Stránka 4 z 4

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 20 kvě 2011, 23:20
od black_sheep
tak musím potvrdit, že to je rozdíl jako prase! během víkendu se snad dostanu k tomu to popsat blíž, ale stačila jedna podložka a auto řadí mnohem, mnohem lépe! fakt pecka. kdybych tam nacpal dvě, tak to řadí 1 a 2 jak formule, ale zase 5 a R je boj. :( chtělo by to nějak domyslet...

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 20 kvě 2011, 23:52
od Lhoty
takže si dal podložku jen ke kuliuse nebo i na převodovku?

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 21 kvě 2011, 09:40
od black_sheep
hlavně na teb hajzl na převodovce..... popíšu pozdeji!

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 22 kvě 2011, 12:44
od black_sheep
takže třikrát hurá, mám chvíli čas, který rád investuji do rozšíření informací na fóru. 8)

takže v čem je háček u našich háček? :-)

na obrázku je mechanismus lanovodů řazení přímo na převodovce. problém je v bodu označeném BAD POINT 1, kam je potřeba vložit jednu podložku na vymezení vůle. osobně mi to vážně pomohlo. na tom níže uvedeném obrázku je již vložená podložka, je viditelná vedle toho gumového cosi, jak tam vedle toho svítí. pozor ale, dvě podložky už jsou moc a nepujde vám pak řadit zpátečka a pátý stupeň, takže tam dejte skutečně jen jednu. další problémové místo bývá ten BAD POINT 2, ale já jsem na něm měl plastový hranolek, který tam žádné vůle neměl.
obvyklý problém je u BAD POINT 1; dostanete se k tomu přes šrouby: BRACKET BOLTS
obvyklý problém je u BAD POINT 1; dostanete se k tomu přes šrouby: BRACKET BOLTS
diy_gearlink_1[1].jpg (46.01 KiB) Zobrazeno 2362 x
Co potřebuji k operaci?
  • šroubovák tenkoučký (na vycvakutí R-závlaček)
  • šroubovák křížový na povolení sání u klapky
  • kleště kombinačky na sundání svorky u obtokové hadice sání
  • malou ráčničku, s prodloužovákem a 12 oříškem na povolení 2 nebo 4 šroubů, podle toho jak moc to chcete rozebrat
  • podložku s větší dírou - přesný rozměr již nevím
jak se k tomu dostat?

1. nejlepší je, sundat si kousek sání mezi airboxem a klapkou, pak je tam přístup perfektní. sundání je tak na 3 minuty. povolíte křížovým šroubovákem svorku u klapky sání, kombinačkama svoru na hadici obtokového ventilu, vycvakáte airbox jakobyste měnili vzduchový filtr, tenkým šroubovákem vyhájnete U pojistku na čidlu teploty sání z boku v airboxu, vytáhnete odvětrávání klikovky z hlavy válců a nazdar sání.

2. odšroubujte šrouby označené "BRACKET BOLTS" na obrázku prvním. potom se zaměřte na potvoru, kterou to drželo (obrázek níže). pokud ji chcete vyndat uplně ven z auta, tak je nutné tenkým šroubovákem za to jedno oko vytáhnout R-závlačku, která ten bazmek spojuje s lanovodem řazení.
problémová součástka
problémová součástka
diy_gearlink_3[1].jpg (26.04 KiB) Zobrazeno 2362 x
A: na obrázku druhém je vlevo nahoře jeden spoj. Pokud vám z něj vypadl plastový hranolek, a neměl žádné vůle nahoru ani dolů, jste bez problémů. tak jsem to měl já u coupé 1996 i lantry 1999, takže předpokládám že to tak bude často. ale nemusí to být pravda. pokud to máte jinak a po zasunutí tam cítíte vůle, je potřeba to nějak vymezit.
B: na obrázku druhém je vpravo dole druhý spoj, obalený gumovou podložkou. k němu je potřeba vložit zmíněnou podložku a pak to zase celé smontovat. to je jádro pudla. :-)

Další poznatky

na lantře 1999 i coupé 1996 jsem našel naprosto stejné řešení, se stejnou vůlí a vůbec vším. přesto tam byl rozdíl. po rozebrání a nacpání podložky do coupé, poštelování lanovoů se však rozdíl smazal.

stělování lanovodů

hledal jsem problém i přímo v kulise řazení. k té se dostanete odšroubováním hlavice řadičky a vycvaknutím plastu kolem ní (opatrně ať to neurvete packy, je to takový nic moc). lanovody se dají šroubováním (potřebujete 2x desítku klíč) prodloužit nebo zkrátit. jsou tam opačné závity takže šroubováním na jednu stranu budou kratší a na druhou delší. z obou stran jsou kontramatky, které nejdřív povolte a nakonec je zase utáhněte. potom zkontrolujte jestli to není utažené jen na jednom nebo dvou otáčkách závitu, aby vám to časem nevyskočilo.

