Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Uz sa budem opakovat, kazda "vynutena" regeneracia RJ je automaticky spotreba navyse. Boli tu aj staznosti ze isla spotreba hore - to je logicky dosledok. Na udrzanie katu a filtra na tych 600st treba nejake palivo. Ked to urobi 2x - 3x na nadrz tak by som sa necudoval aj o 0,7 l vacsej spotrebe v priemere.
Zacinam mat pocit, ze nove nastevenie motora uplne zabranuje aj prirodzenej regenracii vzhladom na fakt kratke intrevaly medzi rege - typicky na dialnici pri ciastocnom zatazeni by mala priebiehat samovolna rege. Prelozene do slovenciny spatny tlak v BA by mal byt taky isty ak nie nizsi ako v ZA pred odchodom. Po ceste by nutena regeneracia nemala prebehnut vobec. Teplota v DPF v pohode okolo 400 stupnov samovolne pocas cesty.
Inak som zvedavy ako sa k tomuto problemu budu stavat servisy tak za rok, ked sa im zacnu hromadit zakaznici s dpf plnym popola po 50-60tkm.
Zacinam mat pocit, ze nove nastevenie motora uplne zabranuje aj prirodzenej regenracii vzhladom na fakt kratke intrevaly medzi rege - typicky na dialnici pri ciastocnom zatazeni by mala priebiehat samovolna rege. Prelozene do slovenciny spatny tlak v BA by mal byt taky isty ak nie nizsi ako v ZA pred odchodom. Po ceste by nutena regeneracia nemala prebehnut vobec. Teplota v DPF v pohode okolo 400 stupnov samovolne pocas cesty.
Inak som zvedavy ako sa k tomuto problemu budu stavat servisy tak za rok, ked sa im zacnu hromadit zakaznici s dpf plnym popola po 50-60tkm.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
dibarbora: Tipnu si - potichu a nenápadně zařadí DPF mezi tzv. rychle opotřebitelné díly a stáhne záruku z 5ti let na 2 roky. Dva roky to vydrží a pak ať si majitel poradí jak chce.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pri novych autach to mozne je, ale za povodnych zarucnych podmienok tych aut nejazdi malo....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Servisy dostanou nařízeno "mlžit a bránit se záruční výměně všemi dostupnými prostředky, ať už férovými nebo ne". Důležité bude udělat idiota ze zákazníka a přesvědčit ho, že s autem neumí jezdit, tankuje špatné palivo, jezdí málo, jezdí moc, atd., atd., jen aby to dotyčný zaplatil sám. Což bude - obávám se - slušná pálka a spousta aut skončí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
only_one, ako si dopadol s tým čistením? Pomohlo? Daj info.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
zatím nemám info, já to auto teď odstavil. Ale dojde na něj časem
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Axel: servisy už TEĎ mají nařízeno mlžit, zapírat a dělat ze zákazníka idiota, ten budoucí čas byl zbytečný optimismus.
Pampa: Renault má DPF s AdBlue, tam probíhá (právě díky té močovině) regenerace při nižších teplotách a počet pasivních regenerací je mnohem vyšší, při častém mimoměstského a dálničním provozu aktivní regenerace téměr neprobíhají. A ještě navíc, jeden zákazník s P308 mi tvrdil, že stylem jízdy (cca 3500 ot. po dobu více než 5 minut, záleží na venkovní teplotě) lze regeneraci vyvolat, např. v momentě, kdy se blíží další a vozidlo se chystá do městského provozu.
"Suché" DPF, co se používají v /KIA, mají větší provozní nároky na spuštění pasivní rege, ty aktivní probíhají daleko častěji. Vlastně ani nevím, jestli mi nějaké pasivní rege probíhají: občas se mi stane, že mám mezi katem a DPF teplotu okolo 450 a potom vidím snížený volnoběžný tlak - ale to může být také odchylkou měření v senzoru dif. tlaku
Jinak mám porovnané, že délka regenerací se zkrácením intervalu nezměnila, prostě tam motor čoudí víc a ten filtr musí víc makat, není to tak, že by se např. snížila hodnota u dif. tlaku pro spínaní a méně často se vypalovalo méně sazí za kratší čas.
Jinak jak tak pozoruju, tak v kombinaci interval vypalování - délka vypalování - cena filtru má ve třídě, kterou nejvíce pozoruji KIA / Hyundai daleko nejhorší parametry!
Co se týče spotřeby, na některých trasách už odhadnu čistou spotřebu a porovnáním s regenerační vychází, že 1 regenerace si vezme cca 0,7 l nafty. Čili pokud jsem měl dřív interval rege cca 500 km, tak se pálení sazí podílelo na spotřebě okolo 0,1 - 0,2 l/100 km. Teď to vychází na 0,3 - 0,4. Ovšem je potřeba brát v potaz, že se zřejmě častěji otevírá EGR, a to taky má vliv na spotřebu, ale nedokážu říct jakou. Dlouho jsem spotřeby nezapisoval, budu muset zase nacpat svoje poznámky do Excelu. Podle hrubých odhadů je spotřeba u mě o cca 0,2 - 0,3 l vyšší než byla před servisní prohlídkou.
Pampa: Renault má DPF s AdBlue, tam probíhá (právě díky té močovině) regenerace při nižších teplotách a počet pasivních regenerací je mnohem vyšší, při častém mimoměstského a dálničním provozu aktivní regenerace téměr neprobíhají. A ještě navíc, jeden zákazník s P308 mi tvrdil, že stylem jízdy (cca 3500 ot. po dobu více než 5 minut, záleží na venkovní teplotě) lze regeneraci vyvolat, např. v momentě, kdy se blíží další a vozidlo se chystá do městského provozu.
"Suché" DPF, co se používají v /KIA, mají větší provozní nároky na spuštění pasivní rege, ty aktivní probíhají daleko častěji. Vlastně ani nevím, jestli mi nějaké pasivní rege probíhají: občas se mi stane, že mám mezi katem a DPF teplotu okolo 450 a potom vidím snížený volnoběžný tlak - ale to může být také odchylkou měření v senzoru dif. tlaku
Jinak mám porovnané, že délka regenerací se zkrácením intervalu nezměnila, prostě tam motor čoudí víc a ten filtr musí víc makat, není to tak, že by se např. snížila hodnota u dif. tlaku pro spínaní a méně často se vypalovalo méně sazí za kratší čas.
Jinak jak tak pozoruju, tak v kombinaci interval vypalování - délka vypalování - cena filtru má ve třídě, kterou nejvíce pozoruji KIA / Hyundai daleko nejhorší parametry!
Co se týče spotřeby, na některých trasách už odhadnu čistou spotřebu a porovnáním s regenerační vychází, že 1 regenerace si vezme cca 0,7 l nafty. Čili pokud jsem měl dřív interval rege cca 500 km, tak se pálení sazí podílelo na spotřebě okolo 0,1 - 0,2 l/100 km. Teď to vychází na 0,3 - 0,4. Ovšem je potřeba brát v potaz, že se zřejmě častěji otevírá EGR, a to taky má vliv na spotřebu, ale nedokážu říct jakou. Dlouho jsem spotřeby nezapisoval, budu muset zase nacpat svoje poznámky do Excelu. Podle hrubých odhadů je spotřeba u mě o cca 0,2 - 0,3 l vyšší než byla před servisní prohlídkou.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Spolahlivo nema, keby aj malo, tak tam nic nelejem )))Chasnik píše:Pampa: Renault má DPF s AdBlue
Hovorim o 3 aj volaco roky starom aute.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mea culpa! Spletl jsem si Renault a Peugeot, no to je hrubice - je vidět, že je pátek večer
Tak potom na ten předchozí odstavec zapomeň a vysvětlení pro to nemám...
Tak potom na ten předchozí odstavec zapomeň a vysvětlení pro to nemám...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Kaslete uz na regeneraci a radeji nam rekni, jak jezdi V8only_one píše:zatím nemám info, já to auto teď odstavil. Ale dojde na něj časem
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
no jak by mohl jezdit 4litr V8 s kompresorem tak jako příjemně, hlavně mezi 0- 250km/h
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
V minulém týdnu jsem oslovil 3 chiptuningové společnosti s dotazem, jestli jdou jejich produkty nastavit tak, aby motor "méně kouřil" do DPF. Šlo mi hlavně o to, jestli si umí pohrát s režimem EGR ventilu a časováním vstřiku. Po týdnu - ticho po pěšině, ani jedna odpověď.
Asi zřejmě jediné, co umí, je prodloužit vstřik a pumpovat víc vzduchu přes turbo a nic víc.
Downgrade na Hyundai/KIA také není k dispozici, to umí někteří jen pro koncernové motory.
Takže tudy asi cesta nevede
Asi zřejmě jediné, co umí, je prodloužit vstřik a pumpovat víc vzduchu přes turbo a nic víc.
Downgrade na Hyundai/KIA také není k dispozici, to umí někteří jen pro koncernové motory.
Takže tudy asi cesta nevede
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mozno si to predstavujem ako hurvinek valku, ale mozno by stacilo nejako "postelovat" vystup lamda sondy aby sa do ECU dostalo vyssie napetie = ECU privrie EGR aby bolo viac vzduchu = chudobnejsia zmes = menej smradu. ... ale som v tomto smere ciste teoretik amater, mozno kecam
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nervozne sleduju tohle vlakno a zacal jsem jezdit s diagnostikou a sleduju teplotu DPF. Zjistene zavery:
Regenerace bezne probihaji po cca 200-250km
Dnes pokus - v aute 2 dospeli, 2 deti, v kufru 50kg, vozik + naklad cca 250kg; dalnice v=130 (tempomat), okresky +/- 100
Vysledek je nechutny - regenerace kazdych 100km
Takze pokud byly na zacatku rege po 500km (snad), tak ted se dostava filtr na necelou polovinu zivotnosti. Ted je otazka, co s tim delat
Auto ma ted skoro 3 roky provozu/75000km a je cerstve po garancni prohlidce a melo by byt naprosto v poradku.
PS: Muj interni zaver je jasny - opet se vratim k benzinu a minimalne 2.0
PS2: Vim, ze s vozikem se muze u nas max 80, takze jsem to zkousel v Nemecku
Regenerace bezne probihaji po cca 200-250km
Dnes pokus - v aute 2 dospeli, 2 deti, v kufru 50kg, vozik + naklad cca 250kg; dalnice v=130 (tempomat), okresky +/- 100
Vysledek je nechutny - regenerace kazdych 100km
Takze pokud byly na zacatku rege po 500km (snad), tak ted se dostava filtr na necelou polovinu zivotnosti. Ted je otazka, co s tim delat
Auto ma ted skoro 3 roky provozu/75000km a je cerstve po garancni prohlidce a melo by byt naprosto v poradku.
PS: Muj interni zaver je jasny - opet se vratim k benzinu a minimalne 2.0
PS2: Vim, ze s vozikem se muze u nas max 80, takze jsem to zkousel v Nemecku
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3