short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
Moderátoři: Tringi, Moderátoři
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
tak musím potvrdit, že to je rozdíl jako prase! během víkendu se snad dostanu k tomu to popsat blíž, ale stačila jedna podložka a auto řadí mnohem, mnohem lépe! fakt pecka. kdybych tam nacpal dvě, tak to řadí 1 a 2 jak formule, ale zase 5 a R je boj. chtělo by to nějak domyslet...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Reklama
- Lhoty
- Moderátor
- Příspěvky: 1197
- Registrován: 02 říj 2007, 10:32
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
takže si dal podložku jen ke kuliuse nebo i na převodovku?
Lantra 1.8 J2 Wagon 1996
4 x Trabant 601 1970 - 1991
4 x Trabant 601 1970 - 1991
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
hlavně na teb hajzl na převodovce..... popíšu pozdeji!
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
takže třikrát hurá, mám chvíli čas, který rád investuji do rozšíření informací na fóru.
takže v čem je háček u našich háček?
na obrázku je mechanismus lanovodů řazení přímo na převodovce. problém je v bodu označeném BAD POINT 1, kam je potřeba vložit jednu podložku na vymezení vůle. osobně mi to vážně pomohlo. na tom níže uvedeném obrázku je již vložená podložka, je viditelná vedle toho gumového cosi, jak tam vedle toho svítí. pozor ale, dvě podložky už jsou moc a nepujde vám pak řadit zpátečka a pátý stupeň, takže tam dejte skutečně jen jednu. další problémové místo bývá ten BAD POINT 2, ale já jsem na něm měl plastový hranolek, který tam žádné vůle neměl.
Co potřebuji k operaci?
1. nejlepší je, sundat si kousek sání mezi airboxem a klapkou, pak je tam přístup perfektní. sundání je tak na 3 minuty. povolíte křížovým šroubovákem svorku u klapky sání, kombinačkama svoru na hadici obtokového ventilu, vycvakáte airbox jakobyste měnili vzduchový filtr, tenkým šroubovákem vyhájnete U pojistku na čidlu teploty sání z boku v airboxu, vytáhnete odvětrávání klikovky z hlavy válců a nazdar sání.
2. odšroubujte šrouby označené "BRACKET BOLTS" na obrázku prvním. potom se zaměřte na potvoru, kterou to drželo (obrázek níže). pokud ji chcete vyndat uplně ven z auta, tak je nutné tenkým šroubovákem za to jedno oko vytáhnout R-závlačku, která ten bazmek spojuje s lanovodem řazení. A: na obrázku druhém je vlevo nahoře jeden spoj. Pokud vám z něj vypadl plastový hranolek, a neměl žádné vůle nahoru ani dolů, jste bez problémů. tak jsem to měl já u coupé 1996 i lantry 1999, takže předpokládám že to tak bude často. ale nemusí to být pravda. pokud to máte jinak a po zasunutí tam cítíte vůle, je potřeba to nějak vymezit.
B: na obrázku druhém je vpravo dole druhý spoj, obalený gumovou podložkou. k němu je potřeba vložit zmíněnou podložku a pak to zase celé smontovat. to je jádro pudla.
Další poznatky
na lantře 1999 i coupé 1996 jsem našel naprosto stejné řešení, se stejnou vůlí a vůbec vším. přesto tam byl rozdíl. po rozebrání a nacpání podložky do coupé, poštelování lanovoů se však rozdíl smazal.
stělování lanovodů
hledal jsem problém i přímo v kulise řazení. k té se dostanete odšroubováním hlavice řadičky a vycvaknutím plastu kolem ní (opatrně ať to neurvete packy, je to takový nic moc). lanovody se dají šroubováním (potřebujete 2x desítku klíč) prodloužit nebo zkrátit. jsou tam opačné závity takže šroubováním na jednu stranu budou kratší a na druhou delší. z obou stran jsou kontramatky, které nejdřív povolte a nakonec je zase utáhněte. potom zkontrolujte jestli to není utažené jen na jednom nebo dvou otáčkách závitu, aby vám to časem nevyskočilo.
když jsem byl uplně spokojený s nastavením, tak byli lanovody spíše kratší a řadilo to fakt luxusně. problém ale byl, že 2 a 4 tam šli fakt naprd po zacvaknutí rámečku, protože v neutrálu byla páka už dost zakloněná a dvojka i čtyřka naráželi do rámečku řazení. musel jsem to teda celé výrazně prodloužit a nejsem z toho moc nadšený, nicméně přes delší dráhy řazení to je alespoň přesné a nezadrhává to, což mě štvalo nejvíc.
chtělo by to ještě short-shift nebo upravit stávající řadičku, kvuli zkrácení drah, a budu spokojenej.
