Prvých 44 444Km

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 214
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Maros Hupka »

Tak ja jazdím len na Shell V-Power (cca 90% tankovaní dokonca na jednej pumpe) a nepridávam žiadne aditíva. Spotreba 8,4 litra v zime je fajn (už som si ale na to zvykol :mrgreen: ) , najmä keď jazdím len v meste a krátke trasy (chudák motor). Prekvapenie bolo preto, lebo som nesledoval denný nájazd a ručička ukazovala 1/4 - tak som bol spokojný - veď natankujem potom, keď bude čas. Čas nebol, bolo treba všeličo stihnúť do sviatkov a zrazu auto zastalo. No ale všetko je raz v živote "po prvý raz" , tak som si skúsil, ako je to vyjazdiť auto na doraz. Hoci sa mi to stalo pred domom, tak už si radšej dám pozor.
Dlhodobý priemer z toho, čo som do auta doteraz nalial po 310.000km mi vychádza 8,05 - veď v lete jazdím za 7,5 :D Keby som jazdil dlhšie trasy, tak to určite stlačím nižšie - to som si už overil. Ale keď idem nad 130km/h tak aerodynamika tlačí spotebu hore neuveriteľným spôsobom :cry: Takže hoci auto má výkon aj na vyššie rýchlosti, jazdím ako človek - mám dobrú spotrebu a tým pádom aj riziko pokuty za rýchlosť je nižšie :D/
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Reklama
 

Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Espero »

S tím měřákem paliva mám obdobné zkušenosti, měří více, než tam je už dlouho a opravdu stačí to vyjet a on se pak na nějakou dobu srovná. Ale myslím, že kupovat dražší naftu je ekonomicky nevýhodné. Postačí koupit VIF a dolévat to aditivum, je to totéž, co tam dávají v rafineriích a pak to prodávají jako lepší palivo. Jestliže lepší nafta v průměru zvedne cenu o 1 Kč, pak ten VIF ne více než tak 0,20 Kč při 5 litrovém balení VIF.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od oltcitak »

Mirku,nemozem suhlasit,mozno u Tvojho motora to nevadi,co tam nalejes,ale CR motory su haklive na kvalitu nafty,na SK je to skoro jedno,kde natankujes(vsetko aj tak ide zo Slovnaftu)dolezitejsie je samotna cerpacka,jej vek,ulozenie nadrzi. Ja som zasadny odporca nafty s pridavkom MERA,preto tankujem bud OMV Maxxmotion diesel(sice najdrahsia,ale jedina u nas nema v sebe repku a je vozena zo Schwechatu) a VIF davam na mazivost(MaxM. je v tomto smere na hrane normy-je suchsi),MERO sice dobre maze,ale mat ho dlhsie v nadrzi ako 3 mesiace je riziko znefunkcenia palivoveho filtra.A mne obcas ta nafta od zimy do leta vydrzi v nadrzi :mrgreen: jazdim malo.Shell V Power je len slovnaftacka nafta s aditivmi.To Anglicky Shell V power je lepsi a ten pouzivam.Celkovo pouzivam len 4 druhy naft: OMV MaxMotion,Total Excelsium,Shell V power(UK) a Ultra Diesel Jet(Macedonsko) Ked som mal minule dolu nadrz a kontroloval cistotu v nej,tak bola pekne cistucka,ako ma byt. :wink:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 214
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Maros Hupka »

Súhlasím s Milanom. Slušná pumpa predĺži životnosť motora a dobrá nafta zas dojazd na nádrž. Na tú Shellku chodím preto, že je relatívne nová a v rámci BA má nižšie ceny ako ostatné Shell pumpy (nachádza sa oproti LUKoilu a ten to tam cenou tlačí dole). Ak tankujem inde, tak sa tiež snažím trafiť na "novšiu" pumpu. Som členom Smart clubu Premium, takže body zbieram rýchlejšie ako "bežní smarťáci" a keď tankujem v nedeľu, tak sa to ešte zdvojnásobí. No a potom sa cenový rozdiel medzi "Fuelsave" a "V-Power" prakticky stráca. Body som posledne menil za poukážky do NAY-ky a máme novú práčku so susičkou (manželka bola v siedmom nebi - pocit na nezaplatenie :D/ ) Takto mám dobrý pocit, že mám lepšiu naftu za slušný peniaz a možno mi vylepšuje spotrebu - ktorú mi ticho závidíte :mrgreen: . Nechcem túto naftu prechváliť, ale nikdy som s ňou nemal problém, ani v najväčších mrazoch a bez dodatočných aditív. Do nádrže lejem len naftu.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Espero »

