Stránka 4 z 45
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 02 kvě 2010, 20:53
od be.sport
Tak i30 mam 5 mesicu a po ujeti 14 000 km nic nevrze, podvozek drobek hlucnejsi ale v mezich.Problem s prachovkama vyresen v servise, roseni svetel je v reseni a nic vic se zatim nestalo.rozhodne me zpracovani auta za 400 000 nejak extra neurazi. ( to me vic rozesmiva napr fabia 1.4 tdi v podobne cene).. holt je to proste spotrebni zbozi...
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 kvě 2010, 16:57
od Tudy
Malé srovnání s Focusem (viz podpis) po 20 tkm.
v čem je lepší Focus: podvozek (odhlučnění i stabilita), kvalita materiálů (interiér i exteriér), řízení (je tužší a přesnější), PP
v čem je lepší i30: motor (živější, tišší, nižší spotřeba), prostor v kabině, audio, sedačky (pohodlí, tvarování)
i30 je o cca 50 tKč levnější a s lepší výbavou, tj. asi největší výhoda
.
Pokud by byla auta ve stejné cenové relaci, byla by to těžká volba, asi bych šel raději do Forda. Ovšem ten předpotopní motor 1.6 74 kW, těžká volba...
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 kvě 2010, 17:03
od havros
Skutečně je podvozek u starého Focuse lepší?
Odhlučnění možná, ale s tou stabilitou bych se asi i hádal
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 kvě 2010, 17:11
od Tudy
Zapomněl jsem uvést, že šlo o Focuse II. A opravdu byl podvozek lepší, o tom žádná...
Když jsem byl poprvé na zkušební jízdě s i30, tak jsem se v zatáčce úplně polekal, měl jsem pocit že to nevyberu. Najel jsem do zatáčky, jak jsem byl zvyklý s FFII, i prodejce se malinko lekl. Také jistota v rychlostech nad 130 km/hod byla ve FFII lepší. Tím nechci tvrdit, že i30 má podvozek na prd, ale na FFII prostě nemá.
Nejvíc mě štvou krátké příčné nerovnosti, tam má podvozek i30 největší slabinu.
PS: po instalaci bomby do kufru místo rezervy se stabilita vozu subjektivně zlepšila
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 kvě 2010, 17:59
od saldy
Fofo2 si pamatuju je solidní kára, před rokem jsem ho projížděl, bohužel duratorq 1.8,66kw je lenochod , dvoulitr už je zase předimenzovaný a navíc ty ceny pak byly už hodně přes půl mega, podvozek se u fokuse těší velmi dobré pověsti, i30 je v zatáčce nedotáčivý ale předvídatelný, vše zachraňuje víceprvek vzadu, chce to trochu ubrat plyn no.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 kvě 2010, 18:13
od Hardcam
A taky zalezi na rozmeru pneumatik...krouhat zatacky se 195/65/15 bych si netroufl s nicim, moc materialu.
Ja jsem s 205/55 R16 spokojenej, 225/45/17 by na krouhani zatacek bylo este lepsi, ale nikde nemuzu sehnat originaly, protoze maj senzor tlaku. Nemuzu si stezovat. kdyz jsme vybirali auto pro segru, byla ve vyberu i30, FoFo II a Mazda 3...Focuse jsme po prvni jizde zavrhli hned - zas takova sportovni modla to neni, drahej servis, prodejce idiot, Ford nedela auta na nizkou spúotrebu a spolehlivosti taky neoplyva, i30ku vyskrtl svagr, tak se koupila v Usti u BEKa Mazda 1.6.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 12 kvě 2010, 08:58
od Radim Brožek
Hardcam píše:A taky zalezi na rozmeru pneumatik...krouhat zatacky se 195/65/15 bych si netroufl s nicim, moc materialu.
Tak s tím můžu jen souhlasit. Zkoušel jsem se o víkendu s CW držet
Thalie v Buchlovských horách (UH) a při rychlostech 90-100km/h na 195/65/R15 to v těch ostrých zatáčkách a s těžším autem prostě nešlo. Už člověk cítí, jak to na těch gumách plave. Taková potupa...
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 12 kvě 2010, 09:13
od Yurii
S tim komfortem jízdy je potřeba si uvědomit to že ty 195/65 r15 jsou gumy kola na kterejch se to auto chová tak něják paradoxně nejlí a poměr jízdní vlastnosti/komfort je vyváženej
Samozřejmě pokud má někdo závodnický ambice existuje docela dost řešení:
1.) sprostě dát gumy snižším profilem (vypadá to blbě, tachometr přeměřuje ale na silnic ito drží líp)
2.) pořídit si třeba 16" nebo 17" kola ale tam bude u běžně používanejch rozměrů dost nevýhod (vyšší pořizovací cena jak kol tak gum, náchylnost na díry v silnici, vyšší valivej odpor-->spotřeba, a navíc kola pneumatiky s nižšim profilem už nebudou tak dobře absorbovat rázy ze silnice, takže to ze tebe vytřese duši
3.) nechat to tak jak to je a přizpůsobit tomu styl jízdy (budeš mít pak levný gumy, i případný náhradní disky, a auto se bude chvoat pořád snesitelně
Navíc i s vysokejam gumama se dá jezdit docela zostra jen musí člověk torchu počítat s fyzikálníma zákonama a přizpůsobovat tomu dráhu v zatáčce
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 13 kvě 2010, 20:38
od štaflík
Ač jsem ve vztahu k i30 některými považován za ultraskeptického, trochu bych se podvozku u i30 (resp. i30cw) se základním obutím zastal. I na základních a poddimenzovaných Kumho drží i30 v táhlých zatáčkách hodně slušně a dá se do nich vletět hodně rychle (rozhodně o hodně rychleji než s Thalií - pokud neměla nějaké super gumy a řidič nebyl střelec). "Dlouhá" i30 je hodně stabilní. Mám dvoje testovací dvouprodové serpentiny a v nich vychází i30 s Kumho velmi dobře. Pocit nic moc, ale od toho pocitu k momentu, kdy se podaří donutit Kumha k zapištění je 20 km/h. Okta1 na Barumkách tam pištěla o dobrých 15 km/h dřív.
Osobně si myslím, že na komfortní ježdění s větší dávkou jistoty a za levno by bylo dobré něco jako:
205/60 R15. Při téhle šířce by bylo mezi ráfkem a silnicí zhruba stejně tlumení, přesto by ta guma měla příznivější geometrii a větší odolnost vůči bočnímu zrychlení. To vše od dobrého výrobce...
Každopádně učůrávání z testů nad jistými a KOMFORTNÍMI jízdními vlastnostmi silně nechápu. Jisté na slušné silnici zcela jistě ano, ale komfortní??
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 15 kvě 2010, 14:18
od vlado1979
S i30 som maximálne spokojný. Auto mi poskytuje všetko čo potrebujem. Podľa mňa má pekný dizajn, výbornú a dostačujúcu výbavu, jazdné vlastnosti sú špičkové. Podvozok trochu tvrdší, ale veľmi stabilný a znesie toho dosť. Výkon 80 kW dostatočný, hoci v nižších otáčkach trochu letargický, ale tento motor sa musí točiť. Väčšinou jazdím v rozmedí 2000-4000 ot. Pre pokojnú jazdu v rámci predpisov je to ideálny motor a keď je potreba, tak dokáže naozaj pekne zrýchliť (najmä pri predbiehaní). S týmto motorom sa vôbec neobávam predbiehania ako predtým s dvojlitorvým dieselom, ktorý mal krútiaci momnet v obmedzenom pásme otáčok. Podradím, dám tam 3-ku a auto ide ako z praku.
Iste, páčilo by sa mi 1,8 TSI, to je bomba, ale zatiaľ
neponúka turbo. Neviem na čo čakajú, pretože trend je jasný. Už takmer každá automobilka prechádza na downsizing a turbo motory. Mať k dispozícii minimálne 200 NM pri 1500 ot. je viac ako zaujímavé a s autom robí divy.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 čer 2010, 15:21
od Carolco
Ahoj všichni,
i30 mám něco přes měsíc,najeto necelých 4000 km,zatím spokojenost(ťuky-ťuk),porovnání s Peugeotem 206 1.1-i30 má o hodně lepší podvozek(tedy alespoň mě takhle vyhovuje),motor má dostatek síly, aby s o trošku těžším autem dokázal pořádně zacvičit,trošku měkčí spojka(ale nová byla ve 206 to samé),brzdy perfektní(půjčil jsem 30ku kamarádovi s Fábii a málem jsme šli oba předním oknem, když si jen tak lehce přibrzdil), vnitřní prostor včetně kufru je s 206 nesrovnatelný.
A negativy? Zatím snad jen spotřeba 7l na sto km,ale to moc neřeším, koně holt potřebují nažrat..
