Stránka 4 z 7
Re: příslušenství
Napsal: 26 led 2011, 10:45
od Véna
Velice děkuji za odkazy k lemům blatníků. zahajím podrobnější pokusy. Láce to obšem není.
Re: příslušenství
Napsal: 30 led 2011, 14:50
od budu
riesil niekto uz ramienko na zavesenie kabatov na hlavovu opierku predneho sedadla?
Kedze to je aktivna opierka, vedie do nej nejake lanko zo sedadla a nedaju sa tam nahodit klasicke univerzalne vesiaky.
Dika za rady.
Re: příslušenství
Napsal: 30 led 2011, 18:19
od juramac
Ja osobne jsem to neresil a ani resit nebudu, ale na ebay jich je hromada ruznych typu. Jen si vybrat
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories
Re: příslušenství
Napsal: 13 úno 2011, 09:35
od tamburello
jurap píše:Auto mám již 1/2 roku. O věcech které mě vadily jsem již psal v tématu "palubní počítač ix35". Nyní už většinou nic neřeším, protože to řešení nemá (denní svícení, hlučná zadní náprava - jako když sypete brambory...). Vadí mě pouze vysoká spotřeba. Jezdím za cca 12l. Když jedu na spotřebu a mimo město, tak jsem se nikdy nedostal pod 10l (4x4 2l benzín). Vůbec nejsem žádný závodník a dost často vozím vnoučata. Spotřeba byla deklarována podstatně nižší. Co se týká automatického dovírání oken, tak to je dobrá věc. Při jakémkoliv uzamykání vozu se Vám okna automaticky dovřou (somozřejmě pokud jsou otevřena nebo alespoň pootevřena). Funguje to jak na DO, tak na tlačítko v předních klikách dveří. V letních měsících se auto vyvětrá otevřením oken a pomalou jízdou. Při dosažení cca 20 km /hod se opět okna automaticky uzavřou
. Co se týká prahů, tak tady bych si to trošku rozmyslel. Na autě, ještě s jinými doplňky, je mám a tak už auto vyjelo přímo z prodejny. Nevýhodou je, že se prakticky nedá z auta vystoupit tak, aby se člověk nezamazal. Musí se udělat pořádný úkrok do boku a pro ženskou v sukni, starší lidi nebo děti je to obtížné. Ale parádní to jinak je. Přeji mnoho hezkých kilometrů...
Ufff, dost vysoka spotreba. Mam ten isty motor, najazdenych mam 20 tisic km a priemerna spotreba 8,5. Mimo mesta 8l !!!
Re: příslušenství
Napsal: 13 úno 2011, 17:53
od nizzmo
FISHkaa píše:Edit: vyšší spotřebu musíte čekat - auto má aerodynamiku cihly. Nejde to porovnávat se stejným objemem u běžných aut...
Objem cihly je jedna vec. Druha a dost podstatna vec, preco ma vyssiu spotrebu, je ze nieje mozne pri 4x4 verzii nastalo odpojit zadnu napravu. Riadiacka stvorkolky zadok pripoji vzdy aj pri malinkej strate adhezie. Cize pri pridavani, rychlejsom prejazde zakrut, pri stupani, .... Staci, ked na zadok posle iba par percent tociveho momentu, ktory si ani nevsimnete a spotreba ide okamzite hore.
Re: příslušenství
Napsal: 13 úno 2011, 19:53
od FISHkaa
no já ti nevím, ale pokud neprasíš, tak k připojení zadní nápravy v tebou popisovaných případech nedojde... To má větší vliv ta aerodynamika a váha automobilu...
Re: příslušenství
Napsal: 13 úno 2011, 20:30
od nizzmo
Tak to mi ver ze dojde. Aby si to chapal. Pripojenie zadnej napravy sa nedeje tak, ze odrazu mas v zadu 50% tociveho momentu, ale kludne ked ides do mierneho kopceka riadiacka ti na zadok posle mozno 10% tociveho momentu, aby nahodou nedoslo k strate adhezie. Opytam sa ta, kolkokrat sa ti pretocili ako mas 4x4 predne kolesa pri pohynani sa, kolko krat ti teraz cez zimu predne kolesa presmykovali pri ustalenej jazd do kopca po zasnezenej (neodhrnutej) ceste, ...?
Odpoviem ti kolkokrat mne. Ani jeden jediny raz. Minuly rok som jazdil v zime na manzelkynej predokolke - Suzuki Swift a to som presmykoval vsade. Samozrejme, ze to nebolo pneumatikami.
U miestneho dealera Hyundai mi tvrdili, ze u IX35 elektronika a motory su tie iste ako u novej Kie Sportage. Pisem to preto, pretoze sice Hyundai sa tym nechvali, ale Kia ano, ze maju najmodernejsiu riadiacu jednotku pre 4x4, ktora vie dopredu rozpoznat moznost straty adhezie a preto posiela na zadnu napravu skorej tocivy moment, ako u konkurencnych SUV. A bohuzial tato vymozenost znamena aj zvysenu spotrebu paliva.
