Stránka 4 z 6

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 16:18
od matysekul
Dva litry rozdíl je dle mého docela dost.Mně se spotřeba rozchází +-0,2l.Děláš správně výpočet?

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 16:39
od ilcas
Tak to by nemělo být nic složitého, ne? Natankované litry vydělíš ujetými kilometry.... Tady problém není...
Mám teď najeto asi 1600 km...

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 17:26
od adam221
Este by som s meranim spotreby a rozculovanim sa pockal... Tiez som sa divil preco som behal mimo mesta na accente crdi za 6 a v meste za 6.5.. Po zabehnuti som mal v meste 5.5 mino 5... Ale do cca 5tis km som tiez nemohol dostat dole spotrebu..

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 19:25
od Pietro
ilcas píše:Ze spotřeby. Auto už se mně pomalu dostává pod kůži...:) Ale těch prvních cca 800km jsem jezdil fakt jen že jsem to lechtal a nebylo to popojíždění po městě, ale po okreskách, plynulá jízda, kdy nebyl důvod to vytočit pomalu nad 2000, tak jsem si myslel, že ta spotřeba bude menší, než 7l. Ale pořád věřím, že si to ještě sedne a upraví se to k lepšímu. Ale je taky fakt, že moc zkušeností s dieslem a ještě k tomu novým, nemám....
Inak to nevytáčanie nad 2000 moc neradím. Túto chybu som už pri jednom aute urobil. Potom po zábehu malo problém "obehnúť bicykel", také bolo "polomŕtve". Len mu pekne dopraj aspoň 2500 a pod 2000 nechoď. Ja tiež zabieham, držím okolo 2500 a priemerku na prvú nádrž som mal 5.7 (mesto, diaľnica, okresky) a na druhú mám zatiaľ 6.0 (výlučne mesto - BA).

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 20:10
od ilcas
Jasně. Jak už jsem měl přes tisíc, tak jezdím víceméně podle citu, tzn.: že ho nijak nedusím a točím zhruba, jak říkáš....Ale víceméně jsem si představoval přesně tu spotřebu, co máš ty.. Teď jsem dojel domů - 40 km, poprvé na tu "plnotučnou naftu" a fakt mám dobrý pocit z toho chodu motoru. Je to rozhodně kultivovanější zvuk a poprvé jsem neměl pocit, že sedím v traktoru...

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 24 dub 2011, 08:33
od ilcas
Chlapi, má tady ta 1,7 Comfort funkční tu oranžovou kontrolku indikující jízdu na "rezervu". A jestli ano, kdy se rozsvítí v souvislosti s tím segmentovým ukazatelem stavu paliva? Podle manuálu by tam sice měla být, ale já zatím bral naftu vždy, když zůstal svítit ten poslední segment a to se mně ještě nerozsvítila. Mně pořád nejde na rozum to poslední tankování, kdy jsem podle stojanu natankoval 57,6 litrů těsně potom, co zustal svítit ten poslední segment a dojezd mně počítač ukazoval ještě hodně přes 100 km... Kde je chyba?

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 10:00
od FISHkaa
mě se rosvítí někdy v průběhu posledního segmentu. Když poslední segment bliká, informuje o dojezdu nižším než 50km (to už hladové oko dávno svítí). Vyzkoušeno :mrgreen:

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 10:36
od ilcas
Aha. Tak díky moc, za tuto informaci... Já jsem se nedostal ještě ani do stavu, kdy by mně poslední segment blikal (ani jsem netušil, že se to i takto projevuje) a tudíž se tedy ani ta kontrolka nerozvítila.. Takže z toho plynou dvě věci - a) pumpař firmy Benzina a.s. je zloděj a má upravené počítadlo výdeje, nebo - b) mám vadnou signalizaci rezervy. Pokud by za a) byla pravda, je to s tou mojí spotřebou podstatně jinak... Tak se nechám překvapit při dalším tankování..

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 14:40
od FISHkaa
nádrž je na 58l, já jsem při prvním tankování natankoval cca 53l (v nádrži pouze rezerva od výrobce). Podle mě někdo krade... :shock: ](*,)

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 16:17
od Donald
Pánové, pumpař určitě není zloděj, když načepuje víc litrů PHM. Benzina a jiní prodejci mají prémiová paliva s aditivy, která krom jiného snižují pěnivost nafty. Proto se dá natankovat víc. A také objem nádrže pohltí víc paliva než udává výrobce. Mám na to svůj recept. Tankuji co nejvíc do plné a sleduji, kolik ujedu km, než ručička palivoměru klesne na horní čárku (udávající max). To může být 100 i více kilometrů. Jestliže tedy ujedu 150 km, pak vím, že musím udělat korekci větší než 2 litry nafty, abych přesněji vypočítal spotřebu. Někdy lze použít i součet denního počitadla km a dojezdu do rezervy (např. 750 km a 250 km), tedy vím, že na plnou ujedu 1000 km. Je to jen taková hra s čísly. K tomu ještě vím, že PP nadhodnocuje o 0,3 až 0,4 litru/100 km, takže nakonec výsledek spotřeby bývá dost přesný.

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 16:55
od lada 71
ilcas píše:Tak jsem dnes bral opět nádrž nafty, vzal jsem tu Vervu a uvidím, jestli to bude mít na něco vliv. Spotřeba totiž stejně jako dříve - dle computeru 5,1l/100km, dle výpočtu 6,8l/100km... A při mém způsobu jízdy se mně to zdá moc...
Koukal jsem, že máš ještě docela málo najeto. Já do nové i30-ky, dával ze začátku taky jen od Benziny Vervu Diesel, nebo Diesel Top Q a nic jsem nepozoroval ( páč jsem neměl s čím porovnávat ). Teď už mám najeto nějakých 20.500 km a posledních 4.000 km jsem začal tankovat kvůli dražší naftě, na levnějších čerpačkách ( 2x Tank Ono, 1x Tesco a 1x Euro Oil - ke všem těmto tankováním jsem přidával aditivum VIF Super Diesel Aditiv ). Teď v sobotu jsem vzal plnou opět na Benzině "jen" Diesel Top Q a kultivovanost motoru je skutečně znát. Spotřeba mi zatím přijde stejná, ale zatím jsem od posledního tankování najel jen 380 km. A s Vervou by to bylo jistě pocitově ještě lepší. Příště už jí zase vezmu a už u Benziny asi zůstanu nastálo. Verva v dieselu je u nás skutečně to nejfajnovější palivo. Je pravda že je dražší, ale já jsem si spočítal, že pokud mi s Vervou klesne spotřeba o 0,3l / 100km, tak se cena v celkově delším nájezdu na nádrž vyplatí, než tankovat něco méně kvalitního. A u Vervy je jistota vyššího cetanového číslo, dokonalé mazivosti a ochrany proti korozy a v zimě bezproblémová filtrovatelnost. V zimě jsem jezdil jen na diesel od Benziny ( 80% Verva + 20% Diesel Top Q ), nepřidával jsem vůbec žádná zimní aditiva a i při totálně vymrzlém autě, byli naprosto bezproblémové starty, na první ťuknutí =D> . A pokud máš dojem, že ti nepřesně měří PP průměrnou spotřebu, tak kontrola s ručním výpočtem ti prozradí, jestli PP měří špatně: Celkové množství naposledy natankovaného paliva, vydělíš celkovým počtem ujetých kilometrů od předposledního tankování a to celé vynásobíš stem. Já naposledy tankoval 55,14 litrů a na předešlou nádrž jsem ujel 1.049 km. Tak že: 55,14 : 1.049 x 100 = 5,2 litrů. PP mi ukazoval průměrnou spotřebu 5,1 litrů , tak že mě osobně se zdá, že spotřebu počítá docela přesně.

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 16:59
od FISHkaa
Donald píše:Pánové, pumpař určitě není zloděj, když načepuje víc litrů PHM. Benzina a jiní prodejci mají prémiová paliva s aditivy, která krom jiného snižují pěnivost nafty. Proto se dá natankovat víc. A také objem nádrže pohltí víc paliva než udává výrobce. Mám na to svůj recept. Tankuji co nejvíc do plné a sleduji, kolik ujedu km, než ručička palivoměru klesne na horní čárku (udávající max). To může být 100 i více kilometrů. Jestliže tedy ujedu 150 km, pak vím, že musím udělat korekci větší než 2 litry nafty, abych přesněji vypočítal spotřebu. Někdy lze použít i součet denního počitadla km a dojezdu do rezervy (např. 750 km a 250 km), tedy vím, že na plnou ujedu 1000 km. Je to jen taková hra s čísly. K tomu ještě vím, že PP nadhodnocuje o 0,3 až 0,4 litru/100 km, takže nakonec výsledek spotřeby bývá dost přesný.
rozumím co myslíš ale natankovat 57l do 58l nádrže? To se mi nezdá... Tedy pokud nepovysuneš pistoli a nenatankuješ až po hrdlo, což není dvakrát doporučováno...