testování probíhalo řazením 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4 několikrát za sebou. pětka tam vždycky nějak šla. pak krátká projížďka. při stání na místě mi to občas zadrhlo (hlavně na trojce při: 2, 3, 4, 2, 3, 4) když jsem řadil zmíněnou sekvenci, ale za jízdy to už je pak v pohodě - naprosto luxusní. tak doufám, že se to po čase zase nějak neposere. aby to nebylo tak, že za to může počasí
takže v čem je háček u našich háček?
na obrázku je mechanismus lanovodů řazení přímo na převodovce. problém je v bodu označeném BAD POINT 1, kam je potřeba vložit jednu podložku na vymezení vůle. osobně mi to vážně pomohlo. na tom níže uvedeném obrázku je již vložená podložka, je viditelná vedle toho gumového cosi, jak tam vedle toho svítí. pozor ale, dvě podložky už jsou moc a nepujde vám pak řadit zpátečka a pátý stupeň, takže tam dejte skutečně jen jednu. další problémové místo bývá ten BAD POINT 2, ale já jsem na něm měl plastový hranolek, který tam žádné vůle neměl.
Co potřebuji k operaci?
- šroubovák tenkoučký (na vycvakutí R-závlaček)
- šroubovák křížový na povolení sání u klapky
- kleště kombinačky na sundání svorky u obtokové hadice sání
- malou ráčničku, s prodloužovákem a 12 oříškem na povolení 2 nebo 4 šroubů, podle toho jak moc to chcete rozebrat
- podložku s větší dírou - přesný rozměr již nevím
1. nejlepší je, sundat si kousek sání mezi airboxem a klapkou, pak je tam přístup perfektní. sundání je tak na 3 minuty. povolíte křížovým šroubovákem svorku u klapky sání, kombinačkama svoru na hadici obtokového ventilu, vycvakáte airbox jakobyste měnili vzduchový filtr, tenkým šroubovákem vyhájnete U pojistku na čidlu teploty sání z boku v airboxu, vytáhnete odvětrávání klikovky z hlavy válců a nazdar sání.
2. odšroubujte šrouby označené "BRACKET BOLTS" na obrázku prvním. potom se zaměřte na potvoru, kterou to drželo (obrázek níže). pokud ji chcete vyndat uplně ven z auta, tak je nutné tenkým šroubovákem za to jedno oko vytáhnout R-závlačku, která ten bazmek spojuje s lanovodem řazení. A: na obrázku druhém je vlevo nahoře jeden spoj. Pokud vám z něj vypadl plastový hranolek, a neměl žádné vůle nahoru ani dolů, jste bez problémů. tak jsem to měl já u coupé 1996 i lantry 1999, takže předpokládám že to tak bude často. ale nemusí to být pravda. pokud to máte jinak a po zasunutí tam cítíte vůle, je potřeba to nějak vymezit.
B: na obrázku druhém je vpravo dole druhý spoj, obalený gumovou podložkou. k němu je potřeba vložit zmíněnou podložku a pak to zase celé smontovat. to je jádro pudla.
Další poznatky
na lantře 1999 i coupé 1996 jsem našel naprosto stejné řešení, se stejnou vůlí a vůbec vším. přesto tam byl rozdíl. po rozebrání a nacpání podložky do coupé, poštelování lanovoů se však rozdíl smazal.
stělování lanovodů
hledal jsem problém i přímo v kulise řazení. k té se dostanete odšroubováním hlavice řadičky a vycvaknutím plastu kolem ní (opatrně ať to neurvete packy, je to takový nic moc). lanovody se dají šroubováním (potřebujete 2x desítku klíč) prodloužit nebo zkrátit. jsou tam opačné závity takže šroubováním na jednu stranu budou kratší a na druhou delší. z obou stran jsou kontramatky, které nejdřív povolte a nakonec je zase utáhněte. potom zkontrolujte jestli to není utažené jen na jednom nebo dvou otáčkách závitu, aby vám to časem nevyskočilo.
když jsem byl uplně spokojený s nastavením, tak byli lanovody spíše kratší a řadilo to fakt luxusně. problém ale byl, že 2 a 4 tam šli fakt naprd po zacvaknutí rámečku, protože v neutrálu byla páka už dost zakloněná a dvojka i čtyřka naráželi do rámečku řazení. musel jsem to teda celé výrazně prodloužit a nejsem z toho moc nadšený, nicméně přes delší dráhy řazení to je alespoň přesné a nezadrhává to, což mě štvalo nejvíc.
chtělo by to ještě short-shift nebo upravit stávající řadičku, kvuli zkrácení drah, a budu spokojenej.
testování probíhalo řazením 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4 několikrát za sebou. pětka tam vždycky nějak šla. pak krátká projížďka. při stání na místě mi to občas zadrhlo (hlavně na trojce při: 2, 3, 4, 2, 3, 4) když jsem řadil zmíněnou sekvenci, ale za jízdy to už je pak v pohodě - naprosto luxusní. tak doufám, že se to po čase zase nějak neposere. aby to nebylo tak, že za to může počasí
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
tak jsem odpoledne jel zase 70 km v lantře a prostě to nikdy nebude takový. a je to asi v převodovce. vůle a celej systém lanovodů je stejnej ale v lantře to lítá jak po másle. v coupé se to zlepšilo, to jo, ale není to takové a dráhy mám takové zbytečně dlouhé. celkově spokojenost s víkendovou operací, ale to bych nemohl jet v lantře, abych byl maximálně spokojený, hehe asi projedu to čtyročko tady v bazaru co má údajně 44000km a pokud to bude výrazně lepší tak popřemejšlím o výměně převodovky z modelového roku 2000 a s málo km, do budoucna (když se naskytne za dobrý peníze).
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
teda jako bejt čtyřočko, najeto třeba reálně kilo, mít nepotrhaný sedačky v kůži, nový pěkný brzdy, sotva zajetý, ale já nevím potkanej motor, tak to snad koupím, protože všechny tyhle díly bych bral a když to sečtu, vyjde to nastejno.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
trochu ot
a co tam rovnou vrazit automat a pouzivat jenom elektronicky razeni + a -
sice budou jenom 4 stupne, ale zase nebude mit zadny vule
ja o tom obcas uvazuju, bylo by to zajmavy
a co tam rovnou vrazit automat a pouzivat jenom elektronicky razeni + a -
sice budou jenom 4 stupne, ale zase nebude mit zadny vule
ja o tom obcas uvazuju, bylo by to zajmavy
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
ty jsi snílek!
už jsi tady přemýslel o turbu, teď bys tam chtěl snad nacpat selespeed z alfy nebo co? co bude potom? jaderný reaktor do kufru? vrať se na zem a dej si auto nejdřív do cajku....
už jsi tady přemýslel o turbu, teď bys tam chtěl snad nacpat selespeed z alfy nebo co? co bude potom? jaderný reaktor do kufru? vrať se na zem a dej si auto nejdřív do cajku....
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
nech me snit
a zrovna tohle se da realizovat snadnejs nez turbo (automat se do kupecka daval)
tak momentalne mam dulezitejsi veci nez si hrat s autem, ted sou pro me auta jenom spotrebak
a zrovna tohle se da realizovat snadnejs nez turbo (automat se do kupecka daval)
tak momentalne mam dulezitejsi veci nez si hrat s autem, ted sou pro me auta jenom spotrebak
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
mno zaprvý sežeň ten automat v dobrém stavu jako náhradní díl
zadruhé proč vlastně, když se dá coupé v automatu sehnat
zatřetí proč ho tam dávat když auto tím bude víc žrát a hůř pojede.
začtvrté automat v coupéčku sice byl, ale určitě ne se sekvencí (+/-) a zajímalo by mě, jak bys to chtěl realizovat?
zapáté sekvenční řazení například selespeed je založený na manuální převodovce a řazení obstarává elektronika. jak bys něco takového chtěl doma vyrobit?
není lepší, snít o tom, že si koupíš genesis coupé? turbo už má, sekvenční řazení na volantu taky.....
zadruhé proč vlastně, když se dá coupé v automatu sehnat
zatřetí proč ho tam dávat když auto tím bude víc žrát a hůř pojede.
začtvrté automat v coupéčku sice byl, ale určitě ne se sekvencí (+/-) a zajímalo by mě, jak bys to chtěl realizovat?
zapáté sekvenční řazení například selespeed je založený na manuální převodovce a řazení obstarává elektronika. jak bys něco takového chtěl doma vyrobit?
není lepší, snít o tom, že si koupíš genesis coupé? turbo už má, sekvenční řazení na volantu taky.....
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
sekvence se da na autoamt pridat jednoduse ovlada se to kombinaci 4 solenoidu ktery ovladaj jednotlivy spojky, je to vlastne zalezitost jednodchy elektroniky (kdyz nebude reseny blokovani podrazeni a pri blbym zarazeni se to vsechno po..)
z toho co si clovek udela sam je vetsi pozitek
ale ja stejne skoncim u nakyho velkyho rodinnyho kombiku tak je to jedno
z toho co si clovek udela sam je vetsi pozitek
ale ja stejne skoncim u nakyho velkyho rodinnyho kombiku tak je to jedno
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?
no tak hodně štěstí zajímalo by mě jak bys těma soleidama chtěl vyřešit aby automat šel vypnout (pak bys jel na sekvenci) a zase zapnout. navíc - není to uplně lego
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS