Stránka 4 z 5
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 06 dub 2011, 01:38
od klema
Ahoj, nez jsem si nechal namontovat plyn, hodne jsem smejdil po recenzich, taky tady a nahodou jsem narazil na dobry ohlas na AutoMT /p. Němec/ v Radotíne. Jen pro zajimavost prikladam link, ktery me od navstevy u nej odradil. Predesilam, ze osobni zkusenost s nim nemam.
http://www.jeep-club.net/forum-tema/pom ... tine-41870
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 16 srp 2011, 11:47
od garni123
tak jsem před časem komunikoval s fy. Naptun Harfa...distalo se mi této odpovědi viz č. 265..
http://www.neptun-harfa.cz/Diskusni-forum-LPG/3311.html.
Můžu se vás, kteří máte NF a jezdíte spíše dálky, kolik už jste s vozem najezdili???
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 11:43
od Jabberwocky
Měl bych takový, asi trochu pitomě postavený, ale přece dotaz. Šli byste do přestavby na plyn u Sonaty EF, r.v. 1999, najeto cca 236 000? Chápu, že to záleží na mnoha parametrech (kolik člověk najezdí atd.), nicméně zajímá mě spíš takový obecný názor – jestli do takhle starého auta má ještě smysl vrtat. Vůz je jinak vcelku v pořádku, vše funguje, jak má, nejvíc zatím odchází lak… Díky.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 11:48
od Farrael
Záleží jak rychle se ti investice vrátí, ale já bych už asi u tak starýho auta do toho nešel. Kdyby mělo menší nájezd, tak proč ne, ale tady už se asi nové lpg nevyplatí. Max. nějaký levnější systém jako je magic.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 12:25
od Jabberwocky
Návratnost je pro mě bohužel tak trochu neznámá. Jezdím spíš nárazově, navíc auto mám krátkou dobu. Kolik s ním vlastně najedu, je ve hvězdách. Zkoušel jsem kalkulačku u Neptun Harfa, u BRC mi návratnost při odhadovaném nájezdu vycházela na cca 3, možná 4 roky. To už je asi kravina, plánovat u takhle starého vozu tolik dopředu, což? Navíc, jak říkám, odhad nájezdu je Achillova pata – v zimě auto bude asi spíš stát, zatímco teď jsem za měsíc najel 1500 km. Ono se to blbě průměruje při tolika neznámých :-/
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 12:38
od jiri.vacha
Máš staré auto a malý nájezd,do toho bych určitě nešel,aby se ti to vyplatilo,tak aspon dvacet ročně musíš najet,mín už je to takový diskutabilní.Jezdím třicet až čtyřicet ročně a hlavně dálky.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 14:50
od Farrael
Tak tak. To se ti nevyplatí. Při takovym ročníku a nájezdu už je to lepší zakoupit nainstalovaném přímo v autě. Odpadne ti počáteční investice a pak ti už je vlastně jedno kolik toho najedeš.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 14:55
od Hardcam
Jirko, v jinym tematu jsi psal, ze za 4 roky jsi najel 100tkm, to neni 40 rocne
v tomhle pripade by se do LPG vyplatilo jit pouze do "jetyho", s investici 30tKc to vubec nevypada zajimave a navratne v blizky budoucnosti.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 19:40
od Jabberwocky
Fajn, díky za odpovědi. Víc hlav víc ví. Ale jinak je Sonča fakt příjemné svezení, i přes ten věk.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 20:44
od jiri.vacha
Hard:Zase nějakej štoura
.První rok jsem najel asi dvacet,víš
,další rok pětadvacet a loni už čtyřicet,nu a letos už mam patnáct,je teprv červeneccccccc
.To ještě doženu,jsem se trochu flákal no.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 21:06
od Hardcam
Jirka: dyt jo, ja si z tebe jen delal dobry den
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 23 črc 2012, 22:28
od Nexus
Jabberwocky: záleží jak dlouho si tu sonatu plánuješ nechat. Jestli je v loji lak tak bych to asi neřešil, ale pokud ti hnije jako mě tak je to trošku vážnější problém, který momentálně řeším a snad je téměř vyřešeno. Svezení fajn, motoru to evidentně nevadí, ale jde o nájezd km jelikož instalace nového lpg rozhodně převýší reálnou cenu vozu a s tím je třeba počítat. Já se byl dneska zeptat na přehození z auta do auta a prý to vidí okolo 3tis za práci, materiál by neměl být potřeba žádný nový a jestli jo tak maximálně atakuju 4 tis... ale dávat 35tis za plyn do auta v hodnotě cca 25tis?? Neřikám vyloženě ne, ale pokud nemáš podvozek a kastli v hodně dobrém stavu, vykašlal bych se na to. Táta má najeto 270tis, sice motor naprosto vpořádku, ale ostatní části dosluhují. Nedávno levá poloosa, pravá při zatážení je jak bubeníček, ložiska, minulý týden odešel alternátor (ještě že jsem měl v garáži náhradní)... holt kilometry to má, svoje dávno odsloužilo a další investice nemají smysl.
tady je fotka nápravnice, kterou jsem včera vyndal z kousku co jsem koupil na ND. Zcela vyhnilo uložení ramena, ostatně se divím že to ještě vůbec mohlo držet. Akorát mě to heclo k tomu, abych vyndal i tu svojí a koukl se, jestli to není v podobném stadiu...
http://img24.eu/v-w4ue16fy.jpg
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 24 črc 2012, 07:47
od Farrael
No tak ta už je hodně po smrti.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 24 črc 2012, 23:27
od Jabberwocky
Nexus: On je problém, že nejsem žádný extra technik, takže stav vozidla posoudit moc neumím. Rozhodně v něm nic neklepe, jede měkce, plynule, automat se chová korektně… Nebýt odřeného laku a míst, kde se lak už opravoval, tak bych si ani nemyslel, že je to tak staré auto. Nekupoval jsem ho v bazaru, nýbrž od známé, u nichž v rodině bylo celou dobu provozu. Nejdřív nějaký strejček, pak ona. Teď po strejčkovi podědili něco jiného, tak nadbytečná kára šla z domu. Jiný známý, vyučený automechanik (ovšem neživí se tím), kterého jsem si pozval k nákupu, pak pod auto se mnou vlezl a říkal, že shnilé to není (jak říkám, já to fakt posoudit moc nesvedu). No a nechat si ji hodlám do té doby, dokud bude bez problémů jezdit (a pokud ekoterorosti nějak nedomrví legislativu, samozřejmě). Měl jsem ji u Hujera v servisu na opravu pár drobností a výměnu brzdových kotoučů a ani tam se netvářili, jako že je to vrak. Jen prý mě časem bude čekat výměna výfuku, ale není to nijak akutní. No a protože je auto zřejmě na svůj věk a nájezd fakt docela v kondici, začal jsem vymýšlet blbosti, jestli by se nakonec přece jen LPG nevyplatilo… Mimochodem, jak dlouho zástavba v servisu trvá? Díky.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 24 črc 2012, 23:41
od jiri.vacha
Tvůj problém je nájezd kilometrů,ne stav auta
Já mam taky 2001 a 200 tis na tacho.Ale jezdím hodně,proto plyn.Zástavba je práce na jeden max dva dny.Jestli jezdíš po městě,nějaké to okolí a krátké vzdálenosti,motor se startuje na benzín,každý start,při dosažení cca 40 stupnů provozní teploty se teprv automaticky přepne do plynu,takže tvá úspora bude minimální,proto dlouhá návratnost.Já měl tu investici asi za sedm měsíců zpátky(30tis.kč)No a ted jezdím za polovic,to je ta úspora