Stránka 4 z 14
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 13 úno 2012, 10:43
od AleKa82
azibrov píše:Zdravim. Mam sice IX35 1.6GDi ale vypada tak ze mam ten samy problem. Poslechl jsem tu nahravku a muzu rici ze slysim ve svem aute stejne rachtani. Obzvlast v zime. Minutu nebo 2 po nastartovani. Predpokladam ze konstrukcne prevodovka na ix35 podobna i30kove. Cekam na dalsi info a hura na servis...
Dle AP Butovice, už opravovali i jednu převodovku na IX35, ale podrobnosti neznám. Stále čekám na vyjádření importéra
. Tento týden se snad konečně něco dozvím.
Jinak u mě se to projevuje spíš po ohřátí převodovky a dost náhodně. Slyšet je to jen na neutrál, když není zatížená převodovka. Po natlačení řadící páky ke trojce nebo čtyřce bez spojky to přejde (vymezí se vůle). Po sešlápnutí spojky to taky přejde (přestane se otáčet vstupní hřídel převodovky). Pravidlem je, že když jedu do servisu, tak se to skoro neprojeví. Nejlepší je to nahrát na klidném místě a poslat to do servisu.
Při postupném laborování jsem zjistil, že není dobré ten zvuk nahrávat shora při otevřené kapotě, protože pak je slyšet hlavně motor. Nejlepší místo je přímo pod převodovkou, tam je to slyšet velmi zřetelně (
http://www.uloz.to/13063354/rachotprevodovky-mp3).
Všem postiženým touto otravnou závadou přeju hodně štěstí při reklamaci.
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 13 úno 2012, 17:58
od azibrov
Ahoj. Az budes mit info od importera dej hned vedet. Dik...
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 14 úno 2012, 07:48
od Luboshak
Dnes jsem se po startu soustředil na zvuky co jdou z motoru a musím říct, že mám to samé. Po sešlápnutí spojky nebo natlačení řadící páky ke trojce nebo čtyřce je ticho. Zatím nic řešit nebudu, buď se to vysere nebo to nechám na garančku. Budu to sledovat.
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 19 úno 2012, 13:46
od cecek
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 19 úno 2012, 16:50
od gul
Takže v servisu mi řekli, že to zatím opravovat nebudou. Prý má Hyundai někde v Olomouci nějaké tyto vadné převodovky na testování, aby zjistili, kde je problém. Až vydá výrobce oficiální stanovisko s popisem řešení daného problému, tak se ozvou. Otázka je, kdy to zjistí, jesli za měsíc, dva nebo půl roku.
Jen bych chtěl upozornit všechny, kteří to tu řeší několik měsíců, že prodejce má za povinnost provést nápravu v rámci reklamačního řízení do jednoho měsíce. Pokud to nevyřeší, tak byste podle mého (nejsem právník) skromného názoru žádat výměnu převodovky či dokonce vrácení vozidla. Jde asi o to jak tvrdě na ně tlačíte.
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 19 úno 2012, 18:45
od Cvrček
Bych to Gule trochu opravil (ale v podstatě máš pravdu):
zákazník má právo na voze v záruce cokoliv reklamovat. Nicméně: výrobce nebo prodejce MUSÍ REKLAMACI UZNAT. Tj. je to o tom, že do 30 dnů se musí Hyundai písemně vyjádřit, jestli to reklamace je či není (nic mezi neexistuje). Když řekne že to reklamace je, měl by závadu opravit (může 2x) po třetí už máte právo na odstoupení od kupní smlouvy - tj. vrátit vůz a požadovat peníze zpět (v plné výši, žádné "opotřebení" neplatí).
Avšak co dělat v případě, kdy Hyundai řekne, že to reklamce není? Pak nezbyde nic jiného, než oslovit soudního znalce v oboru motorových voziel a nechat si vypracovat posudek. Tento posudek pak musí být předložen společně se žalobou, kterou je třeba uplatnit u soudu (ten, kdo žaluje, nese tzv. důkazní břemeno). Chci tím říci, že "prasklá žárovka" sice na reklamaci je, ale není to na žalobu, protože nikoho "neohrožuje" (je jasné, že v noci ano - nejste viděni tak, jak byste měli dle zákona být, ale je to diskutabilní a nejednoznačné).
Nicméně závada, která ohrožuje na životě nebo zamezuje bezpečně užívat předmět koupě (automobil) ve vztahu k sobě samému nebo jiným účastníkům provozu, má vetší možnost na úspěch.
Soud pak rozsudkem přikáže výrobci závadu v přiměřené lhůtě opravit nebo díl vyměnit (týdny), a může (i nemusí) i stanovit dobu, do které pokuď výrobce opravu neprovede, má nárok poškozený na vrácení peněz. Dále je "prohraná strana" povinna nahradit veškeré výdaje s řízením (náklady na advokáta i protistrany, soudní poplatky a výdaje).
Další problém je, pokud se Hyundai v zákonné lhůtě proti rozsudku odvolá, tak... (nekonečný spor...)
Co SPÍŠE V ČESKÝCH KONČINÁCH FUNGUJE: MEDIÁLNÍ MASÁŽ. Nesmí být bezdůvodná (pomluva), ale musíte dokázat, že jste vyčerpali všechny možnosti dohody. Tj. odhalení veškeré písemné komunikace s prodejcem vozu, výrobcem, atp, který si s vámi vytřel zadní část těla. A pak křičet do světa: když si koupíte toto a toto, můžete mít problémy i vy. Zvažte to!
(a většinou si prodejce i výrobce rychle spočítají, že jedna vyměněná převodovka je levnější a výhodnější řešení, než argumenty konkurence, která to pak umí zákazníkovi správně podat:
například: "á, pane, vy nás porovnáváte s XXXXX YYYYY? Tak to porovnáváte neporovnatelné. Už jste četl na webu článek o převodovkách vozů XXX YYYY ? Tak když chcete jezdit s "klepáním" můžete jít o dům vedle. " No a rozumný člověk si nechá poradit a koupí jinde, nerozumný opakuje chyby druhých
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 19 úno 2012, 20:03
od Luboshak
Drobná oprava zákonného postupu reklamace: § 19 Zákona o ochraně spotřebitele říká, že reklamace musí být buď přijata nebo odmítnuta do tří dnů (v případě, že je nutné odborné posouzení, může být tato lhůta delší). Pokud je reklamace písemně přijata k řešení, musí být vyřízena do 3O dnů. Stejný paragraf uvádí, že pokud nedojde k vyřízení reklamace v zákonné lhůtě, na vadu se pohlíží jako na vadu neodstranitelnou. Pak se pokračuje dle § 622 Občanského zákoníku, který dává právo odstoupit od smlouvy, požadovat výměnu za věc bez vadnou nebo právo na přiměřenou slevu z ceny.
Vše mějte písemně. Připravte si dopis o reklamaci. Nechte si na něj dát v servisu razítko s datem, kdy byla reklamace přijata k řešení (případně tam může servis napsat zdůvodnění zamítnutí přijetí reklamace). Pak si hlídejte 30 dnů. Pokud do této lhůty není výsledek (díl není opraven nebo vyměněn), máte plné právo požadovat výměnu. Samozřejmě, když se k vám servis staví zády a hraje mrtvého brouka, je další krok jen soud.
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 20 úno 2012, 09:13
od AleKa82
Tak zítra vezu svého Šedíka do AP Butovice, aby ověřili, že se skutečně jedná o tu převodovku a pak se uvidí co dál (toto je má druhá reklamace během měsíce).
oficiální stanovisko stále nevydal a pořád hledají řešení. Asi budu na servis tlačit, aby tu převodovku vyměnili celou. Otázkou je, jestli to něco vyřeší, protože se těch chrastících/vrzajících převodovek objevuje čím dál tím více. Jenom tady na fóru nás je už asi 5. Mimo fórum znám další dva případy. No a podle mého názoru bude i hodně lidí, kteří tu závadu mají, ale ještě si jí nevšimli, protože mají nahlas rádio
.
Docela by mě zajímalo, jaký je procentuální výskyt této závady vzhledem k počtu prodaných benzínových i30 v ČR a SR (abych teda nediskriminoval část členů tohoto klubu). Podle mého sledování se zatím problém projevil pouze u benzínových vozidel i30, i30cw a ix35 (1.4i, 1.6i, 1.6GDI). Jedná se především o rok výroby 2011 a pár kousků 2010. Uvádím to tu, abychom měli jasno, které modely a motorizace mají zmršené Nošovické převodovky. Pokud se pletu, tak mě prosím opravte.
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 20 úno 2012, 13:11
od Lubo7796
Ja mam ten isty problem, riesil som to uz v lete minuleho roka. Dokonca som auto nechal aj v servise na 2 dni, ale samozrejme im to nerobilo, takze sa na to zabudlo. Za mesiac ma caka 1. garancka, tak sa na to chystam znova. Inak sa mi to postupom casu zhorsuje. Pocut to stale viac. Prejavuje sa to presne tak isto, ako sa tu pise...
Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4
Napsal: 20 úno 2012, 13:48
od AleKa82
Lubo7796 píše:Ja mam ten isty problem, riesil som to uz v lete minuleho roka. Dokonca som auto nechal aj v servise na 2 dni, ale samozrejme im to nerobilo, takze sa na to zabudlo. Za mesiac ma caka 1. garancka, tak sa na to chystam znova. Inak sa mi to postupom casu zhorsuje. Pocut to stale viac. Prejavuje sa to presne tak isto, ako sa tu pise...
Jak se to přesně projevuje? Protože se objevily dva typy projevu:
1) Převodovka chrastí jen za studena
2) Převodovka chrastí až po ohřátí a jen někdy (popis viz moje příspěvky výše)
Příčina v obou případech bude ale asi stejná. Docela by stálo za to udělat malou statistiku u tohoto téma (typ motoru, rok výroby a kdy to chrastí).
Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"
Napsal: 20 úno 2012, 14:59
od Vilda
AleKa82 píše:Tak zítra vezu svého Šedíka do AP Butovice, aby ověřili, že se skutečně jedná o tu převodovku a pak se uvidí co dál (toto je má druhá reklamace během měsíce).
Nechci Ti brát iluze, ale v Butovicích se žádného dobrého výsledku nedočkáš
jejich technici jsou totiž všichni do jednoho postiženi stejnou nemocí .... nevidí, neslyší a nic necítí
kdykoliv jsem tam byl s nějakým problémem, tak jsem měl maximální pocit toho, že si ze mě dělají srandu !!
Už dva roky jezdím servisovat do NuBo caru na Zbraslav a jsem naprosto spokojený zákazník .... malý servis s jedním starším přijímacím technikem, který i když je v letech, tak vidí, slyší a cítí
a značce
rozumí ...
A i když jsem Accenta v Butovicích kupoval, tak jezdím sem na Zbraslav ....
Butovice nikdy více !!!
Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"
Napsal: 20 úno 2012, 15:19
od Lubo7796
AleKa82:
prejavuje sa to tak ako pises (oba pripady). aj za studena, aj za tepla. Akurat, ze za studena to viac pocut
Inak r.v.:2011
1.4 cvvt (vid moj popis)
Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"
Napsal: 20 úno 2012, 16:46
od AleKa82
Vilda píše:AleKa82 píše:Tak zítra vezu svého Šedíka do AP Butovice, aby ověřili, že se skutečně jedná o tu převodovku a pak se uvidí co dál (toto je má druhá reklamace během měsíce).
Nechci Ti brát iluze, ale v Butovicích se žádného dobrého výsledku nedočkáš
jejich technici jsou totiž všichni do jednoho postiženi stejnou nemocí .... nevidí, neslyší a nic necítí
kdykoliv jsem tam byl s nějakým problémem, tak jsem měl maximální pocit toho, že si ze mě dělají srandu !!
Už dva roky jezdím servisovat do NuBo caru na Zbraslav a jsem naprosto spokojený zákazník .... malý servis s jedním starším přijímacím technikem, který i když je v letech, tak vidí, slyší a cítí
a značce
rozumí ...
A i když jsem Accenta v Butovicích kupoval, tak jezdím sem na Zbraslav ....
Butovice nikdy více !!!
AP Butovice znám, protože jsem s nimi měl tu čest/smůlu už dříve, takže o jejich "kvalitě" mi nemusíš nic vyprávět. Nicméně jsem kontaktoval více servisů v Praze a na jihu Čech, ale všude jsem slyšel jen to, že jsem první, kdo něco takového řeší nebo to sváděli na spojku (vyměněna v servisu Domanský - problém trvá stále). AP Butovice byl jediný servis, který přiznal, že tam nějaký problém je a zatím to vypadá, že se to snaží řešit. Jinak na 1. garančku se chystám taky do NuBo caru i když to mám fakt hodně z ruky (Butovice, ale taky nemam zrovna u baráku). Díky za názor.
Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"
Napsal: 20 úno 2012, 17:05
od airwaves
Mě za tepla a jen někdy. Na garančce technik určil za zdroj hluku listí ve ventilátoru topení.
Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"
Napsal: 20 úno 2012, 18:33
od AleKa82
Tak to bych se asi hádal, protože po sešlápnutí spojky se větrák rozhodně točit nepřestane a chrastilo by to dál
. Jestli to dobře chápu, tak si na seznam chrastících vozidel můžeme přidat i
benzínovou ix20-tku. To se nám to teda pěkně množí
. Jestli takové převodovky hodlaji vyrábět i pro nové modely aut, tak to můžou rovnou zabalit.
Jestli se nepletu, tak všechna zde uvedená chrastící vozidla mají převodovku z Nošovic, tudíž bych stejný problém čekal i u vozidel KIA, protože převodovky jsou identické a dokonce se snad vyrábějí všechny v Nošovicích. Zatím jsem ale na klubových stránkách KIA nic nenašel.
Nemáte někdo echo, jak je to s převodovkami KIA?