Stránka 29 z 51

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 03 říj 2018, 19:31
od only_one
Je to jednoduché, abys snížil emise dusíku, tak musí motor více recyrkulovat spaliny a více recyrkulovaných zplodin má zásadní vliv na kouřivost. To je prostě dané spalováním nafty. Pomůže tomu až Scr katalytická redukce s adblue. Ale suchý DPF to jinak tpostě dělat nemůže a to je problém.

Nové dízly s SCR totiž problémy tak moc nemají, protože byly už od začátku navrženy na emisné normu důkladněji a správně odladěny. Ale pro snížení ceny systému se suchý filtr používal jak jen to šlo a výsledky se dostavují :-( bohužel v době, kdy se s emisema opravdu hodně kouzlilo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 06:36
od mnkk
njn, vnímam to rovnako.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 11:53
od Axel.Foley
Řešení (možná) existuje, a to
1. jezdit počas záruky až moc do té míry, že to DPF nezvládne a servis ho na záruku vymění
nebo
2. naopak, jezdit minimálně a tím omezit počet regenerací

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 14:46
od only_one
ty kráso to není řešení, to je stav na prášky, obě doporučené varianty.

A za tohle výrobcům platíme... ](*,)

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 15:05
od motorol
Chápu to správně, ze problém u nafty je až euro 6 tj rok 2015, kdy rozdíl mezi benzinakem a naftakem klesl ze 70 000,- na asi 10 000,-? Jestli ano tak už je mi jasná ta náhlá sleva...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 15:18
od Mr. HYUNDAI
Ta "náhlá sleva" jak jsi nazval akci konající se tehdy pod názvem "diesel za cenu benzínu" měla úplně jiný důvod, i když taky souvisela s nesmysly EU - honily se flotilové emise CO2, a diesely mají tyto emise nižší než benzíny, takže se pracovalo zase s tímhle ](*,) .

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 15:22
od motorol
Pěkný důvod, jsem rad, ze mám benzin, protože z toho co tu čtu by mi dobre nebylo...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 17:50
od dibarbora
Keď zoberiem do úvahy, že z pohľadu pocitovej dynamiky je 1,4TGDI ekvivalnet 1,6CRDI 81kW u PD. Ja som teda mal taký pocit z tých motorov, tak cenový rozdiel v MY2018 bole len 900€ v neprospech CRDI. V porovnaní s VW koncernom v tom čase, to bolo dosť málo, tam mali rozdiel cca. 2000€ pri dynamicky porovnateľných motorizáciach. Takže výpredajom sa to v prípade novej generácie nazvať nedalo, ale podozrivo nízkou cenou áno. Teraz po zavedení SCR v MY2019 ten rozdiel stúpol na cca 1200€ ale podľa skladových zásob na SK diesel aj tak ťahá za kratší koniec a dosť výrazne.
Musím sa priznať, že po rozhodnutí, že kúpim :hyu: vo mne veľmi silno hlodala myšlienka na naftu. Predsa len 900€ bol rozdiel, ktorý by sa mal vrátiť celkom rýchlo. Po prečítaní tohoto vlákna som však zmenil názor. Predpokladal som, že medzigeneračný rozdiel v tých motoroch až taký nebude, SCR nasadili vlastne až teraz. Pritom sa tu vo vlákne už niekto sťažoval na krátke regenerácie aj u i30 PD. Uvidím časom, ale zatiaľ sa mi to javí ako dobré rozhodnutie.
Ďalšie obdobie ukáže, ako efektívne naladili sw u motorov pre MY2019, kde už majú k dispozícii aj SCR kat, snáď to už toľko čmudiť do DPF nebude.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 04 říj 2018, 18:20
od Chasnik
i30 PD bude mít stejný problém až do MY2019, čili 09/2018. Do té doby má také "suchý" DPF a nepředpokládám, že by byl výrazně větší, spíš stejný.
Jinak ceny mírně ojetých dieselů KIA a Hyundai (nejvíce sledují Ceed a i30) se pomalu srovnávají s benzíny, takže ti, co auta kupují, příp. vykupují, už vědí...

V podstatě to nevědí jenom v autorizovaných servisech a na importu. No kdyby to nebylo k pláči, tak by to bylo k smíchu #-o

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 05 říj 2018, 06:24
od Axel.Foley
Nebo nechtějí vědět :-k

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 05 říj 2018, 10:45
od tomasvlasak
motorol píše:Chápu to správně, ze problém u nafty je až euro 6 tj rok 2015, kdy rozdíl mezi benzinakem a naftakem klesl ze 70 000,- na asi 10 000,-? Jestli ano tak už je mi jasná ta náhlá sleva...
mám i30 kupovanou září 2015, ve velkém techničáku označení motoru D4FB, ale emisní normu nevidím, mám tušení, že je to ještě euro 5, to znamená, že tenhle problém s častou regenerací by se mě nemusel týkat?

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 05 říj 2018, 11:00
od Chasnik
Nejsem si jistý. Emisní norma jde podle TP poznat, ale už se tuším stalo, že přehrávali soft i u Euro5 - AXELI, jak jseš na tom? Potvrdily se zkrácené intervaly regenerací?

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 05 říj 2018, 11:01
od Mr. HYUNDAI
V TP normu nenajdeš, není uváděna. Jsou uváděny emise (vyloženě kolonka v TP), zkus vygooglit rozklíčování uvedeného předpisu.

Ale rozhodně si nemyslím, že auto z roku 2015 je dle Euro 5, protože Euro 6 vstoupilo v platnost v roce 2014 - http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... orma-euro/

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 05 říj 2018, 11:09
od Chasnik
Přesně tak jsem to myslel, že to jde najít odvozeně.
Štěpáne, ty to budeš vědět, abych to nemusel hledat: faceliftové i30 2015 šly do prodeje od podzimu 2014 nebo později? Protože tam se to podle mě lámalo, viděl jsem i part list modelu 2014 a ten měl jiný EGR, DFP i ECU, ale nevím přesně, od kdy se ty novější prodávaly.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 05 říj 2018, 11:15
od Mr. HYUNDAI
Obávám se, že Tě zklamu, ale přesně to nevím :( . Prošel jsem teď i30 GD co mi prošly evidencí a poslední auto před FL bylo z března 2015, první po FL šlo na značky v říjnu 2015. Osobně tipuji náběh FL aut ve druhém kvartálu 2015, ale je to jen tip. Nicméně pokud Euro 6 vstoupilo v platnost v roce 2014, pak GD po faceliftu z roku 2015 musí být všechny Euro 6...