Dovolená je za námi
Člověk se na ní těší celý rok a ani se nenadá, je po ní
Ach jo...
Nebudu ale tesknit, spíš jen pár postřehů a zkušeností. Celkově ujeto cca 2200 km. Navštivili jsme Tatry, ZOO v Sostó u Nyiregyhazy (doporučuji), projel jsem část Slovenska, hlavně východního. Byl jsem zděšen úrovní ježdění na východě, hlavně v okresu Bardejov. Hrůza, děs a běs
Řidiči se dají rozdělit do dvou kategorií:
1. ti, co neustále spěchají, omezení rychlosti v obci nebo plná čára, příp. kolona před semaforem z důvodu opravy vozovky, auto v protisměru, ... pro ně nic neznamená
2. připosraní "urychlovači" - ve městě 30, mimo max. 70 (ideálně ještě méně) - hlavně, aby je švestky nezměřili
Případ hodný zmínky byla autoškola v Kežmarku ignorující chodce na přechodech. Za volantem seděla žákyně, učitel vedle ní. Za tohle bych vzal papíry jemu. Video bude.
Kapitola sama o sobě je kruhový objezd u bývalého podniku JAS, který polovina osob za volantem nezvládá psychicky ani teoreticky, natož prakticky
Po zkušenostech si dovolím říct, že jakmile člověk vidí na značce BJ, PO, KE, BA, BL, smrdí to průserem. A jestliže je to navíc spojeno s Octávkou, Pasatem, čtyřmi kroužky nebo bílo-modrou vrtulí ve znaku, příp. označení TAXI, začíná to smrdět průserem dvojnásobným. Bez ohledu na to, zda je to na Slovensku nebo na Moravě.
- Čibrný sršeň připraven na odjezd na dovolenou
- DSC_0451.JPG (193.66 KiB) Zobrazeno 1198 x
Čibrný sršeň příjemně překvapil spotřebou. Jeli jsme ve 4 lidech plus naše turistka z yorkshiru, plný kufr a rakev na střeše. Nejvíc si sršeň vzal 6,51 l na 100, jinak 5,8 - 6,2, i když celou cestu do Tater i pak dál na východ pršelo (nové Hankooky jsou na mokru opravdu skvělé
). Nevím, zda za to může VIF
Fakt je, že po dálnici jsem jel většinou nějakých 115 tempomatových, mimo obec do 100, obce a omezení dodržování rychlosti s tím, že na omezovači jsem měl nastaveno o 4 více. Kila byly znát, byly kopce, kde motor měl co dělat a bez podřazování to nešlo. Také předjíždění bylo nutno tvrdě plánovat a ideálně podřadit do trojky, aby to jelo.
EDIT: Nemalý podíl na výše uvedené spotřebě měla určitě i kvalitní "rakev" s difuzorem vzadu a kanálky směřujícímí vzduch podél celé její spodní části. Navíc měla skvěle vyřešenou spodní část, kdy pro příčníky byly vytvořeny otvory a vzduch je podtékal vytvořenými kanály (příčníky netvořili další překážku).
- Foceno na jednom nejmenovaném místě
- DSC_0461.JPG (239.17 KiB) Zobrazeno 1198 x