Stránka 28 z 58
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 13 bře 2018, 20:44
od Tudy
Ještě bych se předčasně neradoval, jsem od přírody opatrný
K těm garančním prohlídkám: je možné, že v kupní smlouvě je 5-letá záruka podmíněna servisem pouze v autorizovaném
servisu. Proto je dobré tam alespoň občas zajít a udržovat dobré vztahy. Samozřejmě je pak člověk může požádat, aby SW řídící jednotky nepřehrávali, vše je o osobní domluvě.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 13 bře 2018, 21:08
od dibarbora
petzl62 píše:dibarbora píše:Otázku si skôr treba postaviť, že na akú dobu si auto chcem nechať. V rámci záruky je to jedno, sú to peniaze vynaložené na komfort.
V prípade predpokladu, že auto chcem podržať dlhšie tak manuál je lepšia voľba.
Inak v prípade dlhodobej prevádzky DCT treba myslieť aj na servis, pretože
na servis nemyslí. Podľa servisného plánu je na programe len inšpekcia množstva oleja o výmene ani zmienka.
Ale to přece vůbec není pravda
Jsou normálně předepsané servisní úkony,výměny oleje atd.
Co si tak prostudovat servisní knížku a úkony prohlídek
Já to v ní teda mám uvedeno
.
Ale nie je to tam, este raz som si to pozrel a v EN verzii pre europu je predpisana len inspekcia (ziadna vymena) kazdych 48m/60tkm. Mam uprimny strach, ze nejaky mechanik v servise bude davat robit rozbor oleja pripadne zistovat kontaminaciu vodou aby aspon navrhol ten olej menit. Pokial nenajde unik, tak nebude pozerat ani na hladinu. Bezny zakaznik-laik bude tazko pytat preventivnu vymenu oleja, nehovoriac o tom, ze ta vymena v ramci garancky by vysla na peknu raketu.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 13 bře 2018, 21:30
od helou
dibarbora píše:petzl62 píše:dibarbora píše:Otázku si skôr treba postaviť, že na akú dobu si auto chcem nechať. V rámci záruky je to jedno, sú to peniaze vynaložené na komfort.
V prípade predpokladu, že auto chcem podržať dlhšie tak manuál je lepšia voľba.
Inak v prípade dlhodobej prevádzky DCT treba myslieť aj na servis, pretože
na servis nemyslí. Podľa servisného plánu je na programe len inšpekcia množstva oleja o výmene ani zmienka.
Ale to přece vůbec není pravda
Jsou normálně předepsané servisní úkony,výměny oleje atd.
Co si tak prostudovat servisní knížku a úkony prohlídek
Já to v ní teda mám uvedeno
.
Ale nie je to tam, este raz som si to pozrel a v EN verzii pre europu je predpisana len inspekcia (ziadna vymena) kazdych 48m/60tkm. Mam uprimny strach, ze nejaky mechanik v servise bude davat robit rozbor oleja pripadne zistovat kontaminaciu vodou aby aspon navrhol ten olej menit. Pokial nenajde unik, tak nebude pozerat ani na hladinu. Bezny zakaznik-laik bude tazko pytat preventivnu vymenu oleja, nehovoriac o tom, ze ta vymena v ramci garancky by vysla na peknu raketu.
Mne tvrdili, ze automat ma dozivotny olej, na otazku aku maju zivostnost tie prevodovky som odpoved nedostal.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 13 bře 2018, 22:58
od idam.i
Otázka je ,ako dlho to prevodovka prežije ?
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 14 bře 2018, 12:11
od Axel.Foley
Doživotní náplň v DCT je do doby, než se převodovka rozbije.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 14 bře 2018, 12:58
od Skuhro
už sa to tu niekde rozoberalo, všetky automobilky tvrdia, že náplne v automatických prevodovkách sú doživotné a nie sú .. mení sa tam normálne olej ale v inom intervale tuším že prvykrát po 100tis km, potom každých 60tis km... výmenu robiť v servisoch špecializovaných na automatické prevodovky ... the end
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 14 bře 2018, 15:24
od helou
idam.i píše:Otázka je ,ako dlho to prevodovka prežije ?
To ano, citroen mam od nova 2004 a najazdenych 140 000km, vydrzat by mohla ta prevodovka tolko?
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 14 bře 2018, 15:52
od Gluck
Jak to tu čtu tak mi z toho vyplývá jenom jedna věc a to, že automat je od toho aby se rozbil
. Doufam, že až mi dodají moje auto tak to tak nebude a vydrží co nejdéle
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 14 bře 2018, 17:10
od idam.i
Helou,pokiaľ nebudeš denne postávať v kolónach a poskakovať po pár metroch,tých 140.000km by nemal byť problém.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 15 bře 2018, 22:41
od Kido
Práve som sa stal majiteľom novej i30 1.4 tgdi 6m a zisťujem ako zabehnúť motor po prečítaní príspevkov som sa dočítal že prvých 1000 km treba jazdiť od 2000 do 3000 otacok. Je to tak správne?
