Tak mám tento víkend za sebou cca 700 km (D1 Praha – Přerov a zpět, Haná a kousek kopců v Hostýnských vrších), takže jsem celkem na cca 1250 km, tudíž mám základně zajeto a podělím se s dalšími dojmy k tomuto motoru.
Motor táhne přece jen líp, než ten můj ford (viz podpis) a auto je míň hlučné. Ne o moc, ale přece jen znatelně. Trhač asfaltu to není, ani si na to nehraje, ale když se tomu šlápne na krk, tak to to docela jde (to zatím pořád moc nezkouším, konec konců nejezdím tak ani normálně). Třeba výjezd z dálniční benzínky nebo zrychlení z 80 – 130 km/h je docela fajn, auto docela jde za plynem i na pětku.
Zpřevodování je dobré, ale přetrvává klasický problém – chybí prostě ještě jedna (dálniční) rychlost navíc.
Výhoda je, že na dálnici jsem leckde do kopce musel jet s fordem na trojku (když jsem včas nepředjel a nerozjel se), kdy jsem jel cca 80 km/h, auto logicky už docela řvalo, ale 4ku to nebralo. S i30 se tam 4ka dá v pohodě, jednak je to lehčí převod než 4ka už forda a motor je asi přece jen silnější (v kondici). To samé jiné úseky, kdy jsem musel jet s fordem na 4ku – i30 dává 5ku = větší ticho + pár km/h navíc.
Co jsem zkoušel v 5ti lidech docela prudký kopec v Hostýnských vrších na 2ku, tak bez problémů, bez cukání a podtáčení. Ford by to asi nedal. Na druhou stranu předjetí traktoru (při 50 km/h na 3ku) nic extra.
Co se týče hluku, do 2000 ot./min. motor nejde prakticky slyšet, jak venku, tak uvnitř. 2-3000 ot./min. je opravdu příjemný komfort.
Nad 3000 to už komfort moc není – nabíhá hluk a zvuk je pořád takový ne úplně příjemný. Zvuk je přitom horší při jízdě „pod plynem“, pokud člověk jede z kopce, je to docela ok.
Někde nad 4000ot./min. začne zvuk motoru přebíjet aerodynamický hluk (hlavně teď od zimáků) a pocitově se ten zvuk zlepšuje, byť hluk je vyšší.
Uvádělo se tu, že motor točí ve 130 km/h na šestku 3500 ot./min. Není tak úplně pravda, je to 130 km/h tachometrových. Osobně jezdím a podělím se o zapamatovatelný údaj - 140 km/h tacho (135 km/h GPS) = 4000 ot./min. Vím to, protože jsem nechtěl jít v záběhu přes 4000 ot./min.
Vmax jsem zatím zkoušel radši jen 170 km/h (tacho, takže cca 165 km/h) a to pouze krátce. Vylezlo to na ně docela ochotně, tišší než ford. Příjemná dlouhodobá jízda by to ale nebyla. Jsem tak docela rád, že se tak skoro u nás jezdit nedá
snad jen na liduprázdné D1 Vyškov – Přerov.
Takže pokud to shrnu, pocitově je to lepší než první jízdy. Z části jsem si zvykl, motor si as i taky sednul, tak uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet. Doufám, že jen k lepšímu