LPG
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: LPG
Zdravím, vím že se tu ohledně rezervy a sprejů už hodněkrát diskutovalo, ale chci se zeptat ohledně kontroly tlaku v pneu, je to povinné mít v autě, když nebudu vozit rezervu nebo stačí mít pouze sprej?
At nemám zbytečné problémy od PČR, díky
At nemám zbytečné problémy od PČR, díky
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 110kw, 2006
- Reklama
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Je to povinné. Jen sprej nestačí. Ještě jednou se juknu v autě, ptž tam to máme vytisknuté, ale dle mě je to tak.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: LPG
Od 1.8. došlo sice ke změně ve vyhlášce, ale ta se týká až nových aut,
proto na naše stará auta platí stará vyhláška ( tedy sledování tlaku, sada na opravu a kompresor ( teda jestli si nechceš zacvičit s hustilkou ).
jinak sledování tlaku není až tak marná věc ( u doplňků bych postupoval asi takto 1. snezora na couvání ( či kamera ) 2. sledování tlaku; 3. nezávislé topení; 4. promítání údajů na sklo )
proto na naše stará auta platí stará vyhláška ( tedy sledování tlaku, sada na opravu a kompresor ( teda jestli si nechceš zacvičit s hustilkou ).
jinak sledování tlaku není až tak marná věc ( u doplňků bych postupoval asi takto 1. snezora na couvání ( či kamera ) 2. sledování tlaku; 3. nezávislé topení; 4. promítání údajů na sklo )
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Na vyhlášku přímo jsem se zatím nedostal - http://www.csobpoj.cz/produkty/pojisten ... ozidel.htm
Je to vyhláška 341/2002 paragraf 32
ČÁST PÁTÁ
VÝBAVA VOZIDLA
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(K § 76 odst. 1 zákona)
(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:
a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého
druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou
výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu
osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich
výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší
technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené
nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se
hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné
hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným
výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně
upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola
z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě,
kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní
kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo
vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost
vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se
nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní
konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací
defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1
a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou
vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené
pneumatiky umožňující nouzové dojetí,
Je to vyhláška 341/2002 paragraf 32
ČÁST PÁTÁ
VÝBAVA VOZIDLA
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(K § 76 odst. 1 zákona)
(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:
a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého
druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou
výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu
osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich
výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší
technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené
nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se
hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné
hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným
výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně
upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola
z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě,
kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní
kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo
vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost
vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se
nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní
konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací
defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1
a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou
vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené
pneumatiky umožňující nouzové dojetí,
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: LPG
Tak včera jsem dával santu předělat na plyn, dneska jsem si pro něho:o) sice jsem zatím s ním najel asi 200km, ale zatím si nemůžu na nic stěžovat:o) Bral jsem tu nejdražší variantu,systém od Elpigazu, stálo mě to 30 500,- s plnou nádrží plynu a zatím maximální spokojenost, uvidíme až bude víc chladno jestli to nebude cukat,ale zatím jsem spokojený:o)
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 110kw, 2006
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: LPG
mam taky mensi dotaz.:
od akeho vyrobcu mozem dat plyn do auta ked schvalene vzdy najdem len TELEFLEX ale za ten pytaju od 2300 eur a to sa mi zda akosi vela...
ked dam napr.LOVATO alebo TATARINI nebude potom problem s prihlasenim...
vdaka za aku kolvek radu..
od akeho vyrobcu mozem dat plyn do auta ked schvalene vzdy najdem len TELEFLEX ale za ten pytaju od 2300 eur a to sa mi zda akosi vela...
ked dam napr.LOVATO alebo TATARINI nebude potom problem s prihlasenim...
vdaka za aku kolvek radu..
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
No nevím proč by měl být problém. U Nás s Tartariny nebyl žádný.
Pochybuji, že by byl schválen jen systém od jednoho výrobce.
Pochybuji, že by byl schválen jen systém od jednoho výrobce.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: LPG
áno v SR je pre Hyundai santa fe typ motoru Sm (starý model) a CM (nový model) schválená prestavba len s retrofitným systémom od firmy Teleflex FGI (bývalé AG). Tento bol schválený pre všetky autá Hyundai a Kia a na základe tohto schválenia sa dá zapísať systém do papierov. Ja mám tento systém v novom Santa Fe a stálo to v decemri 2008 asi 68 000 Sk teda cca 2260 €. Ale vzhľadom an to, že mesačne ušetrím na spotrebe cca 100 € tak do dvoch rokov sa to vráti. Spotreba je tak 13 až 14 litrov pri svižnom jazdení čo pri cene 0,44-0,46 €/l dá ekvivalent spotreby nafty 6,5 až 7l/100km.
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: LPG
PRESNE TOTO SOM MYSLEL...marco0 píše:áno v SR je pre Hyundai santa fe typ motoru Sm (starý model) a CM (nový model) schválená prestavba len s retrofitným systémom od firmy Teleflex FGI (bývalé AG). Tento bol schválený pre všetky autá Hyundai a Kia a na základe tohto schválenia sa dá zapísať systém do papierov. Ja mám tento systém v novom Santa Fe a stálo to v decemri 2008 asi 68 000 Sk teda cca 2260 €. Ale vzhľadom an to, že mesačne ušetrím na spotrebe cca 100 € tak do dvoch rokov sa to vráti. Spotreba je tak 13 až 14 litrov pri svižnom jazdení čo pri cene 0,44-0,46 €/l dá ekvivalent spotreby nafty 6,5 až 7l/100km.
TAK POTOM UZ OSTAVA LEN INDIVIDUALNE SCHVALENIE...
LEN SA BOJIM ZE TAM BUDE PROBLEM ZO ZAPISOM DO TP!
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: LPG
Mam trocha problem s LPG pri drzani plneho plynu asi 5 sekund mi auto zacne citelne trhat a rozsvieti sa zlta kontrolka "check engine" a niekedy motor padne do nudzoveho rezimu. Po vypnuti motora a znovanastartovani zavada zmizne.
Dnes som bol s mojim montaznikom a napojili sme to na pristroje. Kedze sa zavada da vyvolat kedykolvek umyselne, spravili sme to niekolkokrat ale nijaka zavada sa neukazovala ani na riadiacej jednotke plynu ani motora. Potom sme zacali sledovat kopec udajov az sme dosli k teplote reduktora a chladiacej kvapaliny. Chladiaca kvapalina mala len 45 stupnov a pod plnym plynom sa teplota vstrekovacov dostavala az k 5 stupnom tzn. ze reduktor nestiha ohrievat plyn tecuci do vstrekovacov a ked teplota plynu klesne pod nejaku uroven zacne to trhat.
Su dve mozne riesenia : V pripade ze vsetko funguje spravne ( reduktor ohrieva voda z chladiaceho okruhu a ten funguje spravne ) bude treba pridat este jeden reduktor aby tam bolo dostatok naakumulovaneho tepla v pripade potreby. A vlastne kazdy z nich bude ohrievat len polovicu objemu plynu. To by malo stacit.
druhe riesenie je tak trocha teoria a zaklada sa na mimoriadne nizkej teplote chladiacej zmesi, ( normalne byva okolo 65 az 70 stupnov ) co moze byt porucha termostatu alebo nejakeho ineho chladiaceho systemu. Moze to suvisiet aj s tym ze auto je dovezene z Californie a moze tam byt namontovana ina verzia termostatu. ( standartny ma rozpatie 92 az 107 stupnov ) Tuto teoriu podporuje aj to, ze mi neumerne stupla spotreba po prerobeni takze je mozne ze motor je vlastne stale po idealnou teplotou na chod. Mozno aj to ze zavada sa objavila az teraz ked sa vonku ochladilo. ( Mam to uz 5 mesiacov namontovane a ziaden problem )
Otazky do fora :
Ludia co mate nainstalovane LPG mate jeden reduktor alebo dva ?
Myslite, ze moze byt nieco na tej teorii s termostatom ?
Co ine vas napada by mohlo byt zle na chladiacom systeme ?
Moja teplota motora sa standartne drzi asi milimeter pod strednou ciarkou vasa je na tom ako ?
Dnes som bol s mojim montaznikom a napojili sme to na pristroje. Kedze sa zavada da vyvolat kedykolvek umyselne, spravili sme to niekolkokrat ale nijaka zavada sa neukazovala ani na riadiacej jednotke plynu ani motora. Potom sme zacali sledovat kopec udajov az sme dosli k teplote reduktora a chladiacej kvapaliny. Chladiaca kvapalina mala len 45 stupnov a pod plnym plynom sa teplota vstrekovacov dostavala az k 5 stupnom tzn. ze reduktor nestiha ohrievat plyn tecuci do vstrekovacov a ked teplota plynu klesne pod nejaku uroven zacne to trhat.
Su dve mozne riesenia : V pripade ze vsetko funguje spravne ( reduktor ohrieva voda z chladiaceho okruhu a ten funguje spravne ) bude treba pridat este jeden reduktor aby tam bolo dostatok naakumulovaneho tepla v pripade potreby. A vlastne kazdy z nich bude ohrievat len polovicu objemu plynu. To by malo stacit.
druhe riesenie je tak trocha teoria a zaklada sa na mimoriadne nizkej teplote chladiacej zmesi, ( normalne byva okolo 65 az 70 stupnov ) co moze byt porucha termostatu alebo nejakeho ineho chladiaceho systemu. Moze to suvisiet aj s tym ze auto je dovezene z Californie a moze tam byt namontovana ina verzia termostatu. ( standartny ma rozpatie 92 az 107 stupnov ) Tuto teoriu podporuje aj to, ze mi neumerne stupla spotreba po prerobeni takze je mozne ze motor je vlastne stale po idealnou teplotou na chod. Mozno aj to ze zavada sa objavila az teraz ked sa vonku ochladilo. ( Mam to uz 5 mesiacov namontovane a ziaden problem )
Otazky do fora :
Ludia co mate nainstalovane LPG mate jeden reduktor alebo dva ?
Myslite, ze moze byt nieco na tej teorii s termostatom ?
Co ine vas napada by mohlo byt zle na chladiacom systeme ?
Moja teplota motora sa standartne drzi asi milimeter pod strednou ciarkou vasa je na tom ako ?
2.7 V6 4WD
Re: LPG
Máš slabej reduktor, nebo prostě špatně zapojenej. Jsou 3 řešení: 1. větší reduktor, ale to je zbytečný, vzhledem k tomu, že ten plyn ním stíhá lítat, akorát že se nestačí ohřát 2. předehřev plynu: za pár kč se dá koupit "prodlužka" na trubku s tekutým lpg, která má kolem sebe větší rouru se vstupem a výstupem na vodu, tekuté lpg se pak předehřívá vodou a z reduktoru to pak netahá tolik tepla 3. nejjednodušší a nejúčinější: všichni reduktor dávají paralelně s topením, dej ho sériově a jako první v cestě. Pokud totiž jsou hadice k reduktoru někde skříplé, nebo maj moc ohybů, tak ta voda radši koluje topením, místo toho, aby šla reduktorem.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Re: LPG
Dakujem za odborne vyjadrenie. Pozrel som to a reduktor mam dost velky ( dava sa aj do 4.0 litrov objemu jeep commander ) mam ho zapojeny seriovo a ako prvy v ceste ( aj ked to chcelo predlzenie hadic ). Vymenil som ten termostat ( je to nejaky zvlastny kus, su to vlastne dva termostaty v jednom kuse a stoji 50 eur ) a zda sa, ze to bolo tazisko problemu. Ten co som vyhodil bol 82 stupnovy a ten co som tam daval bol 92 stupnovy. ( rozdiel europa/california ) Spolu s precistenim plynovej sustavy ( sitko a pod ) ide auto ako diabol. Doteraz som takuto akceleraciu nezazil ani na benzin. Chvalabohu problem je vyrieseny.Jam píše:Máš slabej reduktor, nebo prostě špatně zapojenej. Jsou 3 řešení: 1. větší reduktor, ale to je zbytečný, vzhledem k tomu, že ten plyn ním stíhá lítat, akorát že se nestačí ohřát 2. předehřev plynu: za pár kč se dá koupit "prodlužka" na trubku s tekutým lpg, která má kolem sebe větší rouru se vstupem a výstupem na vodu, tekuté lpg se pak předehřívá vodou a z reduktoru to pak netahá tolik tepla 3. nejjednodušší a nejúčinější: všichni reduktor dávají paralelně s topením, dej ho sériově a jako první v cestě. Pokud totiž jsou hadice k reduktoru někde skříplé, nebo maj moc ohybů, tak ta voda radši koluje topením, místo toho, aby šla reduktorem.
2.7 V6 4WD