Nechci nikomu kazit radost
, ale také jsem o teploměru uvažoval, zejména kvůli venkovní teplotě-identifikaci nebezpečí námrazy, a doplňkově vnitřní teplotu. Koupil jsem v jakési akci někde v supermarketu takovou klasickou černou nudli od Filsonu, ale to samé prodává pod různými značkami kde kdo, a doma jsem si chtěl jen tak cvičně vyzkoušet, jak že to vlastně měří přesně. Zázraky jsem nečekal, ale když jsem zjistil porovnáním s různými pokojovými teploměry rozptyl snad něco jako plus minus 3 stupně Celsia nebo i víc, už si to přesně nepamatuji, (jasně, to není laboratorní cejchování
), tak mě to nějak přešlo, teploměr doma leží, klidně ho někomu věnuji, mně to nestálo za montáž
.
Pokud jde o čidlo, někde se to tady řešilo, snad u jiného typu než Matrixe, dává se na interiérový filtr pod kastlíkem u spolujezdce, kam fouká studený vzduch "zvenku", nebo, o tom jsem původně uvažoval já, by se asi dalo protáhnout do podběhu. Jak jsem psal, nakonec jsem to neřešil, ale podobně jsem do motorového prostoru protahoval dráty od dodělávaných denních světel- odstrojit plasty vlevo od řidiče, nějaký přiměřeně tenký, dlouhý a současně ne úplně měkký drát, na jeho konec provázek, drátem zkoušet cestu, až proleze do motorového prostoru, vytáhnout aby druhý konec provázku zůstal v kabině, navázat čidlo s drátem od teploměru a decentně popotahovat, až vyleze na druhé straně, snad by to mělo jít bez odstřižení čidla a jeho znovunaletování na dráty od teploměru, i když vzhledem k výše uvedené přesnosti by asi i to naletování ničemu nevadilo
.