Stránka 4 z 180
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 12:11
od Markus
Borek píše:
Tyhle řeči o "značkových"benzínech,olejích....miluji
.To jsou řeči lidí,kteří ani vzdáleně netuší,podle čeho se kvalita těchto produktů pozná a určuje.Hlavně,že to je značka
a je to drahé(a čím dražší,tím určitě značkovější a kvalitnější-ooooo booože
).
Když je řeč o benzínu-Tesco má pečeť kvality(ISO).Beru na Tescu,Makru,Hypernově,ONU....léta a všechna auta mají na tyto "neznačkové"benzíny najety desítky tisíc km bez jediného
problému nebo rozdílu v jízdě.O žádném problému někoho jiného jsem nikdy neslyšel a třeba u ONA jsou neustále fronty aut(a ty by tam asi při špatném benzínu nebyly).Nikdy jsem neměl pocit,že by to s benzínem od OMV,Shellu....jelo lépe.Měl jsem období,kdy jsem vyloženě zkoušel různé benzíny(i s různ.okt.čísly od 91-100)od různých značek pump.Na jízdě i spotřebě jsem poznal benzíny s různými okt.čísly,ale určitě nebyl rozdíl(kromě ceny
) mezi 95 z Tesca,Makra... a Shellu,OMV,Benziny.
Mimochodem-všechny sprinty i měření radarem max.dosažené rychlosti na urč.úseku jsem na VŠECH Hyundai srazech ve 2,0l motorech vyhrál s těmito pro někoho podřadnými benzíny
Takže to bude asi těžko horší kvalita
Tiburon na ně jezdí,co vyjel z prodejny a jako ostatní auta s tím nemá problém.Nezastávám se žádné značky benzínu(oleje,svíček...)-beru všude,včetně Shellu,OMV...Když potřebuji-natankuji.A je-li zrovna blízko Tesco nebo Benzina.....Jen nemám rád,když lživé reklamní nápisy berou lidi vážně(o testu kvality nafty u Shellu jsi doufám četl,o stojících autech po načerpání benzínu u Shellu,ze špinavé cisterny snad také),tak o jaké "značce","kvalitě" se bavíme????
Ať si každý tankuje co chce,ale strašení kvalitou neznačkových benzínů je totální hovadina
Pri vsetkej ucte, podla mna, nepises sice totalne bludy, ale minimalne ciastocne bludy ano. Tvrdis, vlastne, ze je totalne jedno aka firma-znacka vyraba benzin/naftu/hociaky produkt. Teda ze (nadnesene povedane) BMW je to iste ako Skodovka, Nemecka vyroba to iste ako Rumunska, Americke pivo to iste ako Ceske... atd...atd... Kludne nech si tankuje kazdy aj v Tescu - aj ked budu davat svoje benziny za 10 korun liter, ale globalne plati a bude platit to, ze lepsie veci su renomovanych znaciek a su aj drahsie. Budes si stale kupovat mlieko za 17 korun s tym ze je TAKE ISTE ako mlieko za 40 korun? ASI TAZKO! To iste je to s benzinami. Aj ked VOBEC neobhajujem ziadnu znacku ani omv ani shell - mozu tak isto byt hajzli ako v tescu, ide vsak o to, ze je to ovela menej pravdepodobne. Okrem ineho aj preto, ze ked Shellka spravi nejaky priestupok (v kvalite,atd..atd..) trpi typ image znackyl ktora dodava pohonne hmoty/plyn a co ja viem co este vsade na svete. Kdezto ked spravi pruser tesco/hypernova/metro/... benzin, tak to mozu okaslat, pretoze urcite neziju z toho ze maju super meno v oblasti kvality pohonnych hmot...
Mozno ze tankujes v nejakom super tescu, ktore ma super kvalitny benzin
za 28 korun liter, ale ja som v minulosti tiez naplnil asi 4-5 nadrzi takymito benzinami a potom som sa cudoval, ci som kupil kolobezku alebo auto, tak bolo citit rozdiel v zrycheni - v sile tahu... Proste motor LEDVA isiel - hlavne v nizsich otackach. Po nasadeni "lepisch" benzinov citit rozdiel. Aj ked jasne - ruku do ohna nedam za ziadnu firmu. Len zvysujem pravdepodobnost toho ze beriem nieco kvalitnejsie ako najspodenjsi level, kde je priam iste, ze skor ci neskor by som natankoval nejaky riedeny humus.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 12:59
od tatchwud
Markus píše:Borek píše:
Tyhle řeči o "značkových"benzínech,olejích....miluji
.To jsou řeči lidí,kteří ani vzdáleně netuší,podle čeho se kvalita těchto produktů pozná a určuje.Hlavně,že to je značka
a je to drahé(a čím dražší,tím určitě značkovější a kvalitnější-ooooo booože
).
Když je řeč o benzínu-Tesco má pečeť kvality(ISO).Beru na Tescu,Makru,Hypernově,ONU....léta a všechna auta mají na tyto "neznačkové"benzíny najety desítky tisíc km bez jediného
problému nebo rozdílu v jízdě.O žádném problému někoho jiného jsem nikdy neslyšel a třeba u ONA jsou neustále fronty aut(a ty by tam asi při špatném benzínu nebyly).Nikdy jsem neměl pocit,že by to s benzínem od OMV,Shellu....jelo lépe.Měl jsem období,kdy jsem vyloženě zkoušel různé benzíny(i s různ.okt.čísly od 91-100)od různých značek pump.Na jízdě i spotřebě jsem poznal benzíny s různými okt.čísly,ale určitě nebyl rozdíl(kromě ceny
) mezi 95 z Tesca,Makra... a Shellu,OMV,Benziny.
Mimochodem-všechny sprinty i měření radarem max.dosažené rychlosti na urč.úseku jsem na VŠECH Hyundai srazech ve 2,0l motorech vyhrál s těmito pro někoho podřadnými benzíny
Takže to bude asi těžko horší kvalita
Tiburon na ně jezdí,co vyjel z prodejny a jako ostatní auta s tím nemá problém.Nezastávám se žádné značky benzínu(oleje,svíček...)-beru všude,včetně Shellu,OMV...Když potřebuji-natankuji.A je-li zrovna blízko Tesco nebo Benzina.....Jen nemám rád,když lživé reklamní nápisy berou lidi vážně(o testu kvality nafty u Shellu jsi doufám četl,o stojících autech po načerpání benzínu u Shellu,ze špinavé cisterny snad také),tak o jaké "značce","kvalitě" se bavíme????
Ať si každý tankuje co chce,ale strašení kvalitou neznačkových benzínů je totální hovadina
Pri vsetkej ucte, podla mna, nepises sice totalne bludy, ale minimalne ciastocne bludy ano. Tvrdis, vlastne, ze je totalne jedno aka firma-znacka vyraba benzin/naftu/hociaky produkt. Teda ze (nadnesene povedane) BMW je to iste ako Skodovka, Nemecka vyroba to iste ako Rumunska, Americke pivo to iste ako Ceske... atd...atd... Kludne nech si tankuje kazdy aj v Tescu - aj ked budu davat svoje benziny za 10 korun liter, ale globalne plati a bude platit to, ze lepsie veci su renomovanych znaciek a su aj drahsie. Budes si stale kupovat mlieko za 17 korun s tym ze je TAKE ISTE ako mlieko za 40 korun? ASI TAZKO! To iste je to s benzinami. Aj ked VOBEC neobhajujem ziadnu znacku ani omv ani shell - mozu tak isto byt hajzli ako v tescu, ide vsak o to, ze je to ovela menej pravdepodobne. Okrem ineho aj preto, ze ked Shellka spravi nejaky priestupok (v kvalite,atd..atd..) trpi typ image znackyl ktora dodava pohonne hmoty/plyn a co ja viem co este vsade na svete. Kdezto ked spravi pruser tesco/hypernova/metro/... benzin, tak to mozu okaslat, pretoze urcite neziju z toho ze maju super meno v oblasti kvality pohonnych hmot...