Od koupě mě pár lidí zrazovalo(závady,náhr.díly....),ale to by si člověk nekoupil nikdy nic. Jen mě dostal výrok přejímacího technika jednoho nejmenovaného servisu
,když jsem se ptal na ceny gar.prohlídek , "to víte,koupil jste si levný auto,tak to je všechno dražší" a při poukázání,že na oleji mají přihozeno asi tak 400 kč na litru odvětil "to víte, majitel postavil nový servis tak mu ho musíte zaplatit..." Asi bych vzal odpověď o bezkonkurenční kvalitě toho jejich oleje,ale tohle mě jako zákazníka dostalo. Asi tam moc jezdit nebudu,pokud tam bude tenhle přejímací technik. Nebo si nechám zavolat majitele,když už chudák tolik investoval....
Přeji Vám spoustu najetých kilometrů bez závad a nehod.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 10 čer 2010, 22:05
od štaflík
To Carolca - z auta tolik neučůrávej
, s jakýmkoliv novým autem by jsi na tom byl stejně (co do pocitů z přesednutí z historického subkompaktu do moderního kompaktu), v některých oblastech lépe.
Nicméně k tomu servisu:
Máš právo mít vlastní olej. Musíš doložit, že jeho specifikace je v souladu s požadavky Hyu (což je logický požadavek).
Pak ušetříš cca 1000,- a tm se s garančkou dostaneš na cca 4 500, což je s ohledem na fakt, že se mění i pylový filtr, dělá geometrie a desinfekce klimatizace celkem rozumná cena. Tyhle tři úkony se třeba u Škodovky nedělají. Na kolik jsou nutné, to je otázka (no, popravdě řečeno kromě desinfekce na 90% nutné nejsou). Třeba s Oktou II v servisu o mnoho levněji nepochodíš.
Vzhledem k tomu, že v Evropě začíná platit, že pro záruky není nutný autorizovaný servis, očekával bych v horizontu dvou - tří let zlevnění servisu.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 24 čer 2010, 14:35
od karel2
Dobry den panove. Moje spokojenost s i30 dostavala vazne trhliny a ted uz me to prestava bavit. Mam porad pretrvavajici problem s volnym mechanismem vyskoveho nastaveni sedadla. Reklamace byla neuspesna, ze pry se jedna o drahy dil (rekl technik od importera). Nejak jsem se s tim v tu chvili smiril, navic jsem byl v casove tisni a auto potreboval. Ovsem timhle stylem pak muzou smaznout cokoliv. K cemu je petileta zaruka, kdyz na to ve vysledku dlabou. Tahleta vada je objektivne pritomna. Nejsem clovek dostatecne nasiraci nebo naopak asertivni, takze to na me asi zkusili a uspeli. Jak jste postupovali vy v pripadech neochoty vyreklamovat neco na aute? Mam zkouset jinej servis? Jestli se bude zdrahat importer, tak to neopravi nikde. Mam si nechat udelat posudek na onu vadu? Cloveka to bude stat dalsi penize navic a vysledek nejisty - pokud clovek nepujde k soudu. Zaverem, je mi lito, ale musim rict, ze s nejvetsi pravdepodobnosti moje dalsi auto Hyundai uz nebude - pokud se servis nepochlapi.
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 24 čer 2010, 14:40
od Hardcam
Mam takovy dojem, ze mi sedacka taky nedrzi tam, kde ji nastvim a sjede dolu. Vzhledem k tomu, ze mam 186cm a extradlouhy nohy, mi to nevadi, ale rad bych to mel v poradku. Vyzjistim to
Re: spokojenost s i30?
Napsal: 24 čer 2010, 15:17
od karel2
2 Hardcam: Samovolne sjizdeni sedacky dolu byva zacatek problemu. Dalsi faze je, kdyz se clovek opre do operadla zady (temer rameny, lopatkami) tak se operadlo pohne a zaroven se pohne sedak. Tohle opdovida tomu, kdyz clovek akceleruje, tak nastane podobna situace. Prislo mi, kdyz mi demonstrovali, ze nic takoveho se nedeje, ze se opirali do operadla naoko jakoze hodne, ale ne tak, aby to ocividne delalo. Nepomohlo, ze jsem jim to ukazoval ja. Proste si toho jsou vedomi a delaji habaduru. Podle me je to vyrobni vada, pokud by tohle meli menit u podstatne casti i30, tak prijdou na buben. Vymena celeho sedadla opravdu nebude levna a kdovi, jak je to s airbagy atd.. No pocit z auta je v soucasnosti hroznej. Jsem si vedom, ze nejde o "premiovou znacku" a cena tomu odpovidala.