Stránka 4 z 4
Re: Slabá zpátečka
Napsal: 01 lis 2009, 15:02
od oKo
Není to slabším alternátorem, ale otáčkami. Alternátor generuje napětí v závislosti na otáčkách. To je regulováno při zvyšujících se otáčách, aby nepřekročilo povolenou mez (14,4 V). Při poklesu otáček je holt napětí tak malé,že nestačí pro nabíjení akumulátoru, a veškerý odběr jde jenom z aku. Pokud se při nízkých otáčkách zvýší odběr proudu, zase alernátor nestačí a nastoupí aku. Naštěstí většinový provozní stav motoru je nad volnoběžnými otáčkami, takže alternátor stačí spotřebu pokrýt sám a ještě aku nabíjet. Ani nevím jaký alternátor v autě vlastně máme - 90 A? Nebo více?
Re: Slabá zpátečka
Napsal: 01 lis 2009, 15:16
od Hardcam
Tipl bych 80A...vychazim z Elantry, benzinova ma 80A (taktez Accent), dieselova 120A
Re: Slabá zpátečka
Napsal: 27 lis 2010, 22:42
od pavkt
laufas píše:Nemam problem to prijmout a couvat s plynem, jen me zajimalo proc. A ted uz to vim. A nerikam, ze je to problem.
Sice mám praxi s benzínovou i30 už delší než rok, ale couvání se skoro tunou na kouli je opravdu náročnější než u jiných aut. Zvlášť na měkkém trávníku to je fakt zábava.
Re: Slabá zpátečka
Napsal: 27 lis 2011, 20:29
od Thom@s
Zrovna dneska mi to zdechlo zde popsaným způsobem taky. Rád jezdím citovku podle ucha a citu a právě tenhle styl tomu autu asi moc nesedí
. Co jsem vypozoroval tak na rozjezdy to chce spíš styl ála Š120
. Na druhou stranu mnohem horší je Fiesta 1,4 r.v.2006. Tam se musí každý rozjezd na 1čku motor vyhnat hodně do otáček jinak prostě zhasne a na zpátečku je to úplnej děs. Dodávka Renault Master je zase druhý extrém. Tam se dá rozjet na dvojáka bez plynu a zpátečka táhne taky bez plynu slušně. Zatím co mělo tendenci zdechávat v nízkých otáčkách tak mělo aspoň v mojem případě elektronický plyn, ale to je možná jenom náhoda. Myslím, že jediným řešením je prostě tomu při rozjíždění lehce pomoct plynem do vyšších otáček a pak bude vše ok.