Mozno ze tankujes v nejakom super tescu, ktore ma super kvalitny benzin
za 28 korun liter, ale ja som v minulosti tiez naplnil asi 4-5 nadrzi takymito benzinami a potom som sa cudoval, ci som kupil kolobezku alebo auto, tak bolo citit rozdiel v zrycheni - v sile tahu... Proste motor LEDVA isiel - hlavne v nizsich otackach. Po nasadeni "lepisch" benzinov citit rozdiel. Aj ked jasne - ruku do ohna nedam za ziadnu firmu. Len zvysujem pravdepodobnost toho ze beriem nieco kvalitnejsie ako najspodenjsi level, kde je priam iste, ze skor ci neskor by som natankoval nejaky riedeny humus.
Jen tak dál, firmy Shell,OMV,Benzina a ostatní s drahými benzíny se můžou radovat......neříkejte mi,že kvalita benzínu těchto firem je na litr nákladově a kvalitou o ty až 3,- lepší kvality na litr než ostatní. Stejně to berou od 1 - 2 dodavatelů !!! Neříkejte,že si jedou třeba o 500 km pro 1 plnou soupravu k výrobci navíc.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 14:56
od Mexican
Markus nikto ti to lacne palivo nevnucuje.. tankuj co len chces, ale je skutocne fakt ze palivo v CR pochadza z 2 rafinerii, ktory na vystupe musi plnit normu EHK. Ak sa kvalita paliv znizi, je to:
1, transportom
2, dlhym skladovanim
3, nevhodnym skladovanim
4, nevhodnym naplnanim zasobnikov u konkretnej pumpy - slabsi doraz na cistotu hadic, cisterien...
1000x povedane- zalezi od konkretnej pumpy.... alebo myslis ze Shell niekde pri Senici (kde tankuje denne mozno 20 aut) sa bude palivo transportovat a skladovat rovnako ako na Shell na D1 pred prahou... zrejme nie.. BTW co tak pozrema, tak prave Shellky v poslednom case dost zivaju prazdnotou
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 15:21
od Hardcam
K tomu, co napsal Engineer neni co dodat. Ano, PHM ma u nas pouze 2 nebo 3 zdroje, ale co se deje s PHM pak je horsi. Tesco a podony ksunty jsou levnejsi zejmena proto, ze Vam nic jinyho nez PHM nenabidnou - obcersteni, cigarety, denni tisk. Vyjimkou je Tank ONO, ale jejich politika je mi zahadna. Rad si priplatim za to, ze beru na Benzine, ktera je nonstop, casto tam vidim cisternu, muzu si tam koupit napoje, tisk, jit na zachod atp. atp. A hlavne koupit palivo, ktere je dle testu nejlepsi. Jedna z veci, proc nechci pouzite auto z CR, protoze vsichni sporilci jezdi do Tesca pro kerosin:) tata na ty Globusy jezdi taky, co se vlastne divim.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 20:04
od tatchwud
Mexican píše:Markus nikto ti to lacne palivo nevnucuje.. tankuj co len chces, ale je skutocne fakt ze palivo v CR pochadza z 2 rafinerii, ktory na vystupe musi plnit normu EHK. Ak sa kvalita paliv znizi, je to:
1, transportom
2, dlhym skladovanim
3, nevhodnym skladovanim
4, nevhodnym naplnanim zasobnikov u konkretnej pumpy - slabsi doraz na cistotu hadic, cisterien...
1000x povedane- zalezi od konkretnej pumpy.... alebo myslis ze Shell niekde pri Senici (kde tankuje denne mozno 20 aut) sa bude palivo transportovat a skladovat rovnako ako na Shell na D1 pred prahou... zrejme nie.. BTW co tak pozrema, tak prave Shellky v poslednom case dost zivaju prazdnotou
Zejí prázdnotou,protože mají benzín dražší o 2-3 Kč. Je to jako se salámem,koupím si ho tam,kde mají obrat a je čerstvej,než tam,kde je - jak říkají kvalitní a tedy dražší,ale pěkně barevnej.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 22:39
od Borek
Dobře to napsal Mexican i Tatchwud.Mimochodem Harde,beru benzín u Tesca v Hradci Králové a tam je i komplet obchod s oleji,náhr.díly.noviny.občerstv.