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 15 bře 2018, 22:50
od Tudy
Já to tak udělal, od 2 000 km jsem už motor využíval naplno a v 5 000 km jsem poprvé měnil olej.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 bře 2018, 07:33
od ulthar
Tudy píše:Ještě bych se předčasně neradoval, jsem od přírody opatrný
K těm garančním prohlídkám: je možné, že v kupní smlouvě je 5-letá záruka podmíněna servisem pouze v autorizovaném
servisu. Proto je dobré tam alespoň občas zajít a udržovat dobré vztahy. Samozřejmě je pak člověk může požádat, aby SW řídící jednotky nepřehrávali, vše je o osobní domluvě.
Pokud se nepletu, tak prave tohle ve smlouve nesmi byt uvedeno, protoze by to bylo poruseni zakona. Auto ze zakona muzes servisovat kdekoliv, kdo ma platnou licenci. Pak uz je na danem servisu, aby pouzil postupy a nahradni dily stanovene vyrobcem auta. Jedine s cim opravdu musis do autorizovaneho servisu jsou reklamace.
Jedine, kde bys teoreticky mohl mit nejaky problem, je pokud mas auto na nejaky leasing ci spotrebak na auto, tam by mohlo byt uvedeno ve smlouve uvedeno, ze pozaduji, abys auto servisoval v autorizaku, nicmene kdyz jsem si pri koupi auta prochazel par ruznych nabidek, nikde jsem nic takoveho nevidel.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 bře 2018, 08:26
od Mr. HYUNDAI
Tohle uvedeno být samozřejmě může. Nesmíš podmiňovat autorizovaným servisem záruční dobu danou zákonem, tedy 2 roky. Pokud
o své dobré vůli nabízí záruku delší, pak pro období nad rámec zákonem požadované záruky už podmiňovat může
. Nicméně pokud si pamatuji, tak tam tato podmínka uvedena není.
Pokud si auto pronajímáš, tak samozřejmě jeho vlastník, obvykle finanční společnost, si do smlouvy používání výhradně autorizovaného servisu vložit může, jejich majetek máš pouze zapůjčený a pokud se Ti taková podmínka nelíbí, nikdo Tě nenutí si auto půjčovat právě od nich
.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 bře 2018, 08:37
od JoKo
mr. hyu, nemoze predlzenu zaruku podmienovat servisnymi prehliadkami v autorizovanom servise.
https://motofocus.cz/legislativa/3367,b ... i-podminky
kedysi to mali aj v servisnych podmienkach, ale dnes uz asi vsetky automobilky maju, ze odporucaju autorizovany servis. ak mas doma staru a novu servisnu knizku z hyu, tak skus porovnat... ja som kedysi daval podmienky predlzenej zarkuzy vw v inom fore:
do cca 9/2014 pisali na stranke vw:
Kód: Vybrat vše
V priebehu trvania Predĺženej záruky Volkswagen musia byť vykonané všetky servisné prehliadky predpísané spoločnosťou VOLKSWAGEN AG pre daný model vozidla a to výhradne u autorizovaného servisného partnera Volkswagen. V opačnom prípade nie je možné uplatniť si nároky na opravu v rámci Predĺženej záruky Volkswagen.
potom pisali uz:
Kód: Vybrat vše
V priebehu trvania Predĺženej záruky Volkswagen odporúčame vykonať všetky servisné prehliadky predpísané spoločnosťou Volkswagen AG pre daný model vozidla výhradne u autorizovaného servisného partnera Volkswagen, v opačnom prípade nemôžeme zaručiť splnenie podmienok pre uplatnenie si nárokov na opravu v rámci Predĺženej záruky Volkswagen.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 16 bře 2018, 09:02
od Mr. HYUNDAI
Na tom webu je článek ještě bližší -
https://motofocus.cz/legislativa/3389,p ... ve-vyjimky .
Zjevně jsem zamrzl ve svých vědomostech v prehistorii. Vtip je v tom, že přímo vyslovená podmínka tedy musela z garančních knížek zmizet, ale na praxi se nic nezměnilo
. Pokud se servisuje v autorizáku, pak o uznání reklamace diskuze prakticky není, pokud se jezdí mimo autorizovanou síť, tak se dokladuje úplně každá maličkost a import se rád cuká. Pak je ale otázka co je ve vztahu k zákazníkovi v rámci uplatňování reklamací v konečné fázi férovější...