a preco by som tomu neveril ? Podla teba motor nemoze nasavat a expandovat cisty vzduch ? Zvuk bude z vyfuku vydavat stale, pretoze ci uz pri spalovani alebo aj bez neho cez neho prudia plyny a vzduch plyn je pokial ma na zakladnej neklamali. Vysvetli mi teda ako sa mozu tocit valce pri niektorych motoroch kde riadiaca jednotka vypina do urcitych otacok valce ? Hmm to tiez nejde ? Tiez tam asi tecie palivo a je to len reklamny tah. Najlepsim sposobom ako zistit ktory z nasich nazorov je spravny by bol : Dat auto na dyno meter a odmerat emisie pri brzdeni motorom.lada 71 píše:Už to tu je jak na koňskym trhu Kdybych 1000x na různých fórech čet, že při zařazené rychlosti a sjíždění z kopce je nulová spotřeba, tak tomu prostě nemůžu věřit. Ano, spotřeba bude minimální, téměř nulová, zanedbatelná, ale nikdy nemůže být nulová . Zhasni motor a pak bude nulová spotřeba. Co se děje s motorem, když se přenáší energie od kol, na motor? Motor se normálně točí. Co se do válců nasává, stlačuje a co následně vytlačuje? Že by jen samotnej vzduch? Ale, tomu přece nemůžeš sám věřit.
Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- Reklama
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Našel jsem zajímavý článek k tématu a doporučuji si ho přečíst.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602
Já osobně brždění motorem používám velmi často při sjíždění kopců a dojíždění do křižovatek, kdy snižuju rychlost vhodným podřazením, pak už vyřadím a dobrzdím pedálem. Šetřím tak palivo a hlavně brzdy.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602
Já osobně brždění motorem používám velmi často při sjíždění kopců a dojíždění do křižovatek, kdy snižuju rychlost vhodným podřazením, pak už vyřadím a dobrzdím pedálem. Šetřím tak palivo a hlavně brzdy.
Naposledy upravil(a) Dextrone dne 18 dub 2011, 10:16, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
dextrone: no šetříš brzdy a co převodovka? mě se líbí docela známé rčení: Gears to go, breakes to slow.
Jinak většinou taky když dojíždím tak nechám kvalt, a když je už pod 1500ot tak vyhodím kvalt a brzdím..
Jinak spotřeba jestli je 0 nebo 0,x je docela zbytečné řešis z hlediska toho, že stačí jedno prudké zrychlení, který má na spotřebu mnohem zásadnější vliv.
Jinak většinou taky když dojíždím tak nechám kvalt, a když je už pod 1500ot tak vyhodím kvalt a brzdím..
Jinak spotřeba jestli je 0 nebo 0,x je docela zbytečné řešis z hlediska toho, že stačí jedno prudké zrychlení, který má na spotřebu mnohem zásadnější vliv.
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
To SOTO: No to je jasný že nebrzím stylem 5.4.3.2.1. aby si někdo nemyslel To bych se ukvedlal.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
S0T0: netvrdím že nemáš pravdu, ale vysvětli mi prosím, proč by měla převodovce vadit decelerace? Při záběru motoru je na ní kladen rozhodně mnohem větší nápor, než když tím motorem brzdíš. Brzdit motorem při 1200ot je trochu nesmysl, to už jsou vstřiky beztak otevřený...
Jinak píšete že při brždění motorem je úspora minimální. Hádat se nebudu, PP nemám a měřím od plné do plné a když brzdím motorem tak v sonatě mám spotřebu cca o 2l menší, v toyotě 1.4 to je zhruba 1-1,5l. To bys mi pak vysvětlil jak?
Jinak píšete že při brždění motorem je úspora minimální. Hádat se nebudu, PP nemám a měřím od plné do plné a když brzdím motorem tak v sonatě mám spotřebu cca o 2l menší, v toyotě 1.4 to je zhruba 1-1,5l. To bys mi pak vysvětlil jak?
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
ja tiez dobrzdujem motorm. Dokonca aj ked idem v mode "sport" tak nedupnem na brzdu so spojkou ale pekne podradujem. Dokonca som videl test brzdenia s podradovanim a bez. Testoval to nejaky rally jazdec v nejakej relacii, uz si nepamatam co to bola zac. Ale dosli k tomu zaveru ze pri prudkom brzdeni spolu s podradovanim zastavil na kratsej drahe ako keby len skocil na brzdu a spojku.
Dextron : brawo brawooooo, tento clanok by si mal precitat neveriaci "Judas" Hard, mozno uveri ked uvidi
Dextron : brawo brawooooo, tento clanok by si mal precitat neveriaci "Judas" Hard, mozno uveri ked uvidi
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Já podřazuju pro brždění motorem vždyky a brzdím i jedničkou... někdo by mohl namítat viz: "Gears to go, brakes to slow" ale já mu na to řeknu že je mi to putna
Muj názor je ten, že převodovce která je v pořádku je jedno jestli s ní točí motor nebo kola a jestli se otáčky zvyšujou nebo padaj a navíc brždění motorem je trofnu si tvrdit pro posádku příjemnější, nemluvě o rychlejší reakci v momentě kdy dojíždím na 2 ke křžovatce a naskočí zelená. (Alespoň nemusím lovit správný spektrum otáček pro "takeoff" )
Pro rejpaly co se jim nebude zdát že podřazuju v celym spektru převodů prozradim sladký tajemství: Meziplyn Ekonomický to sice neni ale šetřim spojku i brzdy obzvlášť když potřebuju rychle zabrzdit třeba z 80kmh na 0 jen je potřeba to umět.
Muj názor je ten, že převodovce která je v pořádku je jedno jestli s ní točí motor nebo kola a jestli se otáčky zvyšujou nebo padaj a navíc brždění motorem je trofnu si tvrdit pro posádku příjemnější, nemluvě o rychlejší reakci v momentě kdy dojíždím na 2 ke křžovatce a naskočí zelená. (Alespoň nemusím lovit správný spektrum otáček pro "takeoff" )
Pro rejpaly co se jim nebude zdát že podřazuju v celym spektru převodů prozradim sladký tajemství: Meziplyn Ekonomický to sice neni ale šetřim spojku i brzdy obzvlášť když potřebuju rychle zabrzdit třeba z 80kmh na 0 jen je potřeba to umět.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Jo, odkaz na článek, který dal Dextrone, jsem už kdysi taky čet a ještě jiné, vesměs podobné články. I já z táhlého kopce brzdím motorem. I po rovince, když dojíždím, tak tam nechám kvalt a teprve když potřebuji více brzdit, tak tam loupnu neutrál a jdu na brzdy. Rozdíl, mezi dvěma styli jízdy, jestli brzdit motorem, nebo vždy a za všech okolností vykvaltovat, tak rozdíl ve spotřebě paliva na vzdálenost 100 km, nemůže být podle mě vyšší než 0,2 - 0,5 litrů. Jen prostě nějak nechci věřit tomu, že s kvaltem v převodovce a brždění motorem, nepůjde do válců ani kapička fuelu. Ať tak nebo tak, zvolené téma krásně rozvířilo stojací vody a vznikla nám krásná a nefalšovaná demokratická diskuse .
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
pokial sa nebijeme ako v indickom parlamente tak je to v norme
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Řadím se k zastáncům nulové spotřeby při deceleraci. U Clia, kde byla ukazovaná i okamžitá spotřeba vše korespondovalo s jízdním projevem - nad cca 1500 ot./min. (dle teploty motoru) ukazoval PP 0 l/100 km, pod 1500 bylo slyšet, že naskočil motor a PP začal ukazovat spotřebu. Myslím, že se o tom napsalo už hodně. Nahlédněte např. do servisní dokumentace a popisu ke vstřikování, např. od Bosche... Málokdo asi ví, že je nutné s přívodem paliva vypnout i zapalování, protože se bez směsi nadměrně opotřebovávají elektrody svíček. Tady bych taky viděl cestu, jak to prakticky dokázat (snadnější než měřit emise je zjistit aktivitu zapalování). Jisté dilema by mohl znamenat chladnoucí kat. Nevím jaká je minimální, příp. optimální teplota kat., aby probíhala správná reakce, ale větším problém je studená lambda a tam je to zase řešeno el. ohřevem vestavěným topným elementem. A tepelná kapacita katu je z podstaty tak malá, že je otázka chvilky než se po naběhnutí zapalování prohřeje horkými spalinami.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Skúšal som nechať kvalt aj pod 1000 ot./min., ale nepočul ani necítil som žiadne trhnutie nasvedčujúce tomu, že by motor naskočil. Ani PP neukazuje nič iné než nulu. S tými sviečkami je tiež dobrý postreh. Asi by sa mal nájsť odvážlivec, ktorý vyskúša vypnúť zapaľovanie a nechá ísť auto dole kopcom so zaradenou rýchlosťou, aby sme sa tu zbytočne nehádali. Systém pokus-omyl je asi v tomto prípade najlepší. Ja to radšej skúšať nebudem, verím tomu a som presvedčený, že to ide bez kvapky benzínu. Napadlo mi ešte, ako funguje posilovač bŕzd a riadenia? Prečo fungujú pri jazde z kopca bez plynu, so zaradenou rýchlosťou? Nepotrebujú k svojej činnosti funkčný, bežiaci motor? Tým možno nahrávam presvedčeným o nenulovej spotrebe, ale v záujme objektivity...
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Takže se to tu krásně zhádalo, ale teď bych se vrátil k původnímu příspěvku.
I já si myslím, že 10l je šíleně moc, to by odpovídalo velmi krátkým jízdám s následným vychladnutím a tak dokola.
Ten motor, pokud je studený, opravdu žere jako tank(ale to každý), takže pokud jezdíš např. do pěti km, a to ještě po městě, tak ta spotřeba může být takhle hrozivá.
No a myslím si, že to není nejlepší způsob záběhu
I já si myslím, že 10l je šíleně moc, to by odpovídalo velmi krátkým jízdám s následným vychladnutím a tak dokola.
Ten motor, pokud je studený, opravdu žere jako tank(ale to každý), takže pokud jezdíš např. do pěti km, a to ještě po městě, tak ta spotřeba může být takhle hrozivá.
No a myslím si, že to není nejlepší způsob záběhu
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Hmm... a abych ještě přiživil ty rozjitřené emoce
Již ve své staré Š125 jsem měl nainstalováno podtlakové vypínání přívodu paliva, které pracovalo podobně jako dnešních stříkačkách.
Upřímně řečeno, při běžném způsobu jízdy nebyla úspora prakticky měřitelná.
Již ve své staré Š125 jsem měl nainstalováno podtlakové vypínání přívodu paliva, které pracovalo podobně jako dnešních stříkačkách.
Upřímně řečeno, při běžném způsobu jízdy nebyla úspora prakticky měřitelná.
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Yurii: jsi můj člověk, akorát na jedničku nepodřazuju abych zastavil, protože to prostě nejde. Když jedu víc než 2-3km/h tak tam jedničku prostě nedám... a pořádný meziplyn je samozřejmost a vystřelit motor bez zatížení do 5tis ot nemůže sežrat moc paliva, to máš tak půl vteřiny? A pak můžeš rychle pustit spojku, aniž by to s autem cuklo nebo spojka trpěla předlouhým rádobyplynulým pouštěním, otáčky jsou přeci stejný a brzdy používám jenom k zastavení, nebo když mi nějaký vůl vlítne před auto. Dojezdy ke křižovatkám, obcím atd dobrzdím motorem na krátké vzdálenosti
jinak asi se pro vás obětuju a až pojedu z nějakého kopce tak vypnu motor a nechám klíček v poloze I, aby se mi nebloknul volant samozřejmě nechám pětku a budu natáčet. Uvidíme jestli mě někdo předběhne
jinak asi se pro vás obětuju a až pojedu z nějakého kopce tak vypnu motor a nechám klíček v poloze I, aby se mi nebloknul volant samozřejmě nechám pětku a budu natáčet. Uvidíme jestli mě někdo předběhne
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Tak jsem si přečetl vaši plodnou diskuzi a přidávám se na stranu těch, kteří nechávají zařazeno. Jednak to šetří palivo, ale taky podřazením před křižovatkou člověk trochu ušetří brzdové obložení a kotouče. Ale podřazuju s rozumem, max. na 3, na 2 natož na 1 ne, zase ty brzdy není špatné občas použít .
Jiank Hardcame, s tím pertpetum mobile jsi mně rozesmál. Nejsem žádný fyzik, ale co si pamatuju ze školy, tak auto jedoucí z kopce s nulovou spotřebou benzínu v tu chvíli spotřebovává svou polohovu energii (poloha auta vůči gravitačnímu poli). Vždyť s vypnutým motorem by z kopce taky jelo, akorát ryhleji, protože by část energie nespotřebovávalo na roztáčení motoru. A není důvod rvát do válců palivo, když je roztáčen zvenčí koly...
Jiank Hardcame, s tím pertpetum mobile jsi mně rozesmál. Nejsem žádný fyzik, ale co si pamatuju ze školy, tak auto jedoucí z kopce s nulovou spotřebou benzínu v tu chvíli spotřebovává svou polohovu energii (poloha auta vůči gravitačnímu poli). Vždyť s vypnutým motorem by z kopce taky jelo, akorát ryhleji, protože by část energie nespotřebovávalo na roztáčení motoru. A není důvod rvát do válců palivo, když je roztáčen zvenčí koly...
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009