Pro mě je jasnou odpovědí,že i kdybych já byl ten blbec,co bere ten špatný NEZNAČKOVÝ
benzín na Onu aby ušetřil a ničil své auto,tak proč tam u 10 stojanů stojí celé dny nepřetržité fronty???Že by jsme všichni byli hňupové,necítíme,že to nejede a ničíme si svá auta
.A pár chytrých jezdí ke značk.čerpadlům pro zázraky
.
.
Markus-oproti tobě jsem na tyhle neznačkové benzíny jezdil na srazech proti stejně silným autům a nějak jim ty značkové=předražené nejely a VŽDY prohráli(vždyť musí nějak vydělávat na své reklamy,man.platy...aby prodali obyč.benzín jako zázračný
).A zvlášť,když jim při malém obratu leží hodně dlouho v nádržích,tak bude ještě lepší-jako víno(s vodou).
Chápu třeba Tringiho,který si jede k OMV pro 100 oktan.Tam už poznatelný rozdíl je.Ale 95 od Makra,Tesca,Ona....je minimálně stejně dobrá jako od Shellu,OMV,Benziny..Nevím,proč by třeba Tesco,Hypernova,Makro....měly mít horší benzín a měly by ho nějak "ředit",když jejich obchod není na tržbách z čerpaček založen a více,méně je nezajímá.Nízkou cenu dají proto,aby natáhli zákazníky k obchodu a ti jim tam udělají kšeft
Tržby za benzín je nezajímají,oproti Shellu,...který na tržbách stojí.
V pátek jsem bral na Onu v Trutnově(22,50Kč/l)-znáš reklamu Vodafonu-dva STEJNÍ trpaslíci-jeden za 300,-Kč,druhý za 600,-Kč.Kterého koupíš?Myslíš,že ten STEJNÝ za 600,-Kč bude lepší,protože je dražší(a možná má na prdelce našitou "značku").
Jsou lidi,kteří věří bezhlavě reklamám a já jim to neberu,vždyť jsou to jejich utracené peníze.Alespoň máme hustou síť benzinek a každý si může vybrat dle libosti.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 23:02
od laufas
borku ty v tom mas vazne jasno.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 23:06
od matysekul
@Borek:mluvíš o benzínu,Hardcam o naftě.Do benzínu jsem lil taky pomalu všechno,i když tam byl rozdíl poznat.Ale do CRDi si to holt nelajsnu,to je prostě náchylnější.Taky tankuji naftu,která je levnější,ale rozmýšlím se kde.I podle toho článku nevyhovělo 9% odebraných vzorků.A to už je docela dost.A na Shellu netankuji,nemá to význam.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 23:09
od Hardcam
A proc v testu nafty zrovna vyhrala Benzina s Top Q a Vervou? Ze by nahoda? Do dob Elantry jsem bral vsude, Lantra jezdila i na Pap Oil atp...ale na nafte se proste nesetri.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 23:14
od matysekul
Taky většinou beru naftu na Benzíně.U nás ještě na Čepru.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 08 úno 2009, 23:54
od Borek
Chlapi o naftě nepíšu.To co jsem psal,bylo o benzínu a jak jsem psal,nedivím se,že Hard si čerpačky vybírá nebo že Mexican přidává do nafty aditiva,protože u nafty to význam má(i vzhledem k článku o filtrovatelnosti zimní nafty a dobrovolném zavážení arktické nafty).I podle množství vadných vzorků nafty(oproti benzínu),je u nafty situace složitější.
Zásadní problém je,že ČOI nezveřejňuje jména pump,kde mají vadná paliva.Stačí se zeptat,proč????Čí asi vliv zapůsobil?Kdo by si zveřejněním poškodil jméno?Stačil ten test u Shellu,co se tady už probíral,když zjistili odběrem vzorků,že místo slibovaného super paliva se zázračnými přísadami,prodávají úplně základní palivo
a jediné zázračné byla vyšroubovaná cena.