Pokud vím, tak k nám se nafta ze Swechatu nevozí a OMV používá naftu z českých rafinerií, převážně dnes patřících Polákům. Pump Slovnaft je jen několik málo a v mém dosahu žádná. Dále vím, že např. v Litvínově se nafta aditivuje právě tím VIF a ten má eliminovat i důsledky MERO na kvalitu nafty. Alespoň to o něm ta firma, co ho vyrábí tvdí. Pokud se někde prodává nafta bez MERO, pak u nás nevím kde, ale třeba mi někdo poradí. Naftu beru buď u Alberta v Berouně (nová pumpa cca 4 roky) a nebo u Globusu v Praze, (pumpa cca 10 let stará) a zatím tam s kvalitou nemám žádné potíže Jak u H1, tak u renulťáckého motoru 1,5 dCi. Po cestách beru podle potřeby. Důsledně aditivuju tím VIF.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od oltcitak »

Pre rentabilitu rafinerky je dolezita vzdialenost zavazania paliv.Kedysi v Srbsku MAxxMotion Diesel nemali,minuly rok mali,ale farba bola ina,ako ked natankujem v Prievidzi(ci inde na SK,A.D)Tak si myslim,ze Srbi predavaju obycajnu za cenu premiovej nafty,ale je to len podozrenie. Na balkane je pre mna smerodatnejsi vek nadrze :wink: takze ked musim natankovat,tak radsej na novsej cerpacke,ako na nejakej zhrdzavenej vojnovej cerpacke.Aditiva niesu vsemocne,davam hlavne kvoli mazivosti,pretoze to je to,na co su vsetky nove vysokotlake vstrekovacie systemy haklive. :!:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 214
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Maros Hupka »

K dnešnému dňu mám 317.000km. Pred 3 týždňami som absolvoval 315.000km servis ( viď doplnená tabuľka) https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=6&t=21710
Vymenili sme čapy riadenia a urobili geometriu. Inak len olej a filter. A ako spieva Olympic: " A jedeme dááál " :D
Po zime mi nejak začal kvitnúť lem nad ľavým zadným kolesom. Nie je to nijak desivé, asi na 5cm, ale už to začalo :cry: No a "bublinky" mám aj na leme zadných dverí, tam to ale zatiaľ nechytá ten hnedooranžový odtieň hrdze. Ale čo by človek chcel po 10 zimách - keď sa pozriem na vekom primerané dodávky - tak zlatý :hyu: . Keď je umytý, stále vyzerá veľmi slušne.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od oltcitak »

dakujeme za doplnenie Marosi :wink: =D>
PS nechce sa Ti spravit nejaku tabulku v Exceli(x=km po 15t.,y=jednotlive servisne,opravne polozky) Bolo by to super na vizualizaciu..... :?:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Espero »

Jo, jo, lem Pravých zadních křídlovek mi taky začal trošku kvést. Tak 3 bublinky cca 4 mm nad okrajem. Zatím nepanikařím, vyvařovat to ale nebudu. Odkryju to až bude teplo, proleju odrezovačem a pak to vyplním epoxidem. Zabrousím a přestříknu to sprejovou barvou (tu jedinou budu muset nechat namíchat, ½ litru za 380,- Kč. Ono to pak ještě další nejméně 3 roky vydrží. Vařit to nebudu, spíše půjdu do nových dveří anebo starších z vrakoviště.
Jinak dneska právě 90 000 km na tachometru. Autíčko mělo před 10 dny 11. narozeniny. Jako dárek dostalo kamerku za okno a její nainstalování do palubky a ještě nainstalování navigace do palubky.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 214
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Maros Hupka »

To: Milan Ja to v exceláckej tabuľke mám, len tu sa to zobrazuje nejak divne...zmizli stĺpce, riadky a vyzerá to ako text :D Neviem teda, ako presne by mala tabuľka vyzerať, aby splnila tvoje očakávania :mrgreen: , ale daj typ a doplním. Sumy opráv som si nezapisoval, stačí keď vidím, že za tých skoro 10 rokov a 317.000km som do auta nalial viac ako 25.500 litrov nafty ... to je už riadna cisterna. Ale Pán Boh zaplať, že do servisu chodím len na tie pravidelné prehliadky a že nič nekazí (klopklop na drevo, aby som to nezariekol) .

