Stránka 4 z 14

Re: Palivo E85

Napsal: 24 srp 2010, 22:35
od black_sheep
no nemam to uplne v planu, chci ji prodat casem.. ty elantry se daj obcas sehnat fakt levne, tak vzit nakou zase na chvilku nez bude na poradny auto.. tohle chci prodat nez se do toho vysypu, ale zatim to jezdi v pohode.. 8) ale tohle zkusim, kdyz to nepujde tak se na to vykaslu hned, kdyz jo tak na to budu proste jezdit a kdyz se to kvuli tomu podela tak to tak vadit nebude. :lol:

Re: Palivo E85

Napsal: 24 srp 2010, 22:47
od Hardcam
Elantru nema smysl kupovat na chvili. To kup radeji neco, co za stejny prachy zase prodas a v pripade problemu rychle a hlavne levne oservisujes. Pokud teda ta doba nejsou 2-3 roky, to pak rozhodnuti chapu. Ale tu chvili bych treba prezil v necem za babku - Felcka, GII.

Re: Palivo E85

Napsal: 24 srp 2010, 23:04
od black_sheep
boze muj nevis proc bych prodaval lantru abych si koupil felici nebo golfa?! daleko horsi auto? ](*,) v tom bych chcip, bez posilovace, 85kW, klimatizace, elektrickejch oken a hlavne toho prostoru...

elantra je akorat novejsi generace lantry, nevim proc by nemela jezdit bez potizi.. nepotrebuju to prodat za stejny penize jako jsem to koupil... lantru uz taky neprodam za stejny penize, ale zase do ni nesypu.

Re: Palivo E85

Napsal: 24 srp 2010, 23:27
od Hardcam
Tak se nezblazni.

Re: Palivo E85

Napsal: 24 srp 2010, 23:56
od black_sheep
:lol: no ne nepochopil jsem jak to myslis.. prijde mi to bejt trosku postaveny na hlavu #-o

Re: Palivo E85

Napsal: 04 zář 2010, 12:18
od black_sheep
takze vcera prvni natankovani v pomeru 3:1 a naprosto beze zmeny, startovani, zadne cukani, proste jako by nic.. mozna vyssi vykon ale to tezko rict, protoze po presednuti z peugeota ma vsecko vyssi vykon :twisted: setrim ale prd, v tomhle pomeru, pac tady za to chcou 24,50 :!:

pri nejaky slusny cene to do toho budu brat, alespon podporim zemedelce :twisted:

Re: Palivo E85

Napsal: 04 zář 2010, 18:02
od Viki
Já jsem to tankoval dvakrát. Jednou za čas to není špatné. Aspoň si pročistím motor. Ethanol je jak se tu píše mírně agresivní a rozpustí zakarbonované části motoru. Jinak je to velmi čisté palivo oproti některým benzínu.
Já tankuji takhle 20litrů Natural 98 a 10litrů Ethanolu 8) je to směs jak prase :twisted: a těch oktanů je vic než dost :wink: motor pak jde do otáček mnohem lépe a reakce na plyn je také lepší :) a navýšení výkonu díky vysokému počtu oktanu je neoddiskutovatelné =P~

Re: Palivo E85

Napsal: 04 zář 2010, 20:11
od black_sheep
je to mozny? Po 100km na tu smes Lantrice taha jak bejk! Vzal jsem stopky a na kilicko to je za 9.6 vteriny! Kolik to dela normalne?

Re: bioetanol E85

Napsal: 05 zář 2010, 16:46
od antek
Jirka RCK píše: Hlavně pamatuj na to, že se líh váže s vodou v nádrži a palivové soustavě, a proto se na něj doporučuje přecházet pozvolně (třeba nejdřív začat s 10% lihu, potom 1:3 atd, ne že se tam rovnou hrkne plná nádrž etanolu :) )...
Co je to za blábol.Voda se opravdu váže na etanol,tj.volná voda je navázana na etanol a pak efektivně spálena v motoru.Považuj to za dobrou vlastnost etanolu,nemusíš pak v zimě trapně zhánět někoho kdo tě pustí do vyhřívané garáže.Dříve se používal k tomuto přípravek VELFOBIN.Piksla tohoto sajrajtu cca 3deci na 100 l benzínu, takže když natankuješ 1:1 určitě v nádrži nebudeš mít volnou vodu pěkně dlouho.

Re: Palivo E85

Napsal: 12 zář 2010, 08:16
od Saimon
Převzato z jiného fora:

1. Oktanové číslo: Je to v podstatě rychlost hoření (výbušnost směsi) Čím je číslo vyšší, tím pomaleji probíhá hoření, u lihu je vyšší.
2. Teplota hoření: je teplota, při které hoří směs, u lihu je vyšší.
3. Zápalnost směsi: v podstatě nejnižší teplota, při které ještě dojde k zapálení směsi, u lihu je horší
4 Výhřevnost paliva: Energie, která vznikne spálením jedné jednotky paliva, u lihu je nižší.
5. Hydroskopie směsi: schopnost vázat na sebe vodu., u benzinu téměř nulová, u lihu obrovská.
6. Kompresní poměr: Tato hodnota není hodnota paliva ale motoru. Pro spalování lihu je důležitá, proto ji tu uvádím. Je to poměr, na kolik je směs v pístu stlačena před zapálením.

A jedna souvislost: Čím větší je komprese směsi, tím rychleji probíhá hoření stejné směsi. Proto se do nových, výkonných a hlavně sportovních motorů dává palivo s vyšším oktanovým číslem. Jinak by díky vysoké výbušnosti docházelo k vibracím uvnitř stlačené směsi, docházelo by ke ztrátám a možná i vyššímu opotřebení motoru. Obráceně dochází opět ke snížení výkonu (možno kompenzovat zvětšením předstihu), k poškození motoru nedochází, naopak je více šetřen.

Z toho vyplývá:
Nové motory s vysokým kompresním poměrem mohou na čistý líh jezdit úplně v pohodě. Při vysokém tlaku směsi vznikne vyšší teplota, takže se líh snadno zapálí.
Motory starší, ale takové, které mají vícebodový vstřik mohou také jezdit na čistý líh také v pohodě, podle opotřebení motoru může lehce stoupnou spotřeba oproti benzinu. Nevýhodou je, že při nižších teplotách budete hůře startovat. Proto se doporučuje smíchat benzín s lihem v poměru 1 třetina benzinu a dvě třetiny lihu. V zimě půl na půl. O automatické přenastavení motoru se postará lambda sonda a řídící jednotka. To jsou např. Octavie, Fabie a felicie od roku výroby 1996.
Starší motory s jednobodovým vstřikem mohou jezdit na směs lihu s benzínem, ale musí být alespoň dvě třetiny benzinu.
Motory s karburátorem je problematické nastavit na líh, doporučuji konzultaci v odborném servisu. Ale tam budou mít pravděpodobně strach, abyste se na nich později nechtěli hojit, když vám něco odejde a poradí vám jezdit na benzín. Každopádně se musí hodně zvýšit npředstih.

A při míchání benzinu s lihem je lépe použít benzin 91 oktanů. Více sníží oktanové číslo lihu

Výsledek je to, že se vám pravděpodobně změní charakteristiky motoru, tzn výkon se vám přesune dolů. Motor bude více tahnout v nízkých otáčkách, už od jednoho tisíce, nebo 1200 otáček. Naopak při vyšších otáčkách od 3500 výš výkon budete ztrácet. Pokud na to budete myslet a přizpůsobíte tomu styl jízdy, spotřeba vám klesne. Klesne hlavně při jízdě po městě, po špatných a klikatých silnicích. Naopak při dlouhé rychlé jízdě po dálnici a při sportovní jízdě vám spotřeba půjde nahoru.
Sám líh tankuji u čerpací pumpy v Dobrovici, hned vedle Dobrovického lihovaru, v létě jezdím na čistý líh, teď na podzim přidávám čtvrtinu benzinu a v zimě počítám budu jezdit půl na půl. Ještě ceny: benzin 31,90, líh 24,50.
A poslední informace, Palivo označované u benzinek jako bioethanol E85 obsahuje 15 procent naturalu 95. Právě pro lepší starty.
Tak ahoj při jízdě na bioethanol.

Re: Palivo E85

Napsal: 12 zář 2010, 10:42
od Josef
Tak jsem včera zjistil, že Modřanech (cca 600 m od domova) je pumpa, která má E 85 :roll: Tak jsem to risknul a necelou půlku nádrže jsem tím doplnil :lol: Pokud vyloučím placebo efekt, tak subjektivně po ujetí cca 50 km konstatuji, že žádný problém nenastal =D> . Naopak, startuje jako vždy "na drc", jde lépe do otáček, do kopce táhne jako drak, volnoběh se mírně snížil. Zkusím ještě 2/3 a uvidíme :lol:

Re: Palivo E85

Napsal: 12 zář 2010, 12:08
od black_sheep
tos na to sel hrr.. :-) ja zacal na 1:3, ted jsem dal 1:2 a pristi tankovani dam teprve hezky pul na pul 8) ted jsem nekde cetl ze by to teoreticky melo bejt v pohode i 3:2 (E85:NAT95) 8)

Re: Palivo E85

Napsal: 13 zář 2010, 16:46
od Hlod
Ahoj tak jsem včera natankoval 60% E85 a 40% naturalu. jenom jsem chtěl vyzkoušet jak to stím jezdí a řeknu vám docela bomba ten můj kombík letěl jak splašenej :mrgreen: pořádně jsem ho protáhl :D/ a ten zvuk při 6500ot/min =D> =D> =D> .

normálně jezdím na Lpg a mán starý systém se směšovačem kterej mě zužuje trochu sání takže ubýrá výkonu takže to jelo max180 a včera přes 200 na tom stejným úseku.

Kámoš to lije do feldy 1,3mpi v pomeru etanol/benzín 5:1 a lítá muto jak drak.

a pokud vím tak borek to lije do svého kupé už 100% etanolu a je spokojenej. tak se ho zeptejte. :D/ :D/ :D/

Re: Palivo E85

Napsal: 13 zář 2010, 17:28
od pepan
jak to tak čtu,tak to snad budu lejt ají s naftou do gala :lol:
na zimu

Re: Palivo E85

Napsal: 13 zář 2010, 17:39
od black_sheep
jj je to supr. jeste si hlidam spotrebu pac to muze bejt jediny vetsi minus celyho bioethanolu, pac to jezdi na chudou smes asi... :-) chtelo by to nejak napichnout lambda sondu...