Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Myslel si asi MY26.. lebo MY25 sa predáva aktuálne...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Myslel jsem už na podzim tohoto roku a příští rok.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

- ona kapacita a kvalita silnic neodpovida poctu aut .. to ze potom nekdo jede 80 na 90ce zvysuje naroky na vykon motoru ptze o 300m dal je zatacka / uzka silnice / auto v protismeru .. a v cesku mam problem i na dalnici se dvema pruhy

- pokud k tomu pridas pipani ze jedes moc rychle tak bude pribyvat tech co nepojedou 90 ale radeji 80-85 a stejne tak to bude pipat tomu co bude predjizdet

- dalsim krokem bude omezovani vykonu, z hlediska bezpecnosti to nebude tak ze nebudes moct slapnout nikdy na plyn a predjet, ale urcite se zacne kombinovat informace z map, provozu atd a budes mit vykon jen nekdy a nekde, resp kdyz ho vyplitvas predjetim tak budes muset cekat nejakou dobu nez ti ho "opet doplni" .. neco jako je ve hrach boost. Resp potom slapnes na plyn a auto zapipa ze ted predjizdet nebudes ptze neni cas, prostor a boost mas vycerpanej.

- tedy se spis blizime do stavu ze jako lidi ridit nebudeme vubec - jednak to zefektivni provoz a mozna to bude i pro vsechny bezpecnejsi. Ridim asi 24 let od motorky po nakladak, vpravo i vlevo po celem svete, ale s pribyvajicima rokama to prestavam davat. A paradoxne to nedavam ve vyspelem zapadnim svete, treba 100 motorek ve vietnamu mi problem nedela. Dneska uz bez navigace prakticky neprojedu vetsi mesto skrz zacpy a objizdky, aut je moc, lidi jsou agresivnejsi, auto porad neco chce, proste prilis mnoho podnetu a naroku na ridice. Parkovani a poplatky za nej skoda mluvit.

- proste uzijte si posledni auta co mame .. blizi se doba, kdy si v mobilu zadas kam jedes a nabere te nejblizsi autonomni uber co pojede tim smerem a klidne az do Splitu se 4ma rychlyma prestupama
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Vysous píše: 23 srp 2024, 13:41 Já mám jednu opakovanou situaci, kdy mi výkon trošku chybí (a to mám 88kW). Na dálnici občas potřebuju ve stoupání z mezery mezi kamionama co jedou 90 vyjet doleva a předjet. Vlevo jede štrůdl 120-130 a já nechci zdržovat. A s rodinkou a psem to holt na můj vkus trvá trošku dlouho se rozjet.

Takže to většinou vyřeším tak, že holt jedu s kamionama až na kopec. Ale sem tam to špatně odhadnu a ocitnu se vlevo bez koní i bez rychlosti s dýchajícím služebním superbem za zády.

to by som musel vidiet, pac osobne ked idem s obytkou 105-110 GPS (takze na tacho cca +5km) spomedzi kamionov do laveho pruhu ide zaradovat uplne napohodu, aj v stupani. Znova pisem, je tam len 103kW a nemusim nijak dramaticky zrychlovat. Proste sa snazim si dopocitat medzeru, pretoze ked uz musim spomalit na 90 za kamionom (a tie v stupani fakt 90 nejdu, idu vyrazne pomalsie) tak viem, ze som urobil velku chybu. Mozno sa trochu podcenujete. Ak to stotridsiatkarom neposlete rovno pred cumak, tak sa fakt nikto normalny hnevat nebude. No a to iste percento mimonov bude na mrtvicu, pretoze je vlastne uplne jedno akou rychlostou mu to tam posles, beztak bude tak blizko, ze si precita telefonne cislo na podlozke SPZ.

zaklad je proste nepotrebovat brzdit. A to plati aj pre lavoprudarov. Moc nechapem tocvolantov ktori vidia, ze 300m pred nimi sa zaraduje kamion dolava a predbieha kolegu ktory ide o 2km/h pomalsie. No a na to aby zvolnili nemyslia, proste idu ako ovce svojich 120-140 a poslednych 30-50m od kamionu panicky dobrzduju akoby si naivne mysleli, ze nejak ten kamion postrcia a on sa zaradi bez toho aby museli spomalovat

Ja si niekedy neodpustim trochu vytrolit lepicov, ked som vlavo a cakam kym auto predomnou dokonci predbiehanie. Vzadu lepic meter za naraznikom, po zaradeni sa vozidla tych 169kw proste aktivujem, rozbehnem sa z tych cca 110 na 150 a lepic je zrazu daaaaaaaleko vzadu, za nejaky cas ma samozrejme predbehne ked ja svistim na volno nazpat na svojich cca gps 115-120 (ano, ani s Tucsonom nejazdim rychlejsie) aby sa podobne nalepil na dalsieho dobraka vpredu. Najlepsie je ze na cca 50km dialnice mi takto iduci clovek odide prec mozno o pol minuty, pricom neustale riskuje ze nedobrzdi a podobne

PS: lepenie v aute je mi jedno, je to ich vec (ak to nie je dodavka alebo nakladak). Jedno mi to nie je na moto a uz som par krat normalne za svoje jazdenie na semafore zozadol a siel lepicovi vysvetlit, ze takto sa to fakt nerobi a nie som jeho stara aby sa mi lepil na prdel
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Suhlasim s Mexicanom vsetci sa honia za vykonom a pritom za 230t km najazdenych s mojou 1.25 62kw mi vykon nechybal nikdy. Proste viem ako to auto funguje a svoj jazdny styl mu prisposobim. A to som typ sofera co ide po dialnici tempom a la 140 km/h zacvaknuty tempomat.

A neviem co si mam predstavovat pod kritickou situaciou ze nutne potrebujem vykon, v kritickych situaciach potrebujem skor kvalitne brzdy a gumy.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Minko ty si lietal s i20kou po dialnici 140km/hod. :shock:
Ešte stále počuješ dobre? :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od motorol »

Neni to tak dávno co byla modlou českého národa 1,9 tdi 66kW - motor co ovládl levý pruh dalnice a vyráběl naftu. Rok se s rokem sešel a 70 kW je max na vesnici kde dávají lisky dobrou noc a auta tam nejezdi.
Si tak zrovna rikam, ze jeste týden se do práce po dálnici pojede alespoň 100 km/h, až skončí prazdniny, tak to bude hezky 10 km tak na jedničku a změní to až první sníh…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

idam.i píše: 23 srp 2024, 20:37 Minko ty si lietal s i20kou po dialnici 140km/hod. :shock:
Ešte stále počuješ dobre? :mrgreen:
Uplne v pohode pri 140 to toci nejakych 3750 otacok to je uz take hlucnejsie ale znesitelne.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Durino píše: 23 srp 2024, 09:37 Vykon je potrebny najma v kritickych situaciach (potreba okamziteho zrychlenia). Alebo ked ides po okreske a pred tebou je niekto pomalsi (a pripadne "dymovnica") a nie je vela moznosti predbiehat. Tam sa kazdy kW hodi. Dalsi problem je v tom, ze jazdi vela "odbornikov" s turbom, ze pride rovinka a pridavaju jak zbesili, ale pride prva zakruta a idu na brzdy. Tak takeho pred sebou nechces. Teda, aspon ja nie. Dalej, premavka sa zrychluje (bohuzial). Netusim, kam to tak vela ludi vali... Asi su nervozni z kolon. Castokrat, ked idem po meste tachometrovych 59, som pre okoloiducich za spomalovaca, aspon si tak pripadam. Asi aj preto vznikaju tie rozne obmedzovace v autach, lebo ludia nedodrziavaju zakladne pravidla. Nehovorim, ze pravidla sa musia za kazdych okolnosti dodrziavat stale (kriticke situacie), ale z toho nedodrziavania sa stal vo vela pripadoch standard, aspon, co vidim okolo seba.
ČÍm že to jezdíš? Máš něco jako Huracan, Blackwing, Darkhorse? Nebo něco, s čím si pohráli u Hennesey?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Durino
**
Příspěvky: 213
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Durino »

Zareagoval som vo vlakne Motor 1.5DPi na otazku od Mexican » 23 srp 2024, 08:42
"co mate stale furt s tym vykonom? Akoze realne - fakt jazdite niekto vo vykonovej spicke?"