když jsem byl uplně spokojený s nastavením, tak byli lanovody spíše kratší a řadilo to fakt luxusně. problém ale byl, že 2 a 4 tam šli fakt naprd po zacvaknutí rámečku, protože v neutrálu byla páka už dost zakloněná a dvojka i čtyřka naráželi do rámečku řazení. musel jsem to teda celé výrazně prodloužit a nejsem z toho moc nadšený, nicméně přes delší dráhy řazení to je alespoň přesné a nezadrhává to, což mě štvalo nejvíc.

chtělo by to ještě short-shift nebo upravit stávající řadičku, kvuli zkrácení drah, a budu spokojenej. :lol:

testování probíhalo řazením 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4 několikrát za sebou. pětka tam vždycky nějak šla. :-) pak krátká projížďka. při stání na místě mi to občas zadrhlo (hlavně na trojce při: 2, 3, 4, 2, 3, 4) když jsem řadil zmíněnou sekvenci, ale za jízdy to už je pak v pohodě - naprosto luxusní. tak doufám, že se to po čase zase nějak neposere. aby to nebylo tak, že za to může počasí :lol: 8)

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 22 kvě 2011, 20:55
od black_sheep
tak jsem odpoledne jel zase 70 km v lantře a prostě to nikdy nebude takový. a je to asi v převodovce. vůle a celej systém lanovodů je stejnej ale v lantře to lítá jak po másle. v coupé se to zlepšilo, to jo, ale není to takové a dráhy mám takové zbytečně dlouhé. celkově spokojenost s víkendovou operací, ale to bych nemohl jet v lantře, abych byl maximálně spokojený, hehe :lol: asi projedu to čtyročko tady v bazaru co má údajně 44000km a pokud to bude výrazně lepší tak popřemejšlím o výměně převodovky z modelového roku 2000 a s málo km, do budoucna (když se naskytne za dobrý peníze).

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 22 kvě 2011, 20:58
od black_sheep
teda jako bejt čtyřočko, najeto třeba reálně kilo, mít nepotrhaný sedačky v kůži, nový pěkný brzdy, sotva zajetý, ale já nevím potkanej motor, tak to snad koupím, protože všechny tyhle díly bych bral a když to sečtu, vyjde to nastejno. :lol:

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 23 kvě 2011, 10:43
od Dr Meduza
trochu ot
a co tam rovnou vrazit automat a pouzivat jenom elektronicky razeni + a -
sice budou jenom 4 stupne, ale zase nebude mit zadny vule :)
ja o tom obcas uvazuju, bylo by to zajmavy

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 23 kvě 2011, 10:46
od black_sheep
ty jsi snílek!

už jsi tady přemýslel o turbu, teď bys tam chtěl snad nacpat selespeed z alfy nebo co? co bude potom? jaderný reaktor do kufru? vrať se na zem a dej si auto nejdřív do cajku.... :mrgreen:

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 23 kvě 2011, 11:13
od Dr Meduza
nech me snit :D
a zrovna tohle se da realizovat snadnejs nez turbo (automat se do kupecka daval)
tak momentalne mam dulezitejsi veci nez si hrat s autem, ted sou pro me auta jenom spotrebak

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 23 kvě 2011, 11:19
od black_sheep
mno zaprvý sežeň ten automat v dobrém stavu jako náhradní díl

zadruhé proč vlastně, když se dá coupé v automatu sehnat

zatřetí proč ho tam dávat když auto tím bude víc žrát a hůř pojede.

začtvrté automat v coupéčku sice byl, ale určitě ne se sekvencí (+/-) a zajímalo by mě, jak bys to chtěl realizovat?

zapáté sekvenční řazení například selespeed je založený na manuální převodovce a řazení obstarává elektronika. jak bys něco takového chtěl doma vyrobit?

není lepší, snít o tom, že si koupíš genesis coupé? :lol: turbo už má, sekvenční řazení na volantu taky..... :lol:

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 23 kvě 2011, 11:59
od Dr Meduza
sekvence se da na autoamt pridat jednoduse ovlada se to kombinaci 4 solenoidu ktery ovladaj jednotlivy spojky, je to vlastne zalezitost jednodchy elektroniky (kdyz nebude reseny blokovani podrazeni a pri blbym zarazeni se to vsechno po..)
z toho co si clovek udela sam je vetsi pozitek
ale ja stejne skoncim u nakyho velkyho rodinnyho kombiku tak je to jedno :roll:

Re: short-shift; jak zlepšit řazení u coupe RD?

Napsal: 23 kvě 2011, 12:02
od black_sheep
:lol: no tak hodně štěstí 8) zajímalo by mě jak bys těma soleidama chtěl vyřešit aby automat šel vypnout (pak bys jel na sekvenci) a zase zapnout. navíc - není to uplně lego :lol: