Slabá zpátečka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
oKo
**
Příspěvky: 400
Registrován: 05 kvě 2009, 18:33
Bydliště: 708 00

Re: Slabá zpátečka

Příspěvek od oKo »

Není to slabším alternátorem, ale otáčkami. Alternátor generuje napětí v závislosti na otáčkách. To je regulováno při zvyšujících se otáčách, aby nepřekročilo povolenou mez (14,4 V). Při poklesu otáček je holt napětí tak malé,že nestačí pro nabíjení akumulátoru, a veškerý odběr jde jenom z aku. Pokud se při nízkých otáčkách zvýší odběr proudu, zase alernátor nestačí a nastoupí aku. Naštěstí většinový provozní stav motoru je nad volnoběžnými otáčkami, takže alternátor stačí spotřebu pokrýt sám a ještě aku nabíjet. Ani nevím jaký alternátor v autě vlastně máme - 90 A? Nebo více?
Naposledy upravil(a) oKo dne 01 lis 2009, 15:48, celkem upraveno 2 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Slabá zpátečka

Příspěvek od Hardcam »

Tipl bych 80A...vychazim z Elantry, benzinova ma 80A (taktez Accent), dieselova 120A
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: Slabá zpátečka

Příspěvek od pavkt »

laufas píše:Nemam problem to prijmout a couvat s plynem, jen me zajimalo proc. A ted uz to vim. A nerikam, ze je to problem.
Sice mám praxi s benzínovou i30 už delší než rok, ale couvání se skoro tunou na kouli je opravdu náročnější než u jiných aut. Zvlášť na měkkém trávníku to je fakt zábava.
Uživatelský avatar
Thom@s
**
Příspěvky: 175
Registrován: 20 říj 2011, 20:13
Bydliště: Praha

Re: Slabá zpátečka

Příspěvek od Thom@s »

Zrovna dneska mi to zdechlo zde popsaným způsobem taky. Rád jezdím citovku podle ucha a citu a právě tenhle styl tomu autu asi moc nesedí :). Co jsem vypozoroval tak na rozjezdy to chce spíš styl ála Š120 :lol: . Na druhou stranu mnohem horší je Fiesta 1,4 r.v.2006. Tam se musí každý rozjezd na 1čku motor vyhnat hodně do otáček jinak prostě zhasne a na zpátečku je to úplnej děs. Dodávka Renault Master je zase druhý extrém. Tam se dá rozjet na dvojáka bez plynu a zpátečka táhne taky bez plynu slušně. Zatím co mělo tendenci zdechávat v nízkých otáčkách tak mělo aspoň v mojem případě elektronický plyn, ale to je možná jenom náhoda. Myslím, že jediným řešením je prostě tomu při rozjíždění lehce pomoct plynem do vyšších otáček a pak bude vše ok.
:hyu: i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“