takže dnes už i já můžu přispět do této kategorie
někteří určitě zaregistrovali, že tátovo sonata se odporoučela do věčných lovišť a otázkou bylo co koupit. Z finančních důvodů jsme opět chtěli ojetinu, na 99% jsme byli rozhodnuti pro kiu magentis z roku 06, jel jsem si ji prohlédnout do Ovy a byl to vskutu luxusní kousek, super stav, motor na chlup stejný co mají naše sonaty takže jsem si řikal další výhoda kdyby byl problém a cenovka 50tis to udolala že ji vezmem. Ale táta si projednou v životě přál nové auto a viděl reklamu na pežota 301, takže jsme ho jeli projet. Překvapilo mě, jak výborně žehlí nerovnosti, kostky, retardéry, přejezdy... tam dávám 10 z 10
ale to bylo tak všechno co mě zaujalo, táta vše ignoroval a že vezmem magentis. Ale pak jsem si ho ještě na půl dne s kamarádem pučil, že si ho pořádně projedem. Předváděčka 1.6i v plné palbě s všemožnýma příplatkama, dle katalogu cca 350tis. Zajeli jsme před showroom škodovky a že se chcem projet v rapidu (byť jsem na 200% věděl že koncern domů nepůjde), vstřícnost nebyla zrovna nejlepší, ale když jsem nadhodil že mám pučenou 301 a parkuju vedle rapida a skutečně bych to chtěl porovnat, hned by se mohli rozkrájet
byla to nějaká střední až vyšší výbava s cenovkou 370tis. A jediné co se mě skutečně mile překvapilo byla pružnost motoru 1.2tsi, čekal jsem motorovou pilu, která nepojede... ale táhl asi 3x líp než jsem čekal
no stejně nejsem ani trošku fanda downsizingu, teda co nejsem fanda, jsem odpůrce
takže ani omylem a tvrdím jedno, co v autě není, to se ani nepokazí aneb přítomnost kompresoru na mě taky dojem neudělala, byť s výkonem to umělo zacvičit. Nechal jsem si teda udělat nabídku na tu 301, tu konkrétní předváděčku s 620km že nám pustí za 299tis a ještě přidali zimní gumy. Je to ta nejvyšší výbava allure, k tomu hliníkáče, parkovací asistent, vyhřívaný sedačky, rádio s bluetooth a metalíza, okna v elektrice jsou tuším obsažený ve výbavě. Víc mě nenapadá. Co musím skutečně ocenit je podvozek, v komfortu na plné čáře natáhl jak kostitřas rapid, tak novýho focusa (ten je lepší akorát ve stabilitě, aby ne když vyhrál podvozek roku a nejspíš i oprávněně
) líbí se mi jednoduchost auta, 15let starej koncept atmosférického motoru bez všelijakých nesmyslných kurvítek a udělátek. Robustní podvozek, mohutný kuláky, ramena (ty mají zespoda ještě plastový kryty proti šutrům), i mechanik řikal že takovou práci už dlouho neviděl, vzhledem k tomu jak se nový auta s prominutím osírají... kolik vydrží uvidíme časem a sám jsem zvědav, jelikož původně jsem nad pežotem zvysoka ohrnoval nos
A kupodivu vnitřní prostor je téměř totožný jako v sonatě, to mě zarazilo asi nejvíc
sice jsem na hyu taky koukal, ale cenově pro nás nic zajímavého. Krátká třicítka je příliš malá a trikolor 1.6cvvt začíná na 330tis - což už bylo za hranicí našich finančních možností. O kombajnu za 355 nemluvě...
P.S. na fotce jsem s dvouletým brášou
AD: na přání zvětšeno