takže třikrát hurá, mám chvíli čas, který rád investuji do rozšíření informací na fóru.
takže v čem je háček u našich háček?
na obrázku je mechanismus lanovodů řazení přímo na převodovce. problém je v bodu označeném BAD POINT 1, kam je potřeba vložit jednu podložku na vymezení vůle. osobně mi to vážně pomohlo. na tom níže uvedeném obrázku je již vložená podložka, je viditelná vedle toho gumového cosi, jak tam vedle toho svítí. pozor ale, dvě podložky už jsou moc a nepujde vám pak řadit zpátečka a pátý stupeň, takže tam dejte skutečně jen jednu. další problémové místo bývá ten BAD POINT 2, ale já jsem na něm měl plastový hranolek, který tam žádné vůle neměl.
- obvyklý problém je u BAD POINT 1; dostanete se k tomu přes šrouby: BRACKET BOLTS
- diy_gearlink_1[1].jpg (46.01 KiB) Zobrazeno 2362 x
Co potřebuji k operaci?
- šroubovák tenkoučký (na vycvakutí R-závlaček)
- šroubovák křížový na povolení sání u klapky
- kleště kombinačky na sundání svorky u obtokové hadice sání
- malou ráčničku, s prodloužovákem a 12 oříškem na povolení 2 nebo 4 šroubů, podle toho jak moc to chcete rozebrat
- podložku s větší dírou - přesný rozměr již nevím
jak se k tomu dostat?
1. nejlepší je, sundat si kousek sání mezi airboxem a klapkou, pak je tam přístup perfektní. sundání je tak na 3 minuty. povolíte křížovým šroubovákem svorku u klapky sání, kombinačkama svoru na hadici obtokového ventilu, vycvakáte airbox jakobyste měnili vzduchový filtr, tenkým šroubovákem vyhájnete U pojistku na čidlu teploty sání z boku v airboxu, vytáhnete odvětrávání klikovky z hlavy válců a nazdar sání.
2. odšroubujte šrouby označené "BRACKET BOLTS" na obrázku prvním. potom se zaměřte na potvoru, kterou to drželo (obrázek níže). pokud ji chcete vyndat uplně ven z auta, tak je nutné tenkým šroubovákem za to jedno oko vytáhnout R-závlačku, která ten bazmek spojuje s lanovodem řazení.
- problémová součástka
- diy_gearlink_3[1].jpg (26.04 KiB) Zobrazeno 2362 x
A: na obrázku druhém je vlevo nahoře jeden spoj. Pokud vám z něj vypadl plastový hranolek, a neměl žádné vůle nahoru ani dolů, jste bez problémů. tak jsem to měl já u coupé 1996 i lantry 1999, takže předpokládám že to tak bude často. ale nemusí to být pravda. pokud to máte jinak a po zasunutí tam cítíte vůle, je potřeba to nějak vymezit.
B: na obrázku druhém je vpravo dole druhý spoj, obalený gumovou podložkou. k němu je potřeba vložit zmíněnou podložku a pak to zase celé smontovat. to je jádro pudla.
Další poznatky
na lantře 1999 i coupé 1996 jsem našel naprosto stejné řešení, se stejnou vůlí a vůbec vším. přesto tam byl rozdíl. po rozebrání a nacpání podložky do coupé, poštelování lanovoů se však rozdíl smazal.
stělování lanovodů
hledal jsem problém i přímo v kulise řazení. k té se dostanete odšroubováním hlavice řadičky a vycvaknutím plastu kolem ní (opatrně ať to neurvete packy, je to takový nic moc). lanovody se dají šroubováním (potřebujete 2x desítku klíč) prodloužit nebo zkrátit. jsou tam opačné závity takže šroubováním na jednu stranu budou kratší a na druhou delší. z obou stran jsou kontramatky, které nejdřív povolte a nakonec je zase utáhněte. potom zkontrolujte jestli to není utažené jen na jednom nebo dvou otáčkách závitu, aby vám to časem nevyskočilo.
když jsem byl uplně spokojený s nastavením, tak byli lanovody spíše kratší a řadilo to fakt luxusně. problém ale byl, že 2 a 4 tam šli fakt naprd po zacvaknutí rámečku, protože v neutrálu byla páka už dost zakloněná a dvojka i čtyřka naráželi do rámečku řazení. musel jsem to teda celé výrazně prodloužit a nejsem z toho moc nadšený, nicméně přes delší dráhy řazení to je alespoň přesné a nezadrhává to, což mě štvalo nejvíc.
chtělo by to ještě short-shift nebo upravit stávající řadičku, kvuli zkrácení drah, a budu spokojenej.
testování probíhalo řazením 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4 několikrát za sebou. pětka tam vždycky nějak šla.
pak krátká projížďka. při stání na místě mi to občas zadrhlo (hlavně na trojce při: 2, 3, 4, 2,
3, 4) když jsem řadil zmíněnou sekvenci, ale za jízdy to už je pak v pohodě - naprosto luxusní. tak doufám, že se to po čase zase nějak neposere. aby to nebylo tak, že za to může počasí