Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis
Napsal: 02 zář 2022, 13:43
Ne, nick Mr. Opel potažmo Adam Opel se skutečně nechystá, i když tohle není jediný zástupce Stellantisu, který mi do flotily míří - ještě teď v září vymění kamarádka svojí letitou ix35 za Peugeota 308 SW 1,5 HDi EAT8.
Ne, není to fix - je to ceník na dobu neurčitou a konečná cena 1 kWh je tam od 1.1.2022 3,95 (zaokrouhleně) v NT. Samozřejmě nikdo nevíme kdy tento ceník bude změněn, třeba od 1.1.2023, ale i kdyby šel tam, kde jsou ceníky platné v rámci aktuální nabídky, tak to pořád bude lacinější než nafta. Při tom výpočtu cca 0,60 Kč na 1 km jsem vycházel z průměru 16 kWh na 100 km - záměrně jsem počítal vyšší spotřebu - cesta z Pardubic úplně typická pro budoucí provoz není. FVE bude na jaře, cena je ve smlouvě daná, komponenty taky jsou, je to spíš o montážní kapacitě a administrativě. Tam bych se s amortizací měl pohybovat kolem Kč 2,- za 1 kWh, pokud bude svítit adekvátně statistickým datům za posledních 15 let (počítal to nějakým chytrým softem a směrování střechy bral kompasem na stupně, aby to měl co nejpřesnější).
Ta cena byla avizovaná jako fleetová, takže jsem nelenil a jel jsem se hned po projížďce Nira poptat o pár baráků dál, jestli je jen na fleet nebo i RČ atd. Já vím, že to auto je fyzicky vyrobené na konci loňského roku, ale je mi to fuk - má čistopis TP a záruka běží od včera. A protože jim tam stálo dlouho a ležely v tom peníze, tak se toho potřebovali zbavit. Já jsem systematický pokles její prodejní ceny sledoval několik měsíců .
Byla to jen obrovská náhoda, jinak se s cenama moc dělat nedá ani v ČR - zejména v porovnání se stavem třeba před 5 lety ...
Ne, není to fix - je to ceník na dobu neurčitou a konečná cena 1 kWh je tam od 1.1.2022 3,95 (zaokrouhleně) v NT. Samozřejmě nikdo nevíme kdy tento ceník bude změněn, třeba od 1.1.2023, ale i kdyby šel tam, kde jsou ceníky platné v rámci aktuální nabídky, tak to pořád bude lacinější než nafta. Při tom výpočtu cca 0,60 Kč na 1 km jsem vycházel z průměru 16 kWh na 100 km - záměrně jsem počítal vyšší spotřebu - cesta z Pardubic úplně typická pro budoucí provoz není. FVE bude na jaře, cena je ve smlouvě daná, komponenty taky jsou, je to spíš o montážní kapacitě a administrativě. Tam bych se s amortizací měl pohybovat kolem Kč 2,- za 1 kWh, pokud bude svítit adekvátně statistickým datům za posledních 15 let (počítal to nějakým chytrým softem a směrování střechy bral kompasem na stupně, aby to měl co nejpřesnější).
Ta cena byla avizovaná jako fleetová, takže jsem nelenil a jel jsem se hned po projížďce Nira poptat o pár baráků dál, jestli je jen na fleet nebo i RČ atd. Já vím, že to auto je fyzicky vyrobené na konci loňského roku, ale je mi to fuk - má čistopis TP a záruka běží od včera. A protože jim tam stálo dlouho a ležely v tom peníze, tak se toho potřebovali zbavit. Já jsem systematický pokles její prodejní ceny sledoval několik měsíců .
Byla to jen obrovská náhoda, jinak se s cenama moc dělat nedá ani v ČR - zejména v porovnání se stavem třeba před 5 lety ...