Stránka 27 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 lis 2020, 19:19
od Cecil67
Hm... Já si dal zimaky na origo okrasné plechace... Ale tak hezke nejsou.. :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 lis 2020, 19:23
od Chasnik
Odjinud píše: 17 lis 2020, 19:11 Zpřevodování je dobré, ale přetrvává klasický problém – chybí prostě ještě jedna (dálniční) rychlost navíc.
Ono by stačilo, kdyby kvalty 4,5,6 nebyly tak blízko sebe. Ale to je dlouhodobá bolest benzínových i30, s tím jsem se potýkal už u FDčka r.v. 2011 (1.6 CVVT). Na ceedu GDI to samé - tedy možná v bledě modré, nevím, jestli GDI a MPI mělo identickou převodovku.

Přitom CRDi mělo kvalty poskládané rozumněji, jak u I., tak i II. generace.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 20:30
od freehold
Zdravim pratele, jsem tady na foru asi po 7 letech, jak tak koukam v mailech, kdyz jsem hledal nejake prihlasovaci udaje..
Vlastnim i30cw 1.4 cvvt 80kw, koupen 4/2010 (vyrobeno 8/2009, jak mi nyni rekli v hyundai, kdyz jsem se byl zeptat, kolik by mi dali na protiucet). Najezd maly, 35000 km. Uvazuji nad novym vozem, zprvu jsem chtel samozrejme nove i30 kombi a jelikoz jezdim hlavne po meste, 2km, 3km, tak asi turbo neni vhodne.
Proto jsem si procetl celou tuto diskuzi o motoru 1.5 dpi a k castemu dotazu, kolik to toci, muzu rict, ze kdyz mam na tachometru stare 1.4 ( 130 (skutecnost tak 125 max), tak je to zhruba 4000 otacek na petku... Takze tech 3500 u nove i30 je nejaky rozdil.

Ackoli ma byt vsude zavreno, projel jsem par dealeru, hlavne kvuli naceneni stareho vozu, v nove i30 jsem se dosud nesvezl. Pujcili mi elektrickou konu za milion, tak to je krasa, ale preci jen uz mi neni dvacet a trhat asfalt tri sta z mista nepotrebuji :-) Bohuzel jsem pozdeji zjistil, ze nova i30 nema zadnou peknou svetlou modrou a ta nova TEAL co vypada svetla na konfiguratoru je jak noc. Mam rad svou vivid blue, takze mne to zprvu dost zklamalo a zacal jsem se divat, co nabizi jine znacky. Snad jedine, co mne trochu zaujalo, je ford focus kombi, tak nyni vaham... Focus je trosku drazsi, ale ma taky jiny motor a pri vyssi vybave a lepsim motoru uz mi i30 moc levnejsi neprijde.

Je tu hodne diskutovany olej 0w20, nevim, zda je to nutne treba kvuli filtru pevnych castic nebo tak, ale ford do focuse 1.0 turbo 92kw pise snad 5w20 (ten motor asi delaji uz osm let). Nasel jsem castrol s fordi specifikaci 5l za 850. Takze mne trosku zarazi a mrzi, ze do obyc atmosfery bych mel lit litr za pet set.. Priznam, ze ja urcite olej ani kazdy rok nemenil a ziju...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 20:35
od Maras
Nechápu tvou volbu. Píšeš, že jezdíš hlavně po městě a je na to vhodný motor jako 1.5DPi a najednou mluvíš o Fordu s motorem turbo 3 válec a filtrem částic, což do města vůbec není? A olej, neboj- v 1.5 DPi je sice od výroby nalitý 0W-30, ale klidně tam pak můžeš dávat 5w-30, který je mnohem levnější a není řídký jak čaj.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 20:55
od Cecil67
Malá oprava, od výroby je tam 0W-20 :)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 21:14
od freehold
Maras píše: 19 lis 2020, 20:35 Nechápu tvou volbu. Píšeš, že jezdíš hlavně po městě a je na to vhodný motor jako 1.5DPi a najednou mluvíš o Fordu s motorem turbo 3 válec a filtrem částic, což do města vůbec není? A olej, neboj- v 1.5 DPi je sice od výroby nalitý 0W-30, ale klidně tam pak můžeš dávat 5w-30, který je mnohem levnější a není řídký jak čaj.
Ano. Jezdim kratke trasy, ale to uz je hyudai asi posledni, kdo ma atmosferu, takze az se spatne vyspi a nebudou chtit platit za 135g/km, tak ho skrtnou taky, jako treba kia. Ted maji tu akci na family, kde tlaci ty ne moc povedeny turba...
A k tomu vyberu, proste se mi taky libil focus, ma pekny barvy laku a ja chci, aby se mi taky auto libilo a muzu si dovolit dat penize za metalizu. No a tam to turbo proste je, s tim uz nic nenadelam. Psal jsem to hlavne kvuli tomu oleji, ze turba chteji "supr" oleje, takze mi to tady na tu atmosferu prislo trosku prehnany... Tech 5w30 mi taky napadlo, ze by nemuselo vadit.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 21:16
od Mr. HYUNDAI
A co Ceed? Motoru 1,5 DPi se na 99% hodně brzo dočká :wink: .

