![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ale v minulém příspěvku mám překlepů až hanba
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
freehold píše: ↑19 lis 2020, 20:30 Zdravim pratele, jsem tady na foru asi po 7 letech, jak tak koukam v mailech, kdyz jsem hledal nejake prihlasovaci udaje..
Vlastnim i30cw 1.4 cvvt 80kw, koupen 4/2010 (vyrobeno 8/2009, jak mi nyni rekli v hyundai, kdyz jsem se byl zeptat, kolik by mi dali na protiucet). Najezd maly, 35000 km. Uvazuji nad novym vozem, zprvu jsem chtel samozrejme nove i30 kombi a jelikoz jezdim hlavne po meste, 2km, 3km, tak asi turbo neni vhodne.
Proto jsem si procetl celou tuto diskuzi o motoru 1.5 dpi a k castemu dotazu, kolik to toci, muzu rict, ze kdyz mam na tachometru stare 1.4 ( 130 (skutecnost tak 125 max), tak je to zhruba 4000 otacek na petku... Takze tech 3500 u nove i30 je nejaky rozdil.
Ackoli ma byt vsude zavreno, projel jsem par dealeru, hlavne kvuli naceneni stareho vozu, v nove i30 jsem se dosud nesvezl. Pujcili mi elektrickou konu za milion, tak to je krasa, ale preci jen uz mi neni dvacet a trhat asfalt tri sta z mista nepotrebujiBohuzel jsem pozdeji zjistil, ze nova i30 nema zadnou peknou svetlou modrou a ta nova TEAL co vypada svetla na konfiguratoru je jak noc. Mam rad svou vivid blue, takze mne to zprvu dost zklamalo a zacal jsem se divat, co nabizi jine znacky. Snad jedine, co mne trochu zaujalo, je ford focus kombi, tak nyni vaham... Focus je trosku drazsi, ale ma taky jiny motor a pri vyssi vybave a lepsim motoru uz mi i30 moc levnejsi neprijde.
Je tu hodne diskutovany olej 0w20, nevim, zda je to nutne treba kvuli filtru pevnych castic nebo tak, ale ford do focuse 1.0 turbo 92kw pise snad 5w20 (ten motor asi delaji uz osm let). Nasel jsem castrol s fordi specifikaci 5l za 850. Takze mne trosku zarazi a mrzi, ze do obyc atmosfery bych mel lit litr za pet set.. Priznam, ze ja urcite olej ani kazdy rok nemenil a ziju...
Ahoj. Dik za info. Focus ma u mne mensi minus, ze je dost dlouhej (20cm vic nez cw)Pjotr1 píše: ↑19 lis 2020, 21:46 @freehold : já jen doplním, že když jsem letos vybíral auto tak ve finále jsem se rozhodoval mezi i30 a Focusem. Prorozhodlo to, že při 50 km/hod (tedy pořád po městě) má ten Focus motor rušivý dunivý zvuk a taky když zavřeš dveře tak to má takový laciný plechový zvuk a
byl v mé konfiguraci o 100kKč levnější. Tedy pro mně
jasná volba.
Tak toto mám spočítané a taxik levnější není. Naše ikso v prvních letech najíždělo jenom 3 tkm za rok (manželka byla na mateřské), tak jsem to schválně všechno spočítal. 1 km vychází na 15 - 18 Kč (to podle toho, jaká bude v budoucnu prodejní cena, teď je to odhad s nějakým rozptylem) a to s taxánem nedáš. I kdyby jsi měl zákaznickou slevu, tak furt se musí počítat nástupní sazba a čekačka (když jseš na nákupu, u doktora s děckem, na poště apod.), takže v reálu ani po slevách se pod 25 Kč nedostaneš. A to se nebav o tom, že na taxika se chvilku čeká.dibarbora píše: ↑20 lis 2020, 12:41 Pri ročnom nájazde 3500km... ak dobre počítam je na uvážení, či auto vlastniť má vôbec význam.... nebude lacnejší taxík s nejakou permanentkou? Tu už len cena za poistku, STK, EK, servis a ďalšie položky robí pri prepočte na km totálne absurdné čísla... o amortizácii radšej pomlčím..... to by už ani kalkulačka nepobrala
Operativni lizink poradne nevim, co je, musim se podivat. Jakoze par let se plati splatky a pak se auto vymeni zas za jine nove? No ja chtel trochu odcerpat penize na uctudibarbora píše: ↑20 lis 2020, 18:45 Ako pozerám, tak s porovnaním taxi vs. vlastné auto som trafil klinec po hlavičke.
Aj z môjho pohľadu, je porovnanie, či peniaze prežerie štát alebo zhoria v amortizácii auta jasné a určite by som kúpil auto. Aj keď idea Mr.o operatívnom lízingu má svoje nie zrovna malé rácio...
.
Takéto mobilné potreby sú ideálnym pôsobiskom pre carsharing... na to si v masívnej forme asi musíme počkať ešte.
V prípade financovania takejto mobility vo vlastnej réžii zo zdanených peňazí... je toto ideálne pôsobisko pre last-mile car.... v pohode tá fábia alebo niečo podobné... kým to bude rentabilné opravovať, tak sa voziť, keď nie tak smer šrotovisko a kúpiť niečo o trochu lepšie, zase na nejakú dobu....
*dibarbora píše: ↑17 lis 2020, 19:39 Prevodovka (hlavne manuálna) v takomto aute by mala byť naskladaná tak, aby motor zvládol udržať na najvyššom prevode rozumnú cestovnú rýchlosť aj v bežnom dialničnom stúpaní. Inak by si z toho mal reálny 5 kvalt... tá 6ka by nešla použiť ani na okreske. Keď sa to preženie s počtom stupňov viď niektoré 9st automaty, tak potom na diaľnici nevidíš nič iné len neustále preradovanie automatu... obrazne povedané, stačí protivietor....
No, kdyz na to tak koukam, tak ta moje citova vazba pomalu mizi, jak se tesim, ze budu mit novewilly50 píše: ↑21 lis 2020, 15:17 freehold píše:
"A mozna jeste nejsem tak uplne daleko, chci mit k autu citovou vazbu"
*
To je teď můj problém. Docela je mi líto současná auta prodávat, protože, ano, vypěstoval jsem si k nim nějakou "citovou vazbu".
A pokud se jedná o op. leasing, carsharing, půjčovnu, taxi atd, pro mne nepřijatelné - vím co mám, co od toho můžu čekat, neprasí na tom někdo jako hovado atd.
U mne navíc hraje roli totální nedostupnost jakékoliv takové služby.
*
P. S.
Kupovat si auto podle barvy byla vždy výsada žen. Teda myslel jsem si to, ale vidím, že jsem se mýlil.![]()
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |