Zbytečné svícení mlhovkami
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Dálkovým jde zavřít všechna okna, ale ne už otevřít (to nebude absenci jednotky nebo drátu, prostě nedomyšlenost). Logika AUTO světel je taky jen o lajdáctví, protože informaci o zapnutých stěračích má hlavní centrální jednotka, která to potom zobrazí na displeji a dokonce to neudělá ani verze s dešťovým senzorem, který je tam jenom na to, aby upravoval cyklování, ale zapnout a vypnout stěrače neumí a zapnout světla taky ne. Prostě to je lajdáctví, rychle něco zbastlit, zákazník si za tu cenu zvykne. Na druhou stranu já jsem si taky zvykl, sice to trochu trvalo, protože jsem všechny tyhle logické věci měl v o 15 let starším autě, ale zvykl...
- Reklama
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Přesně, jak píše sarin007 v 3:40 pm.
Normální je, že svítím potkávačkami. Pokud je mlha, zapnu ručně mlhovky, tedy přední bílé a zadní červené. Potkávačky pochopitelně svítí spolu s mlhovkami. Nějaká přiblá automatika do toho nemá co zasahovat. Pak potkávám auta, co v mlze svítí ve předu denními ledkami a vzadu je naprostá tma. Před týdnem jsem jentaktak za takovým exotem dobrzdil. Prostě jsem ho přede mnou zaregistroval až tehdy, když se mu rozsvítila brzdová světla.
Normální je, že svítím potkávačkami. Pokud je mlha, zapnu ručně mlhovky, tedy přední bílé a zadní červené. Potkávačky pochopitelně svítí spolu s mlhovkami. Nějaká přiblá automatika do toho nemá co zasahovat. Pak potkávám auta, co v mlze svítí ve předu denními ledkami a vzadu je naprostá tma. Před týdnem jsem jentaktak za takovým exotem dobrzdil. Prostě jsem ho přede mnou zaregistroval až tehdy, když se mu rozsvítila brzdová světla.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
No jo, přecházel jsem na Hyundai ze Škodovky a bylo to zpočátku kruté. Je vidět, kde se šetří.Stringo píše: ↑01 lis 2022, 16:45 Dálkovým jde zavřít všechna okna, ale ne už otevřít (to nebude absenci jednotky nebo drátu, prostě nedomyšlenost). Logika AUTO světel je taky jen o lajdáctví, protože informaci o zapnutých stěračích má hlavní centrální jednotka, která to potom zobrazí na displeji a dokonce to neudělá ani verze s dešťovým senzorem, který je tam jenom na to, aby upravoval cyklování, ale zapnout a vypnout stěrače neumí a zapnout světla taky ne. Prostě to je lajdáctví, rychle něco zbastlit, zákazník si za tu cenu zvykne. Na druhou stranu já jsem si taky zvykl, sice to trochu trvalo, protože jsem všechny tyhle logické věci měl v o 15 let starším autě, ale zvykl...
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Já přecházel z Octavie, je jasný že někde to být vidět musí, ale zrovna v programování se nic neušetří, tohle je spíš hloupost a lenost, než šetření...
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Tak v aktuálním Tucsonu lze otevírat okna klíčem. V další generaci už očekávám aktivaci světel v dešti a snížení zrcátek při parkování...
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Technika je omylna a blba podle toho jak byla vytvořena, za to jestli, jak a cim auto sviti odpovídá jen a pouze řidič. Ten nemá myslet, ze auto mysli za nej, ale cumet na budiky kde to vidí.
Ale tohle jsou stále dozvuky hura akce z konce 90 let - sviti se i ve dne potkavackama. Protože pak si lidi odvyknuli se svetlama cokoliv delat.
Ale tohle jsou stále dozvuky hura akce z konce 90 let - sviti se i ve dne potkavackama. Protože pak si lidi odvyknuli se svetlama cokoliv delat.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
I moje první astra z roku 98 měla automatické svícení po nastartování, tak nevidím důvod, aby to neměly všechny moderní auta z 21.století.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Motorol:
Teď ale pleteš 2 úplně odlišné věci
1. Zapínání/vypínání světel uživatelem (jak píšeš, za to co svítí nebo nesvítí na autě je odpovědný řidič)
2. Vypnutí světel systémem auta (to bohužel řidič neovlivní) jak bylo psáno - ve chvíli, kdy automatický senzor aktivuje světla a ty do toho vstoupíš aktivací mlhovek, tak by už systém sám zpětně vypnout světla neměl a měl by čekat do chvíle, kdy řidič opět deaktivuje ty mlhovky. Ten problém je v tom, že vědomě zapneš mlhovky a jsi na tom, že svítí, ale za pár vteřin ti to všechno systém vypne, což by neměl a to je přesně to, co tu říkám, je to lajdáctví a jakási hloupost programátorů...
Teď ale pleteš 2 úplně odlišné věci
1. Zapínání/vypínání světel uživatelem (jak píšeš, za to co svítí nebo nesvítí na autě je odpovědný řidič)
2. Vypnutí světel systémem auta (to bohužel řidič neovlivní) jak bylo psáno - ve chvíli, kdy automatický senzor aktivuje světla a ty do toho vstoupíš aktivací mlhovek, tak by už systém sám zpětně vypnout světla neměl a měl by čekat do chvíle, kdy řidič opět deaktivuje ty mlhovky. Ten problém je v tom, že vědomě zapneš mlhovky a jsi na tom, že svítí, ale za pár vteřin ti to všechno systém vypne, což by neměl a to je přesně to, co tu říkám, je to lajdáctví a jakási hloupost programátorů...
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Tak mně ty mlhovky takhle zapnout vůbec nejdou - musím přehodit světla z auto na potkávací a pak teprve můžu cvaknout mlhovky.
Imho je problém v tom, že zatímco v té zmiňované Octavii jsou řídící jednotky na všechno, spínače fungují pouze jako vstupy pro tyto jednotky a proto jsou ty jednotky schopné spolu komunikovat a spolupracovat, tak v Hyundaii jsou buď jejich funkce mnohem více omezené, nebo nejsou vůbec (a je to prostě jen spínač - relé - světlo). Pak je obtížné vytvářet na základě různých akcí řidiče nějaké složitější funkce.
Imho je problém v tom, že zatímco v té zmiňované Octavii jsou řídící jednotky na všechno, spínače fungují pouze jako vstupy pro tyto jednotky a proto jsou ty jednotky schopné spolu komunikovat a spolupracovat, tak v Hyundaii jsou buď jejich funkce mnohem více omezené, nebo nejsou vůbec (a je to prostě jen spínač - relé - světlo). Pak je obtížné vytvářet na základě různých akcí řidiče nějaké složitější funkce.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Ano, na mnoho věcí to tak opravdu nejspíš je, ale znovu3... Dálkovým ovladačem na i30 můžeš okna zavřít.... proč nejsou otevřít? Nebo když zapneš stěrače, tak ti palubní počítač ukáže, že si je zapnul a dokonce ti ukazuje i jaký cyklus máš nastavený....proč neumí zapnout i potkávací světla? Nebo, proč nejde nastavit čas na coming/leaving home osvětlením, proč jde jenom zapnout/vypnout. Nebo proč plně elektrické vnější zpětné zrcátko pro zařazení zpátečky (kterou palubní počítač zobrazí i na displeji) nespustí o něco nižší. Nevím no, tohle mi všechno zrovna na na chybějící jednotku nesedí
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Podle mě je důvod cena. Hyundai je pořád budget značka. Jsou to kvalitně postavený auta a posledních několik let hezky vypadají.
Nejdražší je ale vývoj auta, kde musíš platit někoho kdo všechny tyhle drobnosti důkladně promyslí, implementuje, důkladně otestuje a odstraní chyby. Jasně, technicky není žádný problém tohle udělat - ale všechno výše popsané stojí raketu peněz.
A taky bych řekl, že domýšlet takové detaily prostě H/K nemá prioritu. Drtivá většina uživatelů aut stejně nemá nejmenší tušení o 90% funkcí auta, ten zbytek co to řeší si zvykne. Kolik lidí například ví, co musí udělat aby se zaplo vyhřívání zpětných zrcátek?
Nejdražší je ale vývoj auta, kde musíš platit někoho kdo všechny tyhle drobnosti důkladně promyslí, implementuje, důkladně otestuje a odstraní chyby. Jasně, technicky není žádný problém tohle udělat - ale všechno výše popsané stojí raketu peněz.
A taky bych řekl, že domýšlet takové detaily prostě H/K nemá prioritu. Drtivá většina uživatelů aut stejně nemá nejmenší tušení o 90% funkcí auta, ten zbytek co to řeší si zvykne. Kolik lidí například ví, co musí udělat aby se zaplo vyhřívání zpětných zrcátek?
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
můj děda to u Kii 8let nevěděl, resp.netušil že má vyhřívaná zrcátka, až než jsem ho někam v zimě vezl jeho autem a zapnul si to, tak koukal jak Hurvínek
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Dnes opet mlha, ale husta jak z Rakosnicka a z aut, ktere jely ve meste za sebou, tudiz byly videt pri rychlosti cca 40kmh, jich mela polovina zapnuty mlhovky predni i zadni. Mate pro to nekdo vysvetleni nebo to bylo na Nove a lidi tomu veri ze musi sviti co to jde kdyz je mlha?
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Mě u Tucsona jdou dálkovým okna zavřít i otevřít. Ty ostatní výtky mě nijak nevadí, protože těch situaci s počasím je celá řada a může např.lehce pršet a přitom svítit slunce, tak je zbytečné zapínat i světla. Podle mě je dobré, že to je na vůli (a samozřejmě také na zodpovědnosti) řidiče.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Dneska ráno jedu krajským městem, všude perfektní viditelnost. V dálce lehká mlha. Autobusak městského dopravního podniku ihned zapíná mlhovky. Proboha proč?Viditelnost snad 100m. U těch co mají jít příkladem jako "profi" řidič...
Myslím si, že je hlavně je problém ve výuce autoškol. Autoškolu jsem dělal před 9 lety. Klasicky instruktor pán světa naježděno 3 miliony kilometrů bez nehody.
Přesně jako bych to viděl dnes.
Mlha ihned zapnout mlhovky.
Nájezd v připojovacím pruhu na čtyř pruhovou komunikaci. Ihned blinkr. Počkat dokud mě někdo nepustí? Nic o tom abych se už rozjížděl na rychlost s okolními auty.
Hlavně držet volant za deset dvě..
Všude se loudat jako prase. Pořád se mě ptal jako kam spěchám, když jedu 48 na 50tce.
Na dálnici jsme nebyli ani jednou i když byla hned za rohem.
Uvítal bych i výuku jak správně předjíždět.
Ještě že jsem měl všechno odkoukáno od svého otce a věděl jsem, že rady pana mistra nejsou až tak správné..
Myslím si, že je hlavně je problém ve výuce autoškol. Autoškolu jsem dělal před 9 lety. Klasicky instruktor pán světa naježděno 3 miliony kilometrů bez nehody.
Přesně jako bych to viděl dnes.
Mlha ihned zapnout mlhovky.
Nájezd v připojovacím pruhu na čtyř pruhovou komunikaci. Ihned blinkr. Počkat dokud mě někdo nepustí? Nic o tom abych se už rozjížděl na rychlost s okolními auty.
Hlavně držet volant za deset dvě..
Všude se loudat jako prase. Pořád se mě ptal jako kam spěchám, když jedu 48 na 50tce.
Na dálnici jsme nebyli ani jednou i když byla hned za rohem.
Uvítal bych i výuku jak správně předjíždět.
Ještě že jsem měl všechno odkoukáno od svého otce a věděl jsem, že rady pana mistra nejsou až tak správné..
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW