Stránka 4 z 6
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 24 črc 2012, 19:18
od Melda
Jediné co mě napadá je, jestli nemáš rozdílné průměry předních a zadních pneumatik.
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 24 črc 2012, 21:36
od Richard555
Mám podobný systém v santě, a takový problém nemám..... každopádně by se funkce LOOK neměla používat na normální silnici a to ani na mokré!!!! Auto nemá mezinápravový diferenciál (supluje ho ta el. spojka) a tudíž při zapnutí 4WD LOOK se spojka natvrdo sepne a musí pak něco povolit, v terénu nebo ve sněhu není přilnavost velká tudíž se nějaké kolo protočí ( to s nejmenší adhezí) a systém není tolik namáhán, to však při jízdě po normální silnici není snadné a i tady se musí něco poddat, samo s rizikem poškození systému 4WD
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 26 črc 2012, 10:13
od FORD
Máš funkční a bez závad ABS?
Dělá to i při couvání?
Aktivací tohoto systému spojís natrvrdo otáčky přední a za zadní nápravy jak psal kolega výše,systém je extréme namáhaný takže zapínat jen na sněhu,ledu,bahně,mokré trávě...
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 26 črc 2012, 17:44
od hyundaisantafe
FORD píše:Máš funkční a bez závad ABS?
Dělá to i při couvání?
Aktivací tohoto systému spojís natrvrdo otáčky přední a za zadní nápravy jak psal kolega výše,systém je extréme namáhaný takže zapínat jen na sněhu,ledu,bahně,mokré trávě...
ano robi to aj pri cuvani....
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 29 črc 2012, 21:26
od nerud68
Pokud to zkoušíš teď a ne na sněhu,tak by to mělo být normální.Nevím teda co přesně ti to dělá,ale Jak píše Richard.Také jsem to jednou zkoušel,neznal jem to a byl jsem z toho vykulenej.Auto se nechtělo rozjet,zadní kola se blokovala a vrzalo to.Pak jsem se dočetl,že se to nemá zapínat na suchu.Na sněhu pak vše OK.Dan
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 29 črc 2012, 22:58
od Richard555
ještě k tomu problému, já v Santa Fe nemám ESP ani TCS (jen ABS) , ale tuším že v Tusconu už je seriově, tak jestli do toho nezasahuje i ESP ev TCS, které bývá spojováno s protiprokluzem a nepřibrzďuje protáčená kola ? Každopádně nepoužívat 4WD LOOK při běžném provozu na silnici, pouze na ledu, sněhu, bahně, trávě !!!! Onehdá jsem na sněhu nechal 4WD LOOK vypnutý a seknul jsem na dvojku takovou zatáčku do kopce a měl jsem plné ruce práce jak se to připlo, tak jak když kopne kůň a zadek letěl ven ze zatáčky a já si málem ukroutil pracky...... hned jsem to zalokoval a najednou je to úplně jiné auto zatáčí akceleruje a chová se naprosto způsobně a předvídatelně.... což bohužel o automatickém režimu 4WD říct nemohu Pokud chci na sněhu jet rychle a "zablbnout si" je zalookovaný 4WD nutnost !
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 30 črc 2012, 14:23
od jaro555
hyundaisantafe píše:Zdravim vsetkych,
mam tucsona 4x4 2.0i r.v.2004 a mam nasledovny problem. Pri aktivacii tlacidla 4WD LOCK ked s autom stojim sa mi neda rozbehnut ani tak aby som mohol zaradit druhy prevodovy stupen, autom neustale trha a pri takejto jazde cca. 10-15 sekund zacne blokovat zadne kolesa. Nevie niekto poradit co s tym? DAKUJEM!
Neviem, či sa jedná o poruchu. Ja som tiež pozoroval pri jazde rovno a zapnutom 4WD LOCK že auto ide veľmi ťažko. Ale dvojku som ani neskúšal radiť.
Myslím ale, že to bude tým, že predné a zadné kolesá budú mať konštrukciou navolený mierne inakší prevodový pomer.
Totižto: v systéme je elektricky ovládaná lamelová hydraulická spojka - teda to, čo ručne ovládaš pomocou 4WD LOCK. Pri jazde len na predný náhon - čo je vlastne štandardný pohon toho auta - sa zadné kolesá musia točiť mierne menšími otáčkami ako predné.
Pretože predné poháňané kolesá majú určite väčší preklz ako zadné, voľne sa točiace.
Tie mierne odlišné otáčky (asi stanovené skúškami) tam budú pravdepodobne preto, aby sa minimalizovalo opotrebenie lamiel v tej 4WD spojke.
Nemám to teda odnikadiaľ potvrdené, ale logika tomu napovedá.
Re: SKUSENOSTI S PORUCHOU 4x4 TUCSON!
Napsal: 30 črc 2012, 15:39
od Richard555
dal bych sem klidně material o všech druzích pohonu 4x4 u Hyundai ale je to v PPS a má to asi 18 mega a tak nevím jak to sem plácnout..... tam se přímo píše u toho systému s ITM toto:
http://vvcap.net/db/h15wUk6-y5X02dvW-X1g.htp
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 17 říj 2012, 19:27
od vtalafa
Zdar "Tucsoňáci .... "
toš přečetl jsem všechny příspěvky a pořád v tom mám hokej ... jaxviňa
Je schopný někdo napsat very simple manuál jak na to ?? ..
Příklad
: léto a sucho - nechat třeba vypnuté 4WD a TCS ...
: léto a mokro - ?
: zima a vlhká cesta - ?
: maglajz na cestě ? sníh, nebo led na cestě ?
Ještě mi není jasné co se tady psalo .... že při zapnutém 4WD můžu jet jenom 30km/h ? .. nemůžu si to zapnout na zasněžené cestě třeba v 60-tce ?
jestli někdo ví jak na to sem s tím ... zdar v.
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 21 říj 2012, 18:02
od Melda
Spojka (elektromagnetická) připíná zádní pohon na základě reakce elektroniky na trakční podmínky. Tlačítko 4WD sepne spojku k trvalému pohonu 4X4 do rychlosti asi 30km/hod. Při vyšší rychlosti ( nad 30km/h) se trvalé sepnutí deaktivuje a spínání spojky převezme elektronika jako v předešlém případu.
Já zapínám trvalý pohon 4X4 a vypínám ESP v případě nepříznivých trakčních podmínek ještě když auto jede. Aktivované ESP jako první reakci na nepříznivé trakční podmínky kterou učiní je, že sníží otáčky (výkon) motoru až do téměř zastavení vozidla. Pro opětovný rozjezd ho stejně musím deaktivovat, no a co zažívá spojka za motorem nechtěj ani vědět. TCS bude reagovat na tyto situace asi stejně.
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 24 říj 2012, 17:46
od vtalafa
... díky za info, jsem si myslel, že to bude nějak takto fungovat ....
mám ještě jednu otázku, tím že mám auto cca měsíc tak se ptám skušenějších
Mám Tucson 2,0 CRDI 83Kw r.v. 2005, automat, nafta ... nedaří se mi dostat se spotřebou pod 10.2l/100km a to jezdím fakt dost šetrně .... v měste mi to stoupne na 10.5 ... a na dálnici a na dlouhých trasách to ztáhnu na výše uvedených 10.2 .... pod 10 ani ránu
všude se píše, že bych měl mít spotřebu kolem 8l/100km .... má na to vliv zapnuté TCS ? ..
dík v
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 25 říj 2012, 00:49
od Hardcam
TCS na to urcite vliv nema.
Zacni tim, co lze jen zkontrolovat popr. levne resit
- tlak v pneu
- kvalitni palivo
- cisty vzduchovy
- palivovy filtr - kdy byl menen?
- v jakym prostredi/terenu jezdis? Jak dlouhy trasy? Casty starty?
- brat ohled na spotrebu nekoho jineho je zcela mimo, dokud nejezdite absolutne stejne trasy...v Australii je taky jeden clen
clubu, co se stejnym autem co mam ja dokazal ujet902km na nadrz, ja jsem byl rad, kdyz to bylo 650-700...
Tucson v manualu je +- na 8 litrech, automat obvykle prida litr-litr a pul na spotrebe...sice tvoje spotreba neni nijak oslniva, ale taky neni hroziva, vezmes-li v potaz stavbu auta, tahas s sebou navic 4x4 a ctyrstupnovy automat
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 25 říj 2012, 20:04
od Melda
Já bych ještě zkusil osahat po kratší jízdě bez brzdění brzdové kotouče, jestli ti nezůstávají viset brzdy nebo pakny ruční brzdy.
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 25 říj 2012, 20:17
od Saimon
Prvně bych zkusil ten vzduchový filtr jen tak a pak dále, protože kámošovi jsem to říkal asi rok a pak se divil až dal nový o kolik mu spadla spotřeba
Re: 4WD / 4x4 TUCSON
Napsal: 02 lis 2012, 11:15
od vtalafa
Pánové díky moc všem za rady !! ...
vše provedu
), někde bude pes zakopaný, vím že automaty žerou více ... snad se dostanu k 9l/100km
s těmi filtrami, brzdami, ruční tlakem v pneu atd ... by mě to fakt nenapadlo
ještě jednou dík
v.