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 26 dub 2011, 18:08
od lada 71
FISHkaa: Něco my asi uteklo, nebo se to ke mě ještě nedoneslo :-k Proč se nedoporučuje tankovat až po hrdlo? Přiznám se, že já to v poslední době takto praktikuji. V momentě, kdy tankovací pistole sama vypne, tak chvíly počkám, nechám klesnout hladinku, vysunu pistoli a narvu to tam skutečně až po hrdlo. Nejezdím k čerpačkám pro pár deci, ale skutečně tankuji z téměř prázdné, do maximálně plné. Možná se to nedoporučuje kvůli nějakým výparům, ale nikdy, když takto narvu nádrž fuelem, tak nestrčím auto na týden do garáže. Vždy mám před sebou minimálně 50-ti kilometrovou trasu. Takže zastavím u čerpačky, narvu do nádrže po hrdlo, co se do ní vejde, sednu do auta a jedu trasu 50 - 100 km a vyjedu tak 2,5 - 5 litrů tafny. Akorát pohled na počítadlo na stojanu, je dost smutnej. Teď naposledy to po mě chtělo 1880,- kč :cry: . Ať se ty svině svinutý, šejkovský zalknou.

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 27 dub 2011, 10:01
od ilcas
lada 71 píše: Celkové množství naposledy natankovaného paliva, vydělíš celkovým počtem ujetých kilometrů od předposledního tankování a to celé vynásobíš stem. Já naposledy tankoval 55,14 litrů a na předešlou nádrž jsem ujel 1.049 km. Tak že: 55,14 : 1.049 x 100 = 5,2 litrů. PP mi ukazoval průměrnou spotřebu 5,1 litrů , tak že mě osobně se zdá, že spotřebu počítá docela přesně.
Já už jsem to tady psal. Spočítat ručně spotřebu snad není nic složitého. Když prostě zhasnul PŘEDposlední segment na ukazateli, tak jsem asi po 5 km dojel k Benzině natankovat a na tachometru jsem měl přesně 840,2 km (computer ukazoval dojezd ještě hodně přes 100km - kolik přesně si už nevzpomínám) a do 58 litrové nádrže jsem natankoval 57,6 litrů!!! A je pravda, že až po hrdlo. (Ten doklad samozřejmě stále mám, ale k ničemu to není) Tak si dokážu spočítat spotřebu poměrně jednoduše.... Takže buď je spotřeba jaká je a mám problém s vadnými indikátory a computerem, a nebo je ten výdejní stojan velice "dobře" zpřevodovaný... A mimochodem - ta Verva pěnila jak ďas. Už při natočených asi 45 litrech vypínala pistole... Ale subjektivně je ten zvuk motoru opravdu lepší, takže věřím, že to nějaká plnotučná nafta byla...

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 27 dub 2011, 10:59
od FISHkaa
lada 71 píše:FISHkaa: Něco my asi uteklo, nebo se to ke mě ještě nedoneslo :-k Proč se nedoporučuje tankovat až po hrdlo? Přiznám se, že já to v poslední době takto praktikuji. V momentě, kdy tankovací pistole sama vypne, tak chvíly počkám, nechám klesnout hladinku, vysunu pistoli a narvu to tam skutečně až po hrdlo. Nejezdím k čerpačkám pro pár deci, ale skutečně tankuji z téměř prázdné, do maximálně plné. Možná se to nedoporučuje kvůli nějakým výparům, ale nikdy, když takto narvu nádrž fuelem, tak nestrčím auto na týden do garáže. Vždy mám před sebou minimálně 50-ti kilometrovou trasu. Takže zastavím u čerpačky, narvu do nádrže po hrdlo, co se do ní vejde, sednu do auta a jedu trasu 50 - 100 km a vyjedu tak 2,5 - 5 litrů tafny. Akorát pohled na počítadlo na stojanu, je dost smutnej. Teď naposledy to po mě chtělo 1880,- kč :cry: . Ať se ty svině svinutý, šejkovský zalknou.
co si pamatuji, tak součástí nádrže je bezpečností prostor (rozpínavost paliva při horku) s odvzdušňovacím ventilem kde bývá filtr aby palivo nesmrdělo (alespoň ve fábii to tak bylo) a když ho pravidelně smáčíš, tak ztrácí na účinnosti. Nemluvě o problému s rozpínavostí paliva a ztrátě bezpečnostních opratření - v manuálech výrobců by toto upozornění mělo figurovat :shock: