Stránka 27 z 51
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 19 zář 2018, 21:56
od dibarbora
Uz sa budem opakovat, kazda "vynutena" regeneracia RJ je automaticky spotreba navyse. Boli tu aj staznosti ze isla spotreba hore - to je logicky dosledok. Na udrzanie katu a filtra na tych 600st treba nejake palivo. Ked to urobi 2x - 3x na nadrz tak by som sa necudoval aj o 0,7 l vacsej spotrebe v priemere.
Zacinam mat pocit, ze nove nastevenie motora uplne zabranuje aj prirodzenej regenracii vzhladom na fakt kratke intrevaly medzi rege - typicky na dialnici pri ciastocnom zatazeni by mala priebiehat samovolna rege. Prelozene do slovenciny spatny tlak v BA by mal byt taky isty ak nie nizsi ako v ZA pred odchodom. Po ceste by nutena regeneracia nemala prebehnut vobec. Teplota v DPF v pohode okolo 400 stupnov samovolne pocas cesty.
Inak som zvedavy ako sa k tomuto problemu budu stavat servisy tak za rok, ked sa im zacnu hromadit zakaznici s dpf plnym popola po 50-60tkm.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 20 zář 2018, 06:36
od Axel.Foley
dibarbora: Tipnu si -
potichu a nenápadně zařadí DPF mezi tzv. rychle opotřebitelné díly a stáhne záruku z 5ti let na 2 roky. Dva roky to vydrží a pak ať si majitel poradí jak chce.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 20 zář 2018, 07:50
od dibarbora
Pri novych autach to mozne je, ale za povodnych zarucnych podmienok tych aut nejazdi malo....
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 20 zář 2018, 08:24
od Axel.Foley
Servisy dostanou nařízeno "mlžit a bránit se záruční výměně všemi dostupnými prostředky, ať už férovými nebo ne". Důležité bude udělat idiota ze zákazníka a přesvědčit ho, že s autem neumí jezdit, tankuje špatné palivo, jezdí málo, jezdí moc, atd., atd., jen aby to dotyčný zaplatil sám. Což bude - obávám se - slušná pálka a spousta aut skončí.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 21 zář 2018, 09:20
od mnkk
only_one, ako si dopadol s tým čistením? Pomohlo? Daj info.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 21 zář 2018, 14:47
od only_one
zatím nemám info, já to auto teď odstavil. Ale dojde na něj časem
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 21 zář 2018, 20:21
od Chasnik
Axel: servisy už TEĎ mají nařízeno mlžit, zapírat a dělat ze zákazníka idiota, ten budoucí čas byl zbytečný optimismus.
Pampa: Renault má DPF s AdBlue, tam probíhá (právě díky té močovině) regenerace při nižších teplotách a počet pasivních regenerací je mnohem vyšší, při častém mimoměstského a dálničním provozu aktivní regenerace téměr neprobíhají. A ještě navíc, jeden zákazník s P308 mi tvrdil, že stylem jízdy (cca 3500 ot. po dobu více než 5 minut, záleží na venkovní teplotě) lze regeneraci vyvolat, např. v momentě, kdy se blíží další a vozidlo se chystá do městského provozu.
"Suché" DPF, co se používají v
/KIA, mají větší provozní nároky na spuštění pasivní rege, ty aktivní probíhají daleko častěji. Vlastně ani nevím, jestli mi nějaké pasivní rege probíhají: občas se mi stane, že mám mezi katem a DPF teplotu okolo 450 a potom vidím snížený volnoběžný tlak - ale to může být také odchylkou měření v senzoru dif. tlaku
Jinak mám porovnané, že délka regenerací se zkrácením intervalu nezměnila, prostě tam motor čoudí víc a ten filtr musí víc makat,
není to tak, že by se např. snížila hodnota u dif. tlaku pro spínaní a méně často se vypalovalo méně sazí za kratší čas.
Jinak jak tak pozoruju, tak v kombinaci interval vypalování - délka vypalování - cena filtru má ve třídě, kterou nejvíce pozoruji KIA / Hyundai daleko nejhorší parametry!
Co se týče spotřeby, na některých trasách už odhadnu čistou spotřebu a porovnáním s regenerační vychází, že 1 regenerace si vezme cca 0,7 l nafty. Čili pokud jsem měl dřív interval rege cca 500 km, tak se pálení sazí podílelo na spotřebě okolo 0,1 - 0,2 l/100 km. Teď to vychází na 0,3 - 0,4. Ovšem je potřeba brát v potaz, že se zřejmě častěji otevírá EGR, a to taky má vliv na spotřebu, ale nedokážu říct jakou. Dlouho jsem spotřeby nezapisoval, budu muset zase nacpat svoje poznámky do Excelu. Podle hrubých odhadů je spotřeba u mě o cca 0,2 - 0,3 l vyšší než byla před servisní prohlídkou.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 21 zář 2018, 20:41
od Pampa
Chasnik píše:Pampa: Renault má DPF s AdBlue
Spolahlivo nema, keby aj malo, tak tam nic nelejem
)))
Hovorim o 3 aj volaco roky starom aute.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 21 zář 2018, 20:53
od Chasnik
Mea culpa! Spletl jsem si Renault a Peugeot, no to je hrubice - je vidět, že je pátek večer
Tak potom na ten předchozí odstavec zapomeň a vysvětlení pro to nemám...
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 21 zář 2018, 21:23
od shawt
only_one píše:zatím nemám info, já to auto teď odstavil. Ale dojde na něj časem
Kaslete uz na regeneraci a radeji nam rekni, jak jezdi V8
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 22 zář 2018, 11:29
od only_one
no jak by mohl jezdit 4litr V8 s kompresorem
tak jako příjemně, hlavně mezi 0- 250km/h
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 22 zář 2018, 12:42
od Axel.Foley
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 zář 2018, 12:33
od Chasnik
V minulém týdnu jsem oslovil 3 chiptuningové společnosti s dotazem, jestli jdou jejich produkty nastavit tak, aby motor "méně kouřil" do DPF. Šlo mi hlavně o to, jestli si umí pohrát s režimem EGR ventilu a časováním vstřiku. Po týdnu - ticho po pěšině, ani jedna odpověď.
Asi zřejmě jediné, co umí, je prodloužit vstřik a pumpovat víc vzduchu přes turbo a nic víc.
Downgrade na Hyundai/KIA také není k dispozici, to umí někteří jen pro koncernové motory.
Takže tudy asi cesta nevede
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 25 zář 2018, 13:35
od Pampa
Mozno si to predstavujem ako hurvinek valku, ale mozno by stacilo nejako "postelovat" vystup lamda sondy aby sa do ECU dostalo vyssie napetie = ECU privrie EGR aby bolo viac vzduchu = chudobnejsia zmes = menej smradu. ... ale som v tomto smere ciste teoretik amater, mozno kecam
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Napsal: 02 říj 2018, 21:33
od Felotron
Nervozne sleduju tohle vlakno a zacal jsem jezdit s diagnostikou a sleduju teplotu DPF. Zjistene zavery:
Regenerace bezne probihaji po cca 200-250km
Dnes pokus - v aute 2 dospeli, 2 deti, v kufru 50kg, vozik + naklad cca 250kg; dalnice v=130 (tempomat), okresky +/- 100
Vysledek je nechutny - regenerace kazdych 100km
Takze pokud byly na zacatku rege po 500km (snad), tak ted se dostava filtr na necelou polovinu zivotnosti. Ted je otazka, co s tim delat
Auto ma ted skoro 3 roky provozu/75000km a je cerstve po garancni prohlidce a melo by byt naprosto v poradku.
PS: Muj interni zaver je jasny - opet se vratim k benzinu a minimalne 2.0
PS2: Vim, ze s vozikem se muze u nas max 80, takze jsem to zkousel v Nemecku