Stránka 29 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 bře 2018, 09:23
od JoKo
vymenit olej dokaze asi kazdy, ale nie kazdy garaznik si plati pristup do servisneho portalu hyu. a ked je na nieco servisna akcia a garaznik ju nevykona a nasledne sa na to nieco pokazi prave z toho dovodu, tak potom nech nikto nenadava na hyu, ze mu nebude chciet uznat opravu na zaruku...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 16 bře 2018, 09:53
od Mr. HYUNDAI
No právě. Svolávacích akcí, kdy se využívá databáze Registru vozidel je relativně málo, ale různých servisních akcí, při nichž se kontrolují nebo mění určité díly, aktualizují SW atd. je zase docela dost. A moc garážníků si přístup neplatí. Právě proto je podle mě otázkou co je ve finále férovější přístup...
Za mě je to samozřejmě hypotéza, já jezdím výhradně do autorizáku, ale ne každý má nastavené podmínky tak jako já :wink: .

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 26 bře 2018, 21:40
od Tudy
Teď z trošku jiného soudku: ani po 10 měsících jezdění pořádně nevím, jakou mít zařazenou rychlost při městských 50 km/h, pořád střídám 3/4 (rovina a mírné klesání 4, do kopce 3), při trojce PP pořád řve dej tam čtyřku, u II. generace i30 šla tahle otravnost alespoň vypnout. Jak jste na tom vy?

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 26 bře 2018, 21:48
od vorlajz
u mé 2. generace to vypnout nejde a s GDI se dá jezdit 50 km/h i na pětku... :D

U nafty jsem musel jezdit na trojku...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 26 bře 2018, 21:49
od JoKo
tudy, isla vypnut len do mr 2014... potom to uz bolo povinne nariadenie europskej unie a neslo to vypnut.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 26 bře 2018, 21:55
od vorlajz
Já kupoval 12/2014

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 26 bře 2018, 22:05
od Tudy
Hmm, tak další střípek k EU ekoterorismu ](*,) . U nafťáka si dokážu představit, že je to ještě horší (dunění, vibrace). Za chvíli zakážou manuální řazení úplně, aby to člověk nemohl točit, jak sám uzná za vhodné...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 06:59
od vorlajz
to je zkrátka u turbomotorů trošku smůla... jak tam není krouťák, tak to nejede... trojka je pak moc a čtyřka zase málo... :D prot jsem chtěl do služebáka 1.4 CVVT a jsem vážně maximálně spokojený a troufnu si říct, že tenhle motor bude stačit celé řadě lidí i na okresky... v Ceedu to bude tutově nejprodávanější varianta...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 07:10
od hafush
Zkusím oponovat. Pokud se člověk naučí řadit tak i litránek je daleko silnější právě díky využití síly turba. A pro krouťák si člověk nemusí chodit až k Horní hranici otáček ale Bere mu již od 2000.
V případě že správne řadím tak je pružnost a zátah motoru srovnatelný z motorem 1,6 bez turba. A to i dle papírových údajů.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 15:56
od idam.i
A v čom spočíva potom výhoda toho turba ? :-k

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 16:16
od vorlajz
nebudu se dohadovat, jen říkám, že u některých turbomotorů nevíš, co zařadit při rychlosti kolem 50 km/h... čtyřka je málo a trojka je moc :wink:

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 16:24
od Pampa
:mrgreen:

... ja tam vidim 2,5x vecsi moment pri 1500 u turba, to asi nebude memej

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 16:40
od lys
hafush píše:Zkusím oponovat. Pokud se člověk naučí řadit tak i litránek je daleko silnější právě díky využití síly turba. A pro krouťák si člověk nemusí chodit až k Horní hranici otáček ale Bere mu již od 2000.
V případě že správne řadím tak je pružnost a zátah motoru srovnatelný z motorem 1,6 bez turba. A to i dle papírových údajů.
Litrovou variantu jsem měl týden doma, a to bych ani omylem nechtěl, žralo to samozřejmě víc než GDičko na stejných trasách a při zařazené 6tce v 90 už ta mrcha nechtěla jet. Dunělo to jak v papiňáku, děs, bída a utrpení ten litr. Takže o pružnosti a zátahu se nedá mluvit. Ano pokud nějaký jouda řadí v GDičku při 1800 otáčkách pak je to možná srovnatelné,pak už ne.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 17:03
od Pampa
lys píše:
hafush píše:Litrovou variantu jsem měl týden doma, a to bych ani omylem nechtěl, žralo to samozřejmě víc než GDičko na stejných trasách a při zařazené 6tce v 90 už ta mrcha nechtěla jet. Dunělo to jak v papiňáku, děs, bída a utrpení ten litr. Takže o pružnosti a zátahu se nedá mluvit. Ano pokud nějaký jouda řadí v GDičku při 1800 otáčkách pak je to možná srovnatelné,pak už ne.
Myslim ze tym zaradenim 6 pri 90 si urobil presne to co kritizujes o riadok nizsie : - )))

Ak to vidim dobre, tak 1.0tgdi ma pri 90 2000 otacok zatial co 1.6gdi ma pri 90 2200 cize lahsi prevod, takze niet divu ze 1.6 taha lepsie, ale kto ta nuti dusit 1.0 pri 90 na 6tku? Ked si porovnas momentove krivky vidis ze turbo ju ma v celom rozashu vyssie az do nejaky 5500 kde sa stretnu, to su ale otacky ktore asi clovek nepouziva ked ocakava to spominane pruzne zrychlenie : - ))

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 27 bře 2018, 17:23
od idam.i
Pampa ,kašli na grafy,skús si na tých autách zajazdiť a možná prehodnotíš. :wink:
1,0T vs.1,6 hladká je lepšia atmo. Samozrejme ,že 1,4T je už iná pesnička.