Hned se v novinách vyrojila spousta reklam a testů přímo od SHELLu
,aby opět pár lidí přesvědčili.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 15 úno 2009, 09:45
od Tonda
Přátelé sleduji jedním okem rozpoutanou diskusi okolo aditiv a paliva obecně a tak pár info od zasvěceného v tomto oboru:
Benzin- skutečně i bez aditiv splňuje většinou příslušnou normu -čeho bych se bál je příměs vody (řádově %) a množství přídavku biopaliva (bioetanol-%) nicméně obecně lze říci, že benzinové motory nejsou tak náchylné na nekvalitní palivo(zejména z hlediska poškození). V současnosti se u nás paliva vyrábí již bez tzv.nadbytku kvality (je sledováno) tzn. oktanové číslo již nemá rezervu. Dříve bylo vcelku normální, že OČ bylo i o 1-2 jednotky vyšší. K aditivům v benzinu jsou dva způsoby přidávání tzv. online a offline. Online se přidává v malém množství do proudu plněné autocisterny při jejím plnění u výrobce. Offline se nalije třeba 10l do celé komory AC příp. do nádrže takto to uděláte i vy (přiměř.množství).Pokud si jej přidáte, nikdy nedocílíte rovnoměrného promísení (můžete s autem řádit jak chcete). Dnes většina velkých hráčů na trhu již přešla na online dokonce i některé řetězce (je třeba mít pro to technické zázemí). Mezi aditivy je rozdíl. Nejlépe to poznáte pokud budete jezdit na neaditivovaná paliva cca 50tisíc km a pak rozeberete motor (kdo by to dělal-ale viděl jsem na to i testy), výrazně mohou prodloužit životnost motoru(dnes ale motory vydrží i bez aditiv dost) nicméně některá aditiva mohou ovlivnit i spotřebu, ale to je hlavně o stylu jízdy a výkonové rezervě motorů více to mohou pocítit Ti, kteří se pohybují na horní hranici výkonu.
K naftě tam je to daleko problematičtější. MN zejména zimní nelze vyrobit v odpovídající kvalitě bez aditiv. V současné době je ještě dáván přídavek bio jsou to různé metylestery, které zlepšují mazivost, ale výrazně zhoršují skladovatelnost nafty z hlediska zachování kvality v čase, dále největší problém jsou cetanové číslo a filtrovatelnost-aditiva tedy musí dávat již výrobce. Další aditiva pak přidávají jednotliví distributoři, tyto aditiva ovlivňují mazivost, pěnivost resp.detergenční schopnost příp. i filtrovatelnost a cetanové číslo (nad rámec daný normou) a tady vyvstává ten rozdíl mezi aditivovanými palivy (nebavíme se o arktické naftě - ta se vyrábí jinak).... Nikdo Vám v současné době neřekne, který řetězec má nejlepší aditiva...osobně si myslím, že na špici v současné době (asi poprvé)je Benzina. Určitě se nesplete ani u jiných velkých řetězců. Pokud pojedete k supermarketu nebo k malým pumpám většinou natankujete také MN odpovídající normě (takže v pohodě), ale bez přísad nebo s přísadami dávkovanými offline tedy s nižším efektem. Vzhledem k choulostivosti naftového motoru se osobně malým pumpám a řetězcům vyhýbám a troufám si říci, že poznám již podle zvuku rozdíl v chování motoru (subjektivně) mohl bych toho tu psát na dlouhý článek, ale to není mým cílem. Kvalitu bohužel výrazně negativně dokážou ovlivnit až Ti poslední tj. pumpaři přidáním příměsí aby "vydělali" např. voda,jiné uhlov.sloučeniny - dříve i MN do bi (v malém množství to moc nepoznáte) Snažím se jen nějak Vám usnadnit rozhodování a aby jste získali nějaký přehled. Konstruktivním dotazům se nevyhýbám rád odpovím (pokud se nebudou dotýkat věcí, které jsou předmětem know-how)...
Re: i30 spotřeba
Napsal: 15 úno 2009, 09:55
od Markus
Borek píše:Dobře to napsal Mexican i Tatchwud.Mimochodem Harde,beru benzín u Tesca v Hradci Králové a tam je i komplet obchod s oleji,náhr.díly.noviny.občerstv.
Pro mě je jasnou odpovědí,že i kdybych já byl ten blbec,co bere ten špatný NEZNAČKOVÝ
benzín na Onu aby ušetřil a ničil své auto,tak proč tam u 10 stojanů stojí celé dny nepřetržité fronty???Že by jsme všichni byli hňupové,necítíme,že to nejede a ničíme si svá auta
.A pár chytrých jezdí ke značk.čerpadlům pro zázraky
.
.
Markus-oproti tobě jsem na tyhle neznačkové benzíny jezdil na srazech proti stejně silným autům a nějak jim ty značkové=předražené nejely a VŽDY prohráli(vždyť musí nějak vydělávat na své reklamy,man.platy...aby prodali obyč.benzín jako zázračný
).A zvlášť,když jim při malém obratu leží hodně dlouho v nádržích,tak bude ještě lepší-jako víno(s vodou).
Chápu třeba Tringiho,který si jede k OMV pro 100 oktan.Tam už poznatelný rozdíl je.Ale 95 od Makra,Tesca,Ona....je minimálně stejně dobrá jako od Shellu,OMV,Benziny..Nevím,proč by třeba Tesco,Hypernova,Makro....měly mít horší benzín a měly by ho nějak "ředit",když jejich obchod není na tržbách z čerpaček založen a více,méně je nezajímá.Nízkou cenu dají proto,aby natáhli zákazníky k obchodu a ti jim tam udělají kšeft
Tržby za benzín je nezajímají,oproti Shellu,...který na tržbách stojí.
V pátek jsem bral na Onu v Trutnově(22,50Kč/l)-znáš reklamu Vodafonu-dva STEJNÍ trpaslíci-jeden za 300,-Kč,druhý za 600,-Kč.Kterého koupíš?Myslíš,že ten STEJNÝ za 600,-Kč bude lepší,protože je dražší(a možná má na prdelce našitou "značku").
Jsou lidi,kteří věří bezhlavě reklamám a já jim to neberu,vždyť jsou to jejich utracené peníze.Alespoň máme hustou síť benzinek a každý si může vybrat dle libosti.
@Mexican, @Tatchwud, @Borek:
Mozno, ze fakt mate pravdu a nechavam sa okecavat reklamami...neviem... Ale skusenost som naozaj mal taku ze natankovanim zo slovnaftu, tesca, carrefouru - mi auto totalne nezaberalo... proste to som az dostal strach ci nebudem musiet do servisu. v OMV a shell sa mi to zatial nestalo. Ale zase - vobec ich neobhajujem nejak zvlast, lebo asi je fakt pravda ze najviac zalezi na konkretnej pumpe! Teda mozno ze z toho vyplyva ze treba chodit na najfrekventovanejsie pumpy...? Resp. tam kde ma clovek z toho najlepsi feeling? (Ako inak to clovek rozlisi ked nevidi do toho paliva vobec...)
Co ma vsak zaujalo je, ze v pripade 100oktanov (carrera100...) uz mate iny pohlad na vec. Je teda pravda ze taka carrera100 je uz kvalitativne naozaj ina vec? Lebo cital som aj vela o tom ze oproti 95tkam to zase nie je rozdiel.
Kezde sa toho uz popisalo vela a kazdy si mysli nieco ine - riadim sa teda praktickou skusenostou, po vyskusani niekolkych znaciek/pump...
By the way - tiez mam pocit ze SHELLka momentalne slabne - ziadne poriadne akcie, trapne shell body a mozno ze aj vacsia prazdnota (navstevnikov) ako u takeho OMV... Mali by trpochu pridat - pokym este auta jazdia na benzin a nie na zelene technologie...potom uz bude neskoro
Re: i30 spotřeba
Napsal: 15 úno 2009, 10:05
od Markus
Tonda píše:Přátelé sleduji jedním okem rozpoutanou diskusi okolo aditiv a paliva obecně a tak pár info od zasvěceného v tomto oboru:
Benzin- skutečně i bez aditiv splňuje většinou příslušnou normu -čeho bych se bál je příměs vody (řádově %) a množství přídavku biopaliva (bioetanol-%) nicméně obecně lze říci, že benzinové motory nejsou tak náchylné na nekvalitní palivo(zejména z hlediska poškození). V současnosti se u nás paliva vyrábí již bez tzv.nadbytku kvality (je sledováno) tzn. oktanové číslo již nemá rezervu. Dříve bylo vcelku normální, že OČ bylo i o 1-2 jednotky vyšší. K aditivům v benzinu jsou dva způsoby přidávání tzv. online a offline. Online se přidává v malém množství do proudu plněné autocisterny při jejím plnění u výrobce. Offline se nalije třeba 10l do celé komory AC příp. do nádrže takto to uděláte i vy (přiměř.množství).Pokud si jej přidáte, nikdy nedocílíte rovnoměrného promísení (můžete s autem řádit jak chcete). Dnes většina velkých hráčů na trhu již přešla na online dokonce i některé řetězce (je třeba mít pro to technické zázemí). Mezi aditivy je rozdíl. Nejlépe to poznáte pokud budete jezdit na neaditivovaná paliva cca 50tisíc km a pak rozeberete motor (kdo by to dělal-ale viděl jsem na to i testy), výrazně mohou prodloužit životnost motoru(dnes ale motory vydrží i bez aditiv dost) nicméně některá aditiva mohou ovlivnit i spotřebu, ale to je hlavně o stylu jízdy a výkonové rezervě motorů více to mohou pocítit Ti, kteří se pohybují na horní hranici výkonu.
K naftě tam je to daleko problematičtější. MN zejména zimní nelze vyrobit v odpovídající kvalitě bez aditiv. V současné době je ještě dáván přídavek bio jsou to různé metylestery, které zlepšují mazivost, ale výrazně zhoršují skladovatelnost nafty z hlediska zachování kvality v čase, dále největší problém jsou cetanové číslo a filtrovatelnost-aditiva tedy musí dávat již výrobce. Další aditiva pak přidávají jednotliví distributoři, tyto aditiva ovlivňují mazivost, pěnivost resp.detergenční schopnost příp. i filtrovatelnost a cetanové číslo (nad rámec daný normou) a tady vyvstává ten rozdíl mezi aditivovanými palivy (nebavíme se o arktické naftě - ta se vyrábí jinak).... Nikdo Vám v současné době neřekne, který řetězec má nejlepší aditiva...osobně si myslím, že na špici v současné době (asi poprvé)je Benzina. Určitě se nesplete ani u jiných velkých řetězců. Pokud pojedete k supermarketu nebo k malým pumpám většinou natankujete také MN odpovídající normě (takže v pohodě), ale bez přísad nebo s přísadami dávkovanými offline tedy s nižším efektem. Vzhledem k choulostivosti naftového motoru se osobně malým pumpám a řetězcům vyhýbám a troufám si říci, že poznám již podle zvuku rozdíl v chování motoru (subjektivně) mohl bych toho tu psát na dlouhý článek, ale to není mým cílem. Kvalitu bohužel výrazně negativně dokážou ovlivnit až Ti poslední tj. pumpaři přidáním příměsí aby "vydělali" např. voda,jiné uhlov.sloučeniny - dříve i MN do bi (v malém množství to moc nepoznáte) Snažím se jen nějak Vám usnadnit rozhodování a aby jste získali nějaký přehled. Konstruktivním dotazům se nevyhýbám rád odpovím (pokud se nebudou dotýkat věcí, které jsou předmětem know-how)...
Tak toto uz znie velmi rozumne a faktualne... Presne to iste si myslim aj ja (velke a male retazce/velke a male pumpy...) a prave preto som presvedceny ze silni hraci OMV a SHELL su vacsou zarukou (az na pripady pump popri dedinkach) kvality - aditiv, ktore ako Tonda pise - mozu pomoct roznym "veciam"...
Dik za dobre info...
Re: i30 spotřeba
Napsal: 15 úno 2009, 10:23
od Tonda
K dotaze Carrera 100, existují aditiva, která zvyšují OČ - dříve když rafinerie neuměly dostatečně vysoké OČ tak také využívaly sloučeniny na bázi olova (tetraethylolovo). Nyní jsou na jiných bázích - opravdu může někdo přidávat kvůli zvýšení OČ zřejmě případ Carrery nicméně na to, aby jste využil to co tato aditiva nabízí myslím OČ je třeba mít odpovídající způsobem upraven motor jinak to moc nepoznáte....resp. některé motory jsou na to uzpůsobeny. U accenta, kterého jsem měl dříve byl motor na OČ 91-95 a poznal jsem 91, ale už nikoli 98 to se nijak zlepšením výkonu neprojevovalo...