Samozrejme vahu a aerodynamiku nepodcenujem.
Toto ale urcite nepatri do temy "prislsenstvi".
Re: příslušenství
Napsal: 13 úno 2011, 21:14
od FISHkaa
hele, fakt je ta elektrika stejná? To by se mi naopak líbilo, protože mě to do teĎ mrzelo - myslel sem, že KIA má o generaci lepší Haldex
V zimě ale i na poli protočím a protočil sem všechny kolečka, holt sem si to chtěl zkusit
Nejvíc mi to pomohlo když sem sjel z pole na příjezdovou asfaltovou cestu - pár prudkých rozjezdů a kolečka byly bahna zbavená
Pokud je tak fakt co v KIA, tak ti už věřím.
Obecně sem auto kupoval s tím, že budu jezdit za 10l/100km a tak to je - důležitá je zábava z jízdy a ta, zejména v zimě na sněhu, je řádná
Re: příslušenství
Napsal: 13 úno 2011, 22:47
od nizzmo
Podla infa ktore mam, tak je to presne rovnake. Hele pretocim kolesa aj ja, ale to sa musim snazit. Bol som si dokonca na zasnezenej ceste zadriftovat
Proste pri normalnej jazde kolesa nepretocim ako s normalnou predokolkou.
Re: příslušenství
Napsal: 14 úno 2011, 00:31
od Véna
FISHkaa píše:hele, fakt je ta elektrika stejná? To by se mi naopak líbilo, protože mě to do teĎ mrzelo - myslel sem, že KIA má o generaci lepší Haldex
V zimě ale i na poli protočím a protočil sem všechny kolečka, holt sem si to chtěl zkusit
Nejvíc mi to pomohlo když sem sjel z pole na příjezdovou asfaltovou cestu - pár prudkých rozjezdů a kolečka byly bahna zbavená
Pokud je tak fakt co v KIA, tak ti už věřím.
Obecně sem auto kupoval s tím, že budu jezdit za 10l/100km a tak to je - důležitá je zábava z jízdy a ta, zejména v zimě na sněhu, je řádná
Není stejná u Hyundai jako u KIA. To je totiž ten největší rozdíl, čím se oba vozy liší. (dočetl jsem se v seriozním tisku).
Jinak, pochopitelně, ta řada spojek a převodovčiček, čím se 4 kolka odlišuje od dvojkolky, holt litřík či dva stojí i kdyby necjozela k jevu, co správně popsal kolega..
Re: příslušenství
Napsal: 14 úno 2011, 09:16
od timecom
Podla australskych stranok IX35 ma 4x4 system od spolocnosti JTEKT (t.j. Torsen).
Re: příslušenství
Napsal: 14 úno 2011, 10:10
od borgio007
Chlapci, nechcem Vam do toho kecat, ale ked si zoberiete... ono, mozno nemusi byt ani ta zadna naprava pripojena a zerie to viac... ale preco? Pretoze ten kardan sa otaca stale, takisto diferak... to je vsetko urcity valivy odpor a tam je aj nejaka ta spotreba...
Inak, teraz ked nadavate vsetci na spotrebu, preco si auto nedate spravit na LPG alebo ste nekupili diesel???
Re: příslušenství
Napsal: 14 úno 2011, 10:24
od jurap
Protože diesel je o dost dražžší a jde o to, kolik člověk najezdí za rok. Při 18-20 tis km/rok se to dlouho nevyplatí a to mluvím jenom o spotřebě. A co slyším, tak si stěžují lidi i na diesel. Aspoň mě to říkali v servisu.
Re: příslušenství
Napsal: 14 úno 2011, 11:19
od FISHkaa
tak jak to je? Má iX35 stejnou techniku jako KIA? Někdo kdo to na 100% ví?
PS: opakuju, že moje spotřeba mi nevadí. Diesel s DPF vs. mé krátké pravidelné pojíždění z/do práce = velká nedůvěra
Re: příslušenství
Napsal: 14 úno 2011, 14:49
od nizzmo
borgio007 píše:Chlapci, teraz ked nadavate vsetci na spotrebu, preco si auto nedate spravit na LPG alebo ste nekupili diesel???
LPG som uz raz mal... Uz nechcem. Diesel ma vobec netaha, aj ked ten tocivy moment je u neho pekny. Ja som chcel benzin 4x4, preto mam benzin 4x4 a na spotrebu som nenadaval ani raz. Je pravda, ze spotreba je daleko od deklarovanej, ale takto ma toto auto uci jazdit pekne pomaly na spotrebu a celkom sa mi to paci. Predtym som jazdil na vsetkych autach ako prasa...