Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?
Napsal: 20 dub 2011, 16:18
Dva litry rozdíl je dle mého docela dost.Mně se spotřeba rozchází +-0,2l.Děláš správně výpočet?
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Inak to nevytáčanie nad 2000 moc neradím. Túto chybu som už pri jednom aute urobil. Potom po zábehu malo problém "obehnúť bicykel", také bolo "polomŕtve". Len mu pekne dopraj aspoň 2500 a pod 2000 nechoď. Ja tiež zabieham, držím okolo 2500 a priemerku na prvú nádrž som mal 5.7 (mesto, diaľnica, okresky) a na druhú mám zatiaľ 6.0 (výlučne mesto - BA).ilcas píše:Ze spotřeby. Auto už se mně pomalu dostává pod kůži... Ale těch prvních cca 800km jsem jezdil fakt jen že jsem to lechtal a nebylo to popojíždění po městě, ale po okreskách, plynulá jízda, kdy nebyl důvod to vytočit pomalu nad 2000, tak jsem si myslel, že ta spotřeba bude menší, než 7l. Ale pořád věřím, že si to ještě sedne a upraví se to k lepšímu. Ale je taky fakt, že moc zkušeností s dieslem a ještě k tomu novým, nemám....
Koukal jsem, že máš ještě docela málo najeto. Já do nové i30-ky, dával ze začátku taky jen od Benziny Vervu Diesel, nebo Diesel Top Q a nic jsem nepozoroval ( páč jsem neměl s čím porovnávat ). Teď už mám najeto nějakých 20.500 km a posledních 4.000 km jsem začal tankovat kvůli dražší naftě, na levnějších čerpačkách ( 2x Tank Ono, 1x Tesco a 1x Euro Oil - ke všem těmto tankováním jsem přidával aditivum VIF Super Diesel Aditiv ). Teď v sobotu jsem vzal plnou opět na Benzině "jen" Diesel Top Q a kultivovanost motoru je skutečně znát. Spotřeba mi zatím přijde stejná, ale zatím jsem od posledního tankování najel jen 380 km. A s Vervou by to bylo jistě pocitově ještě lepší. Příště už jí zase vezmu a už u Benziny asi zůstanu nastálo. Verva v dieselu je u nás skutečně to nejfajnovější palivo. Je pravda že je dražší, ale já jsem si spočítal, že pokud mi s Vervou klesne spotřeba o 0,3l / 100km, tak se cena v celkově delším nájezdu na nádrž vyplatí, než tankovat něco méně kvalitního. A u Vervy je jistota vyššího cetanového číslo, dokonalé mazivosti a ochrany proti korozy a v zimě bezproblémová filtrovatelnost. V zimě jsem jezdil jen na diesel od Benziny ( 80% Verva + 20% Diesel Top Q ), nepřidával jsem vůbec žádná zimní aditiva a i při totálně vymrzlém autě, byli naprosto bezproblémové starty, na první ťuknutí . A pokud máš dojem, že ti nepřesně měří PP průměrnou spotřebu, tak kontrola s ručním výpočtem ti prozradí, jestli PP měří špatně: Celkové množství naposledy natankovaného paliva, vydělíš celkovým počtem ujetých kilometrů od předposledního tankování a to celé vynásobíš stem. Já naposledy tankoval 55,14 litrů a na předešlou nádrž jsem ujel 1.049 km. Tak že: 55,14 : 1.049 x 100 = 5,2 litrů. PP mi ukazoval průměrnou spotřebu 5,1 litrů , tak že mě osobně se zdá, že spotřebu počítá docela přesně.ilcas píše:Tak jsem dnes bral opět nádrž nafty, vzal jsem tu Vervu a uvidím, jestli to bude mít na něco vliv. Spotřeba totiž stejně jako dříve - dle computeru 5,1l/100km, dle výpočtu 6,8l/100km... A při mém způsobu jízdy se mně to zdá moc...
rozumím co myslíš ale natankovat 57l do 58l nádrže? To se mi nezdá... Tedy pokud nepovysuneš pistoli a nenatankuješ až po hrdlo, což není dvakrát doporučováno...Donald píše:Pánové, pumpař určitě není zloděj, když načepuje víc litrů PHM. Benzina a jiní prodejci mají prémiová paliva s aditivy, která krom jiného snižují pěnivost nafty. Proto se dá natankovat víc. A také objem nádrže pohltí víc paliva než udává výrobce. Mám na to svůj recept. Tankuji co nejvíc do plné a sleduji, kolik ujedu km, než ručička palivoměru klesne na horní čárku (udávající max). To může být 100 i více kilometrů. Jestliže tedy ujedu 150 km, pak vím, že musím udělat korekci větší než 2 litry nafty, abych přesněji vypočítal spotřebu. Někdy lze použít i součet denního počitadla km a dojezdu do rezervy (např. 750 km a 250 km), tedy vím, že na plnou ujedu 1000 km. Je to jen taková hra s čísly. K tomu ještě vím, že PP nadhodnocuje o 0,3 až 0,4 litru/100 km, takže nakonec výsledek spotřeby bývá dost přesný.
Já už jsem to tady psal. Spočítat ručně spotřebu snad není nic složitého. Když prostě zhasnul PŘEDposlední segment na ukazateli, tak jsem asi po 5 km dojel k Benzině natankovat a na tachometru jsem měl přesně 840,2 km (computer ukazoval dojezd ještě hodně přes 100km - kolik přesně si už nevzpomínám) a do 58 litrové nádrže jsem natankoval 57,6 litrů!!! A je pravda, že až po hrdlo. (Ten doklad samozřejmě stále mám, ale k ničemu to není) Tak si dokážu spočítat spotřebu poměrně jednoduše.... Takže buď je spotřeba jaká je a mám problém s vadnými indikátory a computerem, a nebo je ten výdejní stojan velice "dobře" zpřevodovaný... A mimochodem - ta Verva pěnila jak ďas. Už při natočených asi 45 litrech vypínala pistole... Ale subjektivně je ten zvuk motoru opravdu lepší, takže věřím, že to nějaká plnotučná nafta byla...lada 71 píše: Celkové množství naposledy natankovaného paliva, vydělíš celkovým počtem ujetých kilometrů od předposledního tankování a to celé vynásobíš stem. Já naposledy tankoval 55,14 litrů a na předešlou nádrž jsem ujel 1.049 km. Tak že: 55,14 : 1.049 x 100 = 5,2 litrů. PP mi ukazoval průměrnou spotřebu 5,1 litrů , tak že mě osobně se zdá, že spotřebu počítá docela přesně.
co si pamatuji, tak součástí nádrže je bezpečností prostor (rozpínavost paliva při horku) s odvzdušňovacím ventilem kde bývá filtr aby palivo nesmrdělo (alespoň ve fábii to tak bylo) a když ho pravidelně smáčíš, tak ztrácí na účinnosti. Nemluvě o problému s rozpínavostí paliva a ztrátě bezpečnostních opratření - v manuálech výrobců by toto upozornění mělo figurovatlada 71 píše:FISHkaa: Něco my asi uteklo, nebo se to ke mě ještě nedoneslo Proč se nedoporučuje tankovat až po hrdlo? Přiznám se, že já to v poslední době takto praktikuji. V momentě, kdy tankovací pistole sama vypne, tak chvíly počkám, nechám klesnout hladinku, vysunu pistoli a narvu to tam skutečně až po hrdlo. Nejezdím k čerpačkám pro pár deci, ale skutečně tankuji z téměř prázdné, do maximálně plné. Možná se to nedoporučuje kvůli nějakým výparům, ale nikdy, když takto narvu nádrž fuelem, tak nestrčím auto na týden do garáže. Vždy mám před sebou minimálně 50-ti kilometrovou trasu. Takže zastavím u čerpačky, narvu do nádrže po hrdlo, co se do ní vejde, sednu do auta a jedu trasu 50 - 100 km a vyjedu tak 2,5 - 5 litrů tafny. Akorát pohled na počítadlo na stojanu, je dost smutnej. Teď naposledy to po mě chtělo 1880,- kč . Ať se ty svině svinutý, šejkovský zalknou.