Stránka 253 z 253

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 úno 2025, 20:55
od Maras
Předpokládám že Impreza ma klasický japonský motor, dole nic - vše nahoře a tohle DPi nemá, nemá vrcholovou špičku výkonu, jen krátce kolem 6 ti tisic otáček, jen to ani moc nejde poznat.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 úno 2025, 21:26
od Lizard
Tak to se přiznám, že jsem nijak nezjišťoval průběhy krouťáků v závislosti na otáčkách u obou vozů, zatím mám najeto necelou tisícovku km, takže nad 3000 ot. to netočím.

Mám už čtvrtou atmosféru, výkonově vždy tak nad těch 100 koníků, max. krouťák tak kolem 150 Nm a jak s Carinou, tak s Primerou i Imprezou se mi jezdilo a jezdí dobře a zábavně, Réza má pak nevýhodu cca o 150kg vyšší hmotnosti právě kvůli sofistikovanému podvozku a stálému pohonu všech kol a samozřejmě i výhody z toho plynoucí, ale pod těch 3000 ot. jsou reakce na plyn podle mě tupější než u 1.5 DPI. Není to o parník, ale pocitově to tam je.

Nemám přehnaná očekávání a vlastně se ani nebojím, že by mě i30 zklamala. Pamatuji, jak jsem před 45 lety dělal řidičák a řídil Š 445 Spartak se silnějším 1200 ccm motorem a jízda s ním byla zábavnější, než s řadou Škodovek následujících. Vlastně mě žádná další Škoda nebavila tak, jako Spartak a pak už jsem přesedlal na Japonce a ty mě zatím bavili všichni.

Tak snad to bude pokračovat i s Korejcem, začátek je takříkajíc slibný :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 úno 2025, 09:49
od Krepi
Mám i30 kombi DPi 4.rok, je to rodinné vozidlo, byli jsme s ní už v HRV a ITA, vše bez problémů, jízdní vlastnosti velmi dobré, spotřeba na dálky parádní, nemám problém při předjíždění vytáčet i na 6000ot+, tankuji tedy EVO100, ale není to nějak velký lenoch, chce to včas podřadit a držet ho v točkách. S autem jsme max.spokojeni.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 úno 2025, 10:19
od Lizard
Já si to taky myslím, Krepi, Klobouky a Blondýny s tím předjedu vždycky, podobně jako jsem před 40 lety se Spartakem předjížděl tytéž Kreatury jedoucí Ladou nebo Moskvičem 1500 ccm :lol:

Tankuji na Eurooilu Natural, už teď do Imprezy přidávám Wynn´s nebo VIF do benzínu a hodlám v tom pokračovat i u i30, kterou bych rád ponechal doslovně na dožití.

Ať nám to jezdí :D/

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 úno 2025, 15:19
od Krepi
Jedzil jsem na N95 + VIF, přešel jsem před rokem na EVO100 + občas VIF, abych ho dodělal. S autem jsem prostě spokojený, zatím žádná závada, kromě vody v zadním světle, ale vyměněno na záruku a vše v cajku :hyu:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 úno 2025, 18:45
od edas
Zdravím,
mám dotaz ohledně hlučnosti motoru. Po studeném startu slyším z motoru zvuky, které tam dříve nebyly, nebo jsem si nevšiml. Zvuky se ztratí do půl minuty a pak motor ztichne. Po opětovném startu je motor tichý, zvuk se opět projeví až zhruba po osmi hodinách stání. Zvuk je slyšitelný před vozem, v kabině se zavřenými dveřmi lze přeslechnout. V jednom servisu mě řekli, že jistě slyším vstřiky.Ve druhém, že se musí natlakovat olej.
Za dva měsíce mě čeká druhá garanční prohlídka a mám najeto asi 18000 km.
Vyhledávání ve fóru nepřineslo žádný uspokojivý výsledek-jiné motory.
Prosím tedy o Vaše názory a zkušenosti.
Děkuji

https://mega.nz/folder/boVGiBrR#zWR27VnctaKz8EUod5ddlw

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 úno 2025, 19:54
od mozecek
1. vstriky vydavaji cvakani a to je slyset porad, jestli to cvaka prvni vteriny jinak je logicky mozne
2. jakykoli studeny motor vzdy zni jinak nez teply a to u vsech aut, olej stece do vany takze chvili trva nez se vsechno poradne ocaka vrstvou oleje. Motor je po startu chvili pod atypickou zatezi a je mozne slyset i jine dily/zavady. Od kladek az po treba dvouhmotovy setrvacnik, ale na 18tis km je to docela malo km a poslouchat mp3 je mozna pro audiofila, tohle na dalku soudit nejde ani od mechaniku co poslouchaji motory cely den.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 úno 2025, 20:41
od Odjinud
Ohledne vstriku jsem kdysi tocil a dal na YT tohle video:

https://m.youtube.com/watch?v=b59sLa6Kx ... enZ1a3k%3D

Podle vseho je tenhle "zvuk šicího stroje" normalni a odoovida 2 vstrikovacum na valec.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 bře 2025, 13:04
od petercheco
Tak jsem od včerejška taktéž majitelem i30 kombi s motorem 1.5 DPI 71kW a zdá se mi fantastický již od zkušební jízdy 👍🏻. Proti předešlému vozu Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81kW, je to obrovský posun v pohodlí a nikterak mi přeplňování nechybí. A co si budem... To ticho a pravidelný chod čtyřválce je k nezaplacení. Samozřejmě mám najeto zatím prvních 24 km plus cca 100 z testovací jízdy. Jsem spokojen 🙂

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 02 bře 2025, 09:10
od Martinsp
Edas- mrkni na olej, ale popravdě ten už to má dávno za sebou. Když najezdíš pes těch 20000 ročně, tak si výměn v půlce olej sám. Po těch deseti, zvlášť u kratších tras olej moc funkční nebude.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 02 bře 2025, 17:32
od mozecek
Není od věci čichnout k oleji jestli nesmrdí benzínem .. přirozený následek krátkých jízd v zimě. Resp. absence občasných dlouhých jízd. Obecně benzín dobře nemaže [-X