Stránka 4 z 12

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 12:37
od Flufi
Farrael - Za ty prachy je to prostě zbytečně drahý (platíte jen to, že se vám to líbí ne užitkovost), když je tu vždy lepší alternativa. Pokud to ovšem má to 4x4 tak to samozřejmě mění poměr věci že.
He, a třeba Ferarri tu užitkovost samozřejmě má :lol: Líbí nelíbí - je to o tom. A z prodejních čísel 4x2 je vidět, že tento pohon nejspíše nějaký smysl má. Pokud máte odrostlé děti a na silnicích si zablbnete nebo v autě trávíte 12 hodin denně, pak pro vás možná ten pohon něco znamená...Ale na jízdu po městě a o víkendu na výlety s rodinnou nepotřebuju mít pohon všech kol Takže asi tak.
A nepředstavuju si, že ten pohon někdo extrémně využije. Přece si někde nebudete odírat svého nového miláčka za třičtvrtě mega. To si kupte Ladu Nivu :mrgreen:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 13:26
od Mexican
luiz presne o tych emociach som pisal. majitelia 2WD su teraz chyteni a mna ta diskuzia stale bavi. Zosmiesnovat mojho Accenta pokojne mozes. Je to auto dizajnu 2006, jazdim ho od 2007 a snad do roka sa ho zbavim. Mne to nerobi problem. Auto som vyberal rozumom. Vy ste to auto vyberali srdcom. ja som vam tu dal par cisel a okay, uznavam.. vzadu je ta ix20 uzsia, accent ma este menej 140cm. Stale sa tam luxusne odvezu dvaja cestujuci. A tych 150cm na sirku znamena pre vasu mestsku premavku negativum (uzsie parkovacie miesta), teda ak chcete to auto do mesta (co tvrdite)

tou rozmerovou podobnostou som myslel vnutorny priesor ako taky (razvor naprav, dlzka sedakov). Niekde je o 1-2 cm lepsia ix20, niekde ix35. v sirke priestoru ma ix35 navrch, ale napr vzadu je nizsi strop. Takze ix20 v Style a 100 000kc do ruky je evidentne lepsia volba ako 2WD SUV. teda ak necham estrogen doma :-D

To ze ma navigacia zavedie niekam na sotolinu je skor chyba navigacie (tam sa da z toho baliku 100 000kc investovat do lepsej). Vyssi-nizsi podvozok tam nehra rolu. Staci vsak miernejsi kopec, sotolina a FWD sa proste nerozbehne. najma ak ma 1,4 tony. Motor moze byt akykolvek silny, kolesa smykaju (a to je este vyhoda starych aut, co nemali esp, pretoze ako som hovoril na cestu na chatu do trechovej, kamosovi s Bravo Sport 1,4T to proste nechlelo dovolit pohnut sa driftom)- Tam je uplne zbytocne mat vyssi podvozok (aj ked vyssi je vec relativna, ze), ak sa nepohnem z miesta

BTW boli to prave modely Getz, Accent, Elantra, Sonata ktore dostali Hyundai tam kde je teraz. Takze o zosmiesnovani snad nemoze byt rec. Skor o pocte a respektu :twisted:

Flufi nik tu nic nehovori o Ferarri. Tu je dilema v com je dobre SUV 4x2. V autosalone na prime to hovorili - u vyberu aut zacinaju mat velke slovo zeny (a pouzili vyrok "aj ked si to mnoho ceskych muzov nie je ochotnych priznat") a plne suhlasim s tym co napisal Farrael. je to proste fakt

tiez pokukujem po SUV - ASX alebo sportage. pochopitelne stvorkolka. Ak nebude love (600 000kc) tak by som zvazil C4 alebo novu Elantru. Pretoze som nenasiel jediny dovod preco kupovat SUV dvojkolku. A co citam tcyh par stran, stale mi ten dovod nik nedal. Zapajam sa preto, lebo ma to zaujima do buducna. tak sa na mna nehnevajte :roll:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 13:49
od Flufi
No samozřejmě že to auto vybírám se ženou! Budeme v něm jezdit oba dva přece. To nechápu, proč to zmiňuješ...Nebo vy jste ti borci co prostě řeknou a co řekne manželka ho nezajímá :P

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 13:53
od Mexican
Flufi píše:No samozřejmě že to auto vybírám se ženou! Budeme v něm jezdit oba dva přece. To nechápu, proč to zmiňuješ...Nebo vy jste ti borci co prostě řeknou a co řekne manželka ho nezajímá :P
mam pocit ze to vybera zena a ty platis :-)

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 14:08
od luiz
[quote="Mexican"]luiz "ja som vam tu dal par cisel a okay, uznavam.. vzadu je ta ix20 uzsia, accent ma este menej 140cm. Stale sa tam luxusne odvezu dvaja cestujuci. A tych 150cm na sirku znamena pre vasu mestsku premavku negativum (uzsie parkovacie miesta), teda ak chcete to auto do mesta (co tvrdite)"

Udělám jednu vyjímku. Psal jsem, že tvou volbu auta zesměšňovat nebudu (např. poznámkami o blondýnce u Lidlu), nemám to ve zvyku a ani zapotřebí - jak jsem psal, každý má své potřeby a důvody pro koupi vozu. Na to tu jsou jiní vč. tebe. Máme 2 malé děti, tzn. vzadu 2 autosedačky a věř mi, že je tam potom každý centimetr dobrý k tomu, aby si k nim sedl ještě jeden dospělý. Samozřejmě jsme zvažovali i ix20, ale hlavně kvůli většímu prostoru nakonec padla volba na ix35.
Co se týče ESP, v ix35 jej lze tlačítkem deaktivovat.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 17:10
od Farrael
No tak vzhledem k tomu, že moje drahá polovička má ze silnice takovej strach, že odmítá řídit a jezdit s tim budu já tak je opravdu hlavně na mě s čim budu jezdit. Takže ano rozhoduju o tom hlavně já :mrgreen: Samozřejmě taky chci aby se jí to líbilo, ale zase nemám takovou potřebu si žehlit ego tím, že to bude velká hezká krabice ve stylu obyč osobáku co říká pozor sem velkej uhni, když víc žere, je to zbytečně velký, vyšší posez nutně nepotřebuju, prostorově to taky neni až taková výhra, platim zbytečně víc ;-) To už víc moje ego požehlí nová Sonata, Mergl, cokoliv. Ve kterém mi mimochodem přijde, že je víc místa než v ix35 vevnitř. Ale možná je to jen můj pocit.
PS: ano viděl jsem jak vypadá ix35 vevnitř. Vzhledem k tomu, že každej den procházim z kanclu obrovské parkoviště jednoho nejmenovaného řetězce tak můžu neustále porovnávat :mrgreen:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 18:18
od vlado1979
Žena rozhoduje hlavne o farbe, ale motor vyberám ja. Tým pádom skoro celé auto :lol:
Prevažuje názor nestranných ľudí, že 4x2 SUV je blud (vyšší posed). Väčšinou ho obhajujú ľudia, ktorí ho vlastnia. Chceli veľké auto za "málo" penazí. Nakoniec presvedčili sami seba, že 4x4 vlastne nepotrebujú...

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 18:57
od Flufi
Ok chlapi, všichni majitelé 4x2 jsou volové, neb si pořídili prostě zbytečné auto za moc peněz, ve všech ohledech horší než ostatní auta.
Čili tímto už to prosím ukončeme a toto téma smažte nebo se tu za chvíli podřežeme :lol:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 19:10
od vlado1979
Flufi:
Sám si si odpovedal a možno uznal svoju voľbu :mrgreen:

Bez urážky !

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 20:40
od Hardcam
Flufi: typicka argumentace, jak obhajit sve utracene penize - ohanet se Ferrari, ktery je o 10 dimenzi jinde, cenove a HLAVNE VYKONOVE. 4x4 v SUV rozhodne neni na blbnuti, je to super pomocnik a to i v Praze, kde se pri 3cm na Jizni Spojce a 4cm u Muzea vyhlasuje kalamitni stav a blondyny v kozackach s 10cm podpatkem volaji milackovi, at to nejak zaridi, jinak nestihne nakupy hadriku.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 20:53
od Flufi
V Praze je pohon 4x4 pomocníkem jo? :mrgreen: No tos mě pobavil :mrgreen: To by mě konkrétně zajímalo, kde to v těch zácpách a hlavně po tom městě využiješ =D>

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 20:56
od xkrchnav
Nejak takto? :twisted:
Obrázek

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 21:33
od azibrov
Jsem majitelem 4x2 ix35. Pred rokem kdyz jsme rozhodli o tom ze nas stary renault megane je na case vymenit za neco vetsiho a hlavne noveho. Narodila se nam holka, a misto pro nakup uz nezbylo = kocar neni zrovna maly. Nemluvim o tom ze pochazim z Ukrajiny a mame tam babicku, ktera rada bychom videla vnucku. Cekalo nas tezke rozhodnuti: jaky vuz si poridime? Pred tim nez jsme videli IX35 uvazovali jsme o kombi. A to astra, focus, megane a ceed. Cena vsech vozu v te dobe byla kolem 350 - 400 tis a to stredni vybava. Pravda je ze vetsinou diesel. Take jsme koukali na qashqai, duvod- cesta na ukrajinu. Ale je proste maly. Pak jsme navstivili hyundai. Ix35 nam pripadal jako optimalne reseni. Pozpocet, velikost, bezpecnost a zaruka. Jelikoz koupili jsme vuz min na 5 let, 5leta zaruka pred rokem byla vzacna. Velikost vozu pro mensi rodinu je vic nez dostatujici. Kufr je stejne velky jako u i30cw. Nakladaci hrana je vysoko a nemusim hodne se naklanet kdyz vyndavam kocar - pohoda pro zada. Svetla vyska je supr - cesty na ukrajine jsou hrozne. Max. bezpecnost jiz v zakladu. Malo ktery hatchback nebo sedan nabizi vsechny tyto vlastnoti za tuto cenu. Takze nerikejte mi tu o tom ze ix35 4x2 neni pro nas uzitecny. Za cenu neco pres 400tis nic lepsiho jsme nenasli... Vybrali jsme benzin protoze rocne najezdim max 15000 a to vetsinou na kratke vzdalenosti. Zaver: jsme naprosto spokojeni a auto nam moc se libi. Nejsem zavodnik a proto vykon 1.6GDI dostatujici, spotreba kolem 7l take...
Hezky vecer vsem a omluvam se za svou cestinu

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 21:59
od Yurii
Flufi píše:V Praze je pohon 4x4 pomocníkem jo? :mrgreen: No tos mě pobavil :mrgreen: To by mě konkrétně zajímalo, kde to v těch zácpách a hlavně po tom městě využiješ =D>
V Praze je 4WD pomocníkem jak to myslel Hard jenom za vyjímečnejch situací... já sem i při 5cm čerstvýho prašanu po Praze jezdil se Skupáčem jenom tak pro radost a taky se mi nestalo že bych někde nevyjel (pokud mne v kopci nezastavil nějákej vocas co to na sněhu neuměl :(

Nicméně vy "dvoukolkáři" s "SUV" výhody pohonu 4WD nejspíš jste schopní pochopit jenom když se mluví o půl metru bahna a sněhu... Můžu vás ubezpečit že za takovejch podmínek je vám jakýkoli SUV stejně naprd s 2WD i se 4x4.

Pohon 4x4 je neocenitelným pomocníkem třeba i za deště nebo když autu trochu šlapete na krk, zvyšuje stabilitu a částečně kompenzuje nedotáčivost vlivem těžkýho motoru vpředu (samozřejmě na to má vliv i hmotnost hnacího ústrojí zadní nápravy a bordelu v kufru).
Další výhoda MODERNÍHO haldex 4x4 je třeba při aquaplaningu, auto s pohonem obou náprav nemá takovou tendenci tancovat a všeobecně za zhoršené adheze třeba na břečce nebo vodě se auto chová jistěji.

Původně byly všehny prvotní SUV s pohonem 4WD (jenom vyjímky s RWD), 2WD SUV vznikly jenom proto, že si je zákazníci vyžádali se slovy "nám to přece stačí" a automobilky stálo předělání pohonu na zajetou platformu oproti vývoji nového modelu téměř prd.

Mimochodem, požadavky davu reprezentujícího trh nemusí být zákonitě racionální, možná bych to trochu přirovnal k posledním volbám... napřed si všichni demokraticky zvolíme vládu a časem se ukáže že jsou ještě horší než ta minulá.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 17 čer 2011, 22:39
od potki
Yurii píše:
Flufi píše: 2WD SUV vznikly jenom proto, že si je zákazníci vyžádali se slovy "nám to přece stačí" a automobilky stálo předělání pohonu na zajetou platformu oproti vývoji nového modelu téměř prd.
Kebyze zakaznici pozaduju auto bez airbagov s tym, ze oni nikdy nenaburaju a teda im take staci, tak im automobilka urcite nevyhovie a vie dobre preco.
Ak by bol pohon 2x4 naozaj az tak diametralne odlisny od 4x4 co sa tyka ovladania auta alebo by bol dokonca vylozene nebezpecny, tak by to predsa logicky nevyrabali. Pokazili by si tym meno. Alebo si niekto mysli, ze automobilka lahkovazne mavla rukou a povedala, nech maju zakaznici co chcu? Dobre nad tym podumali inzinieri, urobili sa prepocty a skusky, ci to vyhovuje dnesnym bezpecnostnym normam. Pocul niekto, ze by SUV s pohonom 4x2 burali nejako castejsie ako 4x4?
Jednoducho mam auto, ktore ma nenuti robit debiliny - vozim nim rodinu a oproti 4x4 sa nebudem spoliehat na to, ze mozem ist na dazdom, ci snehom pokrytej ceste rychlejsie ako 4x2 a preto to budem robit, lebo ked som si za to priplatil, tak preco to nevyuzit naplno...
Este velkou vyhodu pre mna v meste je, ze nemusim davat taky pozor na obrubniky (nas Megane coupe so snizenym podvozkom sa mi uz podarilo takto posteklit na bruchu pri parkovani cez obrubnik) a takisto spotreba okolo 5 litrov nafty na 100 km je super a zbytocne neznecistujem zivotne prostredie spalinami. :mrgreen: