Stránka 4 z 7
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 02 úno 2009, 21:25
od tatchwud
super.soso píše:dneska v spravach na markize vraveli ze idealny prevodovy stupen je 3, som pozeral aj manual od mojho accenta a tam pisali ze 3. je az po 55km/h
Chlapi,ale už vážně.....
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 03 úno 2009, 06:57
od ryba
chlapi v tom je dobrej starej osmiventil, na petku projedete vsechno
Obcas to zkusim kdyz jsem linej a skutecne z obce z 50 tacho do mirnyho kopce v pohode pomalu bez cukani na petku zrychluje. Ale u 16v bych radsi nedelal
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 03 úno 2009, 12:39
od hlobilp
od tisice otacek motor nema problem.... pod tisicem uz to vibruje... ale to nedelam, jen jsem to zkusil co to udela....
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 03 úno 2009, 16:55
od vlado1979
Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 03 úno 2009, 20:08
od tatchwud
vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě.
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 03 úno 2009, 20:44
od laufas
tatchwud píše:vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě.
Zrovna tomu bych moc neveril
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 04 úno 2009, 09:43
od zello
tatchwud píše:vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě.
Tatchwud no schvalne skus si to PC vynulovat a porovnaj to dva dni na rovnakom 5 kilometrovom useku. Tiez si myslim ze na tej stvorke to bude pytat menej.
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 04 úno 2009, 10:19
od Mexican
asi povedat ze jazdit na 50km/h na 4 alebo 3 sa da tazko... tiez si myslim, ze na 4 bude nizsia spotreba, ale pruznost motora bude skutocne mala - resp rezerva vykonu.. stane sa toztiz ze niekto pred vami zlozi nohu z plynu a vy sa priblizite viac nez je zdrave... potom treba radit dole, pretoze sa to zo stvorky uz nezozbiera... a teraz nemyslim sestvalce, myslim 16V motory u i30 ... takze na prazdnej ceste ta stvorka asi prinesie usporu a mozno mensiu hlucnost, ta trojka skor lepsiu pruznost.. a rozdiel spotreby asi nebude nejak extremne velky
odmerat to pp je asi tazke, pretoze dve rovnake trasy asi nenajdete... resp 5km v meste na 4 alebo na 3 konstantnou rychlostou je dost scifi.. ale skusit to mozte, som zvedavy
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 04 úno 2009, 11:01
od mirpie
s otáčkami roste spotřeba, tady co není co měřit ani řešit. U benzinu pak spotřeba s otáčkami "klesá" jen v případě při 100% otevřené škrtící klapkce v otáčkách max. momentu. A přes město se jezdí na částečné zatížení, tedy klapka otevřená sotva na 25% a tam platí, čím nižšší otáčky, tím lepší na spotřebu.
U nafty je to jedno, ta nemá klapku a platí, čím nižší otáčky, tím menší spotřeba.
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 04 úno 2009, 13:50
od Laxius
mirpie píše:s otáčkami roste spotřeba, tady co není co měřit ani řešit. U benzinu pak spotřeba s otáčkami "klesá" jen v případě při 100% otevřené škrtící klapkce v otáčkách max. momentu. A přes město se jezdí na částečné zatížení, tedy klapka otevřená sotva na 25% a tam platí, čím nižšší otáčky, tím lepší na spotřebu.
mirpie, ako to je presne? Toto pocujem prvy krat. Teda doteraz som jazdil feliciu a moc som sa nezaujimal o spotrebu, kedze som ju mal takemr konstantne na 6-6.5l/100km, az kym som nevyrazil na dialnicu, co nebolo az tak casto, ale teraz by som rad vedel, ako dosiahnut ekonomicku jazdu na i30 1.6 benzinaku. Ake otacky su doporucene pre ekonocmiku jazdu?
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 04 úno 2009, 21:34
od hlobilp
mirpie ma pravdu, obecne cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba... ale ty otacky musi byt konstanti... pri zrychlovani je vyhodne podradit a maximalne zrychlit na pozadovanou rychlost a pak tu rychlost opet drzet
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 07 úno 2009, 11:41
od Vilda
Tak včera jsem to zkoušel po rovince. Při 50 km/h na čtyřku, můj Accent točí 1 750 otáček, ale na zrychlování určitě čtyřka není. Kdybych chtěl normálně zrychlit, tak za tři a na prudkou akceleraci za dvě. Zkoušel jsem na padesáti i pětku, ale to už je jízda tak na volnoběh ...
Osobně jedu na padesátce na trojku.
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 07 úno 2009, 14:11
od 89majlo96
ja chodim 50 na 3, pretoze sa mi 4 zda neohrabana, a asi to vadi aj motoru... A tiez okolnoti v premavke su nevyspytatelne... Co ked budete potrebovat rychlejsie zrychlit a nebudete stihat podradit???
A tych par deci co to zozerie navyse nikoho nezabije. A zo zvukom motora si starosti nerobim, lebo hudbu mam stale na plno
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 07 úno 2009, 20:23
od laufas
89majlo96 píše:hudbu mam stale na plno
obrazne receno doufam.
Jinak gut podpis. A pravdivej
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Napsal: 08 úno 2009, 00:48
od Tringi
Když mám hudbu na plno, tak 50 km/h i za
2, protože neslyším že by motor už chtěl přeřadit
...jinak většinou za 3, na táhlých rovinkách (a ve městě) i za 4. V manuálu mi pro nejnižší spotřebu doporučují držet otáčky kolem 2000, takže spíš pomaleji na 3, nebo to přetáhnout do 60 km/h na čtyřku. Mno, ale s kupéčkem tolik na spotřebu nehledím
...spíš jsem si všiml, že když se snažím jet na spotřebu, tak mi to žere víc