Ukážu vám, co jsem koupil. Vyrobeno 12/2012, najeto 22tkm, 240tKč. (V Áčkách mi za
ix dali 210t (měla dva roky a 14,5tkm), takže jsem doplatil 30t - a stálo to za to!)
Mám najeto asi 500km, tak uvedu první dojmy.
Podvozek, kvůli němuž jsem to měnil, nezklamal. Jsem naprosto spokojený! Prostě si už nedrncám!
Kufr se jeví trochu menší, samozřejmě nižší. Zvláště v horní části je kratší, protože proti
ix jsou zadní dveře šikmější, takže na přepravu rozměrných věcí to není - ale s tím jsem počítal, a ani jsem nepřemýšlel o kombíku. (Z hlediska kufru oceňuju polohování zadních opěradel u
ix!)
Motor 1.4 73kW
i30 se mi v nízkých a středních otáčkách jeví línější, než Kia 1,4 66kW v
ix. Musím ho trochu víc vytáčet. Ale v pohodě, hlavně
spotřeba - podle PP 6,2 - přesnost ještě nemám ověřenou, zatím jsem jen jednou bral plnou. A to jezdím o dost rychleji než s
ix, kde jsem podle PP měl 6,6, ale ve skutečnosti 7,1!
PP má stejně blbý ovládání. Z okamžeté spotřeby (neukazuje číslo, ale sloupec na stupnici) na průměrnou zase musím kliknout 7x!!!
Průměrná spotřeba je tam jen jedna, místo druhé je tam Menu, kde lze něco nastavit (třeba zrušit trojblik blinkrů, nebo zda se prům. spotřeba vynuluje po tankování, a ještě nějaký ptákoviny...)
Zajímalo by mne, jak je to s těmi motory: Podle techničáku jsou obě čtrnáctky Kia; v
ix měl logo Kia, ale na motoru
i30 je logo
(ale jen na plastovém krytu - beztak se pod ním skrývá Kia)