Re: Řízení,v pohodě,a nebo
Napsal: 14 dub 2012, 14:18
Ja tiez pridam svoje skusenosti z riadenim i20. Po 10 tyzdoch a 5800km uz to moze byt celkom objektivne ( naviac som mal doteraz moznost vyskusat viac ks i20 ).
Riadenie zatial beriem ako jedine vyraznejsie negativum tochto auta ( aj ked nie je to ziadna tragedia, ale lepsie naladenie posilovaca by znamenalo posun minimalne o jednu triedu ).
Extremne cistlive riadenie v stredovej polohe, kde takmer nejestvuje mrtve miesto. Na mensie zatacky staci bez problemu pohyb volantu 1-3mm, naviac ucinok posilovaca sa pri dalsom otacani znizuje. To je podla mna dovod "plavania" ktore tu niekto opisuje ( pretoze aj pohyb 1mm sa prenesie na koleso a ak niekto neustale koriguje smer akoto opisu skonci to presne takto ), na ostatnich autach ktore pouzivam prave mrtve miesto je a presadnutie je preto trochu problem. Najvacsi problem to prave predstavuje na dialnici, kde bezne "dialnicne zatacky" su prave v tolerancii "nepatrneho pohybu volantom". ( ked niekoho vezmem a vsima si riadenie je casto prekvapeny ze preco v zatacke nezatacam ..., az ked ho upozornim vsimne si ze opak je pravdou ).
Aj ja som mal na zaciatku tendenciu neustale korigovat smer, ale jedine co vedie k uspechu je proste nespravit to ( pockat kym sa auto ukludni ) a potom jemne skusat riadenie ( postupomac casu sa na to da zvyknut ), najhorsie je ak pouzivate aj ine auta ( este som nemal ziadne auto kde by sa takyto mali pohyb prenasal na kolesa, vsade je nejake mrtve miesto a tak si clovek pri pohybe 1-2mm ani neuvedomuje ze pohol volantom ) a tak hlavne presadnutie je tazsie.
Naviac takto isto naladene posilovace mali aj dalsie i20, ktore som mal moznost skusit ( vyroba 2010, 2011 ), vsetky 1,2 57kw.
Citlivost na bocny vietor je podobobna ako ostatne auta podobneho profilu, negativne sa vsak prejavuje naladenie posilovaca ( ktore znacne zhorsuje riadenie, takze korekcie smeru treba opat prevadzat mensim pohybom cca. 1-2mm a nie ako na inych autach ). Ak sa budete v i20 spravat ako napr. v corse stane sa to ze na ceste budete lietat aj 20 - 30cm ( rovnaka korencia ma ovela vacsi ucinok a auto prudko hodi na stranu ).
Nelinearni ucinok posilovaca je trochu negativum aj pri jazde napr. v horskom terene kde je vela roznich zataciek, ale na sa na to zvyknut. ( proste ine "tocenie volantom" ako na dalsich autach ).
Nech to vsak nejak zhodnotim : najviac sa naladenie prejavuje prave na dialnici ( najvyssie rychlosti, takze aj najviac viditelne a pritom najhorsie ovplivnitelne staci mala nepozornost a uz "plavate" a vyraznejsie korekcie tomu rozhodne nepomozu ), ak sa prida este bocny vietor ... uz niekto moze mat pocit ze auto je horsie ovladaelne a znizuje rychlost.
Riadenie zatial beriem ako jedine vyraznejsie negativum tochto auta ( aj ked nie je to ziadna tragedia, ale lepsie naladenie posilovaca by znamenalo posun minimalne o jednu triedu ).
Extremne cistlive riadenie v stredovej polohe, kde takmer nejestvuje mrtve miesto. Na mensie zatacky staci bez problemu pohyb volantu 1-3mm, naviac ucinok posilovaca sa pri dalsom otacani znizuje. To je podla mna dovod "plavania" ktore tu niekto opisuje ( pretoze aj pohyb 1mm sa prenesie na koleso a ak niekto neustale koriguje smer akoto opisu skonci to presne takto ), na ostatnich autach ktore pouzivam prave mrtve miesto je a presadnutie je preto trochu problem. Najvacsi problem to prave predstavuje na dialnici, kde bezne "dialnicne zatacky" su prave v tolerancii "nepatrneho pohybu volantom". ( ked niekoho vezmem a vsima si riadenie je casto prekvapeny ze preco v zatacke nezatacam ..., az ked ho upozornim vsimne si ze opak je pravdou ).
Aj ja som mal na zaciatku tendenciu neustale korigovat smer, ale jedine co vedie k uspechu je proste nespravit to ( pockat kym sa auto ukludni ) a potom jemne skusat riadenie ( postupomac casu sa na to da zvyknut ), najhorsie je ak pouzivate aj ine auta ( este som nemal ziadne auto kde by sa takyto mali pohyb prenasal na kolesa, vsade je nejake mrtve miesto a tak si clovek pri pohybe 1-2mm ani neuvedomuje ze pohol volantom ) a tak hlavne presadnutie je tazsie.
Naviac takto isto naladene posilovace mali aj dalsie i20, ktore som mal moznost skusit ( vyroba 2010, 2011 ), vsetky 1,2 57kw.
Citlivost na bocny vietor je podobobna ako ostatne auta podobneho profilu, negativne sa vsak prejavuje naladenie posilovaca ( ktore znacne zhorsuje riadenie, takze korekcie smeru treba opat prevadzat mensim pohybom cca. 1-2mm a nie ako na inych autach ). Ak sa budete v i20 spravat ako napr. v corse stane sa to ze na ceste budete lietat aj 20 - 30cm ( rovnaka korencia ma ovela vacsi ucinok a auto prudko hodi na stranu ).
Nelinearni ucinok posilovaca je trochu negativum aj pri jazde napr. v horskom terene kde je vela roznich zataciek, ale na sa na to zvyknut. ( proste ine "tocenie volantom" ako na dalsich autach ).
Nech to vsak nejak zhodnotim : najviac sa naladenie prejavuje prave na dialnici ( najvyssie rychlosti, takze aj najviac viditelne a pritom najhorsie ovplivnitelne staci mala nepozornost a uz "plavate" a vyraznejsie korekcie tomu rozhodne nepomozu ), ak sa prida este bocny vietor ... uz niekto moze mat pocit ze auto je horsie ovladaelne a znizuje rychlost.