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 21:43
od Maras
Cecil67 píše: 19 lis 2020, 20:55 Malá oprava, od výroby je tam 0W-20 :)
Jo,díky máš recht.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 21:46
od Pjotr1
@freehold : já jen doplním, že když jsem letos vybíral auto tak ve finále jsem se rozhodoval mezi i30 a Focusem. Pro :hyu: rozhodlo to, že při 50 km/hod (tedy pořád po městě) má ten Focus motor rušivý dunivý zvuk a taky když zavřeš dveře tak to má takový laciný plechový zvuk a :hyu: byl v mé konfiguraci o 100kKč levnější. Tedy pro mně :hyu: jasná volba.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 lis 2020, 22:04
od Cecil67
Včera jsem četl test i30 combi a octavie combi. Sice v 1.6 turbodiesel, ale nevadí.... I30 prohrála jen o 5 bodů a to je docela málo když koncern všude dominuje. A to byl mezi nima rozdíl cca 200t. Takže napsali za H.je za ty prachy vynikající auto.... Jdeme slavit, ne :D/

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 lis 2020, 10:59
od Chasnik
freehold: jsou to tvoje peníze, ale přesto se rozmysli, jestli barva auta je skutečně prvotní rozhodovací kritérium, pokud si kvůli tomu koupíš auto s motorem, kterému nebudou dvakrát vyhovovat trasy, po kterých nejčastěji jezdíš.
A cena oleje tě v celkových provozních nákladech nezruinuje.
S atmosférama je to fakt problém, Mazda 3 se v kombi nedělá a jediné, co by ještě stálo za zmínku, jsou výprodeje ročních referentských Aurisů kombi 1.6 CVVT, ale tam už je hodně přebráno. V létě jsem viděl v nabídce asi 8 aut, před týdnem na sauto už jenom jediné. O další atmosféře v tomto segmentu nevím. Leda, že bys' u KIA objevil ještě Ceed JD, sice se dělal naposledy 2018, ale občas se ještě objeví 2 leté referentské auto s relativně malým nájezdem.

A pokud je pro tebe barva opravdu klíčová, tak si kup bílou i30 dej to do celopolepu. :wink: Ono když si spočítáš příplatek na metlu, tak už to o tolik dražší nebude, odhadnu 20 - 25 tis? A metla aktuálně stojí tuším 17 tisíc u i30.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 lis 2020, 12:41
od dibarbora
Pri ročnom nájazde 3500km... ak dobre počítam je na uvážení, či auto vlastniť má vôbec význam.... nebude lacnejší taxík s nejakou permanentkou? Tu už len cena za poistku, STK, EK, servis a ďalšie položky robí pri prepočte na km totálne absurdné čísla... o amortizácii radšej pomlčím..... to by už ani kalkulačka nepobrala

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 lis 2020, 13:04
od Scaild
dibarbora: Přesně tak, proč si kupovat sporák, když si na něm uvařim jen o víkendu. Nebude lacinější si před barákem rozdělat ohniště?

Promiň, ale musel jsem reagovat, tyhle úvahy mě dokážou vytočit... Pokud na to ten člověk má, tak proč by si nekoupil auto na 3500km ročně? Je to o svobodě pohybu, kdykoliv se můžeš rozhodnout že někam pojedeš a nejsi závislej na veřejný dopravě, nehledně na to, když někdo bydlí za městem a je špatná dostupnost do obchodu/města...

Někdo si kupuje auto aby mu vydělávalo, někdo ho má jako nutnost a někdo prostě náklady neřeší a má to pro zábavu a pocit svobody pohybu.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 lis 2020, 13:22
od Mr. HYUNDAI
Ale jsou mezi námi i tací, které tohle vůbec nenapadne a uvažuje jaksi setrvačně. A takováto otázku mu může pomoct se nad tím zamyslet. Nic špatného na tom nevidím :wink: .
Stejně tak by při tomto nájezdu možná stálo za úvahu si vzít auto na operák, jestli to by nedávalo ekonomický smysl. Ale pořád jsou to jen jakési úvahy bez znalosti konkrétních podmínek a není to míněno jako univerzální rada :D .

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 lis 2020, 13:57
od Scaild
Ok, to je dobrá připomínka, já tak nějak nepřipustil možnost, že by si někdo kupoval auto bez základního propočtu a důkladného promyšlení :D