Slabá zpátečka
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Slabá zpátečka
Není to slabším alternátorem, ale otáčkami. Alternátor generuje napětí v závislosti na otáčkách. To je regulováno při zvyšujících se otáčách, aby nepřekročilo povolenou mez (14,4 V). Při poklesu otáček je holt napětí tak malé,že nestačí pro nabíjení akumulátoru, a veškerý odběr jde jenom z aku. Pokud se při nízkých otáčkách zvýší odběr proudu, zase alernátor nestačí a nastoupí aku. Naštěstí většinový provozní stav motoru je nad volnoběžnými otáčkami, takže alternátor stačí spotřebu pokrýt sám a ještě aku nabíjet. Ani nevím jaký alternátor v autě vlastně máme - 90 A? Nebo více?
Naposledy upravil(a) oKo dne 01 lis 2009, 15:48, celkem upraveno 2 x.
- Reklama
Re: Slabá zpátečka
Tipl bych 80A...vychazim z Elantry, benzinova ma 80A (taktez Accent), dieselova 120A
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Slabá zpátečka
Sice mám praxi s benzínovou i30 už delší než rok, ale couvání se skoro tunou na kouli je opravdu náročnější než u jiných aut. Zvlášť na měkkém trávníku to je fakt zábava.laufas píše:Nemam problem to prijmout a couvat s plynem, jen me zajimalo proc. A ted uz to vim. A nerikam, ze je to problem.
Re: Slabá zpátečka
Zrovna dneska mi to zdechlo zde popsaným způsobem taky. Rád jezdím citovku podle ucha a citu a právě tenhle styl tomu autu asi moc nesedí . Co jsem vypozoroval tak na rozjezdy to chce spíš styl ála Š120 . Na druhou stranu mnohem horší je Fiesta 1,4 r.v.2006. Tam se musí každý rozjezd na 1čku motor vyhnat hodně do otáček jinak prostě zhasne a na zpátečku je to úplnej děs. Dodávka Renault Master je zase druhý extrém. Tam se dá rozjet na dvojáka bez plynu a zpátečka táhne taky bez plynu slušně. Zatím co mělo tendenci zdechávat v nízkých otáčkách tak mělo aspoň v mojem případě elektronický plyn, ale to je možná jenom náhoda. Myslím, že jediným řešením je prostě tomu při rozjíždění lehce pomoct plynem do vyšších otáček a pak bude vše ok.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW