Tak neviem čo vlastne chceš? Je otázka ,či to vieš ty? Netvrdím,že GDI je absolútny borec v minimálnej spotrebe,ale určite páli menej ako VVT a má o mičo väčší výkon.(z nejakého dävodu aj ten spochybńuješ)Neviem,aké máš priority,ale Compas páli o dosť viac ako i30.To nehovorím o jazdných vlastnostiach.No pokial pôjdeš aj do terénu,tak bude mať Compas "asi" navrch.Treba si stanoviť potreby a nie je nad vlastnú skúsenosť.Tiež som riešil či 2,0 ,alebo 1,6.Vyskúšal som obe,zvolil praktickosť nad výkonom.Chvala bohu neľutujem.Teraz mi svieti na PP ( nenuloval som už asi 1000km) 6,8L.
Naposledy upravil(a) idam.i dne 14 kvě 2013, 21:34, celkem upraveno 1 x.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Nechápu ty lidi, co tvrdí, že 1.6 GDI nejede. Všechny, co jsem svezl tak by netypovali, že tam je jen 1.6. Jezdil jsem i s podstatně silnějšími auty a tenhle motor tahá parádně. Zkoušeli jsme i menší závody v pružnosti na trojku od 2000 ot/min s bratrem, který má alfu 156 1.8 140PS a i30 jasně vyhrála. I ve sprintu byla rychlejší. Já si myslím, že když někdo napíše, že to nejede, tak prostě neví, jak s takový motorem jezdit. Jestli řadí už ve 4000 rpm, tak se nedivím, ať si radši koupí chrochtáka a budou spokojeni.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
O pružnosť by som sa nehádal (máš síce euro5, ale budíž), ale šprint pochybujem, že máš lepší než alfa. Alfa má z 0-100km/h za 9s, ty za 9,9. Jedine, že by ta alfa mala najlepšie časy už za sebou a to potom nemá význam merať.
ona ma ta Alfa o 50 kg viac.. zalezi kolko mala v nadrzi, aky je vodic, aka je jeho hmostnost, aka je trakcia pneumatik. Ono to naskace.
Ja len viem, ze pri obsadeni dvoma ludmi (2x 75kg) to na trojku zo 60 na 90km h do mierneho kopca slo vyrazne horsie ako by som na 100kW cakal v porovnani s 81kW ktorymi jazdim. Teraz mi pisal kamos (kolega) ze CB-Brno-CB, 3 ludia + bezna batozina, na dialnici 120 tempomat (podla tacho)- okresky standart, minimum Brno. spotreba 7.12 podla dotankovania, PP ukazoval 6,4. Mne sa to zda dost
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Dôležité su u mňa papierové hodnoty z 0 na 100km/h. Nezáleží na tom, že má 50kg viac, keď z 0 na 100 dá o celú sekundu skôr.
Inak porovnávať takto autá je asi OUT. Ja teraz jazdím s 1,6i 120k a tiež sa mi zdá, že ide parádne. Potom nastúpi faktor, ktorý píšeš ty- 3ja ludia a výkon ako keby klesol o 20k. Prázdne ide dobre, naložené už nie. Hladám kone a nemôžem ich nájsť.
S naftovým priebehom sa to nedá porovnávať. Benzín treba podradiť, točiť a vtedy ide. Je to sranda, keď musíš radiť na dialnici zo 6 na 3 pri 110km/h.
Zvyknúť sa na to dá. Akurát sa nebudeš nikde tlačiť a dojdeš skoro rovnako.
Isto som to tu už písal, ale na 1,6i cw mám spotrebu dlhodobo do 6l. Velmi vydarený motor (oproti mojej 1,4 ). Keby som chcel, tak bez problému jazdím s týmto kombíkom za 5,5l benzínu/100km. Vo štvrtok budem tankovať, tak uvidím akú spotrebu urobí dialnica/okresky v pomere 80%/20%.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Deegr: Nechápu ty lidi, co tvrdí, že 1.6 GDI nejede.
To já taky ne, srovnat to s turbodieselem jako Mexican, to je uplnej ulet Zrychleni na TROJKU (s GDI) v 60km/h a nalozenym autem? No staci tam prasknout DVOJKU a hned to maze!! Proste nafta zatahne treba uz v 1500ot, co je na tom divnyho? Pokud chci to samy po atmosfere, tak to tocim OD 4tis vejs a jede to stejne dobre!! Proste kazdej motor ma jinej charakter, shazovat jeden kvuli tomu ze ma proste vykon posazenej jinde je smesny
Jinak mam za sebou test spotreby pri strelbe, opravdu styl brzda plyn ve vysokych otackach a skoncil jsem na 13,9l/100km coz je za prve velice dobry vysledek a za druhy se o takove spotrebe pri tomhle stylu jizdy muze nejakemu TSI jenom zdat
Jen zopakuju ze nekdo rekne o 8l/100km ze zere a druhej je naprosto spokojenej, kazdyho jen rozdilnej pohled na vec.
i30N Performance Sport, DCT 2023 Kia Proceed GT 2021 Škoda Scala MC 1.5TSI 2020 Kia Proceed GT 2019 i40 kombi 2,0GDI 2018 i30 kombi FL 2017 i30 kombi FL 2015 i30 1,6GDI 2012 Accent 1,3 2006
Tak ta alfa má psanou 9.3, moje 9.9. To je rozdíl "jen" 0.6 sec. Ale jak už se mnohokrát ukázalo, tak některé automobilky mají příliš optimistické hodnoty, jiné zase poněkud pesimistické, takže ty papírové hodnoty bych zase tak neřešil. Navíc také záleží na tom, jak je auto zajeto, jak kvalitní benzín člověk používá, atd. Rozdíl 0.6 sec tedy v reálu nemusí nic znamenat. Neříkám, že jsem vyhrál o celou délku auta při sprintu, ale byl jsem ve vedení.
Pokud se podíváš na moje video z youtube, tak ten start se mi moc nevyvedl a i tak jsem na tachometrovejch 105 km/h, tedy reálných 100 km/h za nějakých 9.8, 9.9.
Mexican: Tak si také musíš uvědomit, že těch 99kW má to auto až v 6300 ot/min. Pokud tedy zrychluješ z 60 km/h na trojku, tak tam máš jen nějakých 3000 rpm. Odhadem nějakých 45kW, takže nemůžeš čekat nějakou výraznou akceleraci. Měl jsi výkon fábie HTP v autě o hmotnosti octavie, tak nechápu, co se ti na tom nezdá. A 1.6 81kW, nebo 1.6 99kW v těchto otáčkách pojedou skoro stejně, ten výkon se začne projevovat až v otáčkách maximálního výkonu. Odhaduji, že ta 1.6 81kW bude mít vrchol už někde kolem 5500 rpm, takže tu 1.6 99kW bude mít v těchto otáčkách také podobný výkon, ale s ještě vyššími otáčkami bude mít ta 1.6 81kW pořád jen 81kW, nebo už možná bude výkon ztrácet, tak ta 1.6 99kW bude teprve svého výkonu dosahovat.
Takže ano, v běžných otáčkách ty auta pojedou stejně. Z atmosferických motorech o podobných objemech prostě nemůžeš dostat vyšší výkon v běžných otáčkách. Ten motor dokáže nasát jen určité množství vzduchu na svůj daný objem, nemá tedy jak dosáhnout třeba o 10kW vyššího výkonu v běžných otáčkách. Je jen jediný způsob, jak dosáhnout vyššího výkonu a to právě vyššími otáčky, při kterých motor může dosáhnout vyššího výkonu.
Proto tedy moc nerozumím tomu, když někdo napíše, že mu to jede jak méně výkonná 1.6, třeba ta 81kW, než tato 1.6 s 99kW, když má o 18kW více. Ale už to chápu. Oni se k těm 99kW ani nepřiblíží a pak se divý. Tak lidi, nebojte si tyto motory točit klidně do 7000 rpm, jsou na to stavěny! z 60 na 90 km/h pobere dvojka. Ta je do 100 km/h a teprve v těch 90 km/h na dvojku by jsi dosáhl těch 99kW, na trojku jsi se těm 99kW ani nepřiblížil, mohl jsi mít tak o 2-3 kW více, než ta 81kW verze a to díky modernějším technologiím v GDI, ale jak jsem psal, pořád je ten motor omezen fyzikou.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Jinak já při maximální palbě po okresce měl spotřebu přes 16 litrů. Tak jsi to ještě nějak šetřil
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
jasné, hodnoty možno klamú. Tiež si musíme uvedomiť, že tá alfa má najmenej 10 rokov.
K tým 81kW: mám pocit, že mexican písal o svojom aute a teda o 81 naftových kW, nie benzínových. Inak súhlasím s tým, že dve benzínové 1,6 idú podobne v rovnakom aute.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
je uplne fuk ci su kilowaty benzinove alebo naftove. Dvaja ludia v aute nie je nalozene auto, je to uplne bezna hmostnost. Zo 60 urcite nebudem pri normalnej potrebe akceleracie radit z dvojky, preboha ono to zas je auto na jazdenie a nie kosacka. Z tej trojky to musi proste ist ak nie, tak je evidentne nieco zleho. Nasa mala Fiesta, ktora ma tesne nad tonu a 55kW sa zbiera prave z 60+ na trojky velmi slusne. A to ma ten motor 1,25. Ale to je jedno. nebudem vam to tu plevelit, ale budem to tu sledovat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Klucíí,niekto naftu ,niekto benzín chváli.Každému čo vyhovuje.Večný boj medzi naftou a benzínom tu nevyriešime,tak na to pr... a užívajme si pekného počasia a fungujúcich áut.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....