Stránka 26 z 31
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 02 lis 2013, 17:45
od Mexican
toz chlapi, pytali ste sa kolko maju Sava Eskimo S3+ ako nove - takze odpoved neviem, ale dnes som ich nahadzoval a odmeral - hlbka dezenu bola od 7,25 do 8mm (menej bolo vpredu) na pneu som jazdil minulu zimu, nabehal som celkovo 6000km (hrozna bieda)
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 02 lis 2013, 18:12
od petzl62
Tož chlapi,nakonec to dopadlo následovně,po přečtení Vašich doporučení a diskuzi ve firmě s kolegy,jsem zvolil novinku:
http://pneumatiky.heureka.cz/dunlop-sp- ... 5-r15-91t/
Je to novinka pro letošní sezonu,tak uvidíme
Cena velmi slušná 1386.-/ks made in Germany.
Každý jezdíme ve firmě na něčem jiném,tak budeme moct referovat
Pokud teda bude letos nějaká zima
Zatím to vypadá na radost Vildovi a nám,co jezdíme rádi v zimě zbudou oči pro pláč
Já se vždycky těším na to období,co ti nákupčíci a hřbitovníci nechají auta ve stodolách a takřka půl roku je člověk nepotká na cestách
Hloubku nové pneu dezénu nevím,ale zítra nahazuju,tak změřím a dám vědět.
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 02 lis 2013, 18:15
od Hardcam
Taky bych je testnul, ale 16ky nerobej
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 02 lis 2013, 18:18
od petzl62
Proto mám na zimu 15"
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 04 lis 2013, 10:12
od gustavo
problém shloubkou dezénu nových bych nehrotil, od koupě jsem měl na ácovi Nokian W - vydržely 4 zimy, loni jsem koupil Bridgestone a díky loňské super zimě mi vydrží tak max. tuhle zimu a jdou pryč.
Někdo tu psal, že je blábol, že letní ztrácí svý schopnosti pod +7 °C - z mých zkušeností plyne, že jak u kterých, např orig. Pirelli P6000 klouzaly i při +20°C, některý letní můžou jezdit i cca do +2-3°C, většina jich kolem těch +5°C začíná ztrácet přilnavost a z toho důvodu je lepší přezout na zimní. Jak jsou teploty kolem 0°C, námraza (byť lokální), tak jezdím bez výjimky na zimních - ten jackpot ve Sportce jsem nevyhrál a nehodlám platit miliony poškozeným jen proto, že jsem na jednom úseku zastavil o pár metrů dál nebo se sklouznul do protisměru. Určitě všichni znáte ve svém okolí nějaká kritická místa, kde to opravdu klouže a když se pak člověk zapomene, tak je každá pomoc (např. zimní gumy s měkčí směsí a lepším vzorkem) dobrá. Já znám např. "pšovskou zatáčku" na I/27 - jak se ochladí k nule, tak tam každý den alespoň jedno auto vyletí (jeden borec v oktávce tam letěl vzduchem cca 4 metry než se zabořil v poli) - jezdím tam pravidelně 5 let a teprve před pár týdny tam instalovaly nové značky a reflexní patníky - tak uvidíme jestli to pomůže.
Další názor - proboha proč protektory, když např. Barum je jen o pár korun (max. 200) dražší než protektor a je to nová guma s nesrovnatelně lepšími vlastnostmi - držení stopy, brzdění, odolnost proti aquaplanningu, životnost, navíc asi nejlepší v tom budget segmentu. Za sebe můžu říct, že zimní Barum bych si klidně koupil (stejně se jezdí pomaleji a v rámci rychlostních limitů se dobře ovládají), za to ty letní mírně plavou (ve srovnání s prémiovými), obecný problém Barumu je životnost, ale to tady na fóru může trápit jenom pár lidí. Ony totiž ty gumy (zimní) časem opravdu tvrdnou a začnou trochu klouzat, takže pokud někdo najede za zimu 1000-4000 km, tak za ty 4 roky je stejně na 4 mm nesjede...
Trochu myslet hoši, ty problémy za těch pár korun nestojí.
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 04 lis 2013, 10:36
od miroska
no já letps obul Barum Polaris 3.Za tu cenu myslím supr.Letní mám Bravuris a podstatně lepší,než P6000.Předtím jsem měl zimní Matador MP52 a nemůžu říct proti nic.
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 04 lis 2013, 21:23
od Rybář
Já to považuji za bláboly a hrdě se k tomu hlásím... To, že pneu musí nutně mít 4 mm (když nové mají sotva 8 mm), že vydrží nejvíce 4 sezóny - pak ztratí své zázračné zimní schopnosti ("přestanou lepit"), že pod 7 stupňů ztvrdnou letní gumy... a podobné nesmysly, které mají za cíl pouze rychlejší obměnu pneumatik a nikoliv zvýšení bezpečnosti účastníků silničního provozu. Zamyslet by ses měl spíš ty, jestli to náhodou není celé trochu jinak. Ale nebudu se tady dál o tom bavit, je to zbytečné. Zimní gumy už mám, ale ne z přesvědčení, nýbrž z donucení. Jinak bych jel na letních tak, jako mnoho let předtím a vždy bez problémů. Ono je totiž daleko důležitější to, co je mezi volantem a sedadlem...
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 04 lis 2013, 22:08
od Otakar84
To Rybář: S poslední větou souhlasím, to je opravdu to nejdůležitější, ale zimní guma smysl má. Já jsem taky pár zim odjezdil na letních a taky bez problémů. Když se jezdí hlavou, je to v klidu. Ale na zimních je to auto prostě jistější.
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 04 lis 2013, 22:33
od Rybář
Ano, zůstal jsem ve svém boji osamocen
Přesto díky za rozumný názor. Chápu, že někdo se na těch gumám může cítit jistěji. Jediné, co pociťuji já je daleko vyšší hluk a to, že musím neustále kontrolovat, aby gumy neměly 3,9 mm, protože by "ztratily zimní vlastnosti"
(mimochodem ve Švédsku a Finsku jsou to pouze 3 mm - asi tam nemají takovou tuhou zimu jako u nás)
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 05 lis 2013, 12:11
od miro263
Matador MP92 Sibir Snow 8.5mm
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 05 lis 2013, 12:39
od gustavo
To Rybář: právě že jsem se zamyslel ....
- několikrát se mi stalo, že jsem přijel do úseku, kde by nikdo neočekával žádný problém, bohužel ani silničáři a vysloveně na metru se změnila silnice z vymrzlé na zledovatělou (zřejmě díky přimrznutí vody z mlhy, která zmizela samozřejmě dřív než jsem přijel), blbé bylo např. to, že se to stalo v zatáčce - s letními bych se nechytal vůbec
- sněhová břečka ve městech - pro motoristy na letních gumách přímo ráj
- souhlas, že je hlavní je řidič, ale na rovinu, to by nejmíň 50% řidičů mohlo jít odevzdat řidičák
- že se na zimních gumách zvedá hlučnost není úplně pravda - záleží na typu
- 3 resp. 4 mm na pneu - tady souhlasím, nejlíp se na zimních jezdí nad 6 mm, pak je to do 3 mm v zásadě stejné
-letní gumy na suchu i v mrazu zastaví mnohem dřív než jakákoli zimní - o.k., ale je to snad jediné plus, protože zimní je ať chceme nebo ne na zimní podmínky vyváženější a stejně v zimě jedu pomaleji než v létě, tak mi nevadí o trochu delší brzdná dráha na suchu (byť je to značná část naší zimy).
Protože dost často jezdím po evropských okreskách (naše silnice I. třídy) a minimálně jednou za rok tam jedu po zledovatělé silnici a i se zimní pneu mám co dělat se udržet (i v rychlostech kolem 20 km/hod), prostě bez debat zimní.
Navíc moje trasy nejsou kolem komína, ale vždy od 100 km dál bez ohledu na počasí. Možná by bylo nejvhodnější nechat volbu pneu na každém řidiči s tím, že v případě nehody nebo komplikací by přišel odpovídající (tvrdší) trest, jenže ve společnosti platí spousta jiných věcí, jen ne rozum, proto čekat až naše soudy odsoudí a média zveřejní dostatečný počet případů lidí, kterým to "nevyšlo" a šli si sednout za zabití x lidí, tak tady zemřou zbytečně spousty jiných. Navíc lidské ovce když můžou, tak nedělají nic.
P.S. Když na silnici pojedu rychlostí kroku (pro jistotu:-) ), tak nepotřebuju žádný pneu
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 05 lis 2013, 15:12
od Hardcam
Rybar: zkus nekdy vyjet za ceduli Praha, at taky vidis co znamena snih, ne ty vase 3cm ohrozujici chod celyho mesta
hloubka dezenu ma svuj vyznam, cim hladsi pneumatika je, tim vetsi ma problem se zaberem, odvodem snehu, se stabilitou auta, o rozdilu smesi se snad netreba ani bavit, prekvapuje me, ze zrovna ty tak zasadni veci nevis nebo zamerne ignorujes...ztvrdly zimaky jsi taky vazne nikdy nevidel?
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 05 lis 2013, 16:47
od airwaves
Zimní pneu jsou dnes už nutností. Pokud je má většina aut a na sněhu jedou rychleji, způsoboval by řidič pomalu a bezpečně jedoucí na letních problém - špunt. Jediné řešení je podřídit se většině a lítat se zimníma na sněhu jako v létě na suchu
.
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 05 lis 2013, 16:59
od MICHAL77
Tak zimní gumy by na sněhu a břečce měly být asi samozřejmostí. Doby kdy jezdily po našich cestách škodověnky na letních OR6 jsou dvacet let pryč, tenkráte se také jezdilo 70kilometrovou rychlostí
.
Zimní guma má určitě daleko lepší vlastnosti než sebelepší letní, stačí si všimnout jak auto !mlátí" při přejezdu nerovností na letních když teplota klesne k nule, zato na zimních je "tišší", nebude to měkčí směsí
?
I ta hloubka vzorku má své opotstatnění, nyní je ale sporné zda 4 či 3mm, ale každopádně jsem zažil mírně klopenou zatáčku kousek od baráku a na zadních co měli jen 3mm mě tam i v rychlosti chůze utíkala prdel mimo. Tak hnedle šly.
Nechtěl bych jet u nás na Vysočině za autem co má letní v době sněžení, nejen že by se každou chvilku asi škrabalo, ale každopádně pak stát někde v kopci kterej je takovýmto dobrodruhem ucpanej je paráda.
Jinou problematikou jsou kamiony, tam se dělá jen hrubší vzorek, sice pomůže, ale někdy ani to není dostatečné. Bejvá i problém když auto jezdí třeba do teplejších států, pak má zimáky za sezónu KO.
Re: Zimné pneumatiky
Napsal: 05 lis 2013, 17:00
od Rybář
Já už na to svůj názor řekl a bylo mi jasný, že mě tady budete lynčovat. Ale já si nenechám nakecat evidentní nesmysly. Dneska večer budou 2 stupně Celsia, tak bych se měl jít mrknout na Logana, jestli mu neztvrdly gumy
Jasně, vzorek je důležitý - o to se nehádám. Ale proč máme přísnější podmínky než Skandinávské státy to mi opravdu hlava nebere. Může mi to někdo vysvětlit?
Děkuji Gustavo za tu poznámku o médiích. Vždycky mě pobavilo, jak toho chudáka, který jel na letních gumách na sněhu natočili, označili ho za hazardéra, skoro vraha. Ale to, že vedle ve škarpě leželo dalších pět aut (na zimních gumách) to už nikoho nezajímalo.
Hard: Upřímně řečeno neviděl... Měl jsem několik sad zimáků po otci a některé byly i dost staré a normálně se na nich jezdilo. Jestli se někdy uvidíme a ukážeš mi "ztvrdlý" zimák, tak třeba změním názor.
Jinak mě zase mrzí, že se zrovna ty snižuješ k poznámkám typu, že mám někdy vyjet za Prahu
Doufám, že to byla nadsázka...