Kilometry sice přibývají pomalu, ale přibývají. Takže přišel čas na 2. pravidelnou prohlídku. Můj původní tip s únorovým termínem nevyšel, po podrobnějším propočtu jsem někdy kolem 10. ledna usoudil, že právě 26.1.2021 to bude tak nějak akorát a objednal se na prohlídku a zároveň požádal o náhradní vůz.
Ve čtvrtek minulý týden jsem při zaparkování Sněhurky do garáže zjistil, že stav tachometru je 29.983 a dle navigace má nejrychlejší trasa do servisu 18,3 kilometru. No to by v tom byl čert, abych nenašel kratší trasu... No našel jsem, měla 17 kilometrů, a tak jsem na parkoviště servisu dorazil s rovnými 30.000 km, a to s rezervou cca 600 metrů. Těch 30.000 km na počitadle svítilo i při vyzvednutí ze servisu
.
V rámci druhé prohlídky byl vyměněn motorový olej vč. filtru a těsnění zátky, vyměněn pylový filtr vč. desinfekce klimatizace, vyměněn vzduchový filtr a vyměněna brzdová kapalina. Bylo konstatováno, že stav brzdového obložení je 80%. Sakumprásk vč. práce (i s prohlídkou karoserie) Kč 5.330,-- bez DPH resp. Kč 6.450,-- s DPH. Veškerý materiál dodán servisem - motorový olej dle faktury Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30. Navigace a mapy aktualizovány na verzi D.F9. Opět se potvrdilo, že prostě dřív než v půlce února nejnovější verze (tuším se teď dá stáhnout verze D.G2) v autorizovaných servisech není.
Hned při příjezdu na parkoviště mě ráno čekal šok. Naproti stál FERDA! I moje původní SPZ mu zůstala - samozřejmě zůstaly lišty, ochrana zadního nárazníku, zástěrky i štítek T-GDi. Přijel taky na prohlídku, ale než jsem stihl vytáhnout mobil a udělat fotku zmizel na dílně. Měl jsem ale kliku a při vyzvedávání Sněhurky už stál na parkovišti a čekal na svojí aktuální paničku:
- 20210126_130600.jpg (146.53 KiB) Zobrazeno 569 x
Pořád je to krásný auto!!!
A abych měl dnešní dojmy co nejkomplexnější dostal jsem jako náhradní vůz novou (skutečně novou, na tachometru bylo 9, slovy devět, kilometrů) i30 PDE 1,0 T-GDi fastback v manuálu ve výbavě Family Comfort. Když pominu další šok, tentokrát z usednutí do vymrzlého auta, které nemá vyhřívané sedačky ani volant, tak to byla móóóc příjemná zkušenost. Nejen, že s faceliftem "ztichl" podvozek, on je velice dobře utlumený i motor. A komfort běžného podvozku s víceprvkem vzadu na 16'' kolech je výborný! Tohle je naprosto ideální naladění - díky o 15% tužšímu naladění podvozků FB oproti kombíkům a HB je podvozek hezky pevný, ale přitom pořád krásně vláčný
.
Nevíte někdo jestli motor 1,0 T-GDi prošel v rámci faceliftu nějakou konstrukční úpravou? Tedy kromě změny krytu
.