za příspěvek mimo téma.

Lepiči - nechápu, v případě nehody jde všechno za dotyčným kvůli nedodržení bezpečné vzdálenosti. Asi je jim to jedno nebo jim to nedochází. No a já mám takovou ošklivou vlastnost, že čím víc se mi někdo lepí na zadek auta, o to pomaleji jedu O:) Ano, každý občas spěchá, ale...

Doprava se opravdu zahušťuje a zpomaluje. Kdo jezdí pravidelně třeba do Německa, ten to zná. Ubývá úseků bez omezení rychlosti, přibývá různych omezení, radarů a z toho vyplývajících kolon. Ono mydlit třeba přes půlku Německa za úsporou času a pak strávit hodinu - dvě přejezdem Hamburg-u... na jedné z možných objízdných tras je zase 6 půlek radarů...

Mexican a ježdění ve Skandinávii: nemá smysl to tady psát. Kdo tam nebyl a nezažil, nepochopí, jaký klid a pohoda vládne na silnicích na sever od Jönköpping-u nebo Gothenburg-u. A dál na sever je to jen a jen lepší. Norové a Švédi mají plynulost a pohodové ježdění v hlavách, i když jezdí třeba s M5. Svým způsobem je to nakažlivé, tam jsem neměl potřebu se s někým honit nebo dokazovat sobě i ostatním, jaký jsem "King". Mimochodem, ve Švédsku je +20 km/hod. v obci "odměněno" sumou Kč 50 000,- + 1 měsíc natvrdo. I pro cizince.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 13:41
od Vysous
Já mám jednu opakovanou situaci, kdy mi výkon trošku chybí (a to mám 88kW). Na dálnici občas potřebuju ve stoupání z mezery mezi kamionama co jedou 90 vyjet doleva a předjet. Vlevo jede štrůdl 120-130 a já nechci zdržovat. A s rodinkou a psem to holt na můj vkus trvá trošku dlouho se rozjet.

Takže to většinou vyřeším tak, že holt jedu s kamionama až na kopec. Ale sem tam to špatně odhadnu a ocitnu se vlevo bez koní i bez rychlosti s dýchajícím služebním superbem za zády.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 14:54
od 103kw
se mi zdá že všichni píšete o výkonu ale myslíte krouťák. Když ti naložené auto zpomaluje ve stoupání tak to není malým výkonem ale malým krouťákem. A to je rozdíl mezi atmosférou a turbem.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 srp 2024, 14:56
od Maras
Čtu tady vaše názory a říkám jedno. Pořád čím dál víc se nám utahuje řetěz kolem krku a v autech to jde vidět velice hodně. Počínaje novými hlídacími systémy, asistenty sledující řízení, on-line sledování jízdy. Zkrátka nastává doba, kdy na silnici už nebudou muset být ani policajti, protože pře GPS a černou schránku v autě si nedovolíte překročit rychlost, nebo přejet plnou čáru, rozestupy mezi auty atd.
Sám jezdím s DPi rychlostní limity a jestliže mne někdo předjede, tak už porušuje zákon. Mně tedy neštvou na cestě ti rychlejší, ale spíše ti klobouci a blondýny, co se táhnou pod limity a za nimi kolona. Mám rád plynulou jízdu, tak jako to píše Axel je ve Švédsku. Vyšší výkon DPi by se občas hodil, ale už jsem s autem byl u Baltu i ve Slovinsku a naprosto pohoda. Nicméně, teď už budu moci zase měnit auto za nové a do 70kW verze nepůjdu. Zřejmě buď zkusím 1.5 T-GDi, nebo počkám , protože v modelech MY25 už bude možnost vypnout asistenty jedním dlouhým stiskem tlačítka na volantu a také se údajně mají vrátit původní výkony motorům.