Moja odpoved na toto je ano, jazdim vo vykonovej spicke (nie stale), nakolko sukromne jazdim na i20 1.25 62kW upravenej pocitovo na cca 74kW (porovnavane s i20 1.0TGDI 74kW) a preto si mozem "viacej dovolit". Jazdim prevazne plynule, brzdy pouzivam len mierne, vacsinou len zlahka dobrzdujem, predvidam, sledujem, co sa deje okolo mna, ale nastavaju situacie, kedy vyuzivam vykonovu spicku a nie je to len raz za cas. Preto som pisal, ze kazdy kW naviac je dobry, najma v tych "kritickych situaciach", ktore som popisal. A to zrychlovanie premavky som myslel tak, ze kde sa da, tak tam jazdia ludia rychlejsie, ako kedysi (=nedodrziavaju rychlostne limity).
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Minko píše: 23 srp 2024, 22:12
idam.i píše: 23 srp 2024, 20:37 Minko ty si lietal s i20kou po dialnici 140km/hod. :shock:
Ešte stále počuješ dobre? :mrgreen:
Uplne v pohode pri 140 to toci nejakych 3750 otacok to je uz take hlucnejsie ale znesitelne.
Hm,mám asi nižší prah tolerancie.V našom "obláčiku" tak max.120kou.Aj tak nemá ani dialničnú.Slúži hlavne v meste chudáčik. #-o
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Uplne v poho. To ked som jazdil starou fabkou ci este kedysi manzelkinou starou merivou bol ten hluk v kabine pri 140 podstatne vacsi :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Maras píše: 23 srp 2024, 14:56 Čtu tady vaše názory a říkám jedno. Pořád čím dál víc se nám utahuje řetěz kolem krku a v autech to jde vidět velice hodně. Počínaje novými hlídacími systémy, asistenty sledující řízení, on-line sledování jízdy. Zkrátka nastává doba, kdy na silnici už nebudou muset být ani policajti, protože pře GPS a černou schránku v autě si nedovolíte překročit rychlost, nebo přejet plnou čáru, rozestupy mezi auty atd.
Sám jezdím s DPi rychlostní limity a jestliže mne někdo předjede, tak už porušuje zákon. Mně tedy neštvou na cestě ti rychlejší, ale spíše ti klobouci a blondýny, co se táhnou pod limity a za nimi kolona. Mám rád plynulou jízdu, tak jako to píše Axel je ve Švédsku. Vyšší výkon DPi by se občas hodil, ale už jsem s autem byl u Baltu i ve Slovinsku a naprosto pohoda. Nicméně, teď už budu moci zase měnit auto za nové a do 70kW verze nepůjdu. Zřejmě buď zkusím 1.5 T-GDi, nebo počkám , protože v modelech MY25 už bude možnost vypnout asistenty jedním dlouhým stiskem tlačítka na volantu a také se údajně mají vrátit původní výkony motorům.
Co takhle ještě bezdrátové AA/AC? To tam asi už nebude?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 23 srp 2024, 15:47
....
Ja si niekedy neodpustim trochu vytrolit lepicov, ked som vlavo a cakam kym auto predomnou dokonci predbiehanie. Vzadu lepic meter za naraznikom, po zaradeni sa vozidla tych 169kw proste aktivujem, rozbehnem sa z tych cca 110 na 150 a lepic je zrazu daaaaaaaleko vzadu, za nejaky cas ma samozrejme predbehne ked ja svistim na volno nazpat na svojich cca gps 115-120 (ano, ani s Tucsonom nejazdim rychlejsie) aby sa podobne nalepil na dalsieho dobraka vpredu. Najlepsie je ze na cca 50km dialnice mi takto iduci clovek odide prec mozno o pol minuty, pricom neustale riskuje ze nedobrzdi a podobne

PS: lepenie v aute je mi jedno, je to ich vec (ak to nie je dodavka alebo nakladak). Jedno mi to nie je na moto a uz som par krat normalne za svoje jazdenie na semafore zozadol a siel lepicovi vysvetlit, ze takto sa to fakt nerobi a nie som jeho stara aby sa mi lepil na prdel
S tými lepičmi si koleduješ o kvalitný prúser... často sú to psychicky labilné a pomstychtivé hovädá... ja som si už svoje užil.. pritom som nikoho nevyučoval ako to robíš s obľubou Ty... len som si dovolil zaradiť sa do prázdneho ľavého pruhu na diaľnici a predbehnúť nejakú dodávku... mal som nejakých 125GPS, keď sa za mnou dovalilo veľké SUV (asi JEEP)... musel letieť ako blbec dobrých 200 lebo v zrkadle (bola tma) som ho registroval podľa svetiel vo vzdialenosti rádovo 1km a viac... keďže som nereagoval na jeho splašenú "svetelnú gestikuláciu" a predbiehací manéver v kľude dokončil...tak ma po "práve vyučil" a vybrzdil z tých 130 tacho na cca. 50km/h s tou dodávkou v chrbte. Takže som vyskúšal brzdy, partnerka napínač bezpečnostného pásu (kľúčna kosť ju bolela snáď týždeň)... takže toľko k tvojim teóriam o tom koľko výkonu potrebuješ alebo nie... a výkonu som mal málo, lebo za tým 8valcom som s tou 1,6tkou jednoducho nestíhal aby som mu jeho počínanie vysvetlil trochu inou formou... s kamerovým záznamom sa mi na políciu nechcelo, keďže tam mal Viedenské EČ.. tak by som aj tak asi prd vybavil....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

takze sa s agresorom budes nahanat az kym sa nevysekate? cely zivot sa drzim hesla "mudrejsi ustupi". A sice som este nenajazdil ani milion km (uz to k tomu smeruje) a pri podobnych vybrzdovacoch som proste dalsie oplacanie neriesil. Ak by som mal kamerovy zaznam, dal by som to tam kde sa o to postaraju (tz cajtom)

proste napisme si uprimne, riesime tu absurdne veci. Aj majitel 70kw verzie aj majitel 81kw verzie sa mozu dostat do podobnej situacie. Aj majitej 200kw verzie. Proste vsetci. Vykon toto nevyriesi. Ano, ak clovek jazdi vykonnym autom a potom presadne do menej vykonneho auta a nezmeni svoje navyky, moze mat problem..Ale o nicom inom to nie je. Opacne povedane, motorkari sa nezabijaju preto ze presadnu z 500ccm.moto s 35kw na 900cc s 100kw..Zabijaju sa preto, lebo idu cez svoje moznosti (ak teda hovorime o nehodach nimi sposobenymi, pac vacsina je potrestana bez ohladu na tom com sedia, ze ich zbura nejaky tocvolant ktory ma zly odhad, nedava pozor alebo je proste len ignorant. A tiez nezalezi kolko ma kw v aute
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“