To: Mirek 3 bublinky cca 4 mm nad okrajom. Presne ako ja. A pravdepodobne to budem riešiť rovnako ako ty. Na tých dverách mi to ale nejak menej vadí (možno preto, že sú to zatiaľ len bublinky a nie sú oranžové) ako nad tým ľavým zadným kolesom... Tu to nie je "3D" bublinka , ale "plochá" hrdza. Nie veľká, ale je :(
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od oltcitak »

Marosi: to zobrazenie robi asi forum(nepodporuje xls priponu,a nemozes mi dat ten subor do SZ,prosim? Eventualne ho zipni..
PS pani,ze hrdza :?: ,mne za zadnym pravym kolesom(nad vyfukovym tlmicom odhnil kus akoze ramu,uz som to musel dat vyrezat a zavarit.. :cry: tamtie dubky treba len vybrusit do zeleza,natret dobrym loctite rust killer,zakladovkou,napatlat chlpatym tmelom,nagitovat a zatriet stetcovou metalizou. :mrgreen: =D>
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Espero »

Mně to na lemech blatníků nehnije, mám to dobře ošetřené, ale hlavně auto do letošního února nejezdilo v zimě. Rez ve dveřích byla způsobená hlavně tím, že levý otvor pro odkapávání kondenzační vody (jsou tam celkem 3 na spodku dveří) byl zaslepený z výroby těsnícím plastizolem. Prostě ten kdo programoval pohyb automatu ve výrobě, byl možná toho dne po opici a netrefil se tam, kam měl. Už mi to poprvé vyběhlo před 3 lety a dal jsem to zavařit, to vyvařené zatím drží, ale bublinky se objevily vedle zprava toho vaření. Lakoval jsem to jen přístřikem, takže v barevném odstínu je to znát. Teď to opravím ještě provizorně, ale připravím si nové dveře a jakmile to zrezne znovu, budu je měnit. Nemám rád, když auto vypadá jako popelnice.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Espero »

Začal jsem řešit tu rez na pravých zadních křídlových dveřích.
Ve 2 opravnách chtěli opravovat jen, když budou měnit nové dveře (Hyundai Praha Butovice za cca 30 tisíc Kč. a Renault Praha Zličín za cca 27 tis. Kč.). Opraváři při veteránském Renaultcarclubu nedoporučovali vařit, že to znovu vyběhne hned vedle, prý jen obrousit a zatmelit epoxidem a nastříkat sprejem a na 2 roky dobré a mezitím se může stát věcí, že prý už ani opravovat nebude třeba........
Pak jsem poprvé v životě oslovil Hyundai Nubo Car v Praze na Zbraslavi - je to tam pro mne dost z ruky, nějakých 20 km z centra Prahy. Po telefonu mi řekli, že nové dveře udělají za 25 tisíc, ale ať to přivezu, že posoudí co s tím.
Před chvíli jsem se vrátil, udělají to prý tak, že odříznou zadní plech dveří tak 6-7 cm odspoda v celé šířce dveří, pak zjistí jak je na tom s korozí spodní rám dveří a zadní část, bude-li nutné vyvaří rám i zadek dveří a pak navaří na dveře celý pás nového plechu na tu výšku 6-7 cm. Pak to celé protikorozně ošetří a nalakují. Prý můžu počítat s cenou mezi 6-8 tis. Kč (nemůžou předem vědět, v jakém stavu je ten spodek rámu dveří a kolik práce na to spotřebují).
Ve druhé polovině května to tam dám udělat.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Maros Hupka
**
Příspěvky: 214
Registrován: 04 srp 2006, 00:06
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Maros Hupka »

No to by ma celkom zaujímalo. Espero, ak by som ťa mohol poprosiť, skús to odfotiť pred aj po oprave. Aby som vedel porovnať so svojím a možno tiež sa rozhodol pre toto riešenie.
Ďakujem.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prvých 44 444Km

Příspěvek od Espero »

Ahoj Maroši, ofotím, mám ještě tak 3 týdny čas.
Horší je, že se mi H1 začala elektricky s..t. Nejdříve, minulý čtvrtek odešel motorek na dálkové ovládání zámku v levých dveřích, který odešel tak, že vůz nešel zamknout, protože motorek šel proti "příkazu" a místo zamknutí tlačil nahoru. To by ještě nebylo tak hrozné.
Horší ale je druhá závada, která se mi objevila v pátek - nesvítí zadní brzdová světla. Měl jsem akci s renaulťáky v sobotu kousek od Uherského hradiště (ale nebyl jsem tam dáčkou ale H1) a při připojování karavanu jsem zjistil, že nejdou brzdová světla, a to na voze, nejen na karavanu. Pohotovstní servis u nás v Berouně závadu neobjevil, vyrazil jsem na cestu bez brzdovek. Ráno se mi snažil pomoci Rade622, který tam žije a se kterým jsme se dohodli na setkání. Ten všechno proměřil, nezjistil závadu ani na pojistce ani na brzdovém spínači ani jinde a údajně by mělo všechno fungovat normálně. Pak jsme přejeli do Hyundaje v UH, tam nezjistili taky nic. V neděli to řešil Hyundai Motor Zlín, ale rovněž nic nezjisitili. Mám trošku strach, aby to nebyla znovu řídící jednotka komfortních funkcí, už mi jí jednou před asi 5 lety měnili a stála 13,5 tis. Kč.
Záhadu budu muset dát k prozkoumání Hujerovi.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“