Stránka 4 z 6

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 11 kvě 2010, 16:21
od saldy
Grafy průběhů byly na starém kia foru, už mě to ale do tech.sekce nepustí, tady je aspoň trochu přibližné info.
http://www.autorevue.cz/test-hyundai-i3 ... t/ch-33731
V nové sonátě ho už nahradí nová řada ThetaII, bohužel už není ve fl i30 jak jsem včera zjistil, v ix35 díkybohu ano

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 11 kvě 2010, 17:49
od Mr. HYUNDAI
Motor 2,0 benzín v Cedníku resp. i30 je jiný motor o jiném zdvihovém objemu než 2,0 benzín v Sonátě (1.975 ccm vs. 1.998 ccm) :!:
Dvouhmotu bych tady nehledal, v benzínu je zbytečná. Na nalezení grafů pracuju, ale zatím bez úspěchu :(

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 07:07
od Dextrone
Ano, v Sonátě po posledním faceliftu je jiný benzínový motor a označuje se 2.0i DCVVT s výkonem 121kW a kroutícím momentem 197Nm a zdvihovým objemem 1998cm3, kdežto dvoulitr v i30 a Kia Ceed mají jiný typ dvoulitra označeného pouze 2,0i CVVT s výkonem 105kW a kroutícím momentem 186Nm.

Ten 2.0i DCVVT který mám v Sonátě je nejspíš novinka - druhá generace Theta s vícebodovým vstřikováním a proměnným časováním. Ale jak už jsem psal v předchozích příspěvcích, nedaří se mi na netu najít nějaké technické informace :|

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 08:05
od Mr. HYUNDAI
Motor v Sonátě je prakticky totožný s motorem v ix35, ale ani na něj jsem zatím křivky nenašel :-(.

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 10:57
od Hardcam
Dextrone píše:mají jiný typ dvoulitra označeného pouze 2,0i CVVT s výkonem 105kW a kroutícím momentem 186Nm.|
Jak jako pouze? Pod na sprinty a nedelej, ze zajizdis motor :lol: :mrgreen: Obrázek
Obrázek

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 12:07
od Dextrone
:D Myslel jsem to tak, že Sonáta má označení motoru DCVVT, kdežto i30 pouze CVVT (čili bez D) a to je právě to co nevím a hledám nějaké informace k tomuto motoru DCVVT u Sonáty

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 12:25
od saldy
To je trávě ono, :hyu: je kolem motorů tajemná jak hrad v Karpatech, dlouho jsem si hledal info o dýzlech, hodně mi pomohl časopis autodiesel, abych si mohl něco přečíst o řadách U2 nebo R atd...
Benziny tak nesleduju tak mě opravte, CVVT v i30 je jistě odlišný ale podobný, řada theta2 je vyvíjená společně s micubiši a od ní si vypůjčí legendární značení GDI , mimo své vlastní nové konstrukce si řada theta II z motorů DCVVT bere variabilní časování sacích i výfukových ventilů, od verze DCVVT která je nyní v ix35 zase variabilní délku sacího potrubí , měl by přijít v i40 a ix35, zatim jsem zaznamenal zmínku pouze o objemech 2,4 a 1,6.

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 12:29
od Hardcam
Dextrone: vsak ja vim, to byla legrace...stejne by stalo za to porovnat ten 16kW rozdil s vahove odlisnymi auty.

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 12:31
od saldy
Dextrone píše::D Myslel jsem to tak, že Sonáta má označení motoru DCVVT, kdežto i30 pouze CVVT (čili bez D) a to je právě to co nevím a hledám nějaké informace k tomuto motoru DCVVT u Sonáty
zase lovim z hlavy ale cvvt je variabilní časování sacích ventilů, D je časování i výfukových ventilů, nevim nevyznám se v tom :lol:

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 12:39
od Dextrone
No já jsem se právě na netu dočetl že řada Theta II je právě motor DCVVT
ale na odkazu níže zase zmiňují že motor CVVT je už Theta II
http://news.auto.cz/nove-modely/hyundai ... ykonu.html

GDI je na víc opatřen turbodmychadlem, jenže nový motor GDI také označují jako Theta II
http://news.auto.cz/nove-modely/hyundai ... ejsky.html

Takže z toho vůbec nejsem moudrý a zase nic nevím :D jednou motor uvádějí jako CVVT a jindy zase jako DCVVT

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 12:52
od Hardcam
Neni to Tvoja?
http://www.autosystem.cz/hyundai-sonata ... 010-c45018

taky se marne pokousim sehnat materialy, ale nenchazim :/
nemuze byt graf vykonu treba v ofiko prospektu?

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 13:12
od Dextrone
Ta barva by odpovídala a výbava také. V ofiko prospektu to není

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 13:48
od saldy
@dextrone
v tom prvnim článku maj chybu, je to první gen., GDI budou bez turba ale koukám že už ho soudruzi stihli na něj nabastlit, hele třeba něco vyzjistíš tady http://www.hyundai.cz/o-spolecnosti/tis ... nzinu.html

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 13:59
od Dextrone
Článek to je zajímavý, ale ve směs o motorech GDI, jinak jsem tam našel tento odstavec, který je pro DCVVT nejzajímavější a tak jsem ho zkopíroval a vložil. Dle toho článku bych měl mít rozvodový řetěz místo řemene? U Mondea jsem měl rozvodový řetěz, který měl vydržet celou životnost auta, ale jestli toto je obdoba, to fakt nevím. Nyní už ten odstavec z článku o GDI...

Na zvýšeném výkonu má svůj podíl také variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing). Dokonalejší výměna plynů ve válcích pak přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí. Systém DCVVT posouvá fáze otvírání a zavírání ventilů v závislosti na zatížení a otáčkách motoru s cílem zvýšit výkon a snížit emise. Pohon ventilového rozvodu DCVVT zajišťuje nový ocelový řetěz s inovativní konstrukcí válečků a zubů řetězového kola, která snižuje hlučnost a prodlužuje životnost.

Re: Dalsi do Sonata klubu

Napsal: 12 kvě 2010, 15:34
od Mr. HYUNDAI
Tak hezky od začátku. CVVT je označení motorů s variabilním nastavením sacích ventilů. DCVVT s variabilním nastavením sacích i výfukových ventilů, jak zde bylo zmíněno.
Motor o objemu 1.998 ccm je prapůvodem motor Mitsubishi, ale fakt už jen prapůvodem, ještě v Sonátách EF měl označení Sirius. Sonáty provází vlastně již od první generace. Ale současné provedení má s původním motorem stejný snad už jen objem. Motor s objemem 1.975 ccm je původní konstrukce :hyu: označované jako Beta a poprvé se objevila v Lantrách RD.
Označení GDI má úplně stejný význam jako u Mitsu, tedy "Gasoline Direct Injection". Stejné obchodní značení pochází ještě z doby, kdy HYUNDAI a Mitsubishi patřily do koncernu Daimler-Chrysler (to je už hodně dávno), ale práva na obchodní značení zůstala.
Motory řady Theta II se produkují s rozvodem DCVVT, většinou též s variabilním sacím potrubím. Zdvihových objemů je na výběr vícero. Motory s technologií GDI je též v nabídce několik zdvihových objemů a některé verze i s turbem.
Jestli jsem na něco zapomněl, tak se omlouvám.
Zde zmiňovaný řetěz není rozvodový, jen vačkový. Já mám na 2,4 rozvodový řetěz, ale co má Tvoje 2,0 DCVVT z